Kyllä taas sain Juhanuksena todea, miten onnellinen olen, kun minulla on vain tyttölapsia
En ymmärrä edelleenkään "pojat on poikia"-ajatusmaailmaa, jossa pojat saat tehdä ihan mitä vaan vedoten tuohon, etä poikien pitää saada purkaa ylimääräistä energiaa. Siis mitä vittua?! Mistä se energia patoutuu näihin poikiin, että se pitää saada purkaa kyläpaikassa riehumalla niin että esim. keinutuoli pitää keinua ympäri. Kysessä siis pojat ikähaarukalla 4-10 vuotta. Kyllähän tytötkin pitää hauskaa ja hassuttelevat, mutta ei se ihan niin fyysiseksi riehkaamiseksi onneksi mene.
Kommentit (68)
No, tulitteko johtopäätökseen, kummat on parempia tytöt vai pojat?
T. Tyttöjen ja poikien äiti, ps. meillä kaikki lapset tuovat vanhemmilleen iloa ja huolta tasapuolisesti.
fyysistä toimintaa, niin se vaan on sallittava, mutta aikuisen tehtävä on opastaa oikea paikka ja ehkä huomioida muutenkin turvallisuus yms seikkoja.
Toinen, mikä tuli mieleen. Minä olen onnellinen, että olen edelleen hengissä vaikean sairauden jälkeen ja lapsillamme on vielä äiti.
Olen onnellinen myös, että lapsikin selvisi hengissä kun hän pariviikkoisena oli teholla. Hän ei ole vain tyttö vaan ihana lapseni.
Olen onnellinen myös siitä, että mieheni sairauteen löydettiin lääkkeet.
Olen myös onnellinen siitä, että poikani, joka meinasi tappaa itsensä koulukiusauksen vuoksi, on nyt jaloillaan ja elää onnellista elämää.
Meille jokaiselle on eri asiat tärkeitä. Meillä on ap ehkä elämässä hiukan erilaiset arvot.
Hyvää juhannusta sinulle.
En ymmärrä edelleenkään "pojat on poikia"-ajatusmaailmaa, jossa pojat saat tehdä ihan mitä vaan vedoten tuohon, etä poikien pitää saada purkaa ylimääräistä energiaa. Siis mitä vittua?! Mistä se energia patoutuu näihin poikiin, että se pitää saada purkaa kyläpaikassa riehumalla niin että esim. keinutuoli pitää keinua ympäri. Kysessä siis pojat ikähaarukalla 4-10 vuotta. Kyllähän tytötkin pitää hauskaa ja hassuttelevat, mutta ei se ihan niin fyysiseksi riehkaamiseksi onneksi mene.
Mikään juhla tai tilaisuus ei ole pitänyt heitä aisoissa. En todella tiedä miten vanhemmat jaksavat.
Ihan turha on yrittää tänne heitellä tollaisia yksittäisi heittoja, että tytöt on ihan yhtä pahoja tai pahempia. Miettikääpä koulua, monestiko siellä sanotaan, että tytöt riehuu luokassa niin paljon, ettei tuntien pidosta tule mitään.
ainakin on tyttö, joka riehuu siellä niin, että häntä varten tarvitaan opelle avustaja ja silti tyttö häiriköi koko ajan.
Suosittelen siihen tautiin miehen vaihtoa.
Miksi poikien PITÄÄ saada riehua? Eikö muita ihmetytä? Eikö lapsi voi käydä vaikka pyörälenkillä ja purkaa energiaa siinä? Miksi tarvitaan riehumista?
Itse poikien äitinä olen oppinut että heille täytyy tarjota mahdollisuuksia riehumiseen. Sillä tavoin pojatkin jaksavat käyttäytyä hyvin. Loma- ja kyläilymatkatkin onnistuvat hienosti kun lasten antaa riehua jossakin leikkipaikassa tai ihan vaan pihalla ennen matkaa (ja tarpeen mukaan myös matkan aikana).
toimii varmasti vähän isommilla pojilla, mutta ei 4-vuotiasta voi pyörälenkille laittaa ;)
Riehumiseksi sanon fyysistä leikkimistä, esim. tramppalla pomppimista tai puistossa kiipeilyä. En suinkaan tarkoita päätöntä karjumista, tuhoamista ja rikkomista.
pojat ovat suoraan villejä ja rikkovat paikkoja, on väkivaltaa jne.
Sitten taas tytöt ovat piiloilkeitä, selän takana paskaa puhuvia, syrjiviä ja verbaalisesti vittuilevia.
Kumpi sitten on parempi ja tavoittelemisen arvoisempi...
Se että poika hakkaa naapurin Nikon sairaalaan ja panee sitten pikkutyttöjä lajottuaan nämä kaljalla vai se, että tyttö ensin saattaa naapurin Nannan itsemurhan partaalle jatkuvalla vittuilulla ja sitten panee tätä ylemmän esimerkin poikaa, kun sai tältä kaljaa..
Mielestäni molemmat ovat yhtä paskaa ja väärin.
Senkin sukupuolirasisti-AP.
Tytöt taas 10-14 vuoden ikäisinä, mutta ei silloinkaan yhtä ärsyttäviä, kuin pojat.
Mulla poikia 4 ja tyttöjä 5
ne tytötkin vinkua, naukua ja vollottaa aamusta iltaan. Itse taas en jaksaisi sellaista hetkeäkään. Meillä pojat saavat juosta ja riehua niin paljon kuin sielu sietää ja tytöt myös, mutta kun se vinkuna ja vonkuna alkaa, sanon tytöille että saavat mennä äidilleen naukumaan. Minä en sellaista kuuntele.
että entiset tytöt alias nykyiset naiset ovat oikeita petoja toisilleen.
mutta totean vain, että meillä on 2 poikaa ja 3 tyttöä ja molemmissa sukupuolissa on puolensa. :)
En lähtisi haukkumaan kumpaakaan.
tuli esiin tuossa "vain tyttölapsia" -ilmauksessa.
Ihan hyviä ne tytötkin ovat, älä sure. Ja jossain muualla olisit paljon heikommassa asemassa kun et ole onnistunut poikaa saamaan, Suomessa kuitenkin ne "vain" tytötkin voivat päästä pitkälle. :)
ihmiset ovat suvaitsemattomia. Ei suvaita poikia, ei suvaita tyttöjä, ei ainakaan sellaisia lapsia, jotka eivät pysy normien sisällä.
Jokaisen lapsen pitäisi olla klooni: istua paikallaan, piirtää ja lukea, totella ja käyttäytyä hyvin.
Ja tietysti aikuisille on omat sääntönsä.
Viimeksi eilen kirjoitin vastaavaa kun kauhistelin eräiden 10-13v tyttöjen käytöstä tuossa pihalla, aivan lyvapaata riekkumista ja vauvakeinussa roikkumista niin että liitokset natisi.
Ja erään toisen tyttöporukan supina ja sipinä jostakin kaveristaan ja se kuinka jättivät hänet ulkopuolelle:/
Ja yleistävä? Ei ehkä ihan kannattaisi, se antaa ihmisestä varsin heikkolahjaisen ja tyhmän kuvan.
taas kiitin onneani poikalapsesta. Kyläpaikassa oli todellinen pikku prinsessa, todellinen pikku diivan, joka yhden poikkipuolisen sanan jälkeen ulisi suu viurassa koko ajan, mökötti ja kiukutteli. Oma poikani katseli ihmeissään ja leikki muiden poikien kanssa siivosti. Sitten taas koko juhannuksen liikkui ulkona, pelasi palloa yms poikien leikkejä, eikä tarvinnut äidin paljoakaan huolehtia. Pojat ovat paljon suoraviivaisempia ja mutkattomampia.
Minulla 3v ja 5v tyttäret jotka tappelevat ihan koko ajan! Huutoa, itkemistä, raapimista ja nyrkeillä hakataan toisiaan! Hermot alkaa olla jo loppu. Ainoastaan silloin rauha maassa kun toinen mummolassa tai muualla.
Mikään juhla tai tilaisuus ei ole pitänyt heitä aisoissa. En todella tiedä miten vanhemmat jaksavat.
Ihan turha on yrittää tänne heitellä tollaisia yksittäisi heittoja, että tytöt on ihan yhtä pahoja tai pahempia. Miettikääpä koulua, monestiko siellä sanotaan, että tytöt riehuu luokassa niin paljon, ettei tuntien pidosta tule mitään.
Miksi poikien PITÄÄ saada riehua? Eikö muita ihmetytä? Eikö lapsi voi käydä vaikka pyörälenkillä ja purkaa energiaa siinä? Miksi tarvitaan riehumista?