Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat aikuiset: miten vietätte joulun?

Vierailija
17.11.2014 |

Joulu on lasten juhla, sanotaan. Vietättekö te muut lapsettomat joulua ollenkaan? Miten? Mitä teette pyhinä, jos ette järjestä erityistä joulujuhlaa?

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ollaan joko minun/miehen vanhempien luona. Tehdään ruokaa, syödään, jutellaan, viedään pikku lahjat ja vietetään aikaa yhdessä. Sisko lapsineen on joskus äidin luona. Ne lapsetkin kyllä ovat kohta aikuisia. Joka vuosi molemmat pyytää luokseen, joten me on sitten menty vuoro vuosina. Matkaa on ainakin minun vanhemmille sen verran, että useampi yö ollaan kerralla.

Vierailija
122/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremminkin mietin miten ateistit viettää kristillistä juhlapyhää...

Pakanoilta pöllitty pukki, tontut ja kuusi. Mitäs kristillistä toisten tapojen varastamisessa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä. Tauoilla vastailen salarakkaani viesteihin miten vaimo on kireällä tuulella. Ja lapset on rasittavia. Sanon viettäväni vapaa-ajan yksin.

No totuus on se, että naapurin vapaa poikamies tulee pukkeilemaan illalla. 

Vierailija
124/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakanoilta pöllitty pukki, tontut ja kuusi. Mitäs kristillistä toisten tapojen varastamisessa on?

Olisikin niin, että tuo harras kristitty viettäisikin joulunsa kristillisesti: Antaisi paljostaan niille, joilla ei ole varaa kunnolliseen ja riittävään ruokaan. Veisi lahjansa köyhien ja työttömien lapsille sen sijaan, että lahjoisi omiaan, joilla on jo ennestään yllinkyllin. Sen sijaan, että kävisi kalliissa joulukonsertissa, antaisi köyhille perheille liput kulttuurinautintoihin. Eikö kristitty toimikin juuri noin? Edes jouluna?

Vierailija
125/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko töissä tai sitten kotona rauhasta ja hyvästä ruasta nauttien.

Vierailija
126/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin nautin joulurauhasta ja hemmottelen itseäni hyvällä ruualla ja juomalla. Tytär perheineen asuu muutamien satojen kilometrien päässä, enkä halua sinne lähteä ees taas julkisilla menemään. Minun osaltani lapsiperhejoulut on ohi, enkä enää jaksa mitään hössötystä ja intopinkeilyä kaikkine ohjelmanumeroineen.

Vierailija
127/140 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mennään anoppilaan jouluksi. Sinne tulee miehen sisarukset ja muuta sukua (kaikki aikuisia). Juhlitaan isolla porukalla, syödään hyvin, saunotaan, haetaan metsästä kuusi ja koristellaan se, lauletaan joululauluja, pukkikin käy. Ihana maalaisjoulu tiedossa.

Eikö teitä hävetä? 

Vierailija
128/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on peräisin väittämä että joulu olisi lasten juhla?

Vierailija
129/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aattona joulukirkossa.  Kuuntelen rauhallista musiikkia, muistelen lapsuuden jouluja. Syön herkkuja, eivät välttämättä jouluun perinteisesti liittyviä. Joulupäivänä käyn läheisten haudoilla, nautin rauhasta ja siitä, ettei ole pakko osallistua hössötykseen. 

Vierailija
130/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin.

Vierailija
131/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn haudoilla ja kokkaan muutamille sukulaisille. Omaksi ilokseni koristelen pienen kuusen. 

Vierailija
132/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pakana, siis mua ei ole koskaan kastettu, ja ihan superjouluttaja. 

Vierailija
133/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pakana, siis mua ei ole koskaan kastettu, ja ihan superjouluttaja. 

Ihan oikein, koska joulu ei ole alunperin kristillinen juhla ollenkaan, se vaan pöllittiin pakanoilta ja lätkäistiin jeesus mukaan

Vierailija
134/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa asuessa tein todella hyvät ruuat, kasvispainotteista kun naisystävä ei syönyt lihaa. Käytiin saunassa. Annettiin lahjat ja käytiin kävelemässä pimeässä hautausmaalla. Löhöiltiin sohvalla, katseltiin leffoja ja syötiin suklaata. 

Nyt joku toinen hämmentää hänen puurokattilaansa ja minä skippaan joulun. En näe mitään syytä yksin viettää juhlapyhiä. Joulu on minulle yksin aivan kuin muutkin päivät. 

Vierailija
135/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lähden joulua pakoon matkoille. Tänäkin jouluna on pakomatka harkinnassa, katsotaan nyt.

Mitä varten pitää lähteä pakoon?

Vierailija
136/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento Bangkokiin,horoja ja kaljaa 

Vierailija
137/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin miehen kanssa lomaa ja lähdetään reissuun. 🥰

Vierailija
138/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeroidun yksin kotona niin kuin muinakin jouluina, kiroan pilalle mennyttä ja elämätöntä tyhjää elämääni. 

m43

Vierailija
139/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ensimmäinen yksinäinen joulu tiedossa. Luultavasti syön roskaruokaa, katson telkkaria ja itken itseni uneen :D

Vierailija
140/140 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän vanhan isäni kanssa. Käyn katsomassa äitiäni hoitokodissa. Muuten menee yksin ruokien ja ehkä jonkun kirjan parissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän