HUHTIKUISET 2013
Kommentit (324)
Taikku: Kuulostaapas erikoiselle tuo testiviiva! Ko. testillä en itse ole koskaan tehnyt mutta suosittelen ehottomasti että uusit testin!!! Tsemppiä kovasti sinne, toivottavasti testi näyttää seur. kerralla plussaa!
t. Otsama kp16/27-29
Onnittelut HeavyMetalMomille ja tuikkuselle plussista! Hienoa!
Tuulenpuuska kp 10/28-32 yk 2
Onnea plussanneille!!
Omaa: Tänään kiertopäivä 30/30 ja odottelin menkkoja saapuvaksi, mutta tulikin haalean punaista verivuotoa pyyhkiessä aamulla, ja nyt ei sit mitään missään? Vähän kaksinaiset olotilat..toisaalta odotin menkkoja mutta niin toivoin raskautta! eilen testi näytti selkeää negaa, ei haamun haamua. Pitänee odotella pari päivää ja katsoa mitä tapahtuu ja testata taas uudestaan jos ei menkat ala! Odottelu on kyllä tylsää!!
pinksu kp 30/30 yk 1
Taikku: Onpas omituinen meno sinulla.. Kannattaa nyt vaan malttaa, ja uusia testit! Malttia piinaan!!
pinksulle myös tsemppiä!!
Ja sitten sitä omaa napaa...
Eli, olen siis kärsinyt tuota alaselkäkipua/nivuskipua viikon ja se oli jo parempi, mutta ärtyi salitreenistä jälleen (ja kyllä, aika helpon setin tein ja oikein tein myös liikkeetkin :) ) Meni hermo, kun taas hapuilin särkylääkepurkkia ja menin sitten ja pissasin tikkuun. Raskaustestiin meinaan. Ihan näin päivällä, enkä ollut edes pidätellyt hirveen kauaa.. No, piru HAAMUHAN sieltä räpsähti!!!Selkeä sellainen. No niin!! Ja testin tein tuolla Apteekin omalla, jolla en vääriä haamuja ole saanut. Kerran olen kyllä saanut näin aikaisin haamuplussan, joka kuitenkin osottautui kemialliseksi hieman myöhemmin. En kyllä yleensä näin aikaisin edes testaa, mutta tuo selkäkipu nyt laittoi testaamaan!
Nyt mietityttää, että mitäs tämä selkäkipu meinaa? Normitila vai voiko olla kyseessä joku kohdun ulkoinen juttu? Hmm.. Onko kenelläkään kokemusta? Ja voihan ne vuodot vielä ensi viikolla tullakin, kun näin aikaisin menin testaamaan..
hämillään oleva äipsykkä kp 24/28
Nyt kovasti tarrasukkia sinne!!! Onpas ihanaa että saatiin haamuplussa lisää joukkoon. :) Tuosta selkäkivusta, eikös se ole yksi oire ihan normiraskaudesta siinä missä muutkin. :) ONNEA!
t. esipiinaileva Otsama kp 17/27-29
Marjana: Lääkäri sanoi että mahdollisuudet raskauteen on hyvät. Ei ultrallakaan näkynyt mitään "ongelmaa" ja koska lapsia on jo niin ei kuulemma ole mitään syytä olettaa ettei raskaus onnistuisi.Itse olen kyllä aika skeptinen jo. Tässä on niin paljon jo pian kahden vuoden aikana tapahtunut etten tiedä enää mistä sen uskon kaivaisin esiin. Toki toivon hirveästi että vielä se vauva saataisiin mutta en uskalla edes ajatella uutta raskautta jos taas menee joku pieleen. Ehkäisyä ei käytetä kylläkään ja yritän ajatella muita asioita. Tärppää jos tärppää.
Täältä tsempit hoitoihin! Toivottavasti mitään sivuoireita noista lääkkeistä ei tulekaan!
Äipsykkä: Mullahan on ollut kaksi kohdunulkoista. Mutta siis kun toi selkä on muutenkin kipeä niin en osaa sanoa kuuluuko siihen sellainen. Joka tapauksessa jos tulee pientä olematonta vuotoa pyyhkiessä ja alavatsaan sattuu niin kannattaa mennä käymään lääkärissä. Tuskin pelkkä selkäkipu on oire kohdunulkoisesta joten ole rauhallisin mielin:)
ON: Kivut on helpottaneet ja vuotokin loppunut. Ensi viikon verikoetta odotan ja toivon että hcg olisi nolla eikä jatkotoimenpiteitä tarvittaisi!
Ele
Joten siirryn toukokuisiin.... Jos jotain positiivista pitää hakea, niin kierto jäi taas hieman normaalia lyhyemmäksi eikä venynyt sinne neljäänkymmeneen. :)
Tinuppi kp1/n.34 yk3+kkm+yk4
Ihanaa, että plussia on tullut. Onnea kaikille ja niitä tarrasukkia tietenkin matkaan :)
Työkiireiden vuoksi en ole saanut haettua uutta testiä tuon viallisen tilalle. Kp 33 tänään. Tätii ei näy, ei kuulu..
Mies on jo ihan intopinkeenä, mutta luulen, että tämä on vaan jotain muuta..
Joka toinen päivä oon varma et raskaana ollaan. Joka toinen taas varma, että en oo... Sekavaa :/
Mulla olisi tänä viikonloppuna pitänyt alkaa menkat ja tein sitten testin aamulla ja aika selkeä plussa oli :)...mutta kyllä mun täytyy tehdä vielä toinen, en ole kovin positiivinen yleensä tälläisissä asioissa, kun sitä ajattelee ettei vois näin nopeesti tärpätä.
Yritin tuossa lukea pikakelauksena kirjotuksia, kun en ole vähään aikaan käynnyt. Onnea kaikille ketkä ovat plussaneet ja jaksamisia, tsemiä ketkä eivät vielä plussanneet.
(yk 1 29/?)
Reissussa käyty ja kuukautiset kärsitty. Onneksi en ehtinyt ostaa testiä, sillä hukkaanhan se olisi mennyt. Jälleen kerran mietin, miten suuri ihme ja onni on saada oma lapsi. Kuinka pidämme sitä luonnollisena tottakai jokainen saa -tapahtumana, vaikkei se niin ole.
En usko, että yritämme enää aktiivisesti, koska takana on jo liian monta pettymystä eikä ainuttakaan, edes haaleaa viivaa. Heinäkuun alussa tuli vuosi yritystä täyteen.
Tätä palstaa on kumminkin mukava seurata ja elää hengessä mukana :). Jään siis taustalle norkoilemaan...
CatNip
OtsAma: Kiitos tsempeistä. Ehkä tuo selkäsärky on normaalia, katotaan mitä tässä nyt tapahtuu :D Torstainahan vasta pitäisi menkkojen alkaa, joten vähän jännää vielä, alkaako vai ei :)
Ele: No toivotaan näin! Eikä täällä nyt mitään ole vielä ainakaan tullut, siis vuotoja.. Katsotaan tosiaan alkaako torstaina vai ei ;)
tinuppi: Voi mälsää :( Tsemiä seuraavaan kiertoon!
Taikku: Jännää :D Mitäs jos kuitenkin..
Heidi85: ONNEA!!!! Voi se tosiaan noinkin nopeasti tärpätä!!Jes, hienoa!!
CatNip: Voih, voimia sinne! On se tosiaan niin, että tämä asia ei ole kiveen kirjoitettu, vaikka niin kuvitellaankin. Toivottavasti rentous auttaa siellä ja se ylläriplussa ilmestyisi juuri silloin kun on ”luovuttanut”! Näitähän täällä kuulee paljon! :)
ON: Täällä samaa fiilistä kuin eilen. Nyt vaan jännittää torstai, että alkaako vuodot vai onnistuisko nytten.. Ja jos ei ala, niin sittenhän se pelko vasta iskeekin :D Käyn aina välillä ihailemassa eilisen testin viivoja, kun nappasin siitä valokuvan vielä varmuuden vuoksi :D
äipsykkä kp 25/28
Ensinnäkin onnea kaikille plussanneille!!! Tarrasukkia kovasti matkaan!:) Ihanaa kun täällä nyt myös plussaillaan.
Pahoittelut myös niille joilla ei tärppiä käynyt mutta toivotaan jos ehkä seuraavalla kerralla...;)
ON: Oon täällä välillä käynyt lueskelemassa kuulumisia mutta tarkotuksella pitänyt itseni hieman sivummalla. Täällä on nyt sitten täti pärähtänyt kylään. Kp1 meneillään... kyllä ärsyttää:( toivotaan parempaa onnea ensikerralla, kolmas kerta toden sanoo...?=)Oli aika lyhyt kierto verrattuna edelliseen.
Plussatuulia kaikille!!!! ++++
Mago kp1/26-30 yk3
Onnea plussanneille!!
Täällä ihmetellään ovulaation ajankohtaa. Limat kp 11-12 ja tikkujen värit 13-14 (selkeimmät värit) tulivat aivan eri aikaan näkyviin ja nyt mietin mihin olisi pitänyt luottaa? Kivut kestivät kp 11-15 aamuun. En tiedä mihin luottaisin :)
Nana# kp 15/28
Vierailen tuolta toiselta keskustelulta, täällä näyttäisi pikasilmäyksellä olevan pitkiä kiertoja, ehkä tämä munkin on sellainen..
Eli taustana sen verran, että esikoista yritetään. Ikää on 32. Pillereitä söin 4kk ja sitten jätin ne pois, yk 2 on menneillään.
Tässä kuussa laskureiden mukaan oviksen aikaan peittoja heiluteltiin ja n. 5pvän jälkeen menkkamaisia kipuja. Ovista sen verran tunnistin ehkä, että limaista vuotoa tuli.. En tikutellut.
Sitten viikko oviksesta tuli muutama tippa rusehtavaa vuotoa. Sen jälkeen sitten moninaisia oireita:
- vihlomista sekä oikealla, että vasemmalla alamahassa
- kuvottavaa oloa (edelleen, voi tulla milloin vaan)
- paineen tunne alamahassa (loppunut)
- herkkä haistaminen (aamuisin)
- turvonnut alamaha (edelleen)
- repäisykipuja (loppuneet)
- pissalla juokseminen tiuhaan (edelleen, tunnin välein välillä)
- tullut nestettä rinnoista (eilen)
- herkät nännit (tullut eilen)
- tuntee mahan koko aika (edelleen)
- valkkarivuotoa (yleensä ei lainkaan)
- limaista vuotoa vessapaperiin, vähän ku ovislimoja
Itse olen testaillut vahvoja negoja tuonne kp 32 saakka , kp 35 kävin verikokeissa joka negatiivinen. Sellainen testi mikä näyttää vaan plussan tai negan. Nyt en ole itse testaillut, menossa neuvolan pissatestiin alkuviikosta ja loppuviikosta gynelle. Huomenna aattelin huvikseen hakea testin ja kattoo mitä näyttää.
Mitäpä ootte tästä mieltä? Olisko tää vaan pitkä kierto,jopa munasarjakysta vaiko vaan ovuloimatta jäänyt? Vaiko tärppäys mut hormoonit nousee hitaasti..
-tirpiainen kp 41/26-29 yk2
Vierailen tuolta toiselta keskustelulta, täällä näyttäisi pikasilmäyksellä olevan pitkiä kiertoja, ehkä tämä munkin on sellainen..
Eli taustana sen verran, että esikoista yritetään. Ikää on 32. Pillereitä söin 4kk ja sitten jätin ne pois, yk 2 on menneillään.
Tässä kuussa laskureiden mukaan oviksen aikaan peittoja heiluteltiin ja n. 5pvän jälkeen menkkamaisia kipuja. Ovista sen verran tunnistin ehkä, että limaista vuotoa tuli.. En tikutellut.
Sitten viikko oviksesta tuli muutama tippa rusehtavaa vuotoa. Sen jälkeen sitten moninaisia oireita:
- vihlomista sekä oikealla, että vasemmalla alamahassa
- kuvottavaa oloa (edelleen, voi tulla milloin vaan)
- paineen tunne alamahassa (loppunut)
- herkkä haistaminen (aamuisin)
- turvonnut alamaha (edelleen)
- repäisykipuja (loppuneet)
- pissalla juokseminen tiuhaan (edelleen, tunnin välein välillä)
- tullut nestettä rinnoista (eilen)
- herkät nännit (tullut eilen)
- tuntee mahan koko aika (edelleen)
- valkkarivuotoa (yleensä ei lainkaan)
- limaista vuotoa vessapaperiin, vähän ku ovislimojaItse olen testaillut vahvoja negoja tuonne kp 32 saakka , kp 35 kävin verikokeissa joka negatiivinen. Sellainen testi mikä näyttää vaan plussan tai negan. Nyt en ole itse testaillut, menossa neuvolan pissatestiin alkuviikosta ja loppuviikosta gynelle. Huomenna aattelin huvikseen hakea testin ja kattoo mitä näyttää.
Mitäpä ootte tästä mieltä? Olisko tää vaan pitkä kierto,jopa munasarjakysta vaiko vaan ovuloimatta jäänyt? Vaiko tärppäys mut hormoonit nousee hitaasti..-tirpiainen kp 41/26-29 yk2
Siis minulla IHAN SAMA tarina! No tisseistä ei oo tullu nestettä, mutta muuten kuulostaa niin tutulle!
En oo vielä käyny lääkärissä testeissä, mutta pakko kai kohta on jos oireet jatkuu..
Kävin tänään apteekissa räjähtämässä, kun en saanut takuuna uutta r-testiä viallisen tilalle vaikka oli kuittikin tallella.
Toisessa apteekissa nimittäin olisin saanut vaan asiasta ilmoittamalla ilman kuittia tai mitään.
Tuolta mistä olin testin ostanut niin ois pitäny viedä pissanen puikko mukana?! Oon jo muutama päivä sitten sen roskiin heittäny...
Taikku: Käsittääkseni jokainen raskaus voi olla erilainen ja välttämättä raskaushormonikaan ei nouse siis samalla tavalla. Minulla on henk.kohtaisesti huonoja kokemuksia tuosta Clearbluen plussa-testistä, kun se on näyttänyt milloin minkäkinlaisia viivoja ja kertaakaan ei raskaana olla oltu.
Justiina: LH-hormoni voi olla aamulla sellaisessa muodossa, ettei ovistesti sitä havaitse. Siksi jotkut testivalmistajat suosittelee testaamaan vasta aikaisintaan päivän toisesta virtsasta.
82: Alkoiko se kunnon vuoto? Jos sitä ei tule, niin sitten vaan lasket siitä kevyemmän vuodon ekasta päivästä seuraavan Terolut-kuurin aloituspäivän.
Äipsykkä: Voi että, oletko testannut onko viiva vahvistunut? Uskotaan selkäkivun olevan vain tavallinen raskausoire.
Heidi85: Onnea! :)
CatNip: Sanoppa muuta! Raskautta pidetään itsestään selvyytenä ja sitä se ei todellakaan ole.
tirpiainen: Onko sinulta mahdolliset virtsa- tai muut emätintulehdukset poissuljettu? Mietin vaan tuota tiheävirtsaisuutta, alavatsan kipuilua ja lisääntynyttä valkovuotoa. Jos kyseessä olisi emätintulehdus, niin periaatteessa voisi ehkä jättää menkatkin tulematta. Tosin ihan hormonitasapainon häiriö voi aiheuttaa menkkojen pois jäämisen ja nuo oireet. Tosin tuo nesteen tuleminen rinnoista kuulostaa erikoiselta, mutta liekkö jonkun hormonin mahdollista sekin aiheuttaa. Toivottavasti saat selvyyden tuohon tilanteeseen.
ON: Nyt on huono päivä! Eilen illalla torauduttiin miehen kanssa yhdestä asiasta, joka jäi minua sitten vaivaamaan todella paljon. Itku tuli jo illalla asian takia. Ihan kuin se ei olisi riittänyt, niin heräsin aamulla siihen, että alavatsaan sattui. Ensimmäinen wc-reissu paljasti sen sitten virtsatietulehdukseen, joka oli varsin ärhäkkä laatuaan. Mies joutui lähtemään viemään minut päivystykseen, kun en pystynyt itse ajamaan autoa. Reilu puoli tuntia rakossa olleesta virtsasta ne onneksi sai jo bakteereja esille ja sain antibiootit. Olo oli todella tuskainen, vaikka olen kuvitellut ennenkin vahvaoireisia virtsatietulehduksia sairastaneeni. Joka tapauksessa en siis pystynyt tekemään tänään yhtään mitään. Makailin kotona koko sunnuntain ja harmittaa ihan suunnattomasti, kun meni vapaapäivä pilalle.
Lisäksi harmitti se eilisiltainen riidan aihe edelleen ja itku jatkui iltapäivällä. Olin mielessäni varma, että mies ei enää halua minua, eikä rakasta minua ja kaikkea muutakin. Voisin sanoa, että tuntui, että koko maailma kaatuu tähän olotilaan. Nyt on takana 5 päivää Synarela-sumutetta ja voi olla, että se herkistää minut nyt tähän olotilaan. Hieman itseasiassa pelottaa, että tämä reaktio johtuu siitä. Vielä nimittäin 10 päivää jäljellä sitä lääkitystä tällä annostuksella ja sen jälkeen vielä reilu viikko pienemmällä annoksella. Mieliala on aika järkyttävä... Yritän tässä tsempata itseni uuteen fiilikseen huomisaamuksi ja aloittaa viikon puhtaalta pöydältä. Kiitos ja anteeksi siskot, että sain purkaa tämän teille!
Muita oireita: Rinnat on tosi kipeät! Toivottavasti menkat alkaa ajallaan muutaman päivän päästä, että ensimmäinen osa tästä IVF-hoidosta olisi sujunut suunnittelusti.
Marjana kp 29/30-33 yk 28
Kiitos, tulin taas alas korkealta ja kovaa mikä on hyvä.
Todellakin kyse voi olla tulehduksesta, googlettelin tuossa ja prolaktiini hormooni aiheuttaa kaikki nuo oireet. Menkat voi jäädä pois ja rinnoista tulee nestettä. Tosin se tarkoittaa kasvainta aivolisäkkseessä mikäli ymmärsin oikein.
Luulin, että pissatulehduksessa pissaaminen sattuu, mulla ei satu. Olen viemässä nyt alkuviikosta pissatestiä työterveyteen, eli tulehdus selviää sitten. Alavatsan kipuilu on itseasiassa rauhoittunut siitä mitä se on ollut. Sellaista vihlomista molemmin puolin nivusista vähän ylöspäin. Nyt juimasee silloin tällöin, eikä kovasti. Mutta jos tulehdus niin hoidetaan se sitten pois.
Emätintulehdus mulla on joskus ollut vuosia sitten, eikä tämä mun mielestä ole sellaista. Valkovuoto ei haise miltään, se ei ole kokkareista. Ainoa, et sitä voi "holahtaa" jolloin varma et menkat tulee, mutta kirkasta on. Minua ei myöskään kutita alapäätä. Mutta gyne varmaan varmistaa tämänkin.
Nyt muuten tiedän mitä täällä palstoilla tarkoittaa valkoiset pilkut nänneissä :-D äsken saunassa tutkin niin mun mielestä mulla sellaisia. Ja rinnoista tuleva neste on vaaleaa.
Kiitos kun täällä on aktiivista!
-tirpiainen kp 40/26-29
Lisäys vielä, että mua väsyttää ihan koko aika. Ja nuo nännit ovat kipeytyneet eilen ja tosiaan tänään nestettä tulee. Rintoja kun painaa niin ehkä vähän kipeät.
Lisäys 2. Taikku, tos törkeetä apteekilta! Kuka hitto alkaa kusista tikkuu sinne roudaa :-O
Elikkäs nyt kp 29/24-28 ja tein aamuvirtsasta rfsun raskaustestin. Odottelu ajan jälkeen katsoin tikkua ja siinä näkyi tumma kontrolliviiva ja HAALEA plussaviiva?? Myös mieheni näki sen viivan, mutta viiva oli siis tosi haalea. Mietin että olisiko meidän pienen nyyttimme aika tulla nyt ?? otin vielä kuvan, jotta voitte sanoa mitä mieltä olette..
Olipa säätämistä, että sain viestin näkyviin..