Kotirouva blogistista
Tutustuin blogiin http://kotirouvalontoossa.blogspot.fi/
Hienoa elämää tällä kotirouvalla. Olisipa kiva olla noin varakas.
Mutta miten ihmeessä joku haluaa avata koko elämänsä netissä kaikille? Lueskelin vanhoja merkintöjä: sieltä löytyy naisen koko historia ja miehensäkin. Huh.
Kommentit (47)
Melko outoa että lähdetään kittaamaan kaljaa jonnekin stadionille, kun saman shown näkisi telkkaristakin. Luulisi että ensimmäiset päivät/viikot vauvan kanssa haluaisi viettää rauhassa, tutustua uuteen ihmisen alkuun ja luoda turvallinen alku elämälle. Eikö kroppakin tarvitse toipumisaikaa synnytyksestä, tuskin kukaan niin mielellään istuu kovilla penkeillä tuntitolkulla? Vai syntyikö tuo vauva alateitse. Suunniteltu sektio sopisi kuvaan enemmän kuin hyvin.
vauvalle on nyt käynyt (traumatisoitunutko kenties) kun äiti on käynyt olympialaisten avajaisissa, joiden jälkeen on pääsyt heti kotiin ja olisi päässyt keskenkin jos olisi ollut tarvis?
Siis, onko teillä oikeasti jotain tieteellistä faktaa?
blogin sisältöön, mutta hajoan tälle:
Ibiza:lla
jelly fish:in
St Tropez:issa
Paloma Beach:in
Paloma:ssa
Antibes:iin
best man:in
Christmas Pudding:ia
Heathrow Express:illä
Täytyi vain saada sanottua.
Olin au pairina vuonna 2006 Englannissa, Lontoossa. Kaverini oli au pairina todella rikkaassa Thamesin varrella asuvassa aatelisperheessä, jossa oli pieni vauva, muutaman kuukauden ikäinen. Perheen vanhemmat pakottivat au pairin huudattamaan vauvaa. :( Siis hän ei saanut mennä hoitamaan kun tämä itki.. kaverini ei kestänyt tätä koska hänellä ei ollut sydäntä kuunnella vauvaparan itkua.. no kerran sitten tämä pariskunta tuli kotiin iltamenoistaan ja löysivät vauvan hereiltä au pairin sylistä.. seurauksena että au pair sai potkut!!!
Tämä on tositarina.
Ja blogistilla on varmasti kaveripiirissä brittivanhempia jotka suorastaan yllättävät tällaisiin julmiin ja tunnekylmiin kasvatustyyleihin. Englannissa on yleistä myös lyödä lapsia ihan avokämmenellä :( Tätäkin olen nähnyt itse omin silmin, meinasin oksentaa kun tuli niin huono olo henkisesti... Kyseessä oli 4-vuotias tyttö joka ei äidin mielestä istunut tarpeeksi kauniisti ruokapöydässä. :'( Ja lyönti oli kova..
Englantilaisessa lastenkasvatuksessa ei juurikaan ole mitään ihannoitavaa.
t. Englannissa au pairina ollut.
Nimimerkillä Vinkkejä valkoisten vaatteiden tahranpoistoon?
kloriitilla saa kokovalkoiset vaatteet taas valkoisiksi!
ollut ja varakkassa perheessä. Samaan aikaan oli muitakin meitä suomalaisia, enkä ole moisesta kuullut. Aivan järkyttävää, jos olet tuollaista joutunut katteleen!
Tähän kotirouvaan ei nyt tarvitse sitten tällaista yhdistää, että hän toimisi lapsien kohdalla noin järkyttävästi vaikka ehkä joku haluaisi sellaista väritellä ilmoille, vai mitä?
ollut ja varakkassa perheessä. Samaan aikaan oli muitakin meitä suomalaisia, enkä ole moisesta kuullut. Aivan järkyttävää, jos olet tuollaista joutunut katteleen!
Tähän kotirouvaan ei nyt tarvitse sitten tällaista yhdistää, että hän toimisi lapsien kohdalla noin järkyttävästi vaikka ehkä joku haluaisi sellaista väritellä ilmoille, vai mitä?
Ja perheen äiti pyysi hetken päästä tytöltä vuolaasti anteeksi mutta silti mun arvostuksen menetti kyllä ihan täysin tuon tapahtuman seurauksena.. kyseessä oli oikeasti kaksi KILTTIÄ lasta siinä perheessä. Mutta vanhemmista ainakin äiti alisti heitä tuolla väkivaltaisuudella, silloinkin löi suoraan suulle. Näki, että lapseen sattui ja hän oli nöyryytetty siinä tilanteessa
Olin onneksi perheessä vieraana vain viikonlopun yli, mutta tilanne oli todella kamala :(
Ja perheen äiti pyysi hetken päästä tytöltä vuolaasti anteeksi mutta silti mun arvostuksen menetti kyllä ihan täysin tuon tapahtuman seurauksena.. kyseessä oli oikeasti kaksi KILTTIÄ lasta siinä perheessä. Mutta vanhemmista ainakin äiti alisti heitä tuolla väkivaltaisuudella, silloinkin löi suoraan suulle. Näki, että lapseen sattui ja hän oli nöyryytetty siinä tilanteessa
Olin onneksi perheessä vieraana vain viikonlopun yli, mutta tilanne oli todella kamala :(
Kertoo vaan kasvatusmetodeista, joita siinä maassa yhä tänä päivänä vallitsee.
Ei tuota nyt kenenkään kannata kadehtia. Varmasti aika yksinäinen ja orpo, kun on käyttää noin paljon aikaa blogin pitämiseen. Jos olisi paljon kavereita ja menoa, niin ei ennättäisi kuulkaa tuollaisia pitkiä juttuja(en jaksa lukea, katson vain kuvia) kirjoittaa.
Ei ole lainkaan opiskellut aihetta, siis kuinka lapsi kasvatetaan kaksikieliseksi, joten puhuu lapselle väliin englantia, väliin suomea, ja niinpä lapsi ei tietenkään puhu suomea.
Ja oli sitä paitsi 3kk iästä lähtien hoitajan hoidettavana, eli tätä kotirouvaa nyt ei ole vissiin kerta kaikkiaan tarkoitettu äitiyteen...?
Kirjoitin vain yleisesti OMISTA kokemuksistani siitä, mitä on todellisuus brittiperheissä. Kertomuksissani oli siis kyse aivan malliperheistä ulkoisesti..
Toivon että kyseinen blogisti ei ihannoi brittiläistä lastenkasvatusta ja ota kaikkia kavereiden neuvoja tosissaan.
Ihan olen imettänyt ja lapsiani rakastan yli kaiken, mutta siltikin olisin mennyt Olympilaisten avajaisiin jos vaan suinkin sinne olisin päässyt vaikka vauva olisi ollut 2vkoa vanha.
Ihme porukkaa te olette :D
Muutamassa tunnissa se vauva ei vaurioita saa.
Suuri osa suomalaisistakin tekee töitä niin, että joutuu lähtemään aamulla varhain ja on käytännössä kotona noin klo 17 jälkeen jos vaikka työmatkoihin menee se 45 min suuntaansa (Helsingissä menee 10 km matkaan helposti tuo aika). Ja sama rytmi näilläkin lapsilla on eli näkevät arkena vanhempiaan ihan tunnin kaksi. Miten tämä poikkeaa siitä jotenkin? Maria on mennyt takaisin töihin, koska pidempää äitiyslomaa ei Englannissa tunneta. Suomessa oli sama (muistaakseni 4kk) vielä 70-luvun alussa!!! Suomi on toisenlaisen hyvin voinnin maa, mikä tässä on niin vaikea tajuta!?!?!?!
en ole kateellinen. Ihmettelen vaan, miten jonkun mielestä tuollainen elämä on elämisen arvoista? Miten joku voi ajatella, että omistamalla jonkun vuittonin tms olisi jotenkin parempi? Tai noh, enhän minä voi tietää siitä mitään. Mutta yleensäkin merkkivaatteisiin pukeutuminen on jotenkin tyylitöntä. Sellainen aito rosoisuus on mun mieleen. Sen lisäksi jos minulla olisi ylimääräistä rahaa, todennäkösiesti myös muut kuin minä ja perheeni hyötyisivät siitä.
Ei ole lainkaan opiskellut aihetta, siis kuinka lapsi kasvatetaan kaksikieliseksi, joten puhuu lapselle väliin englantia, väliin suomea, ja niinpä lapsi ei tietenkään puhu suomea.
Ja oli sitä paitsi 3kk iästä lähtien hoitajan hoidettavana, eli tätä kotirouvaa nyt ei ole vissiin kerta kaikkiaan tarkoitettu äitiyteen...?
Onko siitä blogissa? Linkki postaukseen?
Joo aika karulta kuullosti: " Vauvan ollessa 3 kk ikäinen, menin töihin ja nanny astio kuvioihin. Nanny tuli meille 6.45 ja töistä palasimme n. klo 18." Ihan pieni vauva siis puolet vuorokaudesta keinoäidin hoidettavana...
ruotsissa au pairina, eräällä perheellä oli sama systeemi, 3kk:sta vauvaa hoiti kotona hoitaja, jotta äiti pääsi töihin. Luulen, että on ulkomailla yleisempää kuin Suomessa, onhan meillä hyvät edut lapsiperheille, kiitos siitä. Joskus sitä ei ole näin mukavasti ollut täälläkään.
Mies heittaa rouvan pellolle jos lapsista tulee ykkosprioriteetti? Tai jos lapset vie liikaa aikaa kauneudenhoidolta, rouva rupsahtaa ja mies heittaa pellolle?
Kirjoittaja on avoin, vilpitön, jalat maassa ja kirjoitustyylinsä pröystäilemätön, muttamutta...
Kaikki blogstit, jotka kirjottavat paljon rahaa vaativista asioista (paljot matkustelut, hienot lomahuvilat, merkkivaatteet ymym.) ikään kuin ihan tavallisina asioina, tekevät sen kuitenkin nostaakseen itsensä jalustalle.
Koska jos on vähänkin siivstystä ja järkeä päässä, ymmärtää, mihin suurimmalla osalla ihmisistä on varaa ja mihin ei. Ja ymmärtää, että silloin Rivieroista ja Louis Vuittoneista ja lasten Lacostepaidosta lukeminen ärsyttää /herättää kateutta, jos sellaiseen ei ole varaa.
Itse ole alle keskituloinen humanisti ja myönnän, että olen todella kade kakkosasunnosta Ranskan rivieralla (kotirouva Lontoossa).
Sen sijaan en ymmärrä, miksi 2-vuotiaalle ostellaan valkoisia Lacoste-paitoja? MIksi ei HM kelpaa, kun paita on kuitnekin tunnin jälkeen likainen ja puolen vuoden kuuttua liian pieni. (Ymmärrän, että jollekin aikuiselle voi se krokotiili rinnassa olla itselle niin tärkeä, että haluaa siitä maksaa, koska paitaa voi kuitenkin käyttää monta vuotta.) (Tämä siis Kaunis pieni elämästä)
Itse en myöskään kehtaisi laittaa esittelytarkoituksessa nettiin kuvia, joissa lasteni tai omissa vaatteissani näkyisi näkyvästi merkki. Mutta siinäpä se ero monien blogistien ja itseni välillä...
Huvitti myös Lontoon rouvan "sairaalakassin" esittely. Vuittoniansa hän ensisijaisesti halusi esitellä...
t. Blogien suurkuluttaja: joistakin asioista kade, joistakin vaan ihmettelevä eli ärsyyntynyt, joistakin huvittunut.
jaksaa siellä kommenttiboksissa hokea näitä "aah ihanaa... pidä oma linjasi.. ja muut: get a life" -kommentteja.
Mutta luulisin lähes jokaista äitiä todella kummastuttavan tuon vastasyntyneen hoidon ulkoistamisen... siis kuinka kukaan tunne-elämältään normaali äiti pystyy moiseen?!
Imetys on mielestäni asia erikseen. Vaikka siinäkin ihmetyttää, ettei edes paria päivää jaksanut yrittää - ne ensipäivien muutamat tipatkin kun on tärkeitä immuniteetin yms. kannalta.