Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tapahtuu jos en jaksa enää nousta sängystä?

Vierailija
27.01.2023 |

tulee varmaan häätö tms. mutta mitä käytännössä tapahtuu? kantaako joku mut ovesta ulos käytännössä? ja mun tavarat? haittaako jos en jaksa enää välittää ja tsempata?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oman kokemukseni mukaan kun minulla on ollut tuollainen olo, niin olen jäänyt sänkyyn. Itkenyt, murehtinut, ollut sekoamisen pisteessä ja itkenyt lisää. Jäänyt sänkyyn edelleen. Yhtenä aamuna noussut ja tuntenut oloni hyväksi. Taas voimat loppu ja sama alusta. Kunnes tulee päivä kun alkaa miettimään miten tästä oikeasti noustaan ja taas voimaannutaan elämää kohti. Sitten lähtenyt kävelemään, siivonnut ja käynyt suihkussa. Päivä kerrallaan, askel eteen ja askel taakse. Voimat palaavat hetki kerrallaan. Hiljaa hyvä tulee. <3

Vierailija
2/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit kuolla janoon ennenkuin häätö tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos älypuhelin on mukana sängyssä, niin pystyy maksamaan vuokran maatekin (ehkä äiti lainaa vähän aikaa). Mutta tosiaan juomaan ja veskiin tulee kyllä lähdettyä.

Vierailija
4/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa nousta.. No sitten jäät siihen !

Minulle opetettiin jo 10-vuotiaana perustotuus, että "Jos kompastut tästä lähtien, itse sinun on sieltä noustava, muista se myös muualla elämässäsi". Olipa vastoinkäyminen millainen tahansa, itse siitä on noustava ylös ja jatkettava elämää. Kukaan ei opiskele puolestasi, kukaan ei syö puolestasi, harvoin joku voi käydä töissä puolestasi. Tuo on niin mahtava neuvo, että olen opettanut se omillekin lapsille.

Suomessa vasemmisto-yhteiskunta pyrkii hyyssäämään, ja samalla kontrolloimaan, kaikessa mahdollisessa. On tukea siihen ja tähän. Välillä tulee paha mieli siitä, että oma-aloitteisuudesta rangaistaan Suomessa, kaiken pitää mennä kuten virkamies on päättänyt. Onneksi omille lapsille on saanut oma-aloitteisuutta, eivät ole hyyssäreiden komenneltavissa vaan tekevät itse ratkaisuja.

Tsemppiä sinne sängyn pohjalle. Kaikkea ei voi saada heti. Asetat itsellesi tavoitteen, pilko se pienempiin osiin, ensimmäinen askel voisi olla että nouset sängystä ylös. Senkin voi pilkkoa vielä osasiin ;)

Vierailija
5/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, oman kokemukseni mukaan kun minulla on ollut tuollainen olo, niin olen jäänyt sänkyyn. Itkenyt, murehtinut, ollut sekoamisen pisteessä ja itkenyt lisää. Jäänyt sänkyyn edelleen. Yhtenä aamuna noussut ja tuntenut oloni hyväksi. Taas voimat loppu ja sama alusta. Kunnes tulee päivä kun alkaa miettimään miten tästä oikeasti noustaan ja taas voimaannutaan elämää kohti. Sitten lähtenyt kävelemään, siivonnut ja käynyt suihkussa. Päivä kerrallaan, askel eteen ja askel taakse. Voimat palaavat hetki kerrallaan. Hiljaa hyvä tulee. <3

Mun elämä on just tämmöstä.  Mut se ei oikein etene parempaan suuntaan, kun sen eteen otetun askelen jälkeen tulee aina se askel takas taakse. 

Vierailija
6/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos älypuhelin on mukana sängyssä, niin pystyy maksamaan vuokran maatekin (ehkä äiti lainaa vähän aikaa). Mutta tosiaan juomaan ja veskiin tulee kyllä lähdettyä.

Sossutuet jaksaa aina kanssa hakea, eiks jeh?

Vierailija
7/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato Petteri Mikkosen video juutuubista nimeltä: Mitä jos et enää koskaan nouse sängystä? 

Vierailija
8/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi lupa olla jaksamatta, jos et kerran jaksa. Pysy sängyssä, itke, sääli itseäsi, itke lisää, pyöri ahdistuksessa ja lakanoissa, nukahda, herää liian aikaisin ja kesken unien, ahdistu, itke, ryve pahassaolossa. Sit tulee turta olo eikä jaksa enää itkeä. Sit nuku. Jossain kohtaa tulee nälkä ja maha murisee ja huomaat että tekeekin mieli syödä jotain. Kävelet ruokakaapille ja otat syötävää. Ehkä palaat sänkyyn. Makaat eikä jaksa. Jossain kohtaa väsyy makaamiseen, kävelee ehkä vähän enemmän. Jossain kohtaa ehkä haluaa käydä vähän ulko-oven toisellakin puolella. Semmosta se on, ehkä menee hiljalleen parempaan.

Vierailija
9/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kovasti siitä, kaivataanko sinua töissä tai koulussa tai onko sinulla sukulaisia ja ystäviä, jotka ihmettelisivät missä olet. Ja kenellä on avain asuntoosi? Vastaatko puhelimeen, jos joku soittaa?

Mutta kuten ylempänä jo todettiin, niin janoon kuoleminen on akuutein uhka tilanteessasi, jos et tosiaan pääse pois sängystä. Ja jos et pääse vessaan, niin naapuri saattaa ilmoittaa isännöitsijälle hajuhaitasta, ja sitten tulee ehkä huoltomies tutkimaan, mikä on ongelma.

Häätö on hidas prosessi, siinä menee kuukausia.

Vierailija
10/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet janoon muutamassa päivässä

Vierailija
11/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaat ja kakkaat sänkyysi, saat painehaavoja ja kuolet nestehukkaan.

Vierailija
12/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissaat ja kakkaat sänkyysi, saat painehaavoja ja kuolet nestehukkaan.

Keripukkikin iskee, kun ei saa c-vitamiinia.

Vierailija
13/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huolta sinut kannetaan sänkyssä roska lavalle ja viedään kaatopaikalle johon kuulutkin. 

Vierailija
14/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähimmäisenrakkautta taas ilmoilla aaveellä.

Vierailija
15/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai siinä mitään. jäät vaan sänkyyn.

Vierailija
16/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalmasiivoojat saavat työtä.

Vierailija
17/17 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsäähän siinä tulis jos hereillä sängyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi