Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi haluaa kutsua exän uudet lapset synttäreilleen!!!

Vierailija
25.06.2012 |

Lapseni synttärit on kohta ja hän on nyt ruvennut puhumaan, kuinka haluaisi sisarpuolensakin kutsua. Kun hän ekan kerran asiaa kysyi, sanoin, että katsotaan...Ajattelin, että unohtaa asian, mutta nyt kyselee jatkuvasti, voiko kirjoitta heille kutsukortin jo.

ARGH! Kyseessä on siis ex-mieheni ja hänen uuden akkansa lapset, jotka oma lapseni haluaa synttäreilleen. En jotenkin voi sietää ajatusta, että he tulisivat tänne meille, "onnellisena perheenä", kun itse olen yksin.

Erostamme on jo useampi vuosi aikaa, mutta joka kerta kun edes kuulen miehen uuden naisen nimen, tulee jotenki inhottava olo. Ja itsekästä, kyllä, mutta jotenkin harmittaa, että lapseni sisarpuolista on tullut hänelle niin tärkeitä.

Olenko täysin julma, jos kiellän lastani kutsumasta? Tai jos sanon, että olen muka pyytänyt, mutteivat pääse. En haluaisi pahoittaa lapsen mieltä, mutta en halua sisaruksia tännekään...

Anteeksi, jos kuulostan katkeralta, ei mahda minkään...

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omakohtaista kokemustakin. Mutta toisaalta, se viha ei ole niitten lasten välistä ja kun teistä vanhemmista aika jättää, niin lapsesi ei ole yksin.

Parasta myrkkyä eksälle ois se, että olet iloinen, rakastettava, herttainen ja onnellinen ILMAN häntä ja häntä kohtaan.

Vierailija
22/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex:ä ja nyxiä?

En minäkään halua ex:ä ja hänen nyxäänsä kotiini, mutta lapset, sinun ja nyxän ovat viattomia syntymäänsä ja sisaruuteensa. Koita olla aikuinen kaikesta katkeruudesta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa myös exä ja ihan erikseen kutsuin tämän uusien lasten äidin myös. En ole katkera ja miksi olisin? Lapset käyvät isällään säännöllisesti ja "äitipuoli" pitää heistä hyvää huolta. Ovat molemmin puolin kiintyneet, lapset ja äitipuoli. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että lapsillani on monta rakastavaa aikuista lähellään.

Vierailija
24/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksu aikuinen ei tule teille vaikka kutsuisit ja tällä tarkoitan sitä uutta puolisoa. Ehdotan et puhut exällesi ja sanot et josko mies juhlis heillä jolloin kaikki puolisisarukset on paikalla. Lapsesi ei tarvitse sen kummempia selityksiä kuin et isä järkkää juhlat johon äiti ei tule mutta äitin kans juhlitte sit teidän kotona.

Täytyykö siis aina olettaa, että miehen exä on sekopäinen ja katkera salaa vaikka hän kutsuu lapsen juhliin käymään? Aina pitää siis kieltäytyä? Häistä, rippijuhlista, synttäreistä, yo-juhlista. Tämä on aivan uusi tieto minulle mutta tuppaankin olemaan ystävällinen vähän kaikille. Olen toki huomannut että esimerkiksi exän nyxällä on suuria vaikeuksia hyväksyä minun asennettani, ei ole vielä uskaltanut edes tervehtiä kun kadulla nähdään.

Vierailija
25/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset sinun luona, ja vieraiksi tulee lapsen kavereita ja ehkä sinun sukulaisiasi, ja isän luona toiset synttärit, jonne tulee sitten isän sukulaisia, sisaruspuolet ym.

Kannattaa varmaan hoitaa asia nyt heti niin, ettei kenelläkään jää pahaa mieltä (ml. sinä), muuten sama juttu voi toistua vuodesta toiseen. Lapsi kyllä tottuu siihen, että hänellä on kahdet synttärit, eikä varmaan kärsi siitä, onhan juhlat aina kivoja, mitä useammat, sen parempi.

Vierailija
26/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä taaperoikäiset lapset tekee leikki-ikäisen synttäreillä? Perustelisin kutsumattomuuden tällä. Omaan kotiin ei ole pakko päästää ketään.

tuosta katkeruudesta irti pääsemisetä voisi kirjoittaa vaikka toisen ketjun, mutta synttärit eivät ole oikea hetki harjoitella exän uusperheen kohtaamista.

Vierailija
27/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olet joutunut jo kestämään aika paljon. Kaikkea ei tarvitse niellä, vaan voit itse vetää rajat. Sinun koti, sinun säännöt, siellä eivät exät ja nyxät pompottele. Eikö olekin ihanaa?

Eli toiset juhlat exän luona ja that's it!

Vierailija
28/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on YHDESTÄ päivästä. Vain pienestä hetkestä, joka olisi tärkeä lapsellesi. Voisiko se ohittaa oman napasi hetkeksi? Sisarus suhteet ovat tärkeät ja niitä olisi hyvä vaalia. Minulla itsellä on kaksi veljeä isän aijemmasta liitosta. Vanhempani yrittivät tosissaan pitää meijän lasten välit hyvinä ja hyvä meillä aina olikin, niin kauan kuin veljeni äiti olisi pysynyt poissa. Eukko tykkäs niin mustamaalata ja puhua paskaa meijän perheestä pojilleen. Nykyään näin aikuisiällä välimme ovat hyvät, mutta viileät. Molemmat puolet haluavat tutustua toisiinsa uudelleen, mutta se on hyvin vaikeaa menneisyyden vuoksi.. :(

Vierailija
29/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksu aikuinen ei tule teille vaikka kutsuisit ja tällä tarkoitan sitä uutta puolisoa. Ehdotan et puhut exällesi ja sanot et josko mies juhlis heillä jolloin kaikki puolisisarukset on paikalla. Lapsesi ei tarvitse sen kummempia selityksiä kuin et isä järkkää juhlat johon äiti ei tule mutta äitin kans juhlitte sit teidän kotona.

Täytyykö siis aina olettaa, että miehen exä on sekopäinen ja katkera salaa vaikka hän kutsuu lapsen juhliin käymään? Aina pitää siis kieltäytyä? Häistä, rippijuhlista, synttäreistä, yo-juhlista. Tämä on aivan uusi tieto minulle mutta tuppaankin olemaan ystävällinen vähän kaikille. Olen toki huomannut että esimerkiksi exän nyxällä on suuria vaikeuksia hyväksyä minun asennettani, ei ole vielä uskaltanut edes tervehtiä kun kadulla nähdään.

Onko joku ihme ettei uskalla? Tämäkin ketju on taas loistoesimerkki miksi mä ainakin kiertäisin eksät kaukaa... Ihmeellistä selän takana ketkuilua ja sitten fiksut aikuiset osaavat vissiin lukea ajatuksia...

Huh! Ilmeisesti normi-ihmiset katosivat siinä samassa kun uusperheistä tuli hallitseva olomuoto.

Vierailija
30/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi käsittää tuollaista suhtautumista.Meillä kun kaikki exät ja äxät lapsineen on sulassa sovussa:)Varsinkaan jos ei mitään hyvää syytä ole.

Vierailija
31/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tuollaisia tunteita olla, se on vain inhimillistä. Selvitä asia exän kanssa ja pyydä häntä järjestämään toiset juhlat. Jos joskus tilanne sitten helpottaa, voi synttärit viettää muulla kokoonpanolla.

Toivottavasti jatkossa menee paremmin! Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
32/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne juhlat ovat lapsen ja koti on myös lapsen koti. Sinä aikuisena kyllä kestät sen pari tuntia vaikka koko perhettä. Lapselle ne sisarukset ovat tärkeitä. Jos nyt alat oman itsesi takia vieroittaa lapsia sisaruksista niin se kostautuu sitten myöhemmin, lapset eivät ole tyhmiä vaan tajuavat asiat.

Ja vaikka lapsi rakastaa isäänsä ja sisaruksiaan niin se ei ole pois siitä rakkaudesta mitä lapsi tuntee sinua kohtaan. Siitähän tässä pohjimmiltaan on kyse, sinä pelkäät että lapsi rakastaa isänsä perhettä enemmän kuin sinun perhettäsi.

Ja voihan se rakastaakin, varsinkin jos lasta aletaan tarkoituksellisesti vieroittaa isästä ja sisaruksista. Ehkä se lapsikin silloin tajuaa eron katkeran äidin ja "onnellisen perheen" välillä. Javähintään aikuisena se sen tajuaa.

Vierailija
33/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa myös exä ja ihan erikseen kutsuin tämän uusien lasten äidin myös. En ole katkera ja miksi olisin? Lapset käyvät isällään säännöllisesti ja "äitipuoli" pitää heistä hyvää huolta. Ovat molemmin puolin kiintyneet, lapset ja äitipuoli. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että lapsillani on monta rakastavaa aikuista lähellään.

Niin fiksusti sanottu!!! Ihan kaameaa tekstiä luettavaksi tämä AP:n vuodatus!

Vierailija
34/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii samat biologiset vanhemmat.Ainoa poikkeus on adoptoidut lapset jolloin voi kutsua täyssisaruksiksi.

Vierailija
35/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulevat sitten ne lapsen muutkin juhlat: mahdolliset rippijuhlat, valmistujaiset, ylioppilasjuhlat yms. jolloin jo olisi hyvä osata toimia lapsen vuoksi vaikka mimmoisella uusperhekuviolla.

Synttärit varmasti jossakin iässä ovat myös tärkeät lapsen omat juhlat, jossa lapselle varmasti olisi iloksi, että yhtenä päivänä lapsi voi toivoa ja saada itselleen läheiset paikalle. Sinä päivänä lapsen maailma voisi olla "ehyt", eikä jakaantunut moneen erilliseen osaan. Milloin sinä pystyisit siihen, lapsesi vuoksi?

Mutta älä huijaa lasta ja selittele valheilla, niin syöt vain omaa uskottavuuttasi lapsen silmissä.

Vierailija
36/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aitipuoli ei kutsuisi lastasi heille sisarusten synttareille, kaakattaisit taalla kuinka hirvea akka se aitipuoli on, kun kehtasi jattaa lapsesi ulkopuoliseksi kutsumatta...

Kutsuisin sisarukset, koska se on lapsen toive ja lapsen juhlat. Omat halut/ tunteet ovat toissijaisia.

Vierailija
37/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, en erityisemmin pidä niistä lapsistakaan, enkä edes heitä meille haluaisi. Ja yksinkertainen syy sille on vain se, etten alunperinkään kestänyt ajatusta siitä, että mies meni tekemään lapsia vielä toisen naisen kanssa. Me kun oli sovittu, ettei lisää lapsia kumpikaan tee, eikä mies edes halunnut enempää kuin sen yhden. Kuinkas kävikään!

Ja katkera siitä olen, miksei minun kanssani halunnut lisää, mutta jonkun toisen kanssa kyllä?!?!

Ja tiedän, olen varmasti aivan paska mutsi, mutta kun en mahda ajatuksilleni mitään. Jos voisin toisin päättää, en olisi katkera, mutta koko nuoruuteni vietin saman miehen kanssa, suunnitelleen tulevaisuutta, vanhuutta yhdessä- ja sitten tuleekin ero, sitä tavallaan kokee että kaikki meni hukkaan, elämä pilalla.

Asiaa ei auta yhtään se, että hän aloitti "uuden elämän", uuden naisen kanssa, ja minä olen edelleen yksin.

Ehkä täällä joku minua ymmärtää, ehkä ei.

Ja niin, lapset tosiaan ovat niin pieniä, etteivät voi tulla yksin meille. Ja kun lapsi kuitenkin olisi kutsumassa koko perhettä, voiko sitä akkaa jättää kutsumatta, jos kerran muutkin kutsuu? Helpompi olisi, jos ei kutsuisi ketään niistä tänne..

AP

Vierailija
38/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii samat biologiset vanhemmat.Ainoa poikkeus on adoptoidut lapset jolloin voi kutsua täyssisaruksiksi.

jos sama äiti sisaruksilla, ne ovat sisarpuolia

Vierailija
39/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ylipäätään miettiny et kun rupesit niitä lapsia tekemään, että joskus voi tulla jopa sellainen tilanne teille kahdelle aikuiselle että eroatte ja teille nyt sellainen sit tuli. Nii ois pitäny jo siinä vaiheessa sekin asia ajatella läpi kun aloitte siittämään niitä lapsia, että entä sitten jos eroatte ja mies saa vaikka toisen naisen kanssa sitten lapsia (vai olisiko miestä pitänyt kieltää lisäytymästä ehkä nyt sen oikean kanssa?) eihän sellaista voi tehdä kuiteskaan. Ja jos viisaana isä on halunnut pysyä myös sinun kanssa tekemäsi lapsen elämässä ja sinä olet halunnut myös sitä ilmeisesti koska lapsi on isänsä kanssa tekemisissä, niin ois pitäny ottaa sit huomioon et lapsesi saa ehkä uusia sisaruksia ja kiintyy heihin, NIIN KUN SISARUSTEN KUULUUKIN.

Se on juuri se ihanteellinen tilanne et on tiivis sisarussuhde, eikä rakoileva, koska niistä sisaruksista on elämässä oikeasti paljon hyötyä, tukea ja turvaa, etenkin siinä vaiheessa kun omat vanhemmat delaa niin ei tarvitse olla yksin järjestämässä hautajaisia kuten mun ja sit jos ei oo ees ystäviä, mut ois kuitenkin sisarukset tukemassa. Joskushan voi käydä niinkin et sisarustenkaan kanssa ei tuu yksinkertasesti vaan toimeen, ollaan ihan erimaata, vaikka silti verisukulaisia, mut tässä teidän tilanteessa ei kuitenkaan ole näköjään tämmöstä tilannetta päällä nii meidän ei tarvii siitä vaihtoehdosta jauhaa, mut sanompahan vaan tämänkin tähän koska joku tulee takuulla selittämään et ootko ottanu esim. tämmöistäkin tilannetta koskaan huomioon. KOSKA KYLLÄ OLEN.

Mut ylipäätään kun niitä lapsia tehdään, niin sillon pyritään myöskin ajattelemaan et se lapsi menee joka asiassa edelle ja omat halut/toivomukset tulee vasta kakkoissijalla. Ja siinä suhteessa sinä et ole oikein kypsä, koska vaikka toi ajatus ei mielyttäs sua ja senkin ymmärrän et miksi, mut SUN TÄYTYY NYT YMMÄRTÄÄ ETTÄ NÄMÄ HÄNEN SISARPUOLENSA ON MYÖSKIN HÄNEN PERHETTÄÄN NYT JA SÄ ET VOI SILTÄ LAPSELTAS _KIELTÄÄ_ PERHETTÄ !!!!

Aikuisena sun pitäs osata nieleskellä tämä tilanne hiljaisin äänin ja pitää tunnekuohut sisälläsi. Sillä nämä on vaan YHDET syntymäpäivät, eli YKSI päivä vuodessa

Mutta tuletkin sitten Av:eelle itkemään. Vittu siunaa luojaa, toivottavasti tää on provo.

Vierailija
40/85 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysidioottius vaatii tuollaisen kommentin. Ainuttakaan poikkeusta ei ole.