Kyllä taas sain Juhanuksena todea, miten onnellinen olen, kun minulla on vain tyttölapsia
En ymmärrä edelleenkään "pojat on poikia"-ajatusmaailmaa, jossa pojat saat tehdä ihan mitä vaan vedoten tuohon, etä poikien pitää saada purkaa ylimääräistä energiaa. Siis mitä vittua?! Mistä se energia patoutuu näihin poikiin, että se pitää saada purkaa kyläpaikassa riehumalla niin että esim. keinutuoli pitää keinua ympäri. Kysessä siis pojat ikähaarukalla 4-10 vuotta. Kyllähän tytötkin pitää hauskaa ja hassuttelevat, mutta ei se ihan niin fyysiseksi riehkaamiseksi onneksi mene.
Kommentit (68)
Mikään juhla tai tilaisuus ei ole pitänyt heitä aisoissa. En todella tiedä miten vanhemmat jaksavat.
Ihan turha on yrittää tänne heitellä tollaisia yksittäisi heittoja, että tytöt on ihan yhtä pahoja tai pahempia. Miettikääpä koulua, monestiko siellä sanotaan, että tytöt riehuu luokassa niin paljon, ettei tuntien pidosta tule mitään.
Te, joilla on vain toista sukupuolta olevia lapsia, jotenkin idioottimaista mollata sitä toista sukupuolta ja kiitellä onneaan kun mulla on vaan tyttöjä/poikia kun ne toiset on niin kamalia.
Mistä tämä kumpuaa? Onko se jonkinlainen suojautumismekanismi siltä tosiasialta etten koskaa saanut tyttöä/poikaa? "En mä olis hluannutkaan, onneks en saanut"?
kuinka hienoa on, että ap:n kaltaisia idiootteja ei kuulu omaan ystäväpiiriin.
Nimenomaan sitä pidetään ihan normaalina, jos pojat roikkuu ja riehuu vauvakiikussa.
kuinka hienoa on, että ap:n kaltaisia idiootteja ei kuulu omaan ystäväpiiriin.
Et todellakaan voi yleistää noin, tai voit toki, mutta se vain kertoo sinusta jotakin eikä ainakaan mitään hyvää.
Ainakin välillä. Varsinkin vanhempi, 8 v riehuu toisinaan ihan älyttömänä ja hysteerisenä, monesti jopa niin, että kukaan muu lapsi ei enää jaksa leikkiä kun yksi repii ja hajottaa paikkoja. Kun tyttöjä on kaksi, on tosi usein myös riitaa ja tappelua. Ei nämä todellakaan ole mitään aina hyvin käyttäytyviä ja rauhallisia tässä iässä :). Usein toki osaavat myös olla nätisti, käyttäytyä hyvin ja leikkiä keskenään sovussa. Ehkä ap:n mainitsemassa ympäristössä ei vaan ollut juuri tätä lasta innostavaa virikettä?
Varmaan myös luonnekysymys. Olen tavannut myös rauhallisesti käyttäytyviä poikia. Jotkut pojat osaavat hyvin myös suunnata energiaansa pelaamiseen, metsässä juoksemiseen ym. Tytöt helpommin notkuvat sisällä ja mankuvat kun ei ole mitään tekemistä..
2 tyttöä ja poika. Tytöt eivät tule toimeen keskenään lainkaan. Asia on minulle jotenkin täysin käsittämätön koska olimme sisareni kanssa aina kuin paita ja peppu.
etkä oleta, että 80-vuotias mummeli järjestää viihdykkeet rasavilleille pojille
Ainakin välillä. Varsinkin vanhempi, 8 v riehuu toisinaan ihan älyttömänä ja hysteerisenä, monesti jopa niin, että kukaan muu lapsi ei enää jaksa leikkiä kun yksi repii ja hajottaa paikkoja. Kun tyttöjä on kaksi, on tosi usein myös riitaa ja tappelua. Ei nämä todellakaan ole mitään aina hyvin käyttäytyviä ja rauhallisia tässä iässä :). Usein toki osaavat myös olla nätisti, käyttäytyä hyvin ja leikkiä keskenään sovussa. Ehkä ap:n mainitsemassa ympäristössä ei vaan ollut juuri tätä lasta innostavaa virikettä? Varmaan myös luonnekysymys. Olen tavannut myös rauhallisesti käyttäytyviä poikia. Jotkut pojat osaavat hyvin myös suunnata energiaansa pelaamiseen, metsässä juoksemiseen ym. Tytöt helpommin notkuvat sisällä ja mankuvat kun ei ole mitään tekemistä..
Jokatapauksessa, ap:lle tiedoksi että mm minun poikani ovat kiitettäviä koulussa, myös käytös,-huolellisuus,-keskittymis,-työrauha yms tavoiltaan, todistuksetkin sen kertovat.
Sekoitat nyt 2 eri asiaa, sen onko lasta (oli hän tyttö tai poika) ns kasvatettu ja sen millaisia lapset voivat "pahimmillaan" olla (oli hän tyttö tai poika).
Olet ilm niin streotypioidesi vallassa ettet muuta edes suostu näkemään tai harkitsemaan, siksipä voikin todeta että "menee kuin vesi hanhen selästä".
Et todellakaan voi yleistää noin, tai voit toki, mutta se vain kertoo sinusta jotakin eikä ainakaan mitään hyvää.
Hyvä että poikkeuksiakin löytyy! Onnea sinulle! Toivottavasti tyttäreni tapaa poikasi!
Jokatapauksessa, ap:lle tiedoksi että mm minun poikani ovat kiitettäviä koulussa, myös käytös,-huolellisuus,-keskittymis,-työrauha yms tavoiltaan, todistuksetkin sen kertovat. Sekoitat nyt 2 eri asiaa, sen onko lasta (oli hän tyttö tai poika) ns kasvatettu ja sen millaisia lapset voivat "pahimmillaan" olla (oli hän tyttö tai poika). Olet ilm niin streotypioidesi vallassa ettet muuta edes suostu näkemään tai harkitsemaan, siksipä voikin todeta että "menee kuin vesi hanhen selästä".
Tiedän, että tämän kaltaisia ihmisiä on. Itsellänikin oli ennen 2 ystävää joilla vain tyttäriä. Nykyään en pidä heihin yhteyttä. Syynä jatkuva poikien haukkuminen, myös minun poikieni aikana. Käsittämätöntä!
En mäkään hauku kenenkään tyttöä tai lasta ylipäätään vaikka usein kiitän onneani että itselläni on kaksi kilttiä ja rauhallista poikaa.
Jospa muutkin ovat huomanneet tämän ja tähän on ihan oikeasti perusteet?
saa joskus tulevaisuudessa anopikseen ap:n kaltaisen ihmisen.
Tunnen muutamia ihan aikuisia naisia, jotka edelleen ovat sitä mieltä että kaikki juhlapyhät ja kaikki lomat ollaan aina hänen vanhemmillaan jne. Siinä sitten ihmetellään jos mies pettää tai jättää tai muuten turhautuu kun nainen pitää miehen tiukasti tossun alla ja vähättelee.
Että tyttölapsi on parempi ja kiltimpi ja rauhallisempi kuin poika?
Jep jep.
Tervetuloa kurkkaamaan minun elämääni ja minun poikiani. En nyt oikein voi heitä villeiksi ja pahoiksi sanoa. En tosiaan.
Mutta joo, maailma on täynnä idiootteja, valitettavasti.
Mua aina naurattaa tällaiset aloitukset. Tulkaas katsoon meidän tyttöjä niin jää nääkin turhat aloitukset tekemättä.
sitten aikuisenakin ja omissa suhteissaan.
t.17
Hyvä että poikkeuksiakin löytyy! Onnea sinulle! Toivottavasti tyttäreni tapaa poikasi!
Jokatapauksessa, ap:lle tiedoksi että mm minun poikani ovat kiitettäviä koulussa, myös käytös,-huolellisuus,-keskittymis,-työrauha yms tavoiltaan, todistuksetkin sen kertovat. Sekoitat nyt 2 eri asiaa, sen onko lasta (oli hän tyttö tai poika) ns kasvatettu ja sen millaisia lapset voivat "pahimmillaan" olla (oli hän tyttö tai poika). Olet ilm niin streotypioidesi vallassa ettet muuta edes suostu näkemään tai harkitsemaan, siksipä voikin todeta että "menee kuin vesi hanhen selästä".
saa joskus tulevaisuudessa anopikseen ap:n kaltaisen ihmisen. Tunnen muutamia ihan aikuisia naisia, jotka edelleen ovat sitä mieltä että kaikki juhlapyhät ja kaikki lomat ollaan aina hänen vanhemmillaan jne. Siinä sitten ihmetellään jos mies pettää tai jättää tai muuten turhautuu kun nainen pitää miehen tiukasti tossun alla ja vähättelee.
ja heille se vielä sallitaan. Tytötkin osaavat riehua, mutta myös käyttäytyä. Uhmaiät yms. on erikseen.