Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä taas sain Juhanuksena todea, miten onnellinen olen, kun minulla on vain tyttölapsia

Vierailija
24.06.2012 |

En ymmärrä edelleenkään "pojat on poikia"-ajatusmaailmaa, jossa pojat saat tehdä ihan mitä vaan vedoten tuohon, etä poikien pitää saada purkaa ylimääräistä energiaa. Siis mitä vittua?! Mistä se energia patoutuu näihin poikiin, että se pitää saada purkaa kyläpaikassa riehumalla niin että esim. keinutuoli pitää keinua ympäri. Kysessä siis pojat ikähaarukalla 4-10 vuotta. Kyllähän tytötkin pitää hauskaa ja hassuttelevat, mutta ei se ihan niin fyysiseksi riehkaamiseksi onneksi mene.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5-vuotiaan pojan äiti ja lapsella on todettu ADHD (impulsiivinen versio). Poika on kieltämättä riehakas ja arvaamaton, mutta ei ole "keinumassa keinutuoleja ympäri", jos hänen peräänsä katsoo. Olen huomannut, että käytös menee järkyttäväksi vain silloin, jos paikalla ei ole aikuista tukemassa. Ja kun paikalla on aikuinen usein, käytös muokkaantuu pikkuhiljaa siihen suuntaan että ollaan ihmisiksi muutenkin...näin ainakin toivon.



Luulen, että poikien tarve riehua (miksei tyttöjenkin) on täysin ok kunhan sille osoittaa paikan: puistossa voi leikkiä ja juosta kunnes jalat pettävät, mutta esim. juhannusjuhlilla meno voi olla jo vähän rauhallisempaa. Ei kaikkea pidä arvottaa aikuisen näkökulmasta: tyttöjen nysvääminen nurkassa ei ole sen hienompaa kuin ulkona riehuminen, vaikka tytöt ovatkin usein "helpompia" kasvattaa tuon ominaisuuden ansiosta. Tosin...pojatkin saataisiin viihtymään paikoillaan telkkarin tai pelien ansiosta, mutta nehän ovat "pahoja". ;)

Vierailija
62/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistossa nimenomaan TYTÖT tulevat kiusaamaan poikaani, esim. pallonheittely-leikissä eivät heitä hänelle ollenkaan, komentavat pikkuvanhasti ("X jäähylle" kun toinen ei ole tehnyt mitään, näin tilanteen itse) ja kikattavat. Poikani tuli kertomaan käytöksestä, sanoin siitä tytöille ja käskin leikkimään reilusti. Kului hetki, taas oli likoilla hauskaa...seuraava juttu, mitä kuulin, oli itku. Poika oli saanut kiusaamisesta tarpeekseen ja lyönyt.



En puolustele poikaani: ketään ei saa lyödä. Tein sen selväksi, annoin rangaistuksen ja huolehdin tytöistä. Kuitenkin mielessäni ymmärsin reaktion täysin...jatkuva kiusaaminen, nälviminen jne. ei ole normaalia käytöstä ja lapsilta voi loppua joskus keinot kesken sen lopettamisessa. Pojatkin ovat kiusanneet lastani, mutta nämä tilanteet menevät nopeasti ohi eikä niitä jäädä hautomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kolme. Rakensivat juhannuskokkoa, kalastivat, soutelivat ja söivät sitten nälkäisinä tarjolla ollutta ruokaa.



Sukulaistyttäret 4 ja 6v kitisivät koko ajan huomiota ja aikuisista leikkiseuraa, riehuivat keskenään, valikoivat ruokaa.



Yleensäkin tytöt vaativat jatkuvaa seuraa ja leikittämistä, kun taas pojat touhuavat keskenään kaikenlaista, kunhan osoitetaan mielekästä tekemistä.

Vierailija
64/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös uskollinen mies ja oma koti. Niin ja se työpaikkakin on ;)

Toivon sinulle voimia ja jaksamista poikien kasvatuksessa. Se on varmasti vaativaa ja ajoittain raskasta.

että minä esimerkiksi EN ole valinnut itsellei vain poikalapsia. En vain ollut yhtä onnekas kuin sinä. Sen lisäksi että sain vain poikia sain myös niitä villejä ja riehuvia poikia. Mitään riehumista heille ei ole sallittu ja kuria on pidetty, mutta ovat porukassa aivan mahdottomia. Tappelevat ja mesoavat koko ajan. Minäkin olen sitä ajatusta vastaan,e ttä pojat ovat poikia, mutta kyllä se nyt vaan on taivahan tosi, että noi pojat on todella, todella vaikea saada kuriin. Yritämme ja siinä onnistummekin, mutta välillä mopo vaan lähtee käsistä. Eli ole sinä onnellinen siitä mitä olet saanut. Minä olisin oikein mielellläni sinun asemassasi. Toisaalta minulla on ollut onni monessa muussa asiassa. Olen kaunis ja hoikka, minulla on komea ja uskollinen mies ja miellä on hyvä parisuhde. Ehkä ihan kaikessa ei voi saada sitä parasta :)

Vierailija
65/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös uskollinen mies ja oma koti. Niin ja se työpaikkakin on ;)

Toivon sinulle voimia ja jaksamista poikien kasvatuksessa. Se on varmasti vaativaa ja ajoittain raskasta.

että minä esimerkiksi EN ole valinnut itsellei vain poikalapsia. En vain ollut yhtä onnekas kuin sinä. Sen lisäksi että sain vain poikia sain myös niitä villejä ja riehuvia poikia. Mitään riehumista heille ei ole sallittu ja kuria on pidetty, mutta ovat porukassa aivan mahdottomia. Tappelevat ja mesoavat koko ajan. Minäkin olen sitä ajatusta vastaan,e ttä pojat ovat poikia, mutta kyllä se nyt vaan on taivahan tosi, että noi pojat on todella, todella vaikea saada kuriin. Yritämme ja siinä onnistummekin, mutta välillä mopo vaan lähtee käsistä. Eli ole sinä onnellinen siitä mitä olet saanut. Minä olisin oikein mielellläni sinun asemassasi. Toisaalta minulla on ollut onni monessa muussa asiassa. Olen kaunis ja hoikka, minulla on komea ja uskollinen mies ja miellä on hyvä parisuhde. Ehkä ihan kaikessa ei voi saada sitä parasta :)


kunhan totesin, että ei minulla varmaankaan ole varaa valittaa kun kaikki muut asiat on niin hyvin. Ja kiitos voimia tässä tarvitaankin :) raskasta on, sekä henkisesti, että fyysisesti.

Mutta uskon, että vaakaa keinahtaa toisinpäin kun lapsemme tulee teini-ikään ;) Joten voimia sinulle sinne, teini-ikään tyttöjen kanssa :)

ap

Vierailija
66/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös uskollinen mies ja oma koti. Niin ja se työpaikkakin on ;)

Toivon sinulle voimia ja jaksamista poikien kasvatuksessa. Se on varmasti vaativaa ja ajoittain raskasta.

että minä esimerkiksi EN ole valinnut itsellei vain poikalapsia. En vain ollut yhtä onnekas kuin sinä. Sen lisäksi että sain vain poikia sain myös niitä villejä ja riehuvia poikia. Mitään riehumista heille ei ole sallittu ja kuria on pidetty, mutta ovat porukassa aivan mahdottomia. Tappelevat ja mesoavat koko ajan. Minäkin olen sitä ajatusta vastaan,e ttä pojat ovat poikia, mutta kyllä se nyt vaan on taivahan tosi, että noi pojat on todella, todella vaikea saada kuriin. Yritämme ja siinä onnistummekin, mutta välillä mopo vaan lähtee käsistä. Eli ole sinä onnellinen siitä mitä olet saanut. Minä olisin oikein mielellläni sinun asemassasi. Toisaalta minulla on ollut onni monessa muussa asiassa. Olen kaunis ja hoikka, minulla on komea ja uskollinen mies ja miellä on hyvä parisuhde. Ehkä ihan kaikessa ei voi saada sitä parasta :)


kunhan totesin, että ei minulla varmaankaan ole varaa valittaa kun kaikki muut asiat on niin hyvin. Ja kiitos voimia tässä tarvitaankin :) raskasta on, sekä henkisesti, että fyysisesti.

Mutta uskon, että vaakaa keinahtaa toisinpäin kun lapsemme tulee teini-ikään ;) Joten voimia sinulle sinne, teini-ikään tyttöjen kanssa :)

ap


en ole ap vaan viesti oli ap:lle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kolme. Rakensivat juhannuskokkoa, kalastivat, soutelivat ja söivät sitten nälkäisinä tarjolla ollutta ruokaa.

Sukulaistyttäret 4 ja 6v kitisivät koko ajan huomiota ja aikuisista leikkiseuraa, riehuivat keskenään, valikoivat ruokaa.

Yleensäkin tytöt vaativat jatkuvaa seuraa ja leikittämistä, kun taas pojat touhuavat keskenään kaikenlaista, kunhan osoitetaan mielekästä tekemistä.

tämä mahtavan viiden lapsen otannan perusteella uskot voivasi tehdä päteviä yleistyksiä?

Minusta nuo kaikki viisi kakaraa kuulostavat ärsyttäviltä. Jatkuva huomion ja seuran vinkuminen on rasittavaa, mutta ihan yhtä rasittavaa on sekin, ettei kersa keksi itse mitään, vaan aikuisen täytyy oikein tulla OSOITTAMAAN vähämieliselle, mielikuvituksettomalle tampiolle, mitä nyt pitää tehdä.

Kamalaa.

Mutta onneksi sekä tytöissä ja pojissa on niitäkin, jotka keksivät itse paljon kiinnostavampia leikkejä, mitä aikuiset osaisivat heille "osoittaa".

Vierailija
68/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poikien äitinä olen oppinut että heille täytyy tarjota mahdollisuuksia riehumiseen. Sillä tavoin pojatkin jaksavat käyttäytyä hyvin.



Loma- ja kyläilymatkatkin onnistuvat hienosti kun lasten antaa riehua jossakin leikkipaikassa tai ihan vaan pihalla ennen matkaa (ja tarpeen mukaan myös matkan aikana).