Missä asioissa ajattelet "vanhanaikaisesti"?
Mun mielestä kihlaus tarkoittaa lupausta avioliitosta, ja kihloissa ololla tarkoitetaan kosimisen ja häiden välistä aikaa. Nykyään moni tuntuu menevän "kihloihin" ja käytetään "kihlasormuksia", mutta naimisiin menosta ei ole tietoa tai aiettakaan. Mun mielestä se ei silloin ole kihlaus ja tämä tuntuu olevan nykyään hyvin vanhanaikainen ajattelutapa.
Kommentit (126)
Mutta olisi kyllä ollut kiva tietää tähän ketjuun kirjoittaneiden ikä ja kotipaikka.
On 26 ja asuu Mikkelissä.
Ajattelitko että mitä enemmän maalta, sitä vanhanaikaisempia ollaan vai? =D
Voisin muuten lisätä että ihmisten tulisi osata käytöstavat, tietyt etiketit (juhlat, ruokailut jne), sekä muistaa se, että toisten nimittely on rumaa. Vaikka jollain olisikin BMI 51, niin ei ole hyvää käytöstä sanoa häntä läskiksi. Täällähän on näitä joiden mielestä tuossa ei ole mitään pahaa, koska "silloin ollaan rehellisiä", mutta mielestäni tuo on vain moukkamaisuutta.
Lisään vielä että naisten ei tulisi juoda itseään känniin.
- aviolitto on vain miehen ja naisen välinen liitto
- naisen tulee naimisiinmennessä ottaa miehen sukunimi.
joo on ehkä vanhanaikaista, mutta minulla on oikeus mielipiteisiini myös.
ja kaikille miehen sukunimi :-)
Miehen kuuluu pyytää morsiamen isältä kättä kera viinapullon :-D
En olisi enää sen jälkeen suostunut hänen vaimokseen. Isäni raitistui jo kymmenen vuotta ennen häitämme.
Ja uusperheet on mun mielestä myös sellasia epämukavia juttuja. En usko että kukaan haluaa, toivoo ja pyrkii saamaan itselleen uusperheen. Luulen että on helpompaa elää ydinperheessä, kuin että on just noita puoli isiä ja äitejä ja sisaruksia ja sit lapset asuu osan ajasta eri kodissa jne. En väitä etteikö nekin olisi ihan oikeita perheitä, mutta tietyllä tavalla jaan ton ajatuksen, että ydinperhe on yleisesti ottaen onnistuneempi perhemalli kuin uusperhe.
-kihloihin mennään jos ja vain jos aiotaan mennä myös naimisiin. päivän ei tarvitse olla sovittu, "joskus lähivuosina kun on varaa järkätä häät" riittää aivan hyvin.
-mies kosii naista, tosin yhdessä voidaan valita sormukset
-yhden yön suhteita ei harrasteta
-seurustellaan tai ollaan vakituisessa parisuhteessa yhden ihmisen kanssa kerrallaan, ei mitään "avoimia" suhteita
-seksiä harrastetaan vasta, kun ollaan tapailtu jonkin aikaa ja suhde vaikuttaa siltä että se voi edetä jonnekin, ekoilla treffeillä ei anneta
-ei seurustella vain seurustelun vuoksi vaan siksi että tavoitteena on vakituinen parisuhde. "mä nyt pidän tän kans hauskaa vähän aikaa ja lemppaan kohta, kyl mä tiiän ettei tästä mitään tuu" ei ole mistään kotoisin
-on vanhempien tehtävä rajoittaa ja valvoa lastensa toimintaa
-ala-asteikäiset eivät todellakaan käytä meikkiä tai pukeudu minihameisiin ja korkkareihin
tässähän sitä listaa..täytyy varmaan jatkaa myöhemmin lisää :D