Uusi blogi, tervetuloa lukemaan ja antamaan rakentavaa palautetta :)
Tässä osoite: http://wherepigletsroam.blogspot.fi/2012/08/torkkupeitto-ja-uusi-alku.h…
Vasta ensimmäinen postaus tehty, joten tarvitsen vielä lisää harjoittelua, mutta otan mielelläni vastaan parannusideoita (pohjaa aion ainakin muokata) sekä ideoita siitä, mitä kenties haluaisitte jatkossa lukea.
Ja kyllä, olen se joka aikaisemmin on kertonut aloittelevansa blogia joka ei ole silkkaa pintaliitoa vaan enemmän käytännöllisempiä asioita, pientä ekohenkisyyttä mukana, käsityövinkkejä yms.
Kommentit (15)
olla vähemmän tekstiä ja jos haluaa ns. käsityöblogia tms, niinpaljon parempia kuvia.
Jos joskus päädyt perustamaan blogin. Kiitos!
Kuten ylläolevat ovat jo maininneet, minustakin hieman liikaa tekstiä. Ei kannata liikaa lähteä kertoilemaan käsityön tai muun taustoja, vaan antaa kuvan puhua puolestaan. Usein ihmisillä on useita blogeja, joita seuraavat ja silmäilevät, joten liian raskaat ja pitkäselkoiset blogit jäävät väliin.
palautteesta, kuvan otin parvekkeella koska olohuoneessa on tällä hetkellä niin surkea valaistus ettei kuvat onnistu sitten millään.
Tarkoitus on ei ole tehdä pelkkää käsityöblogia, vaikka käsitöitäkin siellä tulee olemaan.
Aiemmin kun kyselin mitä ihmiset mahdollisesti haluaisivat, niin toivottiin nimenomaan myös tekstiä, ei vain kuvia ja lyhyitä kirjoituksia, ehkä pitää vain löytää sopiva tasapaino niiden suhteen.
Kuvien ottamisessa en ole kovin hyvä, toivottavasti jatkossa kuitenkin opin paremmaksi.
Omalla koneella tuo taustaväri näyttää enemmän vaaleanpunertavalta kuin oranssilta, mutta se pohja on kyllä tarkoitus muuttaa, nyt käytin vain valmista pohjamallia mikä bloggerista löytyi.
AP
silmille tekstistäsi. Kuvia pitäisi olla enemmän suhteessa melko pitkään tekstiin. Tekstin fontti voisi olla hiukan epätavanomaisempi, nyt siis aika tylsä.
Muutama kirjoitusvirhe löytyi.
Anyway, oikein, tekstiä pitää olla mutta tässä oli liikaa.
Oienä fonttia monn monta riviä putkeen.
Tyylisi kiva, vähän tekemällä tehty teksti mutta potenttiaalia on.
Ei ketään kiinnosta jos s ulla ei ole merkkilaukkuja.
Tässä pohjassa on se huono puoli jos joskus pidät esim arpajaisia, pitää ihmisten kirjoittaa säpö näkyviin.
Tässä vaiheessa asian voi vielä muuttaa missä kirjoittaa.
ja pohjaa tässä juuri harjoittelen muokkaamaan, joten voi vielä muutaman kerran muuttua lähiaikoina. Tekstille en löytänyt hyvää fonttia vaikka yritin, ei ollut montaa vaihtoehtoa mistä valita, toisin kuin esim. otsikoille.
Yritän oikolukea toki kirjoitukseni, en vain usein näe omia virheitä vaikka kuinka tuijotan ja etsin, ja nyt olin ehkä vielä melko tohkeissani blogin aloituksestakin vielä :)
AP
että eläimet eivät haittaa, ovat nimittäin sen verran uteliaita että tulevat aina tarkastelemaan mitä teen joten saattavat jatkossakin olla välillä kuvissa mukana.
Pitääkin tarkastella tuota blogia toiseltakin koneelta, omalla koneella ei mene kuva minkään päälle mutta voi olla blogin asetuksissa jotain sellaista että näytön koosta riippuen aiheuttaa tuollaista.
Ja yritän kiinnittää entistä enemmän huomiota oikeinkirjoitukseenkin jatkossa, joskaan en lupaa aina onnistuvani ;)
AP
p.s Olen iloisesti yllättynyt kaikesta tästä palautteesta, oikeasti asiallista ja hyvää kriitiikkiä vaihteeksi tällä palstalla
Tekstiä sopivasti ja kuvat ihan ok laadultaan.
Tuosta on hyvä jatkaa.
2
Ensimmäinen kuva oli värikäs ja sympaattinen. Minusta oli vain plussaa, ettei torkkupeitto ollut sohvalla taiteltuna harkituille poimuille (tosin en tarkoita arvostella niitä, jotka perinteisemmästä tyylistä pitävät). Voisit vaikka ottaa tavaksesi kuvata käsitöitäsi/hankintojasi poikkeavassa ympäristössä, ulkona tms.
Minua ei häirinnyt fontti tai ulkoasun värit. Pidän selkeästä. Ensimmäinen merkintä saakin olla aika pitkä, koska se on blogistin esittely. Niin paljon kun valokuvista pidänkin, minua kiinnostaa myös tarinat kuvien takana, joten tekstillä on merkitystä. Toinen kuva sinun blogissasi olisi voinut olla lähikuva peitosta, sellainen jossa ei näy kuin muutama raita. Ts. kahta melkein samanlaista kuvaa ei tarvita. Mieluiten sitten vain yksi.
Hieman negatiivista oli viittauksesi "pinnallisiin glamourblogeihin, joissa poseerataan huulet töröllä". Luota vain siihen, mitä sinulla on annettavaa ja jätä muiden etäinenkin arvostelu pois.
Tsemppiä uudelle blogistille!
Tein kokeeksi toisenkin postauksen jo, onko kuvien laatu ja koko mielestänne riittäviä? En siis todellakaan ole mikään mestarikuvaaja ja minulla on vain tavallinen digipokkari niin en kovin erikoisia kuvia saa otetuksikaan.
AP
sillä palaute kelpaa edelleen, samoin aiheita saa ehdottaa (toki itselläkin on mielessä jo useita). Varsinkin käsitöiden ja pienen nikkaroinnin & askartelun saralta jos kaipaa jotain tiettyä juttua niin voin kirjoitella aiheesta :)
AP
Joka kappaleen väliin yksi kuva. Vaikkapa lähempää peitosta tai koirasta tms.
Mutta toivottavasti jaksat jatkaa!
Ei hullumpi tuo uusi merkintäsi. Pidän eläimistä, joten ne tuovat mielestäni lämpöä kuviin. Hyvässä suhteessa kuvat ja teksti, eikä laadussa moittimista. Minä en toisaalta etsi enkä vaadi harrastelijoilta mitään huippulaatua. Muut saattavat olla tarkempia noissa asioissa.
Toivottavasti saat seuraajia ja nautit bloggaamisesta!
(nr. 9 kommentoija)
hiukan liian iso, koska se menee päällekkäin oikean laidan tekstien kanssa.
Tekstissäsi on hiukan hiomisen varaa (ei luultavasti häiritse moniakaan lukijoita, itse huomaan helposti oikeinkirjoitusvirheet). Sivulauseet pitää erottaa pilkulla (esim. mutta- ja että-sanalla alkavat lauseet.)
Aika ei riitä. Kuvat voisi olla isompia ja kauniisti sohvalle huopa aseteltuna. Tuskin sitä parvekkeella säilytät?
En tykännyt blogin oranssista reunuksesta, mutta se nyt on makuasia. Muuten aika raikas ja selkeä ulkoasu.