Minkä ikäisenä lapset keskenään uimaan? Lapsen kaverin äiti oli aivan hölmistynyt,
kun sanoin ettei meidän 8v ja 9v pääse kaverin mukaan keskenään uimaan, ilman aikuista. Ei tulisi mieleenkään päästää, mites te muut?
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2012 klo 21:55"]
on käynyt kaksi vuotta kolme kertaa viikossa hallilla treeneissä ja olen antanut mennä myös kavereiden kanssa vapaa-ajalla hallille uimaan. Olin hölmistynyt kun toisen kaverin äiti ei antanut tyttärensä lähteä.
[/quote] Nämä yksin kulkevat lapset ovat muille aikuisille riesa. Meidän uimarannalla kulkee poika, jonka vanhemmat eivät ole viitsineet kulkea matkassa. Kauhea huoli kaikille, kun poika ui kauas. Nyt päätettiin vanhempien kesken, että jos hukkuu, kukaan ei mene pelastamaan, koska kukaan ei halua menettää omaa henkeään tämän pojan takia. Jos vanhemmat ei välitä, niin miksi muiden pitää välittää
[/quote]
Ette sitten kukaan ole viitsineet sen verran vaivaa nähdä, että juttelisitte pojalle ja sanoisitte, että mielestänne hän ui liian kauas rannasta? Vähän yhteisvastuuta soisi kaikilla olevan. Mistä sen tiedätte, vaikka pojalla olisi elämässään vain yksi vanhempi ja hän olisi koulukiusattu, niin ettei kavereitakaan ole. Kaikilla ei ole valitettavasti mahdollisuutta pitää kesällä lomaa siten, että pääsisi jatkuvasti valvomaan lasten uintia.
[/quote]
olen puhunut kyseisen pojan äidille. Äiti vastasi, että ei jaksa kykkiä rannalla, kun tulee kivoja telkkariohjelmia. Isä toi pojan 8 vuotiaana rannalle ja kailotti, että kas, täällä on porukkaa, joku katsoo sun perään, hän lähtee puuhaamaan kotiin jotain.
Eli kyse on lapsesta, jonka vanhemmilla on todellakin kesäloma, mutta kun ei vain kiinnosta. Juuri viime viikolla kuulin kaverilta, että rannalla oltiin taas kauhisteltu, kun poika oli uinut huonolla koiraräpiköinnillään puoleen jokeen. Nuoriso oli huutanut häntä rantaan, poika oli vain nostellut nokkaa. Nuorille on sanottu, että kukaan ei lähde tämän pojan perään uimaan ja hukuttamaan itseään. Jos ei omat vanhemmat välitä, ei voi mitään.
Eli se koko kylä kasvattaa-lapsi on aina muiden vanhempien riesa.
Uimahalliin/maauimalaan päästäisin 10-vuotiaan, luonnonvesiin menisin kyllä vanhempienkin lasten mukaan.
Mun keväällä 10v täyttävä on nyt päässyt, oppi kuitenkin uimaan 5vuotiaana.
päästä tuonikäisiä luonnonvesistöihin.
Uimahalliin ehkä.
ja osaavat uida hyvin, kohta 8 v ja 9 v suositeltiin kilparyhmään menemistä just keväällä vesirallissa opettajan toimesta.
Olenhan itsekin saanut. Miksi minun lapset olisivat jotenkin huonompia kuin minä?? Toki lapsillamme on hyvä uimataito. Paljon parempi, kuin monilla aikuisilla.
vaikka he ovatkin taitavia uimareita.
Uimahallissa he ovat joskus hetken altailla, kun aikuiset ovat saunassa.
on käynyt kaksi vuotta kolme kertaa viikossa hallilla treeneissä ja olen antanut mennä myös kavereiden kanssa vapaa-ajalla hallille uimaan. Olin hölmistynyt kun toisen kaverin äiti ei antanut tyttärensä lähteä.
vaikka he ovatkin taitavia uimareita.
Uimahallissa he ovat joskus hetken altailla, kun aikuiset ovat saunassa.
Uimahallissa kävivät muistaakseni 11-vuotiaana kaverin kanssa. Tyttö on todella hyvä uimaan. Poika 12-v ei ole ollut koskaan yksin, ei kyllä ole pyytänytkään. Ehkä nyt voisin päästää... Ei ole yhtä hyä uimari kuin siskonsa, mutta ui ihan hyvin. Pojilla vasn tuntuu olevan joskus aika hurjat leikit ja touhut vedessä, että mielummin olen itse edelleenkin mukana. En kyllä vahdi mitenkään silmä kovana.
Olin ite 80-luvulla uimassa tuon ikäisenä, kavereiden kanssa ja yksinkin. Tai uimassa ja uimassa, en kyllä oikeastaan osannut vielä, lukiossa vasta opin.
Silloin tällöin tuli vähän hörpättyä vettä kun mutapohja yllätti, mutta hengissä ollaan edelleen.
ollaan meidän lapset ekaa kertaa luvattu kaverin kanssa uimaan. En tarkkaa ikää muista mutta noilla paikkeilla. Riippuu vähän lapsestakin, ei pelkästään uimataidosta ja iästä. Kovin rämäpäätä ja koheltajaa en kovin nuorena päästäisi.
Eikä edes uimahalliin, miten se edes eroaa luonnonvesistä? Täällä onneksi alle 10v ei pääse ilman yli 15-vuotiasta halliin uimaan, niin tuota ei tarvitse edes miettiä.
molemmat ja harrastavat kilpauintia. Minä jaksan juuri ja juuri 50 metriä. Sukeltaa tai hypätä en osaa lainkaan. Mitä apua minusta siellä olisi. Joutuisivat vielä pelastamaan hukkuvaa äitiään.
Minä ainakin olen käynyt kahdestaan kavereitten kanssa uimassa siitä asti kun täytin 8v. Miksi ei? Opin uimaan 6-vuotiaana, mikä ei ole mitenkään aikaisin, miksei voisi 8 tai 9-vuotias mennä kaverina kanssa uimaan?? Minä olin sitäpaitsi perussairas (olen toki edelleen) ja silti pääsin, joten jos on terveet lapset kyseessä niin miksi ihmeessä ei saa mennä uimaan ??? n19