Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka edes haluaa ottaa lapset mukaan häihin??

Vierailija
04.07.2012 |

Sukulaiten häät ymmärrän jotenkuten, näkeehän lapset serkkujaan jne.

Mutta että ystävän häihin ja varsinkin pienet lapset.. Muutaman kerran sukulaiseten häihin otettu lapset mukaan ja seuraus siitä

- Sain syödä ruuan kylmänä kun piti syöttää lapsi

- näin vain puolikkaista ohjelmanumeroita kun lapsi ei viihtynyt sisätiloissa

- En nähnyt häävalssia kun piti nukuttaa lasta

- Ei päästy miehen kanssa tanssimaan kun piti vahtia lasta.

Ja sitten toinen mikä aina ihmetyttää näissä keskusteluissa kuka voi sanoa että

"ettei todellakaan tuhlaa vapaata viikonloppua miehen kanssa ilman lapsia mihinkään ystävän häihin?" Jos ei viitti kerran elämässä tuhlata viikonloppua ystävän takia kannattaako olla edes ystävä?? Jos mun kaveri sanois mulle noin niin siinä olis meidän ystävyys.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he vastaavasti ennen sitä hoitavat viikonlopun lapsiani. Kukaan ei ole tähän toistaiseksi suostunut, sen verran raskaaksi katsovat nyt 2v kaksosten ja 3v isoveljen hoitamisen.

Jos ystäväni eivät kerran elämässään uhraa viikonloppuaan lapsilleni, miksi ihmeessä minä uhraisin oman aikani heille?

Vierailija
2/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he vastaavasti ennen sitä hoitavat viikonlopun lapsiani. Kukaan ei ole tähän toistaiseksi suostunut, sen verran raskaaksi katsovat nyt 2v kaksosten ja 3v isoveljen hoitamisen.

Jos ystäväni eivät kerran elämässään uhraa viikonloppuaan lapsilleni, miksi ihmeessä minä uhraisin oman aikani heille?

ilman lapsia ei tod. ole sama että ystäväs vahtii sun räkänokkias.

Ja niin kuin sanoit kuka ihme haluais sun raskaita lapsias omiin häihinsä.. ei kukaan!!

En yhtään ihmettele jos kukaan ei kutsu sua häihinsä, itse kiertäisin kaukaan tollasen kammotuksen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he vastaavasti ennen sitä hoitavat viikonlopun lapsiani. Kukaan ei ole tähän toistaiseksi suostunut, sen verran raskaaksi katsovat nyt 2v kaksosten ja 3v isoveljen hoitamisen. Jos ystäväni eivät kerran elämässään uhraa viikonloppuaan lapsilleni, miksi ihmeessä minä uhraisin oman aikani heille?

ilman lapsia ei tod. ole sama että ystäväs vahtii sun räkänokkias. Ja niin kuin sanoit kuka ihme haluais sun raskaita lapsias omiin häihinsä.. ei kukaan!! En yhtään ihmettele jos kukaan ei kutsu sua häihinsä, itse kiertäisin kaukaan tollasen kammotuksen!

eli siskon häihin menemme jopa koko perhe, ne kolmet muut juhlat jätämme väliin. Emme uhraa koko kesäämme muiden juhlissa ravaamiseen, harrastuksille ja omalle perheelle pitää jäädä aikaa.

Vierailija
4/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette tule. Oikeen "tosi ystävät"

Ps. Siis 1 päivää kuukaudesta et pysty antamaan ystävällesi??? Jäähän sulle 30 muuta päivää harrastukseen ja omalle perheelle. No ei voi muutaz sanoa kuin että onneks et oo mun ystävä.

Vierailija
5/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he vastaavasti ennen sitä hoitavat viikonlopun lapsiani. Kukaan ei ole tähän toistaiseksi suostunut, sen verran raskaaksi katsovat nyt 2v kaksosten ja 3v isoveljen hoitamisen. Jos ystäväni eivät kerran elämässään uhraa viikonloppuaan lapsilleni, miksi ihmeessä minä uhraisin oman aikani heille?

Luojan kiitos et kuulu mun ystäväpiiriini.

Vierailija
6/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen minä minä tyyppi. Kuka hullu tuollaisen hullun edes haluaa ystäväkseen? En minä ainakaan.

Vierailija
7/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos et kuulu mun ystäväpiiriini.

Yhtä itsekäs on se ystävä, joka olettaa minun käyttävän viikonlopun häneen! Ja vain häneen! Jos haluaa muiden antavan aikaansa, pitää osata antaa omastaan eli hoitaa niitä lapsia.

Vierailija
8/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette tule. Oikeen "tosi ystävät" Ps. Siis 1 päivää kuukaudesta et pysty antamaan ystävällesi??? Jäähän sulle 30 muuta päivää harrastukseen ja omalle perheelle. No ei voi muutaz sanoa kuin että onneks et oo mun ystävä.

joten miksi ihmeessä vain minä olen se, jonka tulee antaa aikaansa?

Vierailija
9/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun luin että sun räkänokilles??

Vierailija
10/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette tule. Oikeen "tosi ystävät" Ps. Siis 1 päivää kuukaudesta et pysty antamaan ystävällesi??? Jäähän sulle 30 muuta päivää harrastukseen ja omalle perheelle. No ei voi muutaz sanoa kuin että onneks et oo mun ystävä.

että ystävän pitäis vahtia sun lapsias eli ei aikaa sinulle vaan niille lapsille..

Käytkö ihan täpöillä?? Ihmettelenm suuresti jos sinulla on ystäviä. Kukaan siis ei kukaan mun tuntemista ihmisistä olis tollasen lehmän kaveri.

Vierailija
11/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VUODEN PARAS KAVERI- PALKINTO LÖYTÄNYT VOITTAJANSA!!

Jos et hoida mun lapsia en tuu sun häihin, voi jeesus mikä kiristäjä.

Mistä tälläsiä vatipäitä oikein sikiää, sääliks käy ukkoa ja ystäviä. Tuollaisen ämmän sietäs joutua oleen yksin. Ihan seko!

Vierailija
12/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VUODEN PARAS KAVERI- PALKINTO LÖYTÄNYT VOITTAJANSA!! Jos et hoida mun lapsia en tuu sun häihin, voi jeesus mikä kiristäjä. Mistä tälläsiä vatipäitä oikein sikiää, sääliks käy ukkoa ja ystäviä. Tuollaisen ämmän sietäs joutua oleen yksin. Ihan seko!

kutsuu myös ystäviensä lapset häihinsä eli ymmärtää, että elämäntilanteita on erilaisia. Jollain on lapsia, jollain puoliso. Joku tulee yksin. Ystävälle kaikki nämä kombinaatiot kelpaavat!

Vierailija
13/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ystävän pitäis vahtia sun lapsias eli ei aikaa sinulle vaan niille lapsille.. Käytkö ihan täpöillä?? Ihmettelenm suuresti jos sinulla on ystäviä. Kukaan siis ei kukaan mun tuntemista ihmisistä olis tollasen lehmän kaveri.

ihan samalla tavalla kuin minulle olisi se aika häissä aikaa hänelle, kun joku muu vahtii lapsiani. Ymmärrätkö? Vai koska olet ollut häissä, joissa morsian on vain kaverinsa kanssa, koska tällä on aikaa hänelle?

Hieman monimutkaisempi ajattelu ei taida sopia sinun aivoillesi?

Vierailija
14/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen heti vahtimaan lapsiasi viikonlopuksi! Millaista juhlatarjoilua,tanssi- /ohjelmanumeroa, juotavaa järjestät minullesiksiviikonlopuksi kun "vahdin" lapsiasi? :) Millainen on yöpala,löytyyhän karjalanpiirakoita ja munavoita tai ainakin kinkkupiirakkaa?

Vierailija
15/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ystävän pitäis vahtia sun lapsias eli ei aikaa sinulle vaan niille lapsille.. Käytkö ihan täpöillä?? Ihmettelenm suuresti jos sinulla on ystäviä. Kukaan siis ei kukaan mun tuntemista ihmisistä olis tollasen lehmän kaveri.

ihan samalla tavalla kuin minulle olisi se aika häissä aikaa hänelle, kun joku muu vahtii lapsiani. Ymmärrätkö? Vai koska olet ollut häissä, joissa morsian on vain kaverinsa kanssa, koska tällä on aikaa hänelle?

Vertaat oikeesti lastenhoitokeikkaa ja ystäväsi häitä. Ystäväsi on hommanut häihinsä ruuat, ohjelmaa ja bändin soittamaan että kaikki ystävät viihtyisivät niin sinä tarjoat vastineeksi iltaa lapsenvahtina että tulet paikalle??!!

Sulla ei itellä taida olla aivoja!

Vierailija
16/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käsitä miksi joillekin voi "ystävän" häät olla NIIN vastenmielinen asia!?

Vierailija
17/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "ystäväsi" häät uhraamista sinulta? Kyllähän kaikki nyt tajuavat, että tässä ei ole kyse ystävyydestä. Sinä et tiedä mitä on ystävyys. Ja luulen myös, että sinua ei kauhean monet hääkutsut kyllä postilaatikossa odotakkaan. :D EIkä kyllä varmaan miehiä jonossa ovellakaan..

Vierailija
18/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta että ystävän häihin ja varsinkin pienet lapset.. Muutaman kerran sukulaiseten häihin otettu lapset mukaan ja seuraus siitä

- Sain syödä ruuan kylmänä kun piti syöttää lapsi

- näin vain puolikkaista ohjelmanumeroita kun lapsi ei viihtynyt sisätiloissa

- En nähnyt häävalssia kun piti nukuttaa lasta

- Ei päästy miehen kanssa tanssimaan kun piti vahtia lasta.

Eikö häissä ole yleensä seisova pöytä? Ainakin itse syöttäisin ensin lapsen ja sitten söisin itse. Ja jos lapsi syö samaa ruokaa, niin jos kerran mies on mukana häissä, silloin syöttäisimme lasta vuorotellen niin, että kumpikin pystyy myös syömään.

Itselleni lapsi olisi hyvä tekosyy "paeta" joitain ohjelmanumeroita... Toisaalta jos itse haluaa olla paikalla, niin mikä ongelma on sanoa lapselle, että nyt ei mennä ulos? Jos siis sen ikäisestä, joka tajuaa puhetta. Jos taas kyse vauvasta, niin se on tietty hankalampaa - tosin jotkut vauvat rauhoittuvat esim imetykseen, tutille, keinutteluun, tms.

Itseäni ei haittaisi jos en näkisi häävalssia, mutta oma vauvani nukahti aina imetykseen vauvana. Ja sitä vähän isompana olisi voinut nukuttaa niin, että laittaa rattaisiin ja keinuttelee vaikka niin, että näkee häävalssin oviaukosta. Tai sitten, jos miehelle häävalssi ei ole niin "must", niin voisihan hänkin sen lapsen nukuttaa.

Kekseliäät vanhemmat olisivat tanssineet niin, että lapsi on vaikka sylissä.

Mutta hei - jos häävalssin aikana NUKUTIT LAPSEN, niin unissaanko se sitten juoksenteli ympäriinsä? Eli miksi ette tanssineet sitten häävalssin jälkeen, kun olitte ensin nukuttaneet lapsen?

Itse voin siis aivan hyvin mennä häihin ilman lasta. Mutta en omalla kohdallani kokisi lapsen läsnäoloa hankalaksikaan. Häät nyt ovat vain häät, ei minua haittaa, jos huomioni kiinnittyy välillä muuallekin kuin itse hääjuhlaan.

Ja sitten toinen mikä aina ihmetyttää näissä keskusteluissa kuka voi sanoa että

"ettei todellakaan tuhlaa vapaata viikonloppua miehen kanssa ilman lapsia mihinkään ystävän häihin?" Jos ei viitti kerran elämässä tuhlata viikonloppua ystävän takia kannattaako olla edes ystävä?? Jos mun kaveri sanois mulle noin niin siinä olis meidän ystävyys.

On eri asia ajatella noin ja sanoa asia noin yleisesti kuin sanoa asia suoraan päin naamaa morsiamelle.

En itsekään varmaan vaivautuisi ainakaan pienelle lapselle hankkimaan hoitajaa joidenkin häiden takia. Mutta en kokisi asiaa ongelmaksi, sillä jos häät olisivat ns. lapsettomat, menisi meistä sitten se, joka on hääparille läheisempi. Paitsi imetysikäistä en kyllä olisi jättänyt, mutta muuten ei ole ongelmaa lähteä ilman jälkikasvua.

Vierailija
19/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käsitä miksi joillekin voi "ystävän" häät olla NIIN vastenmielinen asia!?

Mutta se, mikä on vastenmielistä, on aina vaivata lapsenhoitoasialla jotakin ihmistä. Itse yritän tehdä niin vain silloin, kun on ehdoton pakko. Bileiden tai juhlien takia en pyydä ketään ystävääni lapsenhoitajaksi - sen sijaan esim. lääkärin, työasioiden, kuopuksen synnytyksen ajaksi tms. voin pyytää hyvällä omalla tunnolla. Meillä kun ei asu esim. isovanhemmat lähellä.

Vierailija
20/51 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEillä ei ole mummoja yms jotka hoitaisivat lapsia (tätä ei yleensä tajuta, että kaikilla ei oikeasti ole ihmisiä auttamassa ja pyytämässä lapsia yökylään). En halunnut jätää silloin 9 kk ikäistä ja hänen reilu 4 v isosisarustaan tuntemattomalle hoitoon (siis että olisimme esim palkanneet hoitajan). Nyt varmaan jo onnistuisi, kun vanhempi 6 ja pienempi kohta 3-vuotias.

Että kyse ei aina ole halusta vaan pakosta.