Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä taas sain Juhanuksena todea, miten onnellinen olen, kun minulla on vain tyttölapsia

Vierailija
24.06.2012 |

En ymmärrä edelleenkään "pojat on poikia"-ajatusmaailmaa, jossa pojat saat tehdä ihan mitä vaan vedoten tuohon, etä poikien pitää saada purkaa ylimääräistä energiaa. Siis mitä vittua?! Mistä se energia patoutuu näihin poikiin, että se pitää saada purkaa kyläpaikassa riehumalla niin että esim. keinutuoli pitää keinua ympäri. Kysessä siis pojat ikähaarukalla 4-10 vuotta. Kyllähän tytötkin pitää hauskaa ja hassuttelevat, mutta ei se ihan niin fyysiseksi riehkaamiseksi onneksi mene.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että kaikki johtuisi vain huonosta kasvatuksesta, vaan että pojissa on geneettisesti enemmän sitä aggressiivista puolta ja se näkyy jo pienissä lapsissa. Tämän asian toteaminen ei tarkoita, että pitää tyttöjä parempina, mutta toisaalta miksi ei arvostaisi myötätuntoa ja lempeyttä, mitä tytöissä on enemmän. Poikkeus vahvistaa säännön: kaikkihan me tunnetaan ne tulevat koulukiusaajatytöt.

Vierailija
42/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hyvän keskisarvon oppilaat ovat myös ns. hyviä ihmisiä? Kyllähän moni jaksaa skarpata koulussa/töissä, mutta helvetti pääsee irti vapaa-ajalla.

sitten aikuisenakin ja omissa suhteissaan. t.17

Hyvä että poikkeuksiakin löytyy! Onnea sinulle! Toivottavasti tyttäreni tapaa poikasi!

Jokatapauksessa, ap:lle tiedoksi että mm minun poikani ovat kiitettäviä koulussa, myös käytös,-huolellisuus,-keskittymis,-työrauha yms tavoiltaan, todistuksetkin sen kertovat. Sekoitat nyt 2 eri asiaa, sen onko lasta (oli hän tyttö tai poika) ns kasvatettu ja sen millaisia lapset voivat "pahimmillaan" olla (oli hän tyttö tai poika). Olet ilm niin streotypioidesi vallassa ettet muuta edes suostu näkemään tai harkitsemaan, siksipä voikin todeta että "menee kuin vesi hanhen selästä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni kuinka lapset riehuu kyläpaikassa tai kotona, jos ei ikinä kielletä mistään, niin vaikeuksia tulee oli sitten tyttö tai poika.

Vierailija
44/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee into ottaa pikku nurmipainit toisen naisen kanssa.



Kyllä ne vaan on miehet ja pojat, joille annetaan käytöksessä niin paljon anteeksi pelkästään sen takia kun "pojat on poikia".

Vierailija
45/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti kyläpaikasta. Energiaa saavat purkaa oikeissa paikoissa oikeaan aikaan. :)

kiinni kuinka lapset riehuu kyläpaikassa tai kotona, jos ei ikinä kielletä mistään, niin vaikeuksia tulee oli sitten tyttö tai poika.

Vierailija
46/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole vääntö ihmisen hyvyydestä, se on ihan eri stoori ja keskustelunaihe se mutta selvennän nyt sinulle että ne 2 asiaa eivät välttämättä kulje ns käsikädessä enkä niin kyllä missään ole todennutkaan!

Toisaalta lapseni eivät ole ns multippelipersoonia ts he eivät ole hyväkäytöksisiä, keksittymiskykyisiä ja työrauhan antavia siellä koulussa ja sitten muualla elämässään haistattelevia ja riehuvia adhd-tapauksia. Heitä on kasvatettu, heille on annettu myös ja varsinkin elämän ensivuodet aikaa ja huomiota (toki sen jälkeenkin ettei siihen joku takerru), he tuntevat ja tietävät olevansa arvokkaita ja rakastettuja ja fiksuja, heillä ei siis ole tarvetta "esittää" jotakin muuta kuin mitä ovat esim siellä koulussa tai muissa julkisissa paikoissa.

-17-

En

Että hyvän keskisarvon oppilaat ovat myös ns. hyviä ihmisiä? Kyllähän moni jaksaa skarpata koulussa/töissä, mutta helvetti pääsee irti vapaa-ajalla.

sitten aikuisenakin ja omissa suhteissaan. t.17

Hyvä että poikkeuksiakin löytyy! Onnea sinulle! Toivottavasti tyttäreni tapaa poikasi!

Jokatapauksessa, ap:lle tiedoksi että mm minun poikani ovat kiitettäviä koulussa, myös käytös,-huolellisuus,-keskittymis,-työrauha yms tavoiltaan, todistuksetkin sen kertovat. Sekoitat nyt 2 eri asiaa, sen onko lasta (oli hän tyttö tai poika) ns kasvatettu ja sen millaisia lapset voivat "pahimmillaan" olla (oli hän tyttö tai poika). Olet ilm niin streotypioidesi vallassa ettet muuta edes suostu näkemään tai harkitsemaan, siksipä voikin todeta että "menee kuin vesi hanhen selästä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuolistereotypiohin kiinni jumahtaneita typeryksiä.



T. Äiti, jolla on sekä tyttöjä ja poikia, jotka käyttäytyvät joskus paremmin, joskus huonommin tilanteesta ja ikävaiheesta riippuen. Pääosin kuitenkin hyvin.

Vierailija
48/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla tuosta päätellen sinulle sivistystä suotu. Aloituksesi sisällöstä päätellen ei sitä sydämenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeinkirjoitus! Voi apua! Olenko kirjoittanut netissä Juhannuksen isolla alkukirjaimella?!? Iik! Mä varmaan kuolen kivittämällä! sanokaa nyt joku vielä että varmasti oot joku vuokralla asuja työtön läskiluuseri virttyneissä leggingseissä.

Ja mitä tarkoittaa lause: "Aloituksesi sisällöstä päätellen ei sitä sydämenkään" siis "sydämenkään"? N-O-L-O

Ei taida olla tuosta päätellen sinulle sivistystä suotu. Aloituksesi sisällöstä päätellen ei sitä sydämenkään.

Vierailija
50/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille on jo tullut selväksi että et ole niitä kaikkein terävimpiä kyniä penaalissa.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän saa läpättää ihan niin paljon kuin jaksaa?

Kaikille on jo tullut selväksi että et ole niitä kaikkein terävimpiä kyniä penaalissa.

Vierailija
52/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissahan on tyypillistä valittaa, miten ne pari poikaa riehuu luokassa, kun tytöt haluavat opiskella. MOnet tytöt jopa syyttävät poikia huonoista arvosanoista. Kokonaan huomiotta jää tyttöjen keino häiriköidä tuntia,koska se on niin paljon huomaamattomampaa: supinaa, kikatusta, kännykällä leikkimistä, piirtelyä ja pulpettiin kirjoittamista, salaisten viestien lähettelyä. Siiinä sivussa tulee kiusattua sitä luokan erikoisinta, nälvittyä kaveria, jota kadehtii ja eristettyä joku porukasta.



Olen samaa mieltä siitä, että pojilla on energiaa, joka väärin kanavoituna yltyy riehumiseksi. Tytöilläkin on energiaa, mutta se ei kanavoidu aina näkyvällä tavalla vaan hienovaraisilla vihjauksilla. Olen aina onnellinen, kun tyttö riehuu ja möykkää. Hän on silloin paljon lähempänä todellisten tunteidensa tunnistamista kuin salassa operoivat tytöt. Näiden riehujien ja möykkääjien energia pitää osata kanavoida, heitä pitää hillitä ja tarvittaessa rangaista, jos mopo karkaa käsistä. Miten rankaiset, kun tytöt vihjailevat, eristävät porukasta, supisevat, kirjoittelevat viestejä käsiin, pulpetteihin, paperilappuihin, pelaavat silmäpeliä, lataavat merkityksiä yskäisyihin, hihityksiin jne. Tuollaista toimintaa ei pysty kitkemään tuosta vaan, kun eihän sitä tunnusteta vaan pyöritellään vaan silmiä viattomasti.



Meillä on aika vilkkaat lapset, niin tytöt kuin pojatkin (3 poikaa, 2 tyttöä). Kun esikoinen oli pieni, leikki hän usein siskoni kahden tytön kanssa, ja aina meni uskomattomaksi riehumiseksi. Jotain meni rikki, ja poika sai syyt niskoilleen.Poika kuulemma aloitti riehumiset ja teki kaiken kielletyn. Oltiin ihmeissämme, kun yleensä lapsi oli tosi rauhallinen, jaettiin rangaistuksia ja lopulta kyläreissut loppuivat heti, kun jotain kiellettyä tehtiin. Vasta reilun puolen vuoden päästä poika alkoi ihmetellä, kun rangaistukset osuivat vain häneen, vaikka toiset sen kielletyn ideoivat, yllyttivät ja usein toteuttivatkin. Yritettiin sitten vähän näiltä tytöiltäkin kysellä, että yksinkö poika kaiken teki, mutta tytöt vakuuttivat näin ja vanhempansa vielä aika loukkaantuneina totesivat, että heidän kiltit tyttönsä eivät tuollaisia ikinä tekisi ja miten meidän poika saattaakin olla noin tuhma. Sanoivatpa ihan pojan kuullen tytöilleen, että kyllä siinä on tuhma poika.



MIehen kanssa tehtiin sitten kerran vahtivuorot eli kytättiin, että saatiin pahantekijät rysän päältä kiinni. Ja saatiinkin. Mies näki, kuka teki ja mitä teki, mutta antoi tilanteen mennä siihen, että tytöt saivat taas syyttää poikaamme. Sitten mies paljasti tietonsa, ja toinen tytöistä tunnustikin. Vanhempansa suuttuivat tästä niin, että tänä päivänä ei olla puheväleissä. Kuulemma tyttö painostettiin sanomaan jotain, joka ei ollut totta.Ei olla edes mummolassa samaan aikaan, mutta mummo aina välillä kertoo, mitä kaikkea on taas mennyt rikki, kun nämä kaksi tyttöä riehuivat...



Lapset kanavoivat energiaansa eri tavoin. Poikamaisempi tapa on riehua, tyttömäisempi tapa ohjailla tilanteita näkymättömin langoin. Tämä ei tarkoita, etteikö voisi olla päinvastaisia tapoja molemmilla, mutta aikuisten odotukset usein vahvistavat näitä tapoja. Nimenomaan nämä "pojat ovat poikia" ja "ei meidän tytöt vaan..." lausahdukset vahvistavat lasten käsityksiä siitä, mitä heiltä odotetaan.



Jos lapsi riehuu, on syytä katsoa vanhempaansa. Tekeekö tämä asialle mitään? Mitä tekee? Miten kommentoi tilannetta? Laitetaanko lapsi pihalle purkamaan energiaansa vai pakotetaanko istumaan hiljaa ja pitämään mölyt mahassa?



Kasvatamme tytöistämme tunteensa ja energiansa tukahduttavia olentoja, jotka aikuisena ramppaavat terapioissa, kun ei ole saanut lapsena ilmaista itseään vapaasti. Kasvatamme pojistamme aggressiivisia ja metelöiviä riehujia, kun aina on ymmärretty eikä koskaan ole tarvinnut säädellä tunteitaan. Eiköhän tässäkin se kultainen keskitie ole paras? Arkoja, hiljaisia ja sulkeutuneita lapsia voisi kannustaa avoimempaan tunteiden ilmaisuun. Rajuja, riehuvia ja energisiä lapsia voisi kannustaa purkamaan tunteensa turvallisella tavalla ja tietyissä paikoissa ja muuten hillitsemään itsensä.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilta jotka tietävät että nyt on kasvatus mennyt persiilleen. Oikeasti se sukupuoli ei vaikuta kauheasti lapsen aktiivisuuteen vaan se miten lasta on ohjattu käyttäytymään ja huomioimaan muita.



Aina kun näen tällaisen "pojat on poikia"-vanhemman, tiedän että siinä vain taidoton kasvattaja.

Vierailija
54/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä tyttöjen kieroilua ja sosiaalista ilkeyttä.

Sellaisia tyttöjä meillä oli kylässä. Ovat iältään 4- 10v.

Ihan kauheaa katsottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on ihmeellisiä ajatuksia

Vierailija
56/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte täällä katkerana tilitellä

Vierailija
57/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilta jotka tietävät että nyt on kasvatus mennyt persiilleen. Oikeasti se sukupuoli ei vaikuta kauheasti lapsen aktiivisuuteen vaan se miten lasta on ohjattu käyttäytymään ja huomioimaan muita. Aina kun näen tällaisen "pojat on poikia"-vanhemman, tiedän että siinä vain taidoton kasvattaja.

Vierailija
58/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ihan kauhuissani, kun raskaana ollessa tajusin, että se lapsihan voi olla myös poika :)

Pojat on kivoja, mutta riehuvat pojat rasittavia.

Jos poika on rauhallinen ja hyvin kasvatettu niin heti aletaan nössöttelemään ja tossun alla olevaksi haukkumaan. Varmaan homokin vielä kaiken lisäksi ;)

ei tartte täällä katkerana tilitellä

Vierailija
59/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei enää tarvitse yhtään ihmetellä miksi sukupuolien stereotypiat on ja pysyy. Jösses mitä porukkaa! Luulis, että jokainen ois vaan onnellinen, että ylipäätään on saanu niitä lapsia...

Vierailija
60/68 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä esimerkiksi EN ole valinnut itsellei vain poikalapsia. En vain ollut yhtä onnekas kuin sinä. Sen lisäksi että sain vain poikia sain myös niitä villejä ja riehuvia poikia. Mitään riehumista heille ei ole sallittu ja kuria on pidetty, mutta ovat porukassa aivan mahdottomia. Tappelevat ja mesoavat koko ajan. Minäkin olen sitä ajatusta vastaan,e ttä pojat ovat poikia, mutta kyllä se nyt vaan on taivahan tosi, että noi pojat on todella, todella vaikea saada kuriin. Yritämme ja siinä onnistummekin, mutta välillä mopo vaan lähtee käsistä. Eli ole sinä onnellinen siitä mitä olet saanut. Minä olisin oikein mielellläni sinun asemassasi. Toisaalta minulla on ollut onni monessa muussa asiassa. Olen kaunis ja hoikka, minulla on komea ja uskollinen mies ja miellä on hyvä parisuhde. Ehkä ihan kaikessa ei voi saada sitä parasta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme