Minkä rangaistuksen 9-vuotiaasi saisi
jos haukkuisi sinua läskiksi, luuseriksi ja kakkapääksi? Minä annoin rangaistukseksi hoplop-synttäreiden perumisen (yhdessä miehen kanssa +kotiaresti) mutta nyt poika on pyydellyt anteeksi ja kysynyt miten voi hyvittää ja isänsä sitä mieltä että anteeksi pyynnöllä saisi synttärit takaisin. Itse olen (vaikka anteeksipyynnöt yleensä hyväksynkin) sitä mieltä että kotiarestin voin poistaa mutta synttäreiden peruminen saa olla rangaistus suun soitosta. Mitä itse tekisitte?
Kommentit (93)
Minun mittapuullani huono äiti on jotain muuta kuin itse olen ja miksi ihmeessä antaisin paniikki-ja ahdistushäiriön takia lapsen pois, kun sossun mielestä edes lastensuojeluasiakkuudelle ei ole tarvetta ja perheessä on terve isä?
Et tietenkään antaisi lasta pois. Sinun ei ehkä kannattaisi lukea lainkaan enää noita huutelijoiden kommentteja, jos sinulle tulee niistä paha mieli tai alkaa ahdistaa. Eihän tuollaista kannata edes miettiä!
Jos koet, että mt-ongelmasi vaikuttavat perheen vuorovaikutukseen, voisitte ehkä koittaa selvittää, saako siihen tukea jostain teillä päin. Ainakin meillä täällä on loistavaa palvelua perheille, joissa tarvitaan tukea vuorovaikutukseen, eikä siihen tarvita lastensuojelun asiakkuutta vaan lapsen asiakkuus tukea antavaan organisaatioon.
Jos koet, että mt-ongelmasi vaikuttavat perheen vuorovaikutukseen, voisitte ehkä koittaa selvittää, saako siihen tukea jostain teillä päin. Ainakin meillä täällä on loistavaa palvelua perheille, joissa tarvitaan tukea vuorovaikutukseen, eikä siihen tarvita lastensuojelun asiakkuutta vaan lapsen asiakkuus tukea antavaan organisaatioon.
En koe että vaikuttaa vuorovaikutukseen mutta lapsi on oppinut minun mallistani tiettyihin tilanteeseen sen että ahdistuu selvästi normaalia herkemmin, toinen lapsi ei. Ja välillä ollut eskarissa itkuinen (tästä jo vuosia) ja reilu vuosi sitten haukkunut opettajaa ja näiden asioiden takia olemme hakeneet tukea ja apua koululta päin sekä nyt myös lastenpsykologilta. Lapsella koulussa hankaluuksia lukemisessa joten senkin takia psykologiset testit tulossa. Näiden tukitoimien saaminen vaan kestää valitettavasti tässä yhteiskunnassa. Noin pitkään jatkuvaa haukkumista eli useaan kertaan suunsoittoa saman päivän sisään ei ole ennen tapahtunut joten tajuan kyllä itsekin ylireagoineeni eikä tämä asia ole mikään tuosta vaan pois lakaistu vaan ollut mielessä koko yön ja aamun ja on vieläkin vaikka olemme asiasta jutelleetkin ja sopineet ja kotiaresti päättyy huomenaamulla.
Ma olen opettaja ja mulla on sellaisia oppilaita joista voin nyt jo kertoa, etta tulen nakemaan heidat uutisten "mug shoteissa" silla kotona ei pideta joota, ja kaytos on ihan hukassa.
Ja minun kokemukseni mukaan ne pahimmat suunsoittajat ovat kymmenen vuoden päässä soittamassa suutaan radiossa ja televisiossa. Mitä veemäisempi tyyppi, sitä varmemmin se tekee oikein uran siitä veemäisyydestä. Ja iän myötä jotkut oppivat myös terävöittämään ivaansa ja kohdistamaan sen fiksummin, joten aina jotain hyvääkin.
että käy mielenterveysongelmiesi kanssa terapiassa ja lapselle on haettu apua psykologilta ja että teillä on muutenkin ongelmia, joissa terapeutit ovat apuna. Silloin vastaajat olisivat ymmärtäneet, että kyseessä ei ole tavallisen perheen tavallinen lapsi vaan erilaisin tukitoimin huollettu perhe, jossa on monia erilaisia ongelmia. Huutelu ja nimittely lienevät sieltä pienemmästä päästä.
Nyt saat vastauksia, joista on apua terveissä perheissä. Kun niitä saat, tuohdut, koska ne eivät teillä toimi. Ehkä kannattaisi kertoa kaikki olennainen, jos oikeasti kaipaa mielipiteitä.
että käy mielenterveysongelmiesi kanssa terapiassa ja lapselle on haettu apua psykologilta ja että teillä on muutenkin ongelmia, joissa terapeutit ovat apuna. Silloin vastaajat olisivat ymmärtäneet, että kyseessä ei ole tavallisen perheen tavallinen lapsi vaan erilaisin tukitoimin huollettu perhe, jossa on monia erilaisia ongelmia. Huutelu ja nimittely lienevät sieltä pienemmästä päästä.
Nyt saat vastauksia, joista on apua terveissä perheissä. Kun niitä saat, tuohdut, koska ne eivät teillä toimi. Ehkä kannattaisi kertoa kaikki olennainen, jos oikeasti kaipaa mielipiteitä.
Koska meidän perheessä ei ole "monia, erilaisia ongelmia" Meidän ongelmat on olleet juurikin sitä että lapsi on ollut aiemmin itkuinen ja kehittynyt aiemmin hitaammin koulussa. Minä olen ollut huolissani ja siksi on käynyt juttelemassa. Tällä hetkellä minkäänlaista akuuttia huolta ei ole ja minä sain päättää haluanko psykologiset testit vai en. Ja halusin, koska niistä ei haittaakaan ole. Minä käyn terapiassa. Vuonna 2010 lapsi oli itkuinen ja ahdistunut ja meillä kävi 3 kertaa 2 psykologia. 2011 lapsi kävi kymmenisen kertaa koulupsykologilla ja nyt tulee psykologiset testit jossain vaiheessa ja ne liittyy lukiongelmiin sikäli että lukiongelmienkin takia testit on hyvä tehdä. En siis koe että olisimme "erilaisin tukitoimin huollettu perhe" Kyllä mun mielestä erilaisia tukitoimin huollettuja perheitä on ne joissa on lastensuojeluasiakkuus, tukiperheet, sossu tukee taloudellisesti, päivähoito sossun kautta ja sossu käy säännöllisesti kotona. Ja näissä perheissä on siis ihan oikeasti suuria ongelmia jaksamisessa ja ylipäätänsä lasten ruokkimisessa, vaatetuksessa, rutiineissa, lapset lyö, kehittyy todella hitaasti, kiusaavat muita jne. Kaikkien näiden ENNALTAEHKÄISEMISEKSI olen ollut aktiivinen. Ja jos meillä olisi monia erilaisia ongelmia niin ihan takuulla sossu olisi puuttunut kun olen itse ollut sinne yhteydessä mutta mitään syytä ei ole.
Enkä ole tuohtunut kellekään muulle kuin tälle yhdelle huutelijalle, tosin sekin meni aika pian säälin ja huvituksen puolelle. Ja nimittely nimenomaan on meidän suurin ongelma tällä hetkellä.
Vastaan vielä tuohon terapia-asiaan. Vaikka joidenkin mielestä terveet ei terapiassa käy niin nyt kun olen löytänyt hyvän yksityisen terapeutin niin jos vaan pystyn niin aivan varmasti aion käydä ainakin sen 3 vuotta terapiassa, vaikka jossain vaiheessa olisinkin ns. terve.
pliis kattoka lapsen vahti se on mun viesti
ap
No niin, onpa taas jollain hauskaa.
melkoinen luuseri täytyy olla, että peruuttaa lapsensa synttärit. Lapsihan myös menettää kasvonsa kavereidensa edessä, jos peruutat. Onhan ne jo puhuneet.
Miksi lapsi saa kaksi rangaistusta yhdestä teosta?
Luit sitten koko ketjun ja silleen :)
Ehkä tein nyt joidenkin mielestä väärin mutta hyvällä käytöksellä, keskustelulla ja anteeksipyynnöllä asia selvitettiin ja hoplop-synttärit pidettiin. Juttelin myös tästä läskiasiasta että ajatteleeko niin ja häpeääkö äitiään niin vastaukseksi tuli suoraan sydämestä isoon ääneen että NO EN :D Että se siitä analyysista =)
melkoinen luuseri täytyy olla, että peruuttaa lapsensa synttärit. Lapsihan myös menettää kasvonsa kavereidensa edessä, jos peruutat. Onhan ne jo puhuneet.
Miksi lapsi saa kaksi rangaistusta yhdestä teosta?
pliis kattoka lapsen vahti se on mun viesti
ap
Olen kiittänyt kommenteista ja miettinyt paljon asiaa. En tiedä miten muuten voisin kommentoida kun ei ole mitään kommentoitavaa...
Minun mittapuullani huono äiti on jotain muuta kuin itse olen ja miksi ihmeessä antaisin paniikki-ja ahdistushäiriön takia lapsen pois, kun sossun mielestä edes lastensuojeluasiakkuudelle ei ole tarvetta ja perheessä on terve isä?