HUHTIKUISET 2013
Kommentit (324)
Ihanaa, onnittelut plussanneille!
Täällä ollaan kans hyvin sekaisin... En oikein tiedä, mitä tämä nyt on. Oviksen olisi pitänyt heinäkuun viimeiselle viikolle, jolloin peittoa heilutettiin kohtuu hyvin ja vielä viime viikolla toisiksi viimeisenä päivänä. Sitten mies lähti sinne reissuun ja torstaina eli 2.8. alkoi limainen vuoto ja selkeät alavatsakivut (menkkamaiset siis) ja kesti lauantaihin. Peittoa ehdittiin heiluttaa vasta eilen sunnuntaina, kun isäntä palautui kotiin. Edelleen alavatsa on turvoksissa, mutta niin myös usein aina ennen menkkoja. Tädin pitäisi tulla la-su akselilla. En nyt sitten tiedä, ovuloinko sittenkin vasta myöhemmin, kuin piti vai mitä tämä nyt oikein on?
toki on ollut pientä päänsärkyä ja ajottaisia aaltomaisia huononolon tuntemuksia, mutta niiden oletin olevan jumittuneesta niskasta johtuvaa, mitä mulla on muutoinkin ollut. Ovistestejä en käyttänyt tässä kierrossa, kun ajattelin odottaa tuon tädin tässä kuussa ja sitten tilata niitä lisää. Mitäs merkkiä suosittelette ja mitä ei missään nimessä kannata ostaa?
Erikoisia oireita tuntuu olevan myös tirppisellä (anteeksi, jos meni väärin, oon niin huono muistaan näitä nimimerkkejä) ja taikulla! Toivottavasti teidänkin oireet selviää pian!
Eilen luulin jo et nyt ne menkat alkaa. Vatsassa "myllersi" jännästi koko päivän. Mut eipä näy. Tänään ei oo ollu mitään muita oireita, kun et yöllä heräsin vessaan ja janoon kerran. Tänään käyn ostaa lisää testejä tai teen tilauksen netistä jos en töiltäni ehdi mennä ostaa. Töissä on ollu todella hektistä, minkä vuoksi tää testailu on venyny.
Täällä samanmoisia oireita. Janottaa kovasti, wc:ssä saa käydä myös yöllä mikä ei normaalia, nännit kipeytyneet ja tuntuu että mieliala vaihtelee, menkkamaisia kipuja.. :) Vaja kahden viikon päästä on miehellä synttärit, mutta ei uskalla etukäteen suunnitella, jos sattuukin plussa yllättämään. Ei tarvi esittää juovansa tai juomattomuutta selitellä. Tosin kaasona ollaan häissä 3 vkon päästä että silloin voi tulla tenkkapoo mitä sanoo jossei juhlimaan pysty samoin kuten muut. :)
kp 20/?
Hienoa ja onnea plussanneille!!
Mulla iski ihan armoton väsymys ja huonovoitisuuskin samaan kasaan. Ajattelin, että eka työviikko ottaa osansa. Olin ihan kuutamolla ja tein melkeinpä huvikseni testin ja PLUSSA tuli!
Mahassa edelleen menkkamaista jonotusta, mikä pitää pelkoa yllä. Jos se täti sieltä kuitenkin taas tulee.. Mutta erona menkkakipuihin on se, että tämä loppuu ja alkaa jossain kohtaa taas. Sellasta aaltoilevaa. Mietityttää, että onko kaikki hyvin..
Väsymys ja pahoinvointi onneks helpotti, mutta varmaan vaan hetkeksi. Rinnat on arat ja vatsaa turvottaa.
Paupu kp30/28
Kiitos onnittelijoille, mutta itse ei uskalla kamalasti iloita, kun viiva oli haalea.. Tein ilta päivästä uuden testin(eri testi kuin rfsu), jossa ei näkynyt mitään haaleatakaan viivaa. Testi oli jokin early test, että voi testata 4 pv ennen kuukautisten alkamista. Samasta virtsasta tein malttamattomana toisen testin(rfsun), joka näytti samanlaista haaleaa haamu viivaa kuin aamullakin.
Huomen aamulla ajattelin tehdä clearblue digi näyttöisen. Mitäköhän tämä meinaa?
Ihan lukia näitä viestejä ja jännätä mukana!! :) Onnea plussanneille!! Toivottavasti kaikki pysyy mukana loppuun asti.
Itellä tuli viikko sitte (vkt3) hyvin hyvin vähä rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä. Sitä tuli vain muutaman päivän ajan. Samalla alko mun issias tuntumaan selässä ja välillä mahassa myllersi. Nyt on 31/30. Pari päivää sitte tein jonku halpos testin iltapäivän pissasta joka oli just sen muutaman tunnin rakossa. En siltä oottanukkaan mitään. Eilen aamulla tein kans testin ni siihen ei tullu mitään!!! Hitsiläinen. No on mulla vielä clear bluen digital oottamassa. Haluis tehä sen mut en tiiä raskinko vielä. Nyt meinaa flunssa vaivata. Tukkonen ja voimaton olo...
Mulla on ollu kerran aikasemminki tollasta samanlaista vuotoa mitä nyt oli. Se vain meni valitettavasti kesken vkt 5. Mulla on nyt 2 keskenmenoa takana. Ekalla vkt8 ja toinen toi vkt5.
Minä oon ollu aikasemmissa ootuksissa sellanen ettei oo ollu mitään muita oireita ku hajuaistin parantuminen. Ja niin se on nytki. Haistoin (ennenku meni nenä tukkoon) suolakurkut kaupan toisesta päästä. Samoten nyt passitin yhen vanhan sohvan meiltä pois joka oli tuotu meille anoppilasta ku se haisi pahalle ja ummehtuneelle. Mieheni ei sitä haistanu vaikka sillä vasta hyvä hajuaisti onki! Nauroinki sille et laita rasti seinään ku haistoin tollasen :D
Tulipas sepustus :)
Testaan aamulla sen clear bluen.
Jännäämisiin!! :)
Kiitos Marjana. Kun en oikein tiennyt, miten tekisin, tikuttelin parina päivänä sekä aamulla, että iltapäivällä. Tikkujahan tässä kuussa meni ihan kiitettävästi, mutta josko se olisi sen arvoista.
Vahvaa positiivista en ovistesteillä nyt tässä kierrossa ssanut. Lauantaina ja erityisesti sunnuntaina toinen viiva oli vahvin, mutta ei vieläkään testiviivan tummuuden kanssa samoissa. Tänään viiva oli jo taas varsin haalea... Peittoja heiluteltiin nyt sekä hääpäivän juhlinnan tuoksinassa la-iltana, että sunnuntaina.
Nyt odotellaan vielä se kituuttavat pari viikkoa, josko osui...
Mun kierto on kuitenkin varsin säännöllinen, joten viikonloppuna uskoisin, että ois ovis ollut. Tiedä sitten oisko jo loppu viikosta pitänyt yrittää osumaa :/
Pahoittelut tädin vierailuista :( Ja taas vastapainoksi onneksi plussiakin oli muutamia :)
Mitäköhän vielä piti kommentoida... No, jääköön omanapaiseksi tämä tällä kertaa...
Justiina kp 17/28
Jus7iina: Täällä mennään lähes samoilla kp:llä kuin siellä. En itsekään saanut kunnon viivoja kehiin. Tummimmat tulivat kp 13-14 ja sitten ne alkoivat katoamaan. Kp 13 ja 15 hyödynnettiin joten nyt pitää vain toivoa parasta!
Nana# kp 16/28
Täällä siis plussaus silloin noin viikko sitten. Uutta testiä en tehnyt, kun testi oli digillä tehtynä. Nyt on pukkaillut jo oireita ja samoin kuin Paupulla on aikamoiset aaltoilevat vatsakivut. Lohdutukseksi osaan sanoa sen, että eivät ainakaan neuvolassa huolestuneet moisesta, koska sinne tänään soittelin ja varaillin ensikäyntiä. Kehottivat ottamaan Panadolia yöksi, kun mulla nuo kivut on valvottaneet yöllä aina klo 4 asti.
Äipsykän torstain testitulosta jännittelen... Etkö vois tehdä sitä jo salaa? ;)
Onnittelut kaikille kanssa plussanneille!! Ihanaa kun tässä kuussa tuntuu olevan ihan reilusti noita plussia kun viime kuu meni jotenkin ihan "reisille".
Tuikkunen 4+6
Testasin äsken ja negaa näyttää. Kp 34/28(?)
Alkaa jo hermo mennä. Kohta meen kyllä lääkäriin itkee näistä oireista. Saa selvittää mikä mulla sitten on..
Toivottavasti muilla tärppää :)
Pitääpä muuten kommentoida tuota Taikun raskaustestin hyvitys asiaa. Näinhän se homma on, että valmistaja haluaa useimmiten viallisen testin nähtäväkseen ennen kuin hyvittää sen apteekille. Jos työntekijä antaa korvaavan tuotteen ilman valmistajan tuotevirhepäätöstä, niin välttämättä siitä tuotteesta ei tule mitään korvausta. Harvaa työntekijää huvittaa ottaa omille kontoilleen noita asioita, kun niistä on kuitenkin valmistajan selvät toimintaohjeet. Osa valmistajista antaa ohjeet, että tuotteen voi hyvittää suoraan asiakkaalle, mutta kaikki eivät sitä anna.
zenik: Pidetään peukkuja, että viiva vahvistuu!
Äipsykkä: Kiitos suunnattomasti tuestasi! Nimenomaan, yritetään pitää kiinni siitä ajatuksesta, että näissä lääkehuuruissa ei tarvitse loppuelämää elää. Täytyykin muistaa vielä miehelle ihan suoraan sanoa tuo, että yrittää ymmärtää, jos olen omituinen ja herkällä mielellä. Tänään on ollutkin jo mielialan puolesta hieman parempi päivä. Ja sinulle hyviä hermoja, että jaksat odottaa torstaihin asti testaamista. Miehet ei tosiaan ehkä aina ymmärrä tätä naisen intoilua noiden testien kanssa. ;)
Narandra: Minulla on toimineet David-merkkiset ovistestit hyvin. Niitä on saanut raskauskeijulta ja Mammaksi.fi:stä ainakin. Clearbluen digitaalinen testi on tietysti paras, mutta kallis. Sofi-merkkisiä testejä ostin kerran, mutta niissä viivat oli jotenkin kamalan vaaleita, etten itse oikein pitänyt niistä.
mameija: Kaasona olossahan on juuri se helppous, kun ei tarvitse juhlia kuin muut, kun on niitä velvollisuuksia hoidettavana ja on oltava skarppina huolehtimassa, että hommat pelaa ja morsiuspari saa nauttia juhlastaan. :)
Justiina: Minäkään en aina ole ovistesteillä saanut ihan yhtä vahvaa tai varsinkaan vahvempaa viivaa, mutta yleensä se ovista edeltävä viiva on kuitenkin ollut selvästi muita testailtuja viivoja vahvempi ja paljastanut oviksen.
ON: Mielialan puolesta ollut tänään jo parempi päivä. Harmittaa vaan, ettei tällä viikolla ehdi juurikaan viettää miehen kanssa aikaa töiden takia. Ja yötkin joutuu nukkumaan yksin. Mutta sitten jään lomalle, joten ehkä kestän jotenkin nämä 4 päivää vielä. Ensi viikolla on sitten ensimmäinen käynti polilla ja kuulee onko tämä Synarela-sumute tehnyt tehtävänsä. En kyllä edes tiedä miltä siellä ultrassa pitäisi silloin näyttää, mutta ehkä ne kertovat sitten. =P Pitänee ihan listata paperille kysymykset, että muistaa kysyä kaiken mikä mietityttää.
Ja nyt alan odotella niitä menkkoja alkavaksi... Alavatsalla ei kyllä ole vielä mitään menkkajomotuksia, mutta toivottavasti ne tulevat pian. Kierto alkaa kuitenkin olla ihan lopuillaan.
Marjana kp 29/30-33 yk 28
Löysin äsken itseni tonkimassa testiä roskiksesta :D ei ees roskishaamua :D Tulis jo täti prkl..
Tänään hain apteekista halpis testin, joku Clinic Basic. No negahan se oli.
Tänään on myös särkenyt päätä koko päivän. Niskat ne ei ole, koska päänsärky edessä päätä. Pakko oli äsken otta panadol että saa unta.
Nukkunutkin olen kuin mikäkin :-/
Nännit edelleen kipeät.
äipsykkä: oon käynyt työhön tulotarkastuksessa kolme viikkoa sitten, silloin otettiin perusverenkuvaa ja sen sellaista, ei niissä mitään ollut. Maksaarvot oli koholla, mut se johtunee siitä, et olin juhlimassa enkä tiennyt, et pitää olla ilman alkoholia 48h :-D
Huomenna aamulla vien virtsatulehduskokeen ja keskiviikkona aamulla neuvolan pissatestin, torstaina on gyne, joten silloin saa 100% varmistuksen raskauteen kun pääsee ultraan :)
Taikku: mäkin oon ravannu kattoo sitä testiä, ei edes haamua. Kun uitin sitä sinne astiaan niin katoin heti et hitto tähän tulee kaks viivaa samoin tein, mut ei :((
Voi, että kun ihanaa! Onnea plussanneille! Toivottavasti saan liittyä joukkoonne torstaina :)
-tirpiainen 41/26-29 yk2
Tirpiainen: Laitoin palautetta apteekkiin vielä siitä viallisesta testistä ja että en saanu uutta. Sain tänään vastauksen, että voin tulla hakemaan veloituksetta uuden testin :))
Tein haamutestien jälkeen sitten clearblue digi näyttöisen testin, jossa luki...
Gravid
Raskaana 1-2viikkoa.
Olen niin onnellinen
Voi että, ihanaa, kun plussia tupsahtelee - ONNEA kaikille!!
Ja pahoittelut tädin kohdanneille.. Pää pystyyn ja kohti seuraavaa kiertoa!!
Narandja: Siellähän on ollut omituiset tilanteet. Toisaalta, oviksen ajankohtahan voi heitellä, eikä välttämättä ole laskennallisessa kohtaa.. Nyt ei mahda muuta kuin odottaa – mälsää :/
Taikku: Mites sinun kiertosi menikään? Olisiko voinut olla ovis myöhemmin?? Ettei vielä näy testeissä..
Mameija: Piinaa, piinaa, voimia!! :)
Paupu: VOI ONNEA!!!!! Hihii, näin se vaan välillä yllättää :D Plussa meinaan ;) Kivut kuuluu asiaan, don worri :D
Zenik: Itse tykkään vallan tuosta apteekin omasta ja löytyypä kaapista tuo clearbluen digitestikin :) Hei JEEEEEEE!!!!! Onnea !!! Ihanaa kun näitä plussia nyt tupsahtelee!!!!
Tuulikello: No no?? :)
Tuikkunen: Ihanaa että saa olla onnellinen :D Vai että salaa :D hehee, ei minun nyt ihan salaa tarvinnut kuitenkaan.. ;)
Marjana: Hyvä, että loma on tulossa niin saa vähän huilahtaa! Voimia sinne ja tosiaankin kannattaa miehille aina selkeästi sanoa kaikki tuollaiset asiat, koska eivät ne muuten tajua :D Ja ei minulla oikein ne hermot sinne torstaihin asti kestänyt.. ;)
Tirpiainen: No hyvä, että pääset gynelle katsomaan, mikä on tilanne. Yleensä nämä tilanteet laukeaa, kun joku sanoo, mitä kropassa tapahtuu. Tsemppiä!!
ON: Noh, kuten arvata saattaa, en sitten millään pystynyt odottamaan torstaihin.. Olemme jo kauan sitten parin ystävän kanssa päättänyt pitää tyttöjenillan ensi lauantaina ja eilen tuli puheeksi keikkaliput, jonne olemme menossa. No, nyt tulee sitten nekin ostettua ennen lauantaita, joten siitä illanvietosta ei pysty liukenemaan. Halusin sitten jo varmuuden nyt, jos en pystykään juopottelemaan. Täytyisi miettiä, miten hoidan sen illan..
Noh, asiaan :) Illalla tiesin kyllä testin tuloksen jo, koska itkin illalla todella pienestä asiasta. Ja minä en todellakaan itke usein. Tein apteekin oman testin aamupissasta ja aivan selkeä PLUSSA!!! :D Oikeesti. Näinkö tässä nyt käy? Nytkö on meidän vuoro? Huhhuh :D Varovaisen iloinen tässä nyt rupeaa olemaan. Kevään keskenmeno kyllä kummittelee taustalla, joten varovaisesti mennään eteenpäin.. Mutta hieman jo lähdin heruttelemaan ajatusta pienestä vauvasta :D
äipsykkä
Ihanan paljon tullut plussia! Onnittelut kaikille ja paljon tarrasukkia matkaan!
Marjanalle kiitos vinkistä ja tsempit lääketokkurassa jaksamiseen.
Äipsykkä: Ensiksi suuret onnittelut ja paljon tarrasukkia matkaan! Näinhän se on, ettei ovis aina osu laskennalliseen kohtaan, vaikka niin kovasti toivoin, että osuu, kun tiesin tuon isännän reissun... No, täytyy siirtää ajatukset jo ensi kuuhun, tosin mietin sitäkin, että mulla olis allergiatestit syyskuun 6. päivä, joihin oon odottanut aikaa jo keväästä asti. Testejä ei suositella tekemään, jos on raskaana, kun se voi muuttaa tulosta. Nyt tässä sitten mietinkin, että kannattaako skipata koko yritys ensi kierrosta noiden testien takia, koska aina on se pieni mahdollisuus, että raskaus olis ihan alussa testien aikaan... En tiedä kuinka paljon sillä on merkitystä, missä vaiheessa raskaus on.
Menkkaoireita on siis jälleen havaittavissa. Alaselkä on aikas arka taas ja kankea varsinkin yön jälkeen. Pientä jomotusta muutoin, ei muuta.
Äipsykkä: Eli yk1 ja täti tuli viimeksi 3.7.
Laskurin mukaan ovulaatio olisi 17.7 (tiistai). Seuraavana viikonloppuna tuli aivan vähän verta, jonka ajattelin olevan kiinnittysmivuotoa.
Tosin nyt kun mietin niin jos tuo viikonloppuna oleva on vasta ollut ovulaatio? En enää muista tunsinko silloin alkuviikosta mitään, mutta oikealla munasarjoissa(?) oli kipua viikonloppuna verentulon aikoihin.
Olenn myös kaksi kertaa tämän kierron aikana nähnyt unta, että olen raskaana.
Tietenkään se ei merkkaa mitään, mutta hämmentää. En muista koskaan aikaisemmin nähneeni unta, jossa olisin raskaana.
Tiivistelmä: Ikä 23v (kohta 24 ;) ), yk1 hormonaalisen ehkäisyn jälkeen, kp 35
Onnea kaikille plussanneille! Täällä alkaa jo vähän pää hajoilemaan. Saan ihan hirveitä itkukohtauksia koko ajan ja oon tulkinnu ne PMS:äks, koska hyvin voimakkaista pms-oireista yleensä kärsin. Tai siis, ennen esikoista kärsin. Nyt on vasta ensimmäinen kierto, joka on ollu normaalin pitunen esikoisen jälkeen, eikä aiemmin oo pmsää ollu noissa pitkissä kierroissa. Mutta kun täti ei tuu! Sunnuntaina testasin kp 33/33, nega. Raivostuttavaa odottelua, haluisin jo jonku ratkasun tähän, kun alkaa perhesopu vähän kärsimään näistä mun itkuraivareista :D
Elena 35/33 yk 1
Mago: Pahoittelut tädistä ja onnea seuraavaan kiertoon! Voimia!!
Nana: No mutta pääasia, että ovis oli ja hyödynnetty! ;) Onnea ja voimia piinaan!!
Tirpiainen: Voi kun on ärsyttävä tilanne sinulla! Se olisikin hienoa, jos kroppa toimisi kuin junan vessa. Tuli kanssa mieleen, että onko kaikki tulehdustestit tehty? Itse mietin tuossa, että vaikka kaikkia oireita on ollut raskautuessani, niin vahvin niistä on ollut selittämätön tunne, että tärppi on tullut.. Eli, jos ei kyse ole mistään tulehdusjutuista niin ei muuta kuin odottelua ja uusi testi! Voimia sinulle!
Taikku: Mikäs siellä on tilanne???
Marjana: En ole uusinta testiä tehnyt. Lupasin miehelle odottaa torstaihin, jolloin menkkojen pitäisi alkaa.. Hänen mielestään nyt ei voi muuta kuin unohtaa koko asia ja odottaa torstaihin!! Oikeesti! Näin rakas mieheni sanoi! Kyllä sekin on välillä ihan mäntti.. Mutta ehkä miehelle nämä hetket eivät vielä ole niin konkreettisia kuin loppuajasta, jolloin naisen maha on esillä. Sanoinkin, että helppohan se on siitä vierestä sanoa, kun ei tarvitse koko ajan tuntea muistutusta ja ehkä ehkä ehkä :D Pahoittelut tulehduksesta, onneksi sait nopeasti lääkkeet!! Tottakai kaikki lääkkeet voivat vaikuttaa mielialaan ja herkkyyteen. Nyt kannattaa vaan aina ”selvinä” ( ;) ) hetkinä jutella miehen kanssa ja kertoa, että tällä hetkellä olet herkkänä kaikelle ja hänen tehtävä on helliä! Muistakaa, että nämä lääkeajat eivät vie loppupeleissä kauaa teidän ajasta sitten jälkeenpäin ajateltuna ja yrittäkää pitää siitä ajatuksesta kiinni!! Voimia sinne!!
Zenik: Kyllä tuossa viiva selvästi tässä näytöllä näkyy :D :D Jihuuu!! Onnea!!!!
ON: Täällä odotellaan torstaita, jolloin aion uusia testin jos vuodot ei ala.. Lupasin tosiaan miehelleni, etten tee aiemmin. Hänen mielestään kun nuo testit on turhia.. Huoh! No, ei enää montaa päivää :) Ja jotenkin hyvä fiilis itselläni. Alaselkäkivut on ehkä hieman rauhoittunut ja nyt alavatsassa tuntuu välillä jotain.. Ehkä jos kuitenkin nyt olisi meidän hetki.. ehkä.. ;)
Plussatuulia kaikille!!!
äipsykkä kp 26/28