Lapsettomat aikuiset: miten vietätte joulun?
Joulu on lasten juhla, sanotaan. Vietättekö te muut lapsettomat joulua ollenkaan? Miten? Mitä teette pyhinä, jos ette järjestä erityistä joulujuhlaa?
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:48"]
No me ei ainakaan sitä etukäteen suunnitella. Esim. katsellaan elokuvaa ja hempeillään ja siitä seuraa seksiä vaikka siinä takan edessä lampaantaljan päällä. Minusta se ei oo yhtään epämukavaa, ne on pehmeitä ja lämpimiä.
[/quote]
Mitä nyt tän noin kuukauden verran etukäteen, kun se seksin harrastaminenhan oli mukana joulun to-do -listalla ;).
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:48"]
No me ei ainakaan sitä etukäteen suunnitella. Esim. katsellaan elokuvaa ja hempeillään ja siitä seuraa seksiä vaikka siinä takan edessä lampaantaljan päällä. Minusta se ei oo yhtään epämukavaa, ne on pehmeitä ja lämpimiä.
[/quote]
Mitä nyt tän noin kuukauden verran etukäteen, kun se seksin harrastaminenhan oli mukana joulun to-do -listalla ;).
[/quote]
Ei sitä suunnitella. Seksiä on meillä lähes päivittäin eli myös jouluna. Ja jouluna on paljon ylimääräistä aikaa. Mulle to-do listat on sellaisia ikävempiä hommia mitkä täytyy vaan tehdä esim. verhojen peseminen. Ei mee seksi samaan kategoriaan.
Menen äidilleni, sinne tulevat myös sisarukseni, veljen lapset ja lapsien äiti sekä mummuni. Ohjelma on sama kuin muillakin, syödään hyvin ja pukki käy, pukin käynnin jälkeen juodaan glögiä ja syödään pipareita ja torttuja ja osa saattaa ottaa pienen lautasellisen vielä jouluherkkuja. Niin ja jossain välissä katsotaan joulupukki ja noitarumpu
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 08:37"]
Miksi niin moni mainitsee erikseen seksin harrastamisen? Onko se jotenkin speciaalia, ja jouluna on juhannuksenen lisäksi vuoden ainoa seksikerta? Vai miksi se seksi pitää erikseen aikatauluttaa jouluun, entäs jos ei sinä päivänä huvitakaan? Se nyt vaan on pakko sytyttää ne kynttilät ja hoitaa hommat pois taljoilla, huvitti tai ei - perinteet kunniaan!
Jotenkin kuulostaasiis oudolta mainita eriskeen asia, jonka luulisi kuuluvan useimpien pariskuntien normaaliin elämään muutenkin. En minäkään erikseen luettele "käyn kakalla" jouluaskareisiini, vaikka varmasti käynkin...
T. Lapseton, joka saattaa harrastaa jouluna seksiä tai olla harrastamatta, riippuu fiiliksestä
[/quote]
Seksi on mukavaa, ja seksin odottaminen on mukavaa. Mutta saathan sinä tuota kummastella ja rinnastaa rakastelun ulostamiseen, jos siltä tuntuu. Etkö ole koskaan sopinut seksitreffeistä? -2
Ei joulu ole mulle mikään lasten juhla. Meidän joulu menee suunnilleen näin:
Aattona aamulla riisipuuroa jne. Lähdetään kahdeksitoista joulurauhanjulistusta kuuntelemaan glögit mukana, tullaa kotiin ja syödään noin klo 15. Sen jälkeen pitkä joulusauna samppanjan ja mansikoiden kera. Takka päälle ja lahjojen jakoon. Illalla juustoja ja portviiniä.
Joulupäivänä anoppi ja appi tulee meille kylään ja tapanina mennään mun vanhempien luokse. Eikä kukaan kaipaa lapsia =)
aamupäivä menee aina pitkällä lenkillä koirien kanssa. Sen jälkeen käyn haudoilla ja vanhempieni luona kylässä. Ilta menee rentoillessa kotona. Ostan illaksi vähän jotain hyvää ruokaa mitä nyt silloin sattuu tekemään mieli ja ihan vaan olen.
aamupäivä menee aina pitkällä lenkillä koirien kanssa. Sen jälkeen käyn haudoilla ja vanhempieni luona kylässä. Ilta menee rentoillessa kotona. Ostan illaksi vähän jotain hyvää ruokaa mitä nyt silloin sattuu tekemään mieli ja ihan vaan olen.
Lapsia saa nähdä niin isovanhemmilla kuin anoppilassakin ihan riittävästi. Reissujen jälkeen kaadumme kotiin ja kilistelemme taas yhdelle onnelliselle lapsettomalle vuodelle!
Vaikka itse olenkin lapseton, ei se tarkoita, että sisarukseni olisivat lapsettomina pysyneet. Kokoonnumme yleensä joulupäivänä vanhempieni luo viettämään joulua perinteisin menoin perheen kesken. Syödään hyvin, katsotaan lasten iloisia ilmeitä paketteja avatessa, pelaaamme lautapelejä ja pidämme hauskaa.
Muuten joulu menee kotona ollessa ja kavereita tavatessa. Oikein mukavaa, rentouttavaa ja iloista aikaa.
Ap:n kysymyksessä on perusolettamuksena, että sinkkujen ja lapsettomien joulu on automaattisesti synkkä ja kurja. Typerä ap.
Itse olen lapseton ja samoin ovat sisarukseni, mutta vanhempien tykö mennään joka joulu (tosin toinen sisarus on nyt parina jouluna ottanut tavaksi vuorotella ja on joka toinen aatto avovaimonsa perheen kanssa) edelleen, vaikka jokainen on omassa kodissa asunut 2-12 vuotta. Sisarusten kumppanit on jotkut viettäneet meillä joulua, jotkut omien perheidensä kanssa. Mun avomies menee myös vanhemmilleen jouluksi ja joulupäivänä ja tapanina käydään kummankin vanhemmilla syömässä ja viemässä lahjoja.
Vanhemmillani on paljon samoja perinteitä kuin lapsenakin. Kuumalinja, aito kuusi, sauna, ruoka, koristeet, lahjat ja tietysti yhdessä olo. Minulle joulu on todella tärkeää aikaa ja mietin nyt jo kauhulla tulevaisuutta koska tiedän että en voi ikuisesti mennä vanhemmilleni jouluksi.
En ole koskaan harrastanut seksiä jouluna. Paskonut olen kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 09:56"]
Onneksi meillä on lapsia ja paljon sukulaisia joten ei joulua tarvitse tylsästi viettää muka niiiiin ihanasti ja rentouttavasti yksin.
[/quote]
Onneksi jokainen saa viettää juuri sellaista joulua kun haluaa :)
Äitini välillä ehdottelee,että voisimme poikaystäväni kanssa mennä hänen luokseen jouluksi,mutta ajatuskin perinteisestä sukujoulusta ahdistaa,sain niistä ja "virtahepo olohuoneessa"-tunnelmasta tarpeekseni lapsuuden jouluina. Jännä kun kaikki ei ajattele samalla tavalla.
Ai niin,me jotka nautitaan ei-perinteisestä joulusta harrastetaan hirveää itsepetosta! :D
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:07"]
En mitenkään. Olen sinkku ja ihan normaali vapaapäivä mulle jouluaatto. Varmaan syön pakastepizzaa ja juon viiniä, se on mun monivuotinen jouluperinne ;)
[/quote]
Varmaan myös uskottelet itsellesi, että tuo on juuri se, mitä haluat?
[/quote]
Kyllä se on. Olen hyvin erakko luonne enkä yleensä välitä ihmisseurasta. Joulua en juhlana välitä myös viettää koska en ole kristittykään, juhlan sisältö ei ole minulle merkityksellinen. Vanhempien luona olisi kyllä tarjolla perinteinen sukujoulu, mutta en tykkää mennä sinne. Käväisen sitten pikaisesti tapaninpäivänä vaan.
[/quote]
Voi olla, että tämä pitääkin paikkaansa, mutta monille sinkuille joulu on kyllä ahdistavaa aikaa.
En mitenkään. Olen sinkku ja ihan normaali vapaapäivä mulle jouluaatto. Varmaan syön pakastepizzaa ja juon viiniä, se on mun monivuotinen jouluperinne ;)
[/quote]
[/quote]
Miksi ei olisi? Täällä toinen nainen joka nauttii yksinäisestä joulusta. Leivon itselleni jotain hyvää, roikun netissä, luen kirjoja, katson telkkaria. Ja rentoudun :)
Monet eivät varmaan osta puolisolle lahjaa, mutta te jotka ostatte: minkä tyyppisiä juttuja olette aikaisempina vuosina hankkineet? Itse ostin yllätysloman hiihtolomalle kohteeseen, jossa tiesin mieheni haluavan joskus käydä. Taskuliinat ja mallasviski ovat myös tehneet aina hyvin kauppansa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:21"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä se on. Olen hyvin erakko luonne enkä yleensä välitä ihmisseurasta. Joulua en juhlana välitä myös viettää koska en ole kristittykään, juhlan sisältö ei ole minulle merkityksellinen. Vanhempien luona olisi kyllä tarjolla perinteinen sukujoulu, mutta en tykkää mennä sinne. Käväisen sitten pikaisesti tapaninpäivänä vaan.
[/quote]
Voi olla, että tämä pitääkin paikkaansa, mutta monille sinkuille joulu on kyllä ahdistavaa aikaa.
[/quote]
Paskapuhetta. Miksi ihmeessä olisi? Ei kaikki todellakaan viihdy porukassa. Itse nautin olla yksin.
Yleensä aina matkoilla, kuten tänäkin jouluna. Saa järkättyä pitkät vapaat vähillä lomapäivillä, kiitos pyhäpäivien. Etelä-Amerikka, here we come!
Onneksi meillä on lapsia ja paljon sukulaisia joten ei joulua tarvitse tylsästi viettää muka niiiiin ihanasti ja rentouttavasti yksin.