Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Olisitko mieluummin sairaanhoitaja vai lastentarhanopettaja?

Vierailija
22.06.2012 |

Miksi? :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mitä muuta vain, mutta ei hoitoalaa eikä työtä lasten parissa.

Mieluummin vaikka rekkakuskiksi tai puhelinmyyjäksi.

Vierailija
22/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 10v sitten olisin ilmanmuuta vastannut lastentarhanopettaja. Mutta nyt, kun on viisi omaa lasta, niin sairaanhoitaja. Jotenkin tuntuu, että lastentarhanopettajana työ ja perhe-elämä sekottuisi liian paljon, ts. kotona jatkuis sama, mistä töistä lähti ja toisinpäin.

Sairaanhoitajaa olen joskus vakavasti miettinytkin, samoin lähihoitajaa. Hain itseasiassa aikanaan peruskoulun jälkeen sekä lähihoitajakouluun, että raholle, raholle päädyin ja siis olen koulutukseltani suurtalouskokki. Tykkään työstäni kyllä paljon. Mutta ei ole poissuljettua, että joskus vielä opiskelisin toisenkin ammatin. Vierivä kivi ei sammaloidu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi lasten kanssa koko päivää ja sitten omien lasten hoito illalla päälle.

En jaksa myöskään seistä ulkona säällä kuin säällä.

Vierailija
24/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää vastaukset lto:n vähäisestä vastuusta ja työn helppoudesta.

En missään nimessä vähättele sh:n ammattia, mutta eiväthän nämä kaksi ammattia ole vaativuudeltaan lainkaan vertailukelpoisia. Molemmissa on ne omat vastuualueensa ja omat vaativuustasonsa.

Lapsuuteni toiveammatti oli sairaahoitaja, mutta olen piikkikammoinen. Olen myös onnellinen, etten joudu nykyisessä työssäni (aineenopettaja) hoitamaan vanhuksia. Nämä ovat yllättävän vaateliaita ja kiukkuisia.

Lto ei vain paimenna lapsia. Kannattaisi ehkä tutustua lto:n tehtäviin, jos kuvittelee, että se työ on vain lasten paimentamista. Arvostan omien lasteni hoitajia sen verran paljon, etten pidä edes hoitajien työtä lasten paimentamisena. Meillä lapsilla on tosin ollut aivan ihanat hoitajat ja asiantunteva lto isommalla.

Vierailija
25/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolisemmat työmahdollisuudet, parempi palkka.

Olen itse opettaja. LTO en haluaisi olla.

Vierailija
26/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin aikanaan sekä terveydenhoitajalinjalle että lto-koulutukseen. Mietin kyllä kovasti, mutta valitsin lastentarhanopettajuuden. Syynä monipuolisuus taito- ja taideaineissa erityisesti. Molemmat ovat ihmistyötä. Olen myös mieluummin vastuussa kasvatuksesta kuin hengestä (vaikka tietenkin tavallaan hengestä vastuussa myös tässä työssä, ei vain niin akuutisti).

Vierailija
27/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuka vaan nyt voi paimentaa räkänokkia...

Tosi oikea näkemys sulla lto:n työstä. :) Ja tuo oli siis sarkastinen kommentti, jos et hoksannut. ;D

Vierailija
28/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilla ja askarrella kiljuvien lasten kanssa.

Vierailija
29/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin lto:ksi ja sittemmin terveydenhoita-sairaanhoitajaksi. Kyllä tämä nykyinen ammattini sopii minulle paremmin. Perusteluna henkilökohtaisti työn mielekkyys, mahdollisuudet työllistyä monenlaisiin erilaisiin tehtäviin myös kansainvälisesti, piirun verran parempi palkkaus ja yleinen arvostuskin tuntuu olevan parempi, vaikkei sillä henk.koht. olekaan merkitystä. Nyt työn alla maisteriopinnot ja tähtäimenä terv.huollon hallinnolliset tehtävät sitten joskus.

Vierailija
30/37 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ helpompaa ja ajoittain jopa hauskaa.

Vierailija
31/37 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskella lto:n ammattiin. Sh kun olen, voin työskennellä hyvin erilaisissa töissä ja niin olen tehnytkin vaihdellen vauvoista mummukoihin ja päivätöistä kolmivuoroihin.

Alalla saa jatkuvasti lisäkoulutusta, on moniammatillisen yhteisön tukea, tulee uusia parannuskeinoja sairauksiin, saa nähdä elämän kirjoa syntymästä saattohoitoon ja voin kokea osaamistani missä tahansa, kunhan säilytän avoimen ja nöyrän asenteen työhöni eli ihmisiin.

Vierailija
32/37 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh en voisi olla, sillä mulle tulee jo huono olo kun menen sairaalan ovesta sisään. Kammoan kaikkia haavoja, mätää ja verta. Lääkäri sarjatkin tekee välillä pahaa. Lisäksi pidän työajoistani. Aina viikonloput,illat ja pyhät vapaat.

Vierailija
33/37 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuudet työnhakuun ja käsittääkseni paremmat mahdollisuudet urakehitykseen niin halutessaan.

Vierailija
34/37 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää vastaukset lto:n vähäisestä vastuusta ja työn helppoudesta.

En missään nimessä vähättele sh:n ammattia, mutta eiväthän nämä kaksi ammattia ole vaativuudeltaan lainkaan vertailukelpoisia. Molemmissa on ne omat vastuualueensa ja omat vaativuustasonsa.

No sinäpä sen sanoit! Eivät lainkaan vertailukelpoisia! Sh:n työ on niin paljon vaativampaa, ettei siitä kannata puhua edes samana päivänä lto:n työn kanssa! Muutenkin vaatimustaso on huomattavasti korkeampi.

Vierailija
35/37 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, mitä ihmeen merkitystä sillä nyt on?!

Sitä paitsi kyseessä on samantasoinen koulutus :)

Vierailija
36/37 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pentuja toinen vinkuvia mummoja ja kännisiä. mikä noissa ihastuttaa???

ja palkkakin on kai aika paska

Vierailija
37/37 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ammatteja molemmat. Kuitenkaan en jaksaisi pienellä palkalla noin vastuullisissä tehtävissä. Toivottavasti saavat kuitenkin paljon positiivista palautetta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän