Lapsi haluaa kutsua exän uudet lapset synttäreilleen!!!
Lapseni synttärit on kohta ja hän on nyt ruvennut puhumaan, kuinka haluaisi sisarpuolensakin kutsua. Kun hän ekan kerran asiaa kysyi, sanoin, että katsotaan...Ajattelin, että unohtaa asian, mutta nyt kyselee jatkuvasti, voiko kirjoitta heille kutsukortin jo.
ARGH! Kyseessä on siis ex-mieheni ja hänen uuden akkansa lapset, jotka oma lapseni haluaa synttäreilleen. En jotenkin voi sietää ajatusta, että he tulisivat tänne meille, "onnellisena perheenä", kun itse olen yksin.
Erostamme on jo useampi vuosi aikaa, mutta joka kerta kun edes kuulen miehen uuden naisen nimen, tulee jotenki inhottava olo. Ja itsekästä, kyllä, mutta jotenkin harmittaa, että lapseni sisarpuolista on tullut hänelle niin tärkeitä.
Olenko täysin julma, jos kiellän lastani kutsumasta? Tai jos sanon, että olen muka pyytänyt, mutteivat pääse. En haluaisi pahoittaa lapsen mieltä, mutta en halua sisaruksia tännekään...
Anteeksi, jos kuulostan katkeralta, ei mahda minkään...
Kommentit (85)
olemaan edes jossakin tekemisissä puolisiskonsa kanssa. Mutta valitettavasti isän ja vaimonsa mielenkiinto isän aiempaa lasta kohtaan on tasan nolla.
Ap:n aloitus oli tietenkin provo mutta äärimmäisen ärsyttävää lajia.
Lapseni synttärit on kohta ja hän on nyt ruvennut puhumaan, kuinka haluaisi sisarpuolensakin kutsua. Kun hän ekan kerran asiaa kysyi, sanoin, että katsotaan...Ajattelin, että unohtaa asian, mutta nyt kyselee jatkuvasti, voiko kirjoitta heille kutsukortin jo.
ARGH! Kyseessä on siis ex-mieheni ja hänen uuden akkansa lapset, jotka oma lapseni haluaa synttäreilleen. En jotenkin voi sietää ajatusta, että he tulisivat tänne meille, "onnellisena perheenä", kun itse olen yksin.
Erostamme on jo useampi vuosi aikaa, mutta joka kerta kun edes kuulen miehen uuden naisen nimen, tulee jotenki inhottava olo. Ja itsekästä, kyllä, mutta jotenkin harmittaa, että lapseni sisarpuolista on tullut hänelle niin tärkeitä.Olenko täysin julma, jos kiellän lastani kutsumasta? Tai jos sanon, että olen muka pyytänyt, mutteivat pääse. En haluaisi pahoittaa lapsen mieltä, mutta en halua sisaruksia tännekään...
Anteeksi, jos kuulostan katkeralta, ei mahda minkään...
Joten olet julma jos kiellät lastasi kutsumasta hänelle tärkeitä sisaruksiaan syntymäpäivilleen.
Ja luuletko tosiaan että jos valehtelet että olet kutsunut lapset ja etteivät he pääse, että lapsesi ei saisi totuutta selville?! Hänhän kysyisi heiltä että miksi ette pääse ja pahoittaisi mielensä vielä enemmän kun tajuaa että sinä, hänen äitinsä, valehtelit hänelle.
Miksi ihmeessä sinun pitää kostaa LAPSELLESI sinun katkeruutesi?! Olet harvinaisen typerä ihminen jos niin teet! Se että olette entisen miehesi kanssa eronneet, ei ole lapsesi, eikä miehen uusien lapsien syytä!
Mene hoitamaan katkeruutesi pois, koska suunnittelet tuollaisia kostotoimia LAPSELLESI.
nimim. Katkeran yh:n lapsi joka joutui kostojen kohteeksi monta kertaa.
No ei kai tuosta kannata suurta omgelmaa tehdä. Sanot muksulle, että tällä kertaa tulee nämäjanämä vieraat ja sisarpuolien ja isän kanssa näette/ juhlitte isän tapaamiskerralla. Ei ne sisarussuhteet siinä vaarannu, jos ei synttäreille kutsu, hei haloo te jeesustelijat! Kyllähän lapsi näkee puolisisaruksiaam isällään ja hoitaa suhteita siellä.
Äiti voi nyt armahtaa itsensä ja tunteensa. Ei kaikki halua olla tekemisissä kaikkien kanssa ja sillä hyvä. Ei tuollaisia asioita kannata paisutella. Ja lapsen kasvaessa aikuiseksi voi asiallisesti kertoa vanhempana tehdyt päätökset.
Mitä jos myöskin lopettaisit sen vihan kanssa huoraamisen sitä ex-miestäs kohtaan? oli syy mikä tahansa. Anteeks anto tekis sullekin myöskin hyvää, nii ei ainakaan synny ylimääräsiä ryppyjä naamaan...
Elä ja anna muiden elää. Meillä on vaan yks elämä.
Muutenkin kun lopetat sen vihan kanssa huoraamisen ja saat itses tasapainosemmaks, niin tekee koko sinun hyvinvoinnillesi nannaa! :)
Tiedän moniakin pariskuntia jotka on eron jälkeen vielä kavereita. Enkä tarkota että tässä tulis sun ja eksäs alkaa kavereita olemaan, mut esim. sen akan oma poika ja tämän ukon oma poika on toisilleen veljeksiä edelleen vaikka ne aikuiset onkin eronnu ja nämä ei oo ees mitään verisukulaisia. Lapset käy puolin ja toisin leikkimässä. Ei aikuiset siitä stressiä ota, vaan suhtautuu iloisin ja lepposin mielin, vaikka ei oo kyse mistään PELKÄSTÄ syntymäpäivästä edes vaan muistakin päivistä, tätä suhtautumista mä nimittäin arvostan!!!
terv. edellinen postaaja
Ei millään pahalla mut ymmärsin et lapsesi kuitenkin käy isänsä luona viikonloppuisin,lomilla yms.ja tapaa koko isän uutta perhettä uuden puolison kotona?
Käännä aloituksesi toisinpäin ja mieti mitä olisit tänne kirjoittanut jos ex-miehesi uusi puoliso kieltäisi sinun lapsen heille menon niin ettei lapsesi tapaisi sisarpuoliaan ollenkaan koska ei halua miehensä exän lasta omaan kotiinsa?
Kamalaa tekstiä ap:lta. Kasva aikuiseksi ja hoidata pois katkeruutesi. Älä jumalauta kosta lapsellenne sun ja exäsi välistä asiaa. Ja todella typerää kirjoittaa exän uudesta naisesta "akkana". Taas kerran nähdään, miten nainen on naiselle susi. Häpeäisit.
On myös selvää, että niitä nyxiä ja uusperheen lapsia ei tarvitse omaan kotiinsa kutsua. Jotkut voivat erota sovussa ja ylläpitää hienoa välejä exän nyxiin, nyxin exiin ja lapsiin joka liitosta, mutta erossa ei kuitenkaan kyse ole siitä.
On aivan normaalia, että lapselle pidetään kahdet synttärit. Toisessa on läsnä lähivanhempi ja lähivanhemman sukulaiset sekä lapsen kaverit ja toisessa sitten etävanhempi ja hänen sukunsa ja perheensä. Sinun velvollisuutesi ei ole kutsua näitä lapsen muita sukulaisia ihan siitä syystä, että he eivät ole sinun sukuasi etkä enää ole naimisissa exäsi kanssa.
Tsemppiä tunteiden selvittelyyn. Kaikkea ei tarvitse tosiaan sietää, ja välillä saa olla itsekäs. Älä kuitenkaan valehtele lapsellesi kutsuneesi. Jäät siitä vain kiinni. Kerro hänelle, että isä järjestää halutessaan toiset synttärit mutta että näihin äidin luona pidettäviin ei tule isän sukua, kun te olette kerran eronneet. Se hyvä puoli erossa on, ettei sitä entistä tai hänen sukuaan tarvitse enää kestää.
vaatii samat biologiset vanhemmat.Ainoa poikkeus on adoptoidut lapset jolloin voi kutsua täyssisaruksiksi.
Taysidioottius vaatii tuollaisen kommentin. Ainuttakaan poikkeusta ei ole.
Kun perheessä on usea adoptoitu lapsi niin heitä tunneälyltään terve ihminen kutsuu täyssisaruksiksi vaikka kukaan ei olisi biologisesti sukua.
exää ja hänen uutta vaimoaan ja heidän lapsiaan.
En ole minäkään kutsunut. Lapsi tapaa isänsä luona sisarpuoliaan ja uutta "äitipuoltaan". Minun kotiin tulee vain ne, jotka itse haluan.
Lapset voivat tulla sitten kylään katsomaan siskoaan kun ovat tarpeeksi isoja ja osaavat kulkea yksin.
En minäkään tajua, miksi ap.n lapsi haluaa pieniä taaperoita synttäreilleen. Hänelle voi asiallisesti sanoa, että nämä on kaverijuhlat ikäisillesi ja sisarpuolia eli näitä vauvoja tapaat isäsi luona kun olet siellä käymässä toisessa kodissasi. Heidän kanssaan voit juhlia siellä.
Miksi nyxät täällä niin kamalasti haluavat tukkia miehen exän kotiin miehen entisen liiton lapsen synttäreille lapsineen. Mikä hinku teillä nyxät on päästä exän kotiin.
Ihmettelen näitä vastauksia ja nyxien kantaa, että heidän on pakko päästä miehen lapsen synttäreille miehen exän kotiin. Ihme homma.
En minä ainakaan halua nykyisen mieheni exän kotiin miehn ja hänen exänsä lapsen synttäreille näyttämään vauvaamme. Miksi haluaisin kääntää veistä miehen exän sydämessä.
Vai sekö se juuri onkin. Eukot haluaa miehen exän kotiin oikein näyttämään, että hah haha, oletpa jätetty ja katso nyt kun meillä on monta lasta ja olen nussinut sun ex-miehen kanssa.
Kuinka lapsellisia olettekaan.
vaatii samat biologiset vanhemmat.Ainoa poikkeus on adoptoidut lapset jolloin voi kutsua täyssisaruksiksi.
kovin korostaa? Varsinki se että alkaa lapselle selittää että se ja se on vaan sun puolisisarus on melkoisen hullua. Sisarukset on sisaruksia oli ne täysiä, puolia tai adoptoituja.
Turha haukkua ap:ta, menkää itse hänen asemmaansa. Mä en jaksanut lukea kaikkia viestejä mut ehdottisin samaa mitä muutama muukin: sano et eksäsi pitää hänelle omat synttärit heidän luona.
En ole minäkään kutsunut. Lapsi tapaa isänsä luona sisarpuoliaan ja uutta "äitipuoltaan". Minun kotiin tulee vain ne, jotka itse haluan.
Lapset voivat tulla sitten kylään katsomaan siskoaan kun ovat tarpeeksi isoja ja osaavat kulkea yksin.
En minäkään tajua, miksi ap.n lapsi haluaa pieniä taaperoita synttäreilleen. Hänelle voi asiallisesti sanoa, että nämä on kaverijuhlat ikäisillesi ja sisarpuolia eli näitä vauvoja tapaat isäsi luona kun olet siellä käymässä toisessa kodissasi. Heidän kanssaan voit juhlia siellä.
Miksi nyxät täällä niin kamalasti haluavat tukkia miehen exän kotiin miehen entisen liiton lapsen synttäreille lapsineen. Mikä hinku teillä nyxät on päästä exän kotiin.
Ihmettelen näitä vastauksia ja nyxien kantaa, että heidän on pakko päästä miehen lapsen synttäreille miehen exän kotiin. Ihme homma.
En minä ainakaan halua nykyisen mieheni exän kotiin miehn ja hänen exänsä lapsen synttäreille näyttämään vauvaamme. Miksi haluaisin kääntää veistä miehen exän sydämessä.
Vai sekö se juuri onkin. Eukot haluaa miehen exän kotiin oikein näyttämään, että hah haha, oletpa jätetty ja katso nyt kun meillä on monta lasta ja olen nussinut sun ex-miehen kanssa.
"Minun kotiin tulee vain ne, jotka itse haluan". Koti ei siis ole lainkaan lapsen koti? Lapsella ei ole oikeuksia vaan äiti ja äidin katkeruus määrää kaiken.
Ja koko loppuelämänkö sen lapsen on järkättävä kahdet juhlat, jotta äidille ei tule paha mieli? Kahdet rippijuhlat, häät, kahdet ristiäiset? Lapsi ei saa ikinä ajatella itseään ja olla itsekäs, koska se rooli on varattu äidille? Äiti raukka on kestänyt niin paljon että se oikeuttaa ihan mihin tahansa? Miksei ajatella, että se lapsikin on läpikäynyt vanhempiensa eron ja kestänyt niin paljon että yhtenä päivänä vuodesta lapsi saa olla itsekäs ja päättää ketä juhliinsa kutsuu? Äiti sitten päättää ne muut 364 päivää? Vai onko tosiaan niin että kaikki 365 päivää vuodessa on varattu äidin itsekkyydelle?
Eikä sinne kukaan mene näyttämään yhtään mitään. Sinne lapsen juhliin mennään viettämään lapsen synttäreitä lapsen niin tahtoessa. Aika pahasti se on sullakin asenne vinksallaan jos elämä on vaan nyksille ja eksille näyttämistä ja lapset on siinä välissä jotain pelinappuloita.
"Minun kotiin tulee vain ne, jotka itse haluan". Koti ei siis ole lainkaan lapsen koti? Lapsella ei ole oikeuksia vaan äiti ja äidin katkeruus määrää kaiken.
Ja koko loppuelämänkö sen lapsen on järkättävä kahdet juhlat, jotta äidille ei tule paha mieli? Kahdet rippijuhlat, häät, kahdet ristiäiset? Lapsi ei saa ikinä ajatella itseään ja olla itsekäs, koska se rooli on varattu äidille? Äiti raukka on kestänyt niin paljon että se oikeuttaa ihan mihin tahansa? Miksei ajatella, että se lapsikin on läpikäynyt vanhempiensa eron ja kestänyt niin paljon että yhtenä päivänä vuodesta lapsi saa olla itsekäs ja päättää ketä juhliinsa kutsuu? Äiti sitten päättää ne muut 364 päivää? Vai onko tosiaan niin että kaikki 365 päivää vuodessa on varattu äidin itsekkyydelle?Eikä sinne kukaan mene näyttämään yhtään mitään. Sinne lapsen juhliin mennään viettämään lapsen synttäreitä lapsen niin tahtoessa. Aika pahasti se on sullakin asenne vinksallaan jos elämä on vaan nyksille ja eksille näyttämistä ja lapset on siinä välissä jotain pelinappuloita.
Ja koko loppuelämänkö sen lapsen on järkättävä kahdet juhlat, jotta äidille ei tule paha mieli? Kahdet rippijuhlat, häät, kahdet ristiäiset? Lapsi ei saa ikinä ajatella itseään ja olla itsekäs, koska se rooli on varattu äidille? Äiti raukka on kestänyt niin paljon että se oikeuttaa ihan mihin tahansa? Miksei ajatella, että se lapsikin on läpikäynyt vanhempiensa eron ja kestänyt niin paljon että yhtenä päivänä vuodesta lapsi saa olla itsekäs ja päättää ketä juhliinsa kutsuu? Äiti sitten päättää ne muut 364 päivää? Vai onko tosiaan niin että kaikki 365 päivää vuodessa on varattu äidin itsekkyydelle?Eikä sinne kukaan mene näyttämään yhtään mitään. Sinne lapsen juhliin mennään viettämään lapsen synttäreitä lapsen niin tahtoessa. Aika pahasti se on sullakin asenne vinksallaan jos elämä on vaan nyksille ja eksille näyttämistä ja lapset on siinä välissä jotain pelinappuloita.
Juuri näin. Tässä viestiketjussa taas huomataan, missä asemassa lapset ovat. Eli kirjoitetaan vain MINÄ, EXÄ tai NYXÄ, vaikka kyse on siitä, mitä LAPSI haluaisi. Voisiko aikuiset ihmiset unohtaa omat kolhunsa ja katkeruutensa edes pariksi tunniksi vuodessa? Ilmeisesti ei voi. Luoja, miten pistää vihaksi "aikuisten" ihmisten mielipiteet ja toiminta. Ja kyllä, elän itsekin uusperheessä, mutta meillä on päätetty toimia siten, ettei lapsi joudu kärsimään aikuisten välisistä asioista.
nämä sisaruksetkin on jo maailmassa. Miten voit edelleen olla tuossa tilanteessa? Mietit jotain, että "mies lupasi mulle.." ja muista vastaavia. Mä ymmärrän heti eron jälkeen, mutta jossain vaiheessa pitää osata jatkaa matkaa ja osata suhtautua asioihin realistisesti.
Itseasiaan en osaa sanoa. En minä haluaisi miehen eksää meille tai mennä itse miehen eksälle. Ihan asialliset välit ja tietääkseni hänkin on ihan sujut sen eron kanssa, kun ehdit jo uuden miehenkin kanssa tehdä lapsen ja erota siitäkin. Silti tuossa musta se vaivaannuttavuuden raja. Samoilla kekkereillä voidaan olla, mutta ei toisen taloudessa.
Minkä ikäisiä ne lapset on? Voisko ne tulla keskenään?
Joten vastaampa seuraavaksi sitten siihen.
Ensinnäkin, miks kaikkien täytyy kuvitella että nykyiset haluisivat mennä ilkeilemään sinne eksän luokse ????
MIKSI?
Hei aikuiset ihmiset. Kai aikuiset ihmiset osaa olla ihan normaalisti kylässä. Tosi "kypsästi" miehes on kyllä tehny jos teillä oli suunitelmissa vaan yks skidi ja sit meni tekee lisää toisen kanssa. Mut hei, älä jää kierii itsesäälissä vaan nosta kytkintä , ei mikään estä sua pokaamasta uutta parempaa äijää itselles ja tekee vaikka seuraavat kymmenen lasta sen kanssa ! :)
Ne on kuitenkin ne lapsen pikkuset sisarukset ja jos se haluu ne kuttuu nii anna kuttuu. Ja ei oo sun juhla, vaan lapsen juhla.
ANNA KUTSUA SISARUKSET , ÄLÄKÄ VATVO TURHAAN TÄTÄ ASIAA ENÄÄ !!
Ymmärrän kyllä, ettei eksän ja uuden kutsuminen omaan kotiin tunnu hyvältä, vaikka erosta olisi kuulunutkin jo aikaa. Sinun ei tarvitsekaan heitä omille syntymäpäivillesi kutsua. Nämä ovat kuitenkin LAPSESI synttärit, ja sinun tulee ensisijaisesti miettiä, miten hänen päivästään tulisi onnistunut. Ehkä eksäsi nykyisen läsnäolo lannistaisi omaa juhlatuultasi, mutta tässä ei olekaan kyseessä sinun oma juhlasi. Lapsellesi sisaruspuolet ovat tärkeitä, ja todennäköisesti myös isä ja äitipuoli ovat sellaisia ihmisiä, joiden kanssa hän mielellään juhlisi vuosiansa.
Mielestäni on muutenkin kummallista, jos ei pysty olla eksän nykyisen seurassa kuin aikuinen, vaikka erosta olisi kulunut aikaa ja tämä nykyinen ei ole mitenkään erityisesti loukannut tai käyttäytynyt sopimattomasti. Ei se varmastikaan hyvältä tunnu, mutta jotain suhteellisuudentajua pitäisi olla. Harmisi muutaman tunnin viettämisestä eksäsi nykyisen kanssa samassa tilassa ei voi olla niin suuri, että se oikeuttaisi kieltämään sisaruspuolien kutsumisen.
Monet ovat täällä ehdottaneet, että lapselle pitäisi järjestää kahdet juhlat. Mikä järki tässä on? Ymmärtäisin sen ehkä, jos ero olisi hyvin tuore, mutta miksi lapsen elämä pitäisi jakaa "kahteen leiriin"? Miksei synttärit voisi olla sellainen päivä, että lapsi on kaiken keskipisteessä ja saa kerralla ympärilleen kaikki itselleen tärkeät ihmiset? Mikseivät muut voi unohtaa kaunojaan edes yhdeksi päiväksi (varsinkin kun mitään muita syitä vihoittelulle ei ole kuin katkeruus siitä, että toisella menee paremmin)?
Joo ssiis kyllä meilläkin lapset päättää ketä meille tulee ja ketä ei! Ekaluokkalaisen kaveri käy aina koulun jälkeen syömässä kaapista ruoat, teinin poikaystävä yöpyy meillä milloin haluaa ja aikamiespoika saa asua kotona niin kauan kuin haluaa, eikä tarvi osallistua kuitenkaan kotihommmiin tai kustannuksiin ettei vaan syrjäydy kun se on niin hankalaa nuorilla aikuisilla nykyään.
Aina teen niinkuin lapset haluaa että rauha säilyy, kun niitä lapsia on tehty on niille annettava täydet oikeudet! Ja onnellisia lapsia onkin! Ja ylpeitä ollaan me onnellisen ydinperheen vanhemmatkin!
Unohda heti suunnitelmasi väittää pyytäneesi.
Ja varsinaisesta asiasta: Kyse ei ole nyt susta, vaan lapsestasi ja hänen juhlistaan. Niele mielipahasi, anna hänen kutsua sisaruksensa.
Nyt on aika olla aikuinen, vaikka ei tuntuisikaan mukavalta.
lapsen juhlat. Aika ironista että lapsen pitää niellä ja kestää se että äiti ei anna kutsua juhliin hänelle tärkeitä ihmisiä, omia sisaruksia. Äiti ja äidin katkeruus menee kaiken muun yli. Ja miten tässä nyt exä ja nyxä ketään pompottelee? Lapsihan ne juhliin haluaa, eivät ole ap:lle muuten tunkemassa. Pikemminkin ap tässä haluaa pompottaa omaa lastaan.
Jos ap ei mitenkään kestä niitä ihmisiä kotonaan niin sitten kahdet juhlat, mutta suosittelen oikeasti sitä terapiaa. Ei lapseen ole hyvä asua tuollaisessa kodissa, väkisinkin se asenne heijastuu lapseen ja suhde isään ja tämän perheeseen kärsii. Lapsi on ikävässä välikädessä äidin ja isän välissä.