Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin kissa pihallamme PRKL!!!!!!!!!!

Vierailija
05.06.2012 |

Ei kivaa, tekee tarpeitaan sinne ja levittelee kissankarvojaan ja olemme muutenkin jo allerisia mm koivulle ja heinälle.

Meni meidän teraasilaudoituksen alle kun hetin vettä sitä päin.

ARRGH!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ulkona olevat kissankarvat ovat kuolemaksi?

Vierailija
2/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tota kissojen vapaanapitoa. Eihän koiratkaan saa vetää tuolla vapaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tommosta eläinrääkkäystä apina ämmä!

Valita sille naapurille juntti akka!

Vierailija
4/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän sun puhua omistajalle, jos noin vituttaa. Eiköhän se kissa tee tarpeitaa pääasiassa muualle ku sun pihaan. Túskin se sun pihaasi erityisesti on rakastunu. Kyllä linnut, siilit ja oravat ym paskovat sun pihaan ja karvoja ja sulkia ym. lähtee.

Kissat on kivoja, omistajat voi olla huolimattomia

Vierailija
5/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ämpäristä, letkusta tai suihkepullosta ei kissaa vahingoita yhtään sen enempää kuin missään luonnossa, taivaalta tai kupista, mutta useimmat kissat eivät vieraile enää pihassa missä saavat kasteen :-D

Vierailija
6/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän sun puhua omistajalle, jos noin vituttaa. Eiköhän se kissa tee tarpeitaa pääasiassa muualle ku sun pihaan. Túskin se sun pihaasi erityisesti on rakastunu. Kyllä linnut, siilit ja oravat ym paskovat sun pihaan ja karvoja ja sulkia ym. lähtee.

Kissat on kivoja, omistajat voi olla huolimattomia

Ensinnäkin vesi on erittäin hyvä konsti saada kissa häädettyä pihalta, kissaa ei satu.

Toisekseen, se on ihan se ja sama minne muualle kissa tarpeitaan tekee, mutta jos se meidän pihalle tekee niin meitä haittaa juuri se kyseinen paska. Ei ne paskat jotka se mahdollisesti tekee jonnekin metsään.

Lemmikkieläimiä ja luonnoneläimiä on muutenkin turha verrata. Luonnoneläimillä on oikeus liikkua luonnossa vapaana, vaikkakaan en pidä niidenkään ulosteista. Lemmikkieläimet sen sijaan eivät saa liikkua vapaana ilman valvontaa.

Vierailija
7/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap:ta! Olen itse eläinrakas ja hoidan perheemme eläimet parhaalla mahdollisella tavalla. En ikinä päästäisi kissaani vapaaksi ulos, se on kiellettyä eikä ole kenenkään (Myöskään kissan!) edun mukaista.

Asumme rauhallisella omakotitaloalueella vanhassa talossa, jonka pihaa naapuruston kissat ovat kautta vuosien pitäneet vessanaan. Jos lasten hiekkalaatikon kansi jää hetkeksikin auki, on siellä kakat. Pallopelejen jälkeen saa siivota haisevat kakat niin kengänpohjista, vaatteista kuin pallostakin. Koiramme rakastavat syödä kissankakkaa, itselle se vaan on epämiellyttävää ja inhottavaa, ja kun olin raskaana myös vaarallista. Lisäksi kalaruokaa tehdessä kissat tulevat sisälle saakka, jos esimerkiksi kesäkuumalla on ovet auki. Jne.

Näiden haittojen takia ärsyttää aika lailla, että naapurit pitävät kissansa vapaana, vaikka kissansa suloisia ovatkin. Omistajien kanssa olen asiasta useampaan otteeseen jutellut, eli he tietävät haitan meille. Eivät he silti voi kissojaan sisällä alkaa pitää, senkin ymmärrän, mutten halua ihan hiljaa tästä olla, enkä myöskään kissoja kiusata. Muuten ap:n tapauksessa veden heittäminen kissan päälle ei kyllä ole mitään rääkkäämistä, vaan luomukeinolla kissa voi jopa oppia, ettei terassin alla ole hänen vessansa. Tai sitten ei.

Äkkiä laskettuna meidän pihassa käy ainakin neljän talon kissat, ja joskus vierailevia tähtiä. :-(

Vierailija
8/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissalle voida rakentaa vaikka kunnollisia ulkoilutiloja? Tai sitten olla ottamatta villipetoa joka ei välttämättä viihdykään kotisohvalla.

En ole kissaihminen mutta se johtuu siitä että pelkään niitä. Ensimmäisen kerran minua raateli kissa pikkulapsena. Ei, en vetänyt hännästä. Yritin pimeässä vessaan kyläpaikassa ja katti oli väijyksissä nojatuolissaan.

Toisen kerran minua kynsi ystävän "kiltti" kissa "joka ei mitään tee". Myös eksän nuori kissa hyökkäili kipeästi kasvoihini. Viimeisin vaaniskelija oli käyttää silloin pentuikäistä koiraani raapimisleluna. Katti oli vapaana iltapimeällä ja seuraili meitä jonkun aikaa, ensin takaa, sitten edestä jääden odottelemaan aina vähän matkan päähän. Vika kerran kun tulimme kohdalle se kävi kimppuun, ja anteeksi vain, potkaisin sitä kyllä aika lujaa jotta se päästäisi irti penturääpäleestä.

En siis ole kissavihaaja (en vihaa muitakaan eläimiä) mutta olen sitä mieltä ettei sellaisia kuulu jättää kuljeskelemaan muiden ihmisten ja luontokappaleiden kustannuksella. Kyllähän nuo hiiret tappaa, mutta ne käyvät myös raatelemassa siilejä ja tappavat huvikseen lintuja.

Olisi korkea aika ymmärtää että kissa on petoeläin.

Vierailija
9/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täynnä naapurin kattia. Nyt aion ottaa kakkanäytteen ja maksattaa pihan siivouksen ja kissan karkotusaineet. Ei tästä muuten mitään tule. Aina yöksi laskevat vapaaksi paskomaan toisten pihoille.

Muutaman kilometrin päässä omakotiasuja vei asian näin oikeuteen ja voitti. Tuli kalliiksi lemmikin omistajalle. Ehkä nyt ymmärtää ettei oma lemmikki ole naapurin lemmikki.

Vierailija
10/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut järkipuhe naapurin kanssa. Ei ollut kyllä siruttanut kissaansakaan joten eipä tullut takaisin.

Vierailija
11/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap:ta! Olen itse eläinrakas ja hoidan perheemme eläimet parhaalla mahdollisella tavalla. En ikinä päästäisi kissaani vapaaksi ulos, se on kiellettyä eikä ole kenenkään (Myöskään kissan!) edun mukaista. Asumme rauhallisella omakotitaloalueella vanhassa talossa, jonka pihaa naapuruston kissat ovat kautta vuosien pitäneet vessanaan. Jos lasten hiekkalaatikon kansi jää hetkeksikin auki, on siellä kakat. Pallopelejen jälkeen saa siivota haisevat kakat niin kengänpohjista, vaatteista kuin pallostakin. Koiramme rakastavat syödä kissankakkaa, itselle se vaan on epämiellyttävää ja inhottavaa, ja kun olin raskaana myös vaarallista. Lisäksi kalaruokaa tehdessä kissat tulevat sisälle saakka, jos esimerkiksi kesäkuumalla on ovet auki. Jne. Näiden haittojen takia ärsyttää aika lailla, että naapurit pitävät kissansa vapaana, vaikka kissansa suloisia ovatkin. Omistajien kanssa olen asiasta useampaan otteeseen jutellut, eli he tietävät haitan meille. Eivät he silti voi kissojaan sisällä alkaa pitää, senkin ymmärrän, mutten halua ihan hiljaa tästä olla, enkä myöskään kissoja kiusata. Muuten ap:n tapauksessa veden heittäminen kissan päälle ei kyllä ole mitään rääkkäämistä, vaan luomukeinolla kissa voi jopa oppia, ettei terassin alla ole hänen vessansa. Tai sitten ei. Äkkiä laskettuna meidän pihassa käy ainakin neljän talon kissat, ja joskus vierailevia tähtiä. :-(

Vierailija
12/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viedä kissoja jonnekin. Täällä on kuitenkin laillista tappaa vapaana liikkuvat eläimet, jos omistaja ei niitä pyynnöstä huolimatta pidä pois naapureiden pihoilta.

Aika monta kissanraatoa on vuosittain naapurustossa hävitetty. Me ei olle tapettu yhtään, mutta naapurit on montakin - ja ainakin kolme on yliajettu autolla tässä meidän kotikadulla viime vuoden aikana.

Vierailija
13/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laillista, tarkista laista. Ansaitset noita murhaamiasi luontokappaleita pahemman kohtalon :(

Vierailija
14/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puutarhakalusteiden pehmusteet pilalla, kun kissat ovat nuohonneet niissä kuraisin tassuin. Ne ovat myös täynnä kissankarvoja ja perheestämme kahdella on niin paha kissa-allergia, että pehmusteet on heitettävä roskiin. Tulipa taas parinsadan euron lasku. Mutta onhan se ihanaa, että naapureilla on ne kissat ilonaan...

Vierailija
15/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin katti lentää kaaressa pois pihasta. Suosittelen, erittäin tehokasta.

Vierailija
16/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme kissaa, ovet auki kesäisin. Kissat ovat siellä, missä ihmisetkin, eivät siis karkaile tontin rajojen ulkopuolelle. Välillä käyvät sisällä vessassa ja muuten telmivät pihalla. :)

Vierailija
17/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä oli linkkikin siihen kerran,

kissa ei saa olla taajamassa vapaana (koska omistaja ei voi mitenkään taata ettei se kissa mene laissa kielletyille alueille, joten kiinnipitovelvollisuus koskee myös kissoja)

Vierailija
18/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut jos on jonkun naamaan hyökännyt raatelemaan! Minä olen elänyt koko elämäni kissojen kanssa, lapsuuden kotini meillä oli pieni maatila kilometrin päässä kaupungin keskustasta, ja sinne tuli jostain vieras kissa joka asettui asumaan ja teki pentuja, pennut oli sitten villejä, eivätkä nekään kenenkään kimpuuun hyökänneet. Päinvastoin, pitkään tein töitä että sain joitain pentuja kesytettyä niin että tulivat syömään ruokaa jota vein ulkorakennuksen liepeille, pikkuhiljaa antoivat silittääkin. Kesyyntyivät seuraava sukupolvi aivan täysin, eikä nekään kaksi pentua jotka otin mukaani kun muutin Helsinkiin kerrostaloon koskaan kenenkään kimpuun hyökänneet. Minä olen asunut kaupungissa ja ulkoiluttanut kissoja vain valjaissa.

Lapsuudessa kun oli niitä kissoja, niin kyllä kissanulostetta löytyi aina kun leikittiin hiekkakasalla, näppärästi hiekkalapiolla vaan heitettiin ne kauemmas ja leikki jatkui. Koskaan ei ole kengissä tai muuallakaan kissanjätöksiä ollut, koiran kylläkin, kissahan hautaa jätöksensä siististi. Pientä on kissanjätökset verrattuna koiranläjiin.

Ja koirat yleensä hyökkäilevät kimppuun, ei kissat. Jotkut vaan jostain syystä pelkäävät niin hysteerisesti kissoja että jos ne leikkisästi vähän jostain huonekalun alta jalkaa tassulla koukkaavat, se on aivan järjetöntä raatelua ja ikuinen trauma on valmis.

Vähän niinkuin serkkuni pienenä alkoi huutaa hysteerisesti kun mumman koira haukotteli, luuli että nyt se iso koira syö hänet.

Vierailija
19/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnutte hukkuvan kissanpaskaan koko sakki. Entisenä kissanomistajana ihmettelen miten helvetin paljon ne teidän pihalla piipahtavat kissat oikein paskovat? Ilmeisesti kokoajan ja taukoamatta jos teidän juttuja uskoo! Ja kylläpä herätti huvitusta/sääliä ap:n pihalle levinneet kissankarvat! Aika sääliö olet ap!

Vierailija
20/22 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut jos on jonkun naamaan hyökännyt raatelemaan! Minä olen elänyt koko elämäni kissojen kanssa, lapsuuden kotini meillä oli pieni maatila kilometrin päässä kaupungin keskustasta, ja sinne tuli jostain vieras kissa joka asettui asumaan ja teki pentuja, pennut oli sitten villejä, eivätkä nekään kenenkään kimpuuun hyökänneet. Päinvastoin, pitkään tein töitä että sain joitain pentuja kesytettyä niin että tulivat syömään ruokaa jota vein ulkorakennuksen liepeille, pikkuhiljaa antoivat silittääkin. Kesyyntyivät seuraava sukupolvi aivan täysin, eikä nekään kaksi pentua jotka otin mukaani kun muutin Helsinkiin kerrostaloon koskaan kenenkään kimpuun hyökänneet. Minä olen asunut kaupungissa ja ulkoiluttanut kissoja vain valjaissa.

Lapsuudessa kun oli niitä kissoja, niin kyllä kissanulostetta löytyi aina kun leikittiin hiekkakasalla, näppärästi hiekkalapiolla vaan heitettiin ne kauemmas ja leikki jatkui. Koskaan ei ole kengissä tai muuallakaan kissanjätöksiä ollut, koiran kylläkin, kissahan hautaa jätöksensä siististi. Pientä on kissanjätökset verrattuna koiranläjiin.

Ja koirat yleensä hyökkäilevät kimppuun, ei kissat. Jotkut vaan jostain syystä pelkäävät niin hysteerisesti kissoja että jos ne leikkisästi vähän jostain huonekalun alta jalkaa tassulla koukkaavat, se on aivan järjetöntä raatelua ja ikuinen trauma on valmis.

Vähän niinkuin serkkuni pienenä alkoi huutaa hysteerisesti kun mumman koira haukotteli, luuli että nyt se iso koira syö hänet.

on saanut mukavia kissakavereita. Ei kukaan ole naamaani hyökännyt raatelemaan. Enkä pelkää kissoja hysteerisesti tai kuvittele niistä asioita joita ne eivät tee. Sanoin kyllä pelkääväni kissoja, mutta en ole mikään hysteerikko noin luonteeltanikaan. Pelko ilmenee varovaisuutena.

Ja kyllä, käsivarressani on rujo muisto ekasta hyökkäyksestä. Toinen ei jättänyt pysyviä jälkiä, vaikkakin housunlahje repeytyi. Kyseessä ihan normi sisäkissa, ei aavistustakaan hyökkäyksen syistä. Eksän kissa oli nuori, hieman pentumainen ja hyökki naamalle. En ollut ainoa jolle se sitä teki. Puuhan aggressiivisuudesta en osaa sanoa, mutta vaikutti siltä että kissa oli mustasukkainen 'isistään'.

Erikoisena pidin itse sitä kisua joka kävi koirani kimppuun. En ole koskaan ennen kokenut myöskään seurailevaa kissaa. Ja silloin ihan oikeasti *pelkäsin*. Siksi eläin saikin saappaasta.

Mainittakoon että tiedän ihan viehättäviäkin kissatapauksia. Toinen maalaiskisu ja toinen kaupunkiasunnon elätti. Niissä ei ole mitään arvaamatonta, ja rapsuttelisin niitä pitempäänkin jollen olisi allerginen.

Mutta kissaihmisenä sinä tietystikään et voi myöntää sitä että kissa on petoeläin. Se on jonkun toisen hysteriaa sillä kissahan väistää kaikkia ja hautaa vielä paskansakin ja jättää anteeksipyyntölappusen hinkattuaan karvansa puutarhakalusteisiin.