Mun tulee niin paha mieli kun nään nimikoituja vaatteita!
Ostan aika paljon lapsilleni kirppikseltä vaatteita ja aina kun löydän pöydän täynnä vaikka "Minnan" vanhoja vaatteita, mulle tulee tosi surullinen olo. Mietin miksi pikkutyttö on joutunut päiväkotiin hoitoon, eikö äiti jaksa/halua/pysty hoitamaan häntä kotona.
Joskus nää ajatukset jää vielä kummittelemaan päähän ja mietin, että onkohan häntä kiusattu tai onkohan hän itse ollut kiusantekijä ym. Kaikkea mahdollista!
Tämä oikeastaan haittaa jo mun kirppiskiertelyä kun jään sinne ajatteleen moisia hölmöjä ajatuksia :(
Kommentit (73)
(3 & 4 v.) on yhä kotihoidossa, mutta ulkovaatteet on nimikoitu noin koosta 80cm eteenpäin koska ne joutuu muskarissa jättämään naulakkoon.
Mullekin tuli surullinen olo kun miehellä on jonkun Calvin Kleinin alushousut.
Ja Calvin-parka joutuu kulkemaan peppu paljaana.
Ja Calvin-parka joutuu kulkemaan peppu paljaana.
Hir-vee-tä, kamala kamala maailma ;,(
Munkin 92-senttinen "Aino" on päiväkodissa. Surullista mutta Aino ei osaa vielä kävellä kunnolla eikä puhu paljoa. Itse olen kotona vauvan kanssa. Aino on myös kesällä päiväkodissa. Voin kuitenkin kertoa että meidän pieni tyttömme on kehitysvammainen. Erittäin pieni ja pian 4-vuotias. Hänellä on erityispäiväkodissa henkilökohtainen avustaja. Kyllä minusta on hienoa että on näin hyvä päivähoitojärjestelmä! Lapseni on aamupäivisin ammattilaisten hyvässä hoidossa/kuntoutuksessa, näin jaksan iltaisin kahta "vauvaani" paremmin. Ap, kaikki ei ole niin mustavalkoista. Aina ei ole lapsen paras olla kotihoidossa.
sehän on hyvä asia. Ilmeisesti et myöskään ole tietoinen maailmasta tai sen tapahtumista, kun tuollainen vaivaa mieltäsi (tämä on huono asia).
se, että äiti elää toimeentulotuella lisää riskiä siitä, että lapsetkin niin tekevät. Kun taas jos lapsi saa pienestä asti mallin, että käydään kouluja ja töissä ja eletään omilla tuloilla, on suurempi todennäköisuus, että aikuisen itsekin tekee niin.
ja silti nimikoin vaatteet. Ihan siksi että tunnistan ne jos ne unohtuvat johonkin tai tulee epäselvyyksiä esim. leikkipuistossa kenen vaatteet kun on samanlaiset.
Ehkä sinun on parasta lopettaa se kirppiksellä kiertely kun se noin koville otaa sinulla.
mutta nyt haluan antaa lapsilleni parhaan mahdollisen lapsuuden olemalla heille läsnä. Vaikka joku kk joutuukin hakemaan toimeentulotuen, niin on se silti sen arvoista että lapset voivat paremmin. Ainakin mun mielestä :)
Niin ja veroja olen ehtinyt maksaa ennen lapsia ja lapsien jälkeenkin tulen niitä maksamaan, joten miksikään pummiks ei mua tarvi nimitellä
-AP-
se kotikasvatus mitään takaa...
lukiko valtaosa vastaajista aloituksen vakavasti kirjoitettuna?! Mua alkoi heti naurattaa. Vai onko mulla vain kieroutunut huumorintaju?
Kyllä muakin säälittää ne lastenkarsinassa toisiaan tönivät poikaset. Siellä ne seisoo sateessa rukka-takit päällä, eikä kukaan erota kyyneliä sateelta...
Minun lapseni (5v ja 3v) ovat molemmat edelleen kotihoidossa. Heidän vaatteensa ja lelunsa ovat kuitenkin kaikki nimikoitu sillä käymme puistossa, uimahallissa, kavereilla ym ym ym...
10 pistettä.
Ja menköön koko ketjullekin.
Tero
Erityisen surulliselta tuntuu hypistellä aivan pieniä vauvan vaatteita...Tekisi mieli ottaa se pieni vauva syliin ja halia. Lapsuus on niin lyhyt...
Ostan aika paljon lapsilleni kirppikseltä vaatteita ja aina kun löydän pöydän täynnä vaikka "Minnan" vanhoja vaatteita, mulle tulee tosi surullinen olo. Mietin miksi pikkutyttö on joutunut päiväkotiin hoitoon, eikö äiti jaksa/halua/pysty hoitamaan häntä kotona.
Joskus nää ajatukset jää vielä kummittelemaan päähän ja mietin, että onkohan häntä kiusattu tai onkohan hän itse ollut kiusantekijä ym. Kaikkea mahdollista!
Tämä oikeastaan haittaa jo mun kirppiskiertelyä kun jään sinne ajatteleen moisia hölmöjä ajatuksia :(
sulla jäänyt kuule lääkkeet ottamatta aamulla? Tai jopa vähän pidemmältäkin ajalta?
Ei kaikilla ole mahdollisuutta jäädä kotiäidiksi ja ihan normi lapsia niistä päiväkoti-perhepäivähoidossa lapsistakin tulee - tutkimustenkin mukaan.
On myös paljon 3-vuotiaita jotka voivat käydä esim. muutaman tunnin SRK:n kerhoa viikossa jolloin myös tänne vaatteet kannattaa nimikoida.
Mutta sinuna hankkisin apua !
Ainakin jos siis oikeasti haittaa sun normaalia elämää. Ei se päiväkotiin joutuminen ole pahimmasta päästä mitä lapselle voi tapahtua. Tai jos sun mielestä on, ni mä haluan samat lääkkeet kun sulla.
Lasten vaatteissa melkein kaikissa lukee jonkuntoisen lapsen nimi eikä,se oo tähän asti häirinny. Meidän hiekkaleluissakin lukee muiden nimiä. Nyt pitäis keksiä iten nuo kaikki nimikoinnit peittäis ja vaihtias omat nimet
päiväkoti on p*rkeleestä