G: Olisitko mieluummin sairaanhoitaja vai lastentarhanopettaja?
Kommentit (37)
sinulla ei selkeästi ole minkäänlaista käsitystä opettajan työstä. Opettaja vaikuttaa monin tavoin lapsen kasvuun ja kehitykseen. Hyvä opettaja auttaa lapsia kasvamaan tasapainoisiksi, onnellisiksi, itseään ja muita arvostaviksi, ajatteleviksi ja "ihmismäisiksi" yksilöiksi. En keksi oikeastaan mitään muuta työtä, missä olisi vastuussa niin monen ihmisen ja myös yhteisen yhteiskuntamme tulevaisuudesta. Kuvitteletko todella, että opettajia koulutetaan yliopistoissa yli viisi vuotta, vaikka hommaan kelpaisi kuka tahansa saapas? OKL:län koulutus on Suomen kalleinta koulutusta, ja esim Helsingin yliopiston Opekoulutuslaitokselle hakioista sisään viime vuonna pääsi 4,5 prosenttia. Aika tarkasti valitsevat, keitä ottavat.
sillä olen sh ja nyt opiskelen lto:ksi :D Välillä mietityttää, olisiko kannattanut pysyä ekassa ammatissa...
sillä olen sh ja nyt opiskelen lto:ksi :D Välillä mietityttää, olisiko kannattanut pysyä ekassa ammatissa...
lähdin opiskelemaan melkein heti valmistuttuani ja työkokemusta ah:n työstä tosi vähän, hirvittäisi mennä takaisin... mutta tämä ei ollut minun aloittamani ketju.
Lasten kasvua ja kehitystä on kiva seurata. En jaksa sairauksia ja vammoja hoitaa pääsääntöisesti.
Oisin ehkä sh mieluummin, tuntisin itseni älykkäämäksi + inhoan kurittomia kakaroita.
olla lasten sairauksiin erikoistunut sh...
rahallisesti sairaanhoitajaksi, muuten lastentarhanopettaja - mieluiten erityis-lto
ajatellut lastentarhanopettajan ammattia. Eli vastaan Lto. Lapset ja heidän maailmansa tuntuvat "omemmilta" kuin vanhukset, joita hoidan juuri nyt.
ja arvostan sairaanhoitajia enemmän, joten valitsen sen :)
Lto:n homma kun on huomattavasti helpompaa (sekä vastuuttomampaa, vaikka siihenkin sisältyy vastuuta) kuin sh:n.
monipuolisemmat työmahdollisuudet, työssä voi erikoistua hyvin vaihteleviin tehtäviin, sairaanhoitajan peruskoulutuksella voi toimia monessa muussakin ammatissa esim. lääkefirmoissa
sh on. antaa lääkkeitä, piikittää jne
Mä myös pidän sairaanhoitajia enemmän arvossa, kuka vaan nyt voi paimentaa räkänokkia. Vaikka kelpo työ sekin, ei siinä mitään.
Miksi? :)
molemmat ammatiti olivat toiveammattejani, joten nyt sit olsiin lastentahnope : )
Voidakseni olla sairaanhoitaja, minun pitäisi päästä eroon piikkikammostani. Tahtoisin kyllä olla sh, mutta kun ei se vaan käy.
Lto suostuisin olemaan vain koulun yhteydessä olevassa esikoulussa. Se olisikin melkein unelmani.
kasvattaminen ja opettaminen.
Lto olisin mielummin, mutta ei sh-työssäkään mitään vikaa ole, minulle sopii kuitenkin paremmin lto:n työt.
ajatuskin kiljuvista kakaroista ja niiden täydellisistä vanhemmista saa pääni soimaan.
Enkä vaihtaisi hommia, kunnia kaikille jotka jaksavat tehdä töitä meluisissa lastentarhoissa!
AMK-tutkinto on alempi korkeakoulututkinto, kun taas käytännössä kaikki yliopistosta valmistuneet ovat maistereita, eli ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita. Monet lastentarhanopettajat opiskelevat maisteriksi asti.