Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsankarkailu : Kun jumppa ei auta: leikkaus?

Vierailija
02.07.2012 |

Onko kellään kokemusta synnytyksen jälkeen virtsankarkailusta?

Oletteko käyneet leikkauksessa vai saaneet jumpalla asian kuntoon?

Minä olen jumpannut ja jumpannut, hieman olen saanut tilannetta haltuun, että trampalla voi vähän pommppia, mutta en kokonaan. Esim. virtsasuihkua en pysty katkaisemaan.

Nyt gyne suosittelee vähän kajoavaa nauhaleikkausta. Ei vain yhtäänt tekis mieli saada uusia arpia tuonne emättimen puolelle :/

Onko asiasta kokemuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöksyyn vain

Vierailija
2/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yks 6 vuotias lapsi :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen nauhajuttuun.Kerralla saat ongelman pois.Pahinta tossa karkailussa on se et vaikka kuinka jumppaat niin karkailu pahenee vanhemmiten eli saatat olla täysin pidätyskyvytön vanhus.

Se et lääkärikin on leikkauksen puolella on todiste et sä tarviit korjausleikkuun.Suurin osa leikkuun haluavista joutuu taisteleen päästäkseen siihen.Ei siinä mitään arpia emättimeen tule.Paikat saattaa jopa kiristyä;)

Vierailija
4/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt rupean tosissaan pelkäämään tätä lasten tekoa.

Oikeasti

Vierailija
5/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa vain niin hurjalta, et tän ikäsenä on "jo mummovaiva"

Mitenkä siinä paikat kiristyä saattaa? sehän sopiskin ;)

Miten toipuminen tuollaisesta operaatiosta, pelottaa sitten pissalla käyminen sen jälkeen, kirveleekö.. tai..

oivoi.

rohkeutta pitää kerätä

Vierailija
6/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt rupean tosissaan pelkäämään tätä lasten tekoa.

Oikeasti

näin kävi :(

mutta ei kai näin kaikille kuitenkaan käy...

Olen ihan normipainoinen ja liikun säännöllisesti ja omaan terveet elämän tavat, mutta tais olla jotenkin huonoa tuuria, että osui kohdalleni..

Olis kyllä kiva tietää, miten muut on säästyneet?

Vierailija
7/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauksesta, ja mitä kautta sinne pääsee? Mulla on vaivaa myös, kun olen aikanaan synnyttänyt 7 yli 4-kiloista lasta alakautta. Ei auta jumppa, ei, tenat on paras kaverini :(

Vierailija
8/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en tiedä leikkaukseen iittyvää sanastoa.Mun ystävälle on tehty se ns.päiväkirurgiana eli heti operaation jälkeen kotiin.

Yhden päivän oli sairaslomalla eli sen operaatio päivän.

Ei sattunut eikä mitään.Vessassa käynti oli heti normaalia ilman kipuja.

Kiristävä vaikutus johtuu kaiketi siitä kun osa lantionpohjan lihaksista sidotaan/kurotaan.Mitä toi sit käytännössä tarkoittaa,mene ja tiedä?

Virtaputkeenhan ei kajota vaan kaikki tehdään ympärillä oleville kudokselle.

Vierailija
9/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin virtsaputkenkiristys? Ilmeisesti ei kuitenkaan, kun kerran vain ympäristöön kajotaan.

Olen joskus kuullut semmoisesta, että virtsaputkea"ahtautetaan" niin, että sieltä ei yskäisyn aikana tule kuin tippa ulos.

Päiväkirurginen operaatio kuulostaa helpolta :)

Vierailija
10/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin ensin yleislääkärille, joka kehotti varaamaan ajan gynelle.

Varasin ajan gynelle ja kerroin vaivastani.

Tämä haastatteli ja tutki ja kertoi, että tässä tilanteessa ei todennäköisesti fysioterapiasta olisi apua, koska lihakset ovat kyllä kunnossa.

Sitten hän kertoi tästä vähän kajoavan nauhaleikkauksen mahdollisuudesta, mutta ei mulle jäänyt siitä mieleen juuri mitään, kun jotenkin säikähdin koko leikkaus-sanaa :/

Hän kirjoitti lähetteen ja nyt odotan leikkausaikaa. Siinä taas saattaa mennä ikuisuus täällä Helsingissä :(

Kiitos viesteistä ja kommenteista

T:ap

Vierailija
11/24 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
12/24 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla virtsanpidätysongelma palautui 5 kk:n kuluttua nauhaleikkauksesta (leikkaus 8 vuoden kuluttua synnytyksestä). Seuraavaksi urologi tutkii onko vika jossakin muualla kuin lantionpohjassa. Jumppa ei auta. Lantionpohjan lihakset samassa hyvässä kunnossa kuin ennen synnytystä. 

Onko muille tvt-leikkauksessa käyneille tullut vastaava ongelma takaisin näin nopeasti leikkauksen jälkeen?

Vierailija
13/24 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa ei inkontinenssiin uskota ilman julkista pissausnäytöstä. Luulevat potilaiden huvikseen kuljettelevan muiden ihmisten pissaamia vaippoja housissaan ! Kuulemma hoitoa ei saa, ellei suostu näytökseen. Eli se siitä. Mitenkä  muualla?

Vierailija
14/24 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 02:28"]

Kuopiossa ei inkontinenssiin uskota ilman julkista pissausnäytöstä. Luulevat potilaiden huvikseen kuljettelevan muiden ihmisten pissaamia vaippoja housissaan ! Kuulemma hoitoa ei saa, ellei suostu näytökseen. Eli se siitä. Mitenkä  muualla?

Siis miten tää voi olla mahdollista? Tää on niin "nolo" vaiva että ihmisillä on korkea kynnys lähteä hakemaan apua ja sit kun sitä hakee niin nöyryytetään näin?? Uskomatonta! Pystyisitkö menemään yksityiselle gynelle? Sieltä saisit suoraan lähetteen operaatioon vaivattomammin. Yksityinen lääkäri voi laittaa lähetteen kunnalliseen jonoon niin ei se kovin kalliiksi tule. Tsemppiä!

[/quote]

Vierailija
15/24 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään julkinen näyte ole vaan lääkäri testaa yskäisy testillä valuuko virtsaa vai ei. Testin tekee lääkäri hoitajan kanssa eikä se todellakaan ole nöyryyttämistä.

Vierailija
16/24 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin itse nuo vaginakuulat synnytyksen jälkeen, koska tuntui, että pissaa karkaili housuun. Ja olen ollut todella tyytyväinen. Lantionpohjalihakset saa nopeammin kun toon suosittelen!!!

http://eloksanen.blogspot.fi/2012/08/virtsankarkailu.html

Vierailija
17/24 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ponnistuksessa (yskä) tulee housuun sekä muutenkin tippuu ilman että edes huomaan sittä ja on yliaktiivinen rakko. Ilmeisesti tuohonn ponnistusvaivaan minulle tehdään pieni leikkaus ja tiputteluun aloitetaan sähköhoito.

Pystyn pysäyttämään pissaamisen ja selvästi tunnen sormessa kun supistan niitä lihaksia että voi tätä vaivaa olla vaikka ei olisi TODELLA löysä

Vierailija
18/24 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös lapsen 28-vuotiaana ilman ongelmia ja samainen vaiva kuin aloittajalla. Aion muutaman vuoden sisällä leikkaukseen hakeutua, jollen itse saa tilannetta kuntoon.

Vierailija
19/24 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tarkkaan muista mimmosta leikkausta mulle lääkäri suositteli kättärillä, joku verkkojuttu se oli. Painon olis pitänyt kuitenkin olla max. 90 kg, enkä ole saanut laihdutettua vieläkään. joten vaippaa pöksyyn tosian vaan.

Se lääkäri (nainen) kättärillä oli muuten todella epäkohtelias ja ihan törkeä tapaus. Jäi todella paha mieli.

Vierailija
20/24 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkeasti leikkaukseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi