Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä rangaistuksen 9-vuotiaasi saisi

Vierailija
22.06.2012 |

jos haukkuisi sinua läskiksi, luuseriksi ja kakkapääksi? Minä annoin rangaistukseksi hoplop-synttäreiden perumisen (yhdessä miehen kanssa +kotiaresti) mutta nyt poika on pyydellyt anteeksi ja kysynyt miten voi hyvittää ja isänsä sitä mieltä että anteeksi pyynnöllä saisi synttärit takaisin. Itse olen (vaikka anteeksipyynnöt yleensä hyväksynkin) sitä mieltä että kotiarestin voin poistaa mutta synttäreiden peruminen saa olla rangaistus suun soitosta. Mitä itse tekisitte?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi huusi luuseriksi? (oliko aihetta?)

9 vuotiaat rupeaa kokeilemaan meitä vanhempia, tuommoinen kokeilu on normaalia, enkä siten veisi pois noita "erikoissynttäreitä" vaan antaisin jokin lievemmän arestin. Meillä esim. 9-vuotias saa tuommoisesta kotiarestia (loppupäivä omassahuoneessa tms.)

Lapsesi "soiti" suutaan ja saa siitä kovan rangaistuksen. Meinaatko, että lapsi uskaltaa kertoa sinulle myöhemmin asiaoista, joista pelkää saavansa rangasituksen? - ei tule kertomaan oma aloitteisesti mitää, siitä voit olla varma.

Tämän ikäisille vilpitön anteeksipyyntö on paras ja siihen tiukkakeskustelu päälle. Usko pois, silloin säilyy myös hänellä luotto teihin vanhempiin.

Vaikka olisinkin lihava tai vaikka naapurin täti olisi lihava niin onko sinusta oikeasti ok mennä huutamaan toiselle että läski? Lapsi huusi luuseriksi koska pyysin osallistumaan siivoukseen. Ensin nätimmin ja sitten huutamalla pihan toiselta puolelta pojalle että alkaa tulla auttamaan. Kai jonkun mielestä on ok tuossakin tilanteessa huutaa luuseriksi jos lihavillekin on ok huutaa läskiä, tummille on varmaan ok huutaa neekeri ja vammaisille kehari?

Vierailija
22/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä anna lapsen purkaa tunteitaan! Lapsen pidää padota tunteet sisälleen, ja tukahduttaa ne. Kun kasvavalta lapselta kielletään tunteenpurkaukset, tästä kasvaa tasapainoinen ja väkivallaton yhteiskunnan jäsen.

"Meillä puhutaan paljon. Meillä huomioidaan paljon. Olen miltei päivittäin saatavilla koska olen valinnut osa-aikatyön. Lapsi on käynyt koulupsykologilla jne ja mahdollisiin ongelmiin on todellakin koitettu puuttua."

Tunteita saa purkaa mutta haukkua ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis ne hoplop-kemut kotijuhlat pidätte tietenkin. Jos nyt päätätkin perua jo antamasi rangaistuksen, lapsi tosiaan oppii, että mankumalla ja räpyttämällä silmiään saa kaikki tekonsa kuitenkin anteeksi ja jatkaa samaa meininkiä. Tuollaiisesta käytöksestä täytyy saada tuntuva rangaistus, muuten siitä ei ole mitän hyötyä!

Vierailija
24/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mistä nimittely kumpusi?

Minä olen kuullut lapsilta monenlaista, mutta yleensä syynä on ollut oma jyräävä käytökseni, jota vastaan lapset sitten protestoivat. Heille se 'kakkapää' on ainoa tapa saada ns. äänensä kuuluviin, koska eivät vielä osaa analysoida tunteitaan, saati keskustella niistä rakentavasti.

En peruisi synttäreitä, mutta puhuisin kyllä pitkään ja kovalla äänellä kunnioituksesta.

Vierailija
25/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä anna lapsen purkaa tunteitaan! Lapsen pidää padota tunteet sisälleen, ja tukahduttaa ne. Kun kasvavalta lapselta kielletään tunteenpurkaukset, tästä kasvaa tasapainoinen ja väkivallaton yhteiskunnan jäsen.

käytöstä, kun tunteita kerran pitää purkaa aina kun niitä tulee. Impulssikontrolli on kuule ihan oikeastia asia, mitä lapsen ihan oikeasti tulee treenata. Ei sellaisesta lapsesta kasva tervettä aikuista, joka on aina tottunut toimimaan jokaisen impulssinsa mukaan, vaan aikamoinen hirviö. Käytös ja itsehillintä ovat ihan oikeasti nykyäänkin tarpeen.

Tunteista voidaan sitten puhua ilman haukkumasanojakin.

Vierailija
26/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi huusi luuseriksi? (oliko aihetta?) 9 vuotiaat rupeaa kokeilemaan meitä vanhempia, tuommoinen kokeilu on normaalia, enkä siten veisi pois noita "erikoissynttäreitä" vaan antaisin jokin lievemmän arestin. Meillä esim. 9-vuotias saa tuommoisesta kotiarestia (loppupäivä omassahuoneessa tms.) Lapsesi "soiti" suutaan ja saa siitä kovan rangaistuksen. Meinaatko, että lapsi uskaltaa kertoa sinulle myöhemmin asiaoista, joista pelkää saavansa rangasituksen? - ei tule kertomaan oma aloitteisesti mitää, siitä voit olla varma. Tämän ikäisille vilpitön anteeksipyyntö on paras ja siihen tiukkakeskustelu päälle. Usko pois, silloin säilyy myös hänellä luotto teihin vanhempiin.

Vaikka olisinkin lihava tai vaikka naapurin täti olisi lihava niin onko sinusta oikeasti ok mennä huutamaan toiselle että läski? Lapsi huusi luuseriksi koska pyysin osallistumaan siivoukseen. Ensin nätimmin ja sitten huutamalla pihan toiselta puolelta pojalle että alkaa tulla auttamaan. Kai jonkun mielestä on ok tuossakin tilanteessa huutaa luuseriksi jos lihavillekin on ok huutaa läskiä, tummille on varmaan ok huutaa neekeri ja vammaisille kehari?

Olet syvästi loukkaantunut, koska lapsi "nimitteli" sinua ja etsit nyt meiltä tukea sairaalle rangaistukselle, jonka vallanhalussasi määräsit. Aika moni sanoo vihapäissään asioita, joita ei oikeasti tarkoita, mutta ei siitä noin isoa rangaistusta tule. Vai onko miehesi ollut 9 vuotta ilman seksiä, koska tuli raskausaikanasi nimittäneeksi sinua valaaksi?

Jatka valitsemallasi tiellä ja saat huomata, että lapsesi tulee tekemään paljon kaikenlaista pahaa selkäsi takana. Rangaistuksia osaat antaa, mutta et kasvattaa lastasi.

Vierailija
27/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syvästi loukkaantunut, koska lapsi "nimitteli" sinua ja etsit nyt meiltä tukea sairaalle rangaistukselle, jonka vallanhalussasi määräsit. Aika moni sanoo vihapäissään asioita, joita ei oikeasti tarkoita, mutta ei siitä noin isoa rangaistusta tule. Vai onko miehesi ollut 9 vuotta ilman seksiä, koska tuli raskausaikanasi nimittäneeksi sinua valaaksi?

Jatka valitsemallasi tiellä ja saat huomata, että lapsesi tulee tekemään paljon kaikenlaista pahaa selkäsi takana. Rangaistuksia osaat antaa, mutta et kasvattaa lastasi.

Mieheni vanhemmat on tehneet hyvää kasvatustyötä aikanaan ja mieheni ei IKINÄ haukkuisi mua valaaksi. Herranen aika, joutuuko jotkut oikeasti sietämään tuollaista käytöstä! Ei ole haukkunut millään nimellä kertaakaan meidän 12 vuoden liiton aikana. En varmasti osaakaan kasvattaa. En hae tukea vaan mielipiteitä ja vinkkejä miten muut toimisivat. Mutta noissa että lihavia saa haukkua läskiksi jne olen kyllä hamaan loppuun saakka eri mieltä ja tiedän olevani siinä oikeassa. Saman rangaistus olisi vaikka olisi haukkunut miestäni.

Vierailija
28/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis ei missään nimessä peruttaisi luvattuja synttäreitä. Lapselle vuosi on kamalan pitkä aika odottaa seuraavia, ja vaikka tuollainen pysyisikin varmasti hyvin mielessä, se aiheuttaisi hirveästi turhaa katkeruutta.

Meillä ei tosi saa ketään haukkua läskiksi, valaaksi tms. Silti tuollaisesta kotona mussuttamisesta tulee vain keskustelua, anteeksipyyntöjä ja hyvittämistä.

Jos lapsellasi on impulssikontrollliongelmaa, ei se synttäreitä perumalla parane. Suosittelen Ross W. Greenen kirjaa Tulistuva lapsi.

Vierailija
29/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi huusi luuseriksi? (oliko aihetta?)

9 vuotiaat rupeaa kokeilemaan meitä vanhempia, tuommoinen kokeilu on normaalia, enkä siten veisi pois noita "erikoissynttäreitä" vaan antaisin jokin lievemmän arestin. Meillä esim. 9-vuotias saa tuommoisesta kotiarestia (loppupäivä omassahuoneessa tms.)

Lapsesi "soiti" suutaan ja saa siitä kovan rangaistuksen. Meinaatko, että lapsi uskaltaa kertoa sinulle myöhemmin asiaoista, joista pelkää saavansa rangasituksen? - ei tule kertomaan oma aloitteisesti mitää, siitä voit olla varma.

Tämän ikäisille vilpitön anteeksipyyntö on paras ja siihen tiukkakeskustelu päälle. Usko pois, silloin säilyy myös hänellä luotto teihin vanhempiin.

mutta ei lyöminenkään ja joskus sitä lapsikin kaipaa purkaantumista. Ei aikuinen voi viedä lapselta luvattuja erikoissynttäreitä haukkumisen vuoksi, siinä todella menee luotto vanhempaan!

Rakenna hyvää tulevaisuutta ja keskustele lapsesi kanssa. Hänellä on alkamassa esimurkkuvaihe, älä pilaa luottamustasi liian kovilla rangaistuksella.

Vierailija
30/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen koko perheelle yhteistä terapiaa eli menette opettelemaan ihmisenä olemista koko porukka.

Sinulle rankaiseminen on tärkeää, ei niinkään se, että lapsi muuttaisi käytöstään. Lopputulos rankaisusta on se, että lapsi oppii vanhempien lupausten olevan koska tahansa muuttuvia, joten hän ei enää luota sinuun. Voit luvata mitä tahansa, mutta lapsi tietää, että mikä tahansa asia oikeuttaa sinut perumaan sanasi. Siksi lapsen kannattaa käyttäytyä koko ajan huonosti, koska viet joka tapauksessa kaiken kivan.

Jos minä olisin tuon pojan äiti, miettisin monta kertaa, mikä laukaisi lapsen sanomaan noin. Usein syynä on vastapuoli eli äiti, joka ei halua kasvattaa vaan ainoastaan tapella.

Sinullako ei ole miehessä tarpeeksi vastusta, kun täytyy yrittää murtaa lapsi?

Vierailija
31/93 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen koko perheelle yhteistä terapiaa eli menette opettelemaan ihmisenä olemista koko porukka.

Sinulle rankaiseminen on tärkeää, ei niinkään se, että lapsi muuttaisi käytöstään. Lopputulos rankaisusta on se, että lapsi oppii vanhempien lupausten olevan koska tahansa muuttuvia, joten hän ei enää luota sinuun. Voit luvata mitä tahansa, mutta lapsi tietää, että mikä tahansa asia oikeuttaa sinut perumaan sanasi. Siksi lapsen kannattaa käyttäytyä koko ajan huonosti, koska viet joka tapauksessa kaiken kivan.

Jos minä olisin tuon pojan äiti, miettisin monta kertaa, mikä laukaisi lapsen sanomaan noin. Usein syynä on vastapuoli eli äiti, joka ei halua kasvattaa vaan ainoastaan tapella.

Sinullako ei ole miehessä tarpeeksi vastusta, kun täytyy yrittää murtaa lapsi?

Minä käyn terapiassa, lapsi on jutellut koulupsykologin kanssa, meillä on käynyt terapeutit kotona pari kertaa, lapsi on menossa psykologisiin tutkimuksiin. Millä tavalla murtaa lapsi, jos mä puutun hänen käytökseen kovalla rangaistuksella? Kyllä mä yritän mutta ilmeisesti en vaan osaa kasvattaa. Eikä mieskään.

Vierailija
32/93 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen koko perheelle yhteistä terapiaa eli menette opettelemaan ihmisenä olemista koko porukka. Sinulle rankaiseminen on tärkeää, ei niinkään se, että lapsi muuttaisi käytöstään. Lopputulos rankaisusta on se, että lapsi oppii vanhempien lupausten olevan koska tahansa muuttuvia, joten hän ei enää luota sinuun. Voit luvata mitä tahansa, mutta lapsi tietää, että mikä tahansa asia oikeuttaa sinut perumaan sanasi. Siksi lapsen kannattaa käyttäytyä koko ajan huonosti, koska viet joka tapauksessa kaiken kivan. Jos minä olisin tuon pojan äiti, miettisin monta kertaa, mikä laukaisi lapsen sanomaan noin. Usein syynä on vastapuoli eli äiti, joka ei halua kasvattaa vaan ainoastaan tapella. Sinullako ei ole miehessä tarpeeksi vastusta, kun täytyy yrittää murtaa lapsi?

Minä käyn terapiassa, lapsi on jutellut koulupsykologin kanssa, meillä on käynyt terapeutit kotona pari kertaa, lapsi on menossa psykologisiin tutkimuksiin. Millä tavalla murtaa lapsi, jos mä puutun hänen käytökseen kovalla rangaistuksella? Kyllä mä yritän mutta ilmeisesti en vaan osaa kasvattaa. Eikä mieskään.

Olisit heti sen meille kertonut niin ymmärtäisimme, että sinulla on ongelmia, joiden kanssa et osaa elää. Lapsi on yksi niistä. Et kestä, että lapsella on omat mielipiteet, omat tunteet, oma elämä. Haluat rangaista itseäsi, joten rankaiset lasta.

Vierailija
33/93 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit heti sen meille kertonut niin ymmärtäisimme, että sinulla on ongelmia, joiden kanssa et osaa elää. Lapsi on yksi niistä. Et kestä, että lapsella on omat mielipiteet, omat tunteet, oma elämä. Haluat rangaista itseäsi, joten rankaiset lasta.

Huoh. Ei, minulla ei ole ongelmia _joiden kanssa en osaa elää_ Minulla on paniikki-ja ahdistushäiriö ja elämäni on muuten sangen onnellista. Olen silti halunnut apua meidän koko perheelle minun sairastamisen takia ja siksi meillä on käynyt psykologit, minun pyynnöstäni ja siksi lapsi on käynyt koulupsykologilla. Lapsella saa olla mielipiteet, lapsella saa olla tunteet ja näistä puhutaan meidän perheessä mutta siltikään meillä ei saa haukkua. Ei saa myöskään kirota. Ei lyödä. Jne. Miksi ihmeessaä haluaisin rangaista itseäni saatikka lasta _ilman_ syytä? Usko kuule pois, että minä jos kuka olen tehnyt itsetutkiskelua ihmisenä niin paljon että tiedän jo omat kompastuskiveni ja heikkouteni ihmisenä, äitinä en aina niinkään ja senkin voin myöntää.

Osa haluaa auttaa ja osa miettii miten saisi vittuiltua mahdollisimman loukkaavasti. =)

Vierailija
34/93 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen koko perheelle yhteistä terapiaa eli menette opettelemaan ihmisenä olemista koko porukka. Sinulle rankaiseminen on tärkeää, ei niinkään se, että lapsi muuttaisi käytöstään. Lopputulos rankaisusta on se, että lapsi oppii vanhempien lupausten olevan koska tahansa muuttuvia, joten hän ei enää luota sinuun. Voit luvata mitä tahansa, mutta lapsi tietää, että mikä tahansa asia oikeuttaa sinut perumaan sanasi. Siksi lapsen kannattaa käyttäytyä koko ajan huonosti, koska viet joka tapauksessa kaiken kivan. Jos minä olisin tuon pojan äiti, miettisin monta kertaa, mikä laukaisi lapsen sanomaan noin. Usein syynä on vastapuoli eli äiti, joka ei halua kasvattaa vaan ainoastaan tapella. Sinullako ei ole miehessä tarpeeksi vastusta, kun täytyy yrittää murtaa lapsi?

Siis sinustako ap:n lapsi on uhri, kun hän haukkui äitiään mm. kakkapääksi, luuseriksi ja läskiksi? Että ilkeä äiti ei kestä lapsen mielipiteitä?

Minusta mielipide ei ole se, että sanotaan jotakuta kakkapääksi. Mielipide ei ole myöskään se, että kutsutaan toista läskiksi - vaikka se olisi tottakin.

Nämä ovat nimneomaan haukkumisia, koulukiusaamista, jos tapahtuisi koulussa. Sinun tekstisi on myös kiusaamista. Haukut ap:tä asioista, jotka suurin osa suomalaisista tuomitsisi. Mielipide ei ole sellainen, jolla loukataan toista.

Se, onko rangaistus liian kova, on juuri ap:n pohdinnan alla. Hän pyytää vinkkejä. Ei haukkumisia. Minusta tekstisi perusteella sinulla itsellään on paha olla ja sinä itse tarvitsisit terapiaa. MInusta on yksinomaan hienoa, että ap käy siellä terapiassa. Sieltä hän varmaan ainakin on oppinut, mikä ero on mielipiteellä ja haukkumisella - se taas on sinulla vasta edessä.

Ap, täällä liikkuu tähän aikaan ihan outoa porukkaa. Kannattaa nostaa ketju vasta huomenna ja antaa tuon koiran räksyttää. Minusta rangaistus on kova, mutta ymmärrän pointin. Jos perutte, lapsi oppii, että mankumalla saa tahdon läpi. Juttele vielä miehesi kanssa ja miettikää kumpaakin tyydyttävä ratkaisu. Jokin kompromissi, jolla pidätte sananne mutta lievennätte rangaistusta jotenkin. Esim. lapsi on koeajalla, ja jos näitä haukkumisia tulee vielä ihan ketä kohtaan tahansa, niin ei hoplop-synttäreitä, mutta hyvällä käytöksellä voi ansaita ne ikään kuin takaisin. Jos synttärit on ihan hetken päästä, niin siirrätte niitä esim. kuukauden tai kahden päähän.

Vierailija
35/93 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiaresti voisi jäädä voimaan mutta synttärit pidettäisiin suunnitelman mukaan.

Vierailija
36/93 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinustako ap:n lapsi on uhri, kun hän haukkui äitiään mm. kakkapääksi, luuseriksi ja läskiksi? Että ilkeä äiti ei kestä lapsen mielipiteitä?

Minusta mielipide ei ole se, että sanotaan jotakuta kakkapääksi. Mielipide ei ole myöskään se, että kutsutaan toista läskiksi - vaikka se olisi tottakin.

Nämä ovat nimneomaan haukkumisia, koulukiusaamista, jos tapahtuisi koulussa. Sinun tekstisi on myös kiusaamista. Haukut ap:tä asioista, jotka suurin osa suomalaisista tuomitsisi. Mielipide ei ole sellainen, jolla loukataan toista.

Se, onko rangaistus liian kova, on juuri ap:n pohdinnan alla. Hän pyytää vinkkejä. Ei haukkumisia. Minusta tekstisi perusteella sinulla itsellään on paha olla ja sinä itse tarvitsisit terapiaa. MInusta on yksinomaan hienoa, että ap käy siellä terapiassa. Sieltä hän varmaan ainakin on oppinut, mikä ero on mielipiteellä ja haukkumisella - se taas on sinulla vasta edessä.

Ap, täällä liikkuu tähän aikaan ihan outoa porukkaa. Kannattaa nostaa ketju vasta huomenna ja antaa tuon koiran räksyttää. Minusta rangaistus on kova, mutta ymmärrän pointin. Jos perutte, lapsi oppii, että mankumalla saa tahdon läpi. Juttele vielä miehesi kanssa ja miettikää kumpaakin tyydyttävä ratkaisu. Jokin kompromissi, jolla pidätte sananne mutta lievennätte rangaistusta jotenkin. Esim. lapsi on koeajalla, ja jos näitä haukkumisia tulee vielä ihan ketä kohtaan tahansa, niin ei hoplop-synttäreitä, mutta hyvällä käytöksellä voi ansaita ne ikään kuin takaisin. Jos synttärit on ihan hetken päästä, niin siirrätte niitä esim. kuukauden tai kahden päähän.

Suuri kiitos sinulle! Vaikutat hienolta ihmiseltä. Niin kuin sanoin jo, osa haluaa auttaa ja osa miettii miten saisi vittuiltua mahdollisimman pahasti.

Minä tiedostan omat heikkouteni ihmisenä ja äitinä ja voin kyllä vilpittömästi sanoa että olen tehnyt perheemme eteen paljon enemmän asioita mitä moni lähtisi tekemään. On tehnyt kipeää ja tekee edelleen mutta ne on tehty lasten ja perheen takia. Tiedostan sen etten itsekään aina tiedä miten "pitäisi" toimia. Eihän varmasti oikeaa tapaa olekaan mutta ketjun tarkoitus oli hakea vinkkejä ja mielipiteitä. Tässä yön tunteina olen alkanut itsekin miettimään että oliko tämä liikaa. Omat vanhemmat ei aina kaksisia olleet mutta silti olen kunnioittanut vanhempiani aina suuresti. Samoin mieheni ja heillä ainakin on kotonaan aidosti lämpimät ja avoimet välit. Mutta sitäkään en tiedä että kannattaako tässä enää synttäreiden perumista ruveta perumaan vai mitä tekisi. Synttäreihin on enää alle 2 viikkoa aikaa enkä haluaisi antaa viestiä että perun rangaistuksia. Tosin ennenkin on tapahtunut niin että hyvällä käytöksellä on rangaistuksia lievennetty mutta liekö ne olleet loppujen lopuksi haitaksi vai hyödyksi...? :/

Vierailija
37/93 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärit pois,arestit päälle ja nöyryyttä kehiin. Oikeasti olen tota mieltä, voihan vi..u noita kehitysoppipsykologeja, siperia opettaa, ja piste.

Vierailija
38/93 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap järkevältä ihmiseltä. Itse satun myöskin uskomaan siihen, että tuollaiseen on puututtava välittömästi, vaikka se tarkoittaisi hoplop synttäreiden perumista. Jos nyt annat periksi, viesti on se, ettei oikeasti rangaistuksia tule, vaikka väärin tekisi. Toki asiasta on myös keskusteltava paljon, mutta myös muunlainen muistijälki on jäätävä. Kurin, neuvottelun ja anteeksi annon tasapainon on löydyttävä. Lapsi SAA pitää synttärit kotona, koska on pahoillaan tapahtuneesta. Ensi vuonna hoplop synttärit, jos tämä asia on opittu. Asiat voi nähdä monelta kantilta ja tämä on omani...

Vierailija
39/93 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ihan ok jos lapsi sanoo että äiti on tursas tai läski. Ihan oikein jos näin on ja ainut oikea reagointi että äiti alkaa laihduttaa. Lapsi meinaan joutuu häpeämään oikeasti lihavaa äitiä.

Lisäksi kakkapää on paljon parempi kuin esim paskapää. Hyvä jos osaa ilmaista että käyttäydyit itse lapsellisesti.

Vierailija
40/93 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haukkuisi sinua läskiksi, luuseriksi ja kakkapääksi? Minä annoin rangaistukseksi hoplop-synttäreiden perumisen (yhdessä miehen kanssa +kotiaresti) mutta nyt poika on pyydellyt anteeksi ja kysynyt miten voi hyvittää ja isänsä sitä mieltä että anteeksi pyynnöllä saisi synttärit takaisin. Itse olen (vaikka anteeksipyynnöt yleensä hyväksynkin) sitä mieltä että kotiarestin voin poistaa mutta synttäreiden peruminen saa olla rangaistus suun soitosta. Mitä itse tekisitte?

ja lapsesikin tietää sen.

olet todella törkeän itsekäs, jos perut hoplop synttärit vain siksi, että sinuun osui ja upposi!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan