Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka edes haluaa ottaa lapset mukaan häihin??

Vierailija
04.07.2012 |

Sukulaiten häät ymmärrän jotenkuten, näkeehän lapset serkkujaan jne.

Mutta että ystävän häihin ja varsinkin pienet lapset.. Muutaman kerran sukulaiseten häihin otettu lapset mukaan ja seuraus siitä

- Sain syödä ruuan kylmänä kun piti syöttää lapsi

- näin vain puolikkaista ohjelmanumeroita kun lapsi ei viihtynyt sisätiloissa

- En nähnyt häävalssia kun piti nukuttaa lasta

- Ei päästy miehen kanssa tanssimaan kun piti vahtia lasta.

Ja sitten toinen mikä aina ihmetyttää näissä keskusteluissa kuka voi sanoa että

"ettei todellakaan tuhlaa vapaata viikonloppua miehen kanssa ilman lapsia mihinkään ystävän häihin?" Jos ei viitti kerran elämässä tuhlata viikonloppua ystävän takia kannattaako olla edes ystävä?? Jos mun kaveri sanois mulle noin niin siinä olis meidän ystävyys.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koskaan sellaista tilannetta, että äiti tai anoppi olisi tarjoutunut häihin lastenvahdiksi. Ollaan kyllä jokusen kerran oltu muuten kaksistaan esim. matkalla kahdestaan ja lapset ovat olleet mummolassa. Mutta nyt kun kerran häistä oli puhe, niin lapsettomiin häihin ei ole tullut kutsuja, eikä lasten kanssa häissä oleminen ole koskaan ollut ongelma sen paremmin itselle kuin muillekaan.

Et vissiin tajunnut viestin ideaa

ja mukava juttu, että ovat niin myös tehneet. Kukaan ole koskaan parkunut eikä hajottanut yhtään mitään ja miehen kanssa on vuoroteltu lasten auttamisissa ja syöttämisissä niin että ainakin toinen on saanut ruokansa kuumana ja toinen kahvinsa kuumana. Jos nyt joku pateettinen maljapuhe tai typerä leikki tai häävalssi onkin joskus jäänyt näkemättä niin mitä sitten. Eivät ne nyt niin ainutlaatuisia tapahtumia ole, että sen takia pitäisi vetää ranteet auki. Olennaista on ollut että on päässyt hääparia moikkaamaan.

eli jos jos vaikka teillä on ystäväsi häät ja anoppi tulee teille ja sanoo että menkää vaan kahdestaan minä hoidan lapset niin joku haluaa ehdottomasti ottaa lapset mukaan.

Missään vaiheessa ei puhuttu että lasten kanssa häiden juhliminen on mahdotonta mutta jos on mahdollisuus päästä ilman lapsia niin miksi joku ei mene??

Se että sun on pakko ei ole halusta kiinni tai se ettää sä pärjäät häissä lapsien kanssa joten kuten..

Vierailija
42/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan tavallinen työssäkäyvä perhe. Jos on normaalit häät, siis vihkiminen päivällä jne, niin kyllä mä lähtisin ilman muuta lasten kanssa. Mä tykkään viettää aikaa lasteni kanssa enkä koe häiden tilanteita millään lailla hankaliksi lasten kanssa. Meillä esimerkiksi syödään joka päivä aamiainen ja päivällinen koko perheen kesken ja kyllä onnistumme syömään itse ja syöttämään lapsetkin yhtä aikaa ruoka lämpimänä. Luotan sen sujuvan häissäkin.

Olemme kerran olleet lapsettomissa häissä, ne olivat illalla ravintolassa, joten lapsettomuus oli luontevaa. Sekin oli mukavaa.

Kolme lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan tavallinen työssäkäyvä perhe. Jos on normaalit häät, siis vihkiminen päivällä jne, niin kyllä mä lähtisin ilman muuta lasten kanssa. Mä tykkään viettää aikaa lasteni kanssa enkä koe häiden tilanteita millään lailla hankaliksi lasten kanssa. Meillä esimerkiksi syödään joka päivä aamiainen ja päivällinen koko perheen kesken ja kyllä onnistumme syömään itse ja syöttämään lapsetkin yhtä aikaa ruoka lämpimänä. Luotan sen sujuvan häissäkin.

Olemme kerran olleet lapsettomissa häissä, ne olivat illalla ravintolassa, joten lapsettomuus oli luontevaa. Sekin oli mukavaa.

Kolme lasta.

Vierailija
44/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meinaatko että jos mulla olis ollu vauva niin olisin kiskaissut tissit esille ja alkanut syöttää vauvoja???

ainakin itselläni oli imetysvaatteita, joiden kanssa imetys sujui aika huomaamattomasti. Ja tietenkin sen iemtyksen voi hoitaa jossain vähän sivummalla. Mitään sellaista vaatetta ei imetysikäisen kanssa kannata ottaakaan, jossa pitäisi riisua koko yläosa. Nykyisissä imetysvaatteissa ei siis tarvitse "olla tissit esillä". ja monihan käyttää näkösuojana jotain liinaakin. Keinoja on monia.

Tuottaako sulle vaikeuksia ajatella että joillakin on enemmän kuin 1 lapsi?? Ajattelin että esim tuo sun vinkkis tanssia lapsi sylissä, mietitkö esim mites ne joilla on vaikka 4 lasta yhdet syliin ja toiset reppariin ja eikun valsiksi.. Juu tosi mukavaa tanssia:DD

No en huomannut sinun tekstistäsi, että lapsia oli useampia - ei tullut selkeästi esiin. Mutta jos niitä oli vain kaksi, niin kaksi taisi olla aikuisiakin. Se vähän helpottaa. Jos taas lapsia on neljä, he harvoin ovat kaikki ihan pieniä.

Mutta lähinnä tuo oma tekstisi olikin omasta näkökulmastani, eli miten itse koen. Lapsi tai lapset eivät siis automaattisesti häiritse vanhemman olemista juhlassa. Lasten kanssa täytyy vaan sumplia vähän enemmän.

Tiedän ettei kaikilla ole mahdollisuuksia lapsenvahtiin SIITÄKÄÄN ei ollut kyse vaan siitä että jotkut oikein haluaa viedä lapsensa häihin ja sun tekstistä päätellen jotkut haluaa IMETTÄÄ ne lapsensakkin ihmismassassa ja tanssia ihmismassassa lapsi sylissä..

Ei, nyt sinä av-palstan tyyliin luet tekstistäni ihan mitä sattuu. Minun puolestani voin ihan hyvin mennä häisin vaikka ilman lastakin. Mutta pointtini oli, että minua ei myöskään lapseni läsnäolo siellä häiritse. Enkä suinkaan "halua imettää ihmismassassa", mutta todellakin pärjään imeväisen kanssa myös julkisilla paikoilla - osaan hakeutua imetyksen ajaksi vähän syrjemmälle ja kuten sanoin, imetysvaatteet ovat käteviä. Tai siis olivat - oma lapsi ei enää ole vauvaikäinen...

Ja en tanssi häissä muutenkaan, oli lapsi tai ei (inhoan niitä vanhoja tansseja). Mutta monen pariskunnan olen nähnyt tanssivan lapsi sylissä. Eipä se sama asia ole kuin tanssiminen kahdestaan, mutta ehkä silloin asennoidutaan eri tavoin, tyyliin "pidetään hauskaa perheenä" eikä tarvitse juuri sillä hetkellä fiilistelläkään mitään kahdestaan. Ainakin meillä on paljon mahdollisuuksia kahdenkeskiseen olemiseen ja fiilistelyyn ilman jotain häissä tanssimistakin.

huoh, onneksi mun mies ja minä osataan ottaa rennosti ihan kahdestaankin ettei tarvi tuollaisia keinoja keksiä esim. syödä vuorotellen lapsen kanssa. Naurettavaa.

En puhunutkaan vuorotellen syömisestä, vaan yhtä aikaa syömisestä niin, että kumpikin auttaa samalla lasta. Ei se ole naurettavaa, vaan fiksua siinä tilanteessa, jos on perheenä liikenteessä. Voihan sitä aina mennä kahdestaan, jos tuo tuntuu liian hankalalta. Pointtini olikin se, että on ihan ok mennä kahdestaan, mutta ihan ok mennä myös lapsen/lasten kanssa - jälkimmäiseen vaan kannattaa asennoitua vähän eri tavalla.

Lapsettomat häät ovat minusta todellakin ihan ok. Häät eivät ole minulle mikään kovin merkittävä tapahtuma, ja minulle on ihan sama menenkö sinne yksin vai perheen kanssa. Kunhan annoin muutamia simppeleitä vinkkejä siitä, miten lapsen kanssa oleminen voi tuntua vähän vähemmän hankalalta.

Vierailija
45/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta 1- vuotias ja 1,5- vuotias (olivat silloin).

Miten sulla voi olla 1,5v ja 1 vuotias.. Odotus nyt yleensä kuitenkin kestää usein sen 9kk.. :D

Vierailija
46/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun moni kieltää joitain tulemasta häihin, niin mun yksi tuttava taas vaati toista juhliin kutsuttua ja juuri häiden alla eronnutta hankkimaan häihinsä mennessä jonkun uuden avecin, ihan sama kenet, kunhan vaan häissä ei ole yksin, kun jotkut pöytä- ja jo tilatut valokuva-asetelman menee muutoin pilalle....

Vierailija
47/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koskaan sellaista tilannetta, että äiti tai anoppi olisi tarjoutunut häihin lastenvahdiksi. Ollaan kyllä jokusen kerran oltu muuten kaksistaan esim. matkalla kahdestaan ja lapset ovat olleet mummolassa. Mutta nyt kun kerran häistä oli puhe, niin lapsettomiin häihin ei ole tullut kutsuja, eikä lasten kanssa häissä oleminen ole koskaan ollut ongelma sen paremmin itselle kuin muillekaan.

Et vissiin tajunnut viestin ideaa

ja mukava juttu, että ovat niin myös tehneet. Kukaan ole koskaan parkunut eikä hajottanut yhtään mitään ja miehen kanssa on vuoroteltu lasten auttamisissa ja syöttämisissä niin että ainakin toinen on saanut ruokansa kuumana ja toinen kahvinsa kuumana. Jos nyt joku pateettinen maljapuhe tai typerä leikki tai häävalssi onkin joskus jäänyt näkemättä niin mitä sitten. Eivät ne nyt niin ainutlaatuisia tapahtumia ole, että sen takia pitäisi vetää ranteet auki. Olennaista on ollut että on päässyt hääparia moikkaamaan.

eli jos jos vaikka teillä on ystäväsi häät ja anoppi tulee teille ja sanoo että menkää vaan kahdestaan minä hoidan lapset niin joku haluaa ehdottomasti ottaa lapset mukaan.

Missään vaiheessa ei puhuttu että lasten kanssa häiden juhliminen on mahdotonta mutta jos on mahdollisuus päästä ilman lapsia niin miksi joku ei mene??

Se että sun on pakko ei ole halusta kiinni tai se ettää sä pärjäät häissä lapsien kanssa joten kuten..

Ensinnäkin, se että "anoppi/äiti ei tarjoudu hoitamaan" ei tietenkään tarkoita, etteikö olisi mahdollisuuksia järjestää lasten hoito ja olisi PAKKO mennä lasten kanssa. Onhan sitä nyt muitakin vaihtoehtoja, herranen aika. Meillä esim. siskoni on auttanut, kummit, lasten ollessa isompia naapurit ja joskus jopa ostoapu eli lapsia kesäisin hoitaneet tytöt tai jopa MLL hoitaja.

Ja sitten tämä asenne, että lapset ovat PAKKO. Onko niin vaikea ymmärtää, että ihan kaikille lasten kanssa kulkeminen ei ole ikävä pakko vaan ihan mukavaa.

Entä missä sanoin, että pärjäämme "joten kuten"?

Sulla näyttää olevan sellainen suhtautumistapa, että lapset ovat kiviriippa.

Ja kyllä, me olemme aina viettäneet aikaa myös muuten kuin koko perheen kesken: joskus vanhemmat keskenään, joskus isä ja osa lapsista, joskus äiti ja osa lapsista, joskus muita sukulaisia tai kavereita matkassa mukana.

Vierailija
48/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he vastaavasti ennen sitä hoitavat viikonlopun lapsiani. Kukaan ei ole tähän toistaiseksi suostunut, sen verran raskaaksi katsovat nyt 2v kaksosten ja 3v isoveljen hoitamisen. Jos ystäväni eivät kerran elämässään uhraa viikonloppuaan lapsilleni, miksi ihmeessä minä uhraisin oman aikani heille?

KOSKA NE ON SUN YSTÄVIÄ!!! Sä et kyllä ystäviä ansaitse..

Aika omituista sellainen ystävyys, jossa minun pitää sivuuttaa perheeni, työni, oma elämäni ja olla pelkästään ystävän käytettävissä. Jos ystäväni ei kestä sitä, että minulla on puoliso ja lapset, ei hän ansaitse olla ystäväni.

Vierailija
49/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette tule. Oikeen "tosi ystävät" Ps. Siis 1 päivää kuukaudesta et pysty antamaan ystävällesi??? Jäähän sulle 30 muuta päivää harrastukseen ja omalle perheelle. No ei voi muutaz sanoa kuin että onneks et oo mun ystävä.

joten miksi ihmeessä vain minä olen se, jonka tulee antaa aikaansa?

että ystävän pitäis vahtia sun lapsias eli ei aikaa sinulle vaan niille lapsille.. Käytkö ihan täpöillä?? Ihmettelenm suuresti jos sinulla on ystäviä. Kukaan siis ei kukaan mun tuntemista ihmisistä olis tollasen lehmän kaveri.

ihan samalla tavalla kuin minulle olisi se aika häissä aikaa hänelle, kun joku muu vahtii lapsiani. Ymmärrätkö? Vai koska olet ollut häissä, joissa morsian on vain kaverinsa kanssa, koska tällä on aikaa hänelle? Hieman monimutkaisempi ajattelu ei taida sopia sinun aivoillesi?

Vertaat oikeesti lastenhoitokeikkaa ja ystäväsi häitä. Ystäväsi on hommanut häihinsä ruuat, ohjelmaa ja bändin soittamaan että kaikki ystävät viihtyisivät niin sinä tarjoat vastineeksi iltaa lapsenvahtina että tulet paikalle??!! Sulla ei itellä taida olla aivoja!

kyse ei ole viihtymisestä vaan siitä, että hän haluaa tietynlaisen juhlan (joka hänelle suotakoon). Ei hän ajattele pätkääkään minun tai muiden viihtymistä tai sitä, että lastenhoitajalle pitää maksaa 500 e siitä, että pääsen kuuntelemaan tusinabändin tuskaista loilotusta, saan syödä jäähtynyttä ruokaa ja kärsiä epämukavista tuoleista sekä surkeasta ohjelmasta.

ettei sulla muunlaisia "ystäviä" olekkaan enkä ihmettele sitäkään ettet sellaisia ole elämäsi aikana onnistunut saamaan. Niin vittumaiselta kuulostat. Kuvailit varmaan omat hääsi (kuka hullu sutkin muka on nainut) mutta mä puhuinkin normaaleista häistä ja normaaleista ystävistä. No tiedän että sun on vaikee käsittää mutta usko pois Ystävät eivät ole sunlaisia vaan niille on ihan eri nimitys ja häät eivät ole kuvailemasi tapahtuma paisti varmaan sun lähipiirissässäsi.

ja ihan näin meidän kesken: miten kaltaisesi miellyttävä, sivistynyt ja monen tärkeän ihmisen ystävä kirjoittaa noin ikävällä tavalla? Muistat varmaan, että nimetönkin nettikirjoittelu voi johtaa kunnianloukkaussyytteeseen :-). PS. Sovitaanko, että opettelet ensin kirjoittamaan ja kommentoit vasta sitten! Ja vaikka oma alapääsi kaikesta päätellen on ollut kohtalaisen runsaassa maksullisessa käytössä, niin älä oleta, että me muut joudumme työssämme toimimaan enemmän ala- kuin yläpäällä.

vaidoit sopivasti puheenaihetta. Ai minäkö kirjoitan ikävällä tavalla?? SUN MIELESTÄKÖ EI OLE IKÄVÄÄ HAUKKUA YSTÄVÄN HÄITÄ NIINKUIN SINÄ TEIT?? SUN MIELESTÄKÖ EI OLE IKÄVÄÄ KUN HALUAT VASTAPALVELUKSEN YSTÄVÄLTÄ ETTÄ MENET HÄNEN HÄIHINSÄ? Ja mitä loppulauseeseesi tulee niin kuvastaa juuri sun vittumaista luonnettas. Niinkuin moni muukin jo totesi kuka hullu haluaa olla ystäväsi saatikka sitten vielä läheisempi. Noin negatiivisen ämmän lähellä ei ole kenenkään suotavaa olla. Onnea vaan niille tyypeille jotka sun kanssa joutuu viettämään aikaa. ps. Kaikki mun ystävät repes nauruun ku ehdotin että ne UHRAUTUIS mulle lapsenvahdeiks sen takia että mä meen niiden kans kahville sillä mun aikahan ei oo ilmaista:) Kumpa vaan arvaisivatkin että tuollainen hullu on oikeesti olemassa..

lastensuojelu ovella ja mies lähtenyt aikaa sitten. Teillä valkoisen roskaväen lihavilla edustajilla ei ole oikein käsitystä siitä, miten muiden kanssa ollaan ja se näkyy tekstistäsi. Siellä vuokraslummin hiekkalaatikolla voi olla melkoinen matroona XXXL koon paitulissasi, mutta tosielämässä ole pelkkää yksinkertaisuutta eli nainen, joka alakynnessä ollessaan joko lyö tai ryhtyy nimittelemään. Muuhun sinusta ei ole. Käy juttelemassa terapeuttisi kanssa siitä, että keskustelupalstalla kohtasit elämäsi ensimmäisen kerran ihmisen, joka ei käytä vittu-sanaa pilkun tilalla.

Anna kun arvaan: kymppiluokkakin jäi sinulta kesken?

Vierailija
50/51 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti, ytimekkäästi suorastaan lainaukset tässä ketjussa.

Vierailija
51/51 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan näin meidän kesken: miten kaltaisesi miellyttävä, sivistynyt ja monen tärkeän ihmisen ystävä kirjoittaa noin ikävällä tavalla? Muistat varmaan, että nimetönkin nettikirjoittelu voi johtaa kunnianloukkaussyytteeseen :-). PS. Sovitaanko, että opettelet ensin kirjoittamaan ja kommentoit vasta sitten! Ja vaikka oma alapääsi kaikesta päätellen on ollut kohtalaisen runsaassa maksullisessa käytössä, niin älä oleta, että me muut joudumme työssämme toimimaan enemmän ala- kuin yläpäällä.

[/quote]

vaidoit sopivasti puheenaihetta. Ai minäkö kirjoitan ikävällä tavalla?? SUN MIELESTÄKÖ EI OLE IKÄVÄÄ HAUKKUA YSTÄVÄN HÄITÄ NIINKUIN SINÄ TEIT?? SUN MIELESTÄKÖ EI OLE IKÄVÄÄ KUN HALUAT VASTAPALVELUKSEN YSTÄVÄLTÄ ETTÄ MENET HÄNEN HÄIHINSÄ? Ja mitä loppulauseeseesi tulee niin kuvastaa juuri sun vittumaista luonnettas. Niinkuin moni muukin jo totesi kuka hullu haluaa olla ystäväsi saatikka sitten vielä läheisempi. Noin negatiivisen ämmän lähellä ei ole kenenkään suotavaa olla. Onnea vaan niille tyypeille jotka sun kanssa joutuu viettämään aikaa. ps. Kaikki mun ystävät repes nauruun ku ehdotin että ne UHRAUTUIS mulle lapsenvahdeiks sen takia että mä meen niiden kans kahville sillä mun aikahan ei oo ilmaista:) Kumpa vaan arvaisivatkin että tuollainen hullu on oikeesti olemassa..

[/quote]

lastensuojelu ovella ja mies lähtenyt aikaa sitten. Teillä valkoisen roskaväen lihavilla edustajilla ei ole oikein käsitystä siitä, miten muiden kanssa ollaan ja se näkyy tekstistäsi. Siellä vuokraslummin hiekkalaatikolla voi olla melkoinen matroona XXXL koon paitulissasi, mutta tosielämässä ole pelkkää yksinkertaisuutta eli nainen, joka alakynnessä ollessaan joko lyö tai ryhtyy nimittelemään. Muuhun sinusta ei ole. Käy juttelemassa terapeuttisi kanssa siitä, että keskustelupalstalla kohtasit elämäsi ensimmäisen kerran ihmisen, joka ei käytä vittu-sanaa pilkun tilalla.

Anna kun arvaan: kymppiluokkakin jäi sinulta kesken?

[/quote]

----

Ikävä lukea tällaista.

Toinen reuhaa ja raivoaa, toinen ilkeilee ja on ylimielinen. Ihmiset, mikä teitä vaivaa?

Viimeksi vastannut: pidät itseäsi fiksumpana, joten eikö sinun olisi aihetta myös todistaa se ja rauhoittua hiukan? Kirjoittamasi ilkeydet eivät nekään ilmaise korkeaa sivistystasoa, ainoastaan tiettyä nokkeluutta ja vastapuolta paremmin hallittua verbaalista ulosantia. Koulutus ei ole yksi yhteen sama asia kuin sivistys, myös ns. sydämen sivistys on tarpeen.

Olisi hienoa voida vaihtaa mielipiteitä ja kokemuksia myös sellaisten ihmisten kanssa, jotka tulevat eri elämänpiireistä ja maantieteellisiltä alueilta kuin missä itse liikkuu. Ikävä kyllä tämänkin palstan tyyli on sellainen, että useimpien viestien lukemisesta tulee vain paha mieli.