Minkä ikäisenä lapset keskenään uimaan? Lapsen kaverin äiti oli aivan hölmistynyt,
kun sanoin ettei meidän 8v ja 9v pääse kaverin mukaan keskenään uimaan, ilman aikuista. Ei tulisi mieleenkään päästää, mites te muut?
Kommentit (85)
Jokainen kantaa vastuun omista lapsistaan ja suree itse, jos jotain sattuu.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2012 klo 21:55"]on käynyt kaksi vuotta kolme kertaa viikossa hallilla treeneissä ja olen antanut mennä myös kavereiden kanssa vapaa-ajalla hallille uimaan. Olin hölmistynyt kun toisen kaverin äiti ei antanut tyttärensä lähteä.
[/quote]
Miksi hölmistyit? Varmasti tyttäresi uimataito on vähän eri luokkaa kuin jonkun joka ei käy uimassa kolme kertaa viikossa.
Nyt tänä kesänä päästin tuon 8v tytön kaverinsa kanssa uimaan järveen. Ekaluokalla pääsi uimaan yksin uimahalliin isosiskon kanssa.
Itse oon kasvanu järven rannalla, harvoin meitä sinne tultiin vahtimaan.
Siis mitä ihmettä, ette päästä lapsianne kavereitten kesken rannalle :O meilläpäin on vissiin ollu melkoiset poikkeukset kun 7 vanhat meni kavereineen rannalle, kaikki tosin osasivat uida hyvin (minä mukaanlukien) eikä siellä montaa aikuista ikinä ollut. Ja siis ihan yleinen uimaranta! Kyllä meillä lapsi saa mennä uimaan, koska a. Osaa uida hyvin b. Ei mene liian kauas c. Yleensä vain leikkivät tyttökavereiden kanssa eri sukellustyylejä ja hyppivät laiturilta. Olemme myös sopineet mitä saa ja mitä ei saa tehdä ja kotiin tullaan välillä näyttäytymään.
Se on muuten jännä miten monen kilpauimarin vanhemmat lukee tätä palstaa.