Mun tulee niin paha mieli kun nään nimikoituja vaatteita!
Ostan aika paljon lapsilleni kirppikseltä vaatteita ja aina kun löydän pöydän täynnä vaikka "Minnan" vanhoja vaatteita, mulle tulee tosi surullinen olo. Mietin miksi pikkutyttö on joutunut päiväkotiin hoitoon, eikö äiti jaksa/halua/pysty hoitamaan häntä kotona.
Joskus nää ajatukset jää vielä kummittelemaan päähän ja mietin, että onkohan häntä kiusattu tai onkohan hän itse ollut kiusantekijä ym. Kaikkea mahdollista!
Tämä oikeastaan haittaa jo mun kirppiskiertelyä kun jään sinne ajatteleen moisia hölmöjä ajatuksia :(
Kommentit (73)
"Minnan" äidillä on ollut työpaikka, hänen ei ole tarvinnut jäädä kotiäidiksi ja seota siellä (kuten sinä).
Hanki elämä!
Normaali nainen käy töissä ja on silti erittäin hyvä äiti!!!
...että sen äiti ja isä on menneet töihin, että voi ostaa ruokaa ja vaatteita. Ne vaatteet ne sit vie kirpputorille, että ap:n kaltainen sossupummi voi ostaa ne sieltä. Tsemppiä, jos näet meidän Jaakon vaatteita.
vaikka kirkon kerhossa...
Menitkö hoitoon, please. Siellä muuten nimikoidaan sun alusasut sitten.
mutta nyt haluan antaa lapsilleni parhaan mahdollisen lapsuuden olemalla heille läsnä. Vaikka joku kk joutuukin hakemaan toimeentulotuen, niin on se silti sen arvoista että lapset voivat paremmin. Ainakin mun mielestä :)
Niin ja veroja olen ehtinyt maksaa ennen lapsia ja lapsien jälkeenkin tulen niitä maksamaan, joten miksikään pummiks ei mua tarvi nimitellä
-AP-
sait näkemään punaista, vaikka ensisilmäyksellä tajusin provoksi...
Mä oon nimikoinu vaatteet jotka on lainassa kaverin lapselta, siksi että osaan palauttaa lainavaatteet.
Ja ehkäpä sitä rahaa sinne tulevaisuuteenkin.
Minä en ole ollut koskaan mummolaa kauempana hoidossa ja olen ollut lukioon asti aika epäsosiaalinen, ujo ja kiusattukin. Ehkäpä olisin oppinut elämästä muutakin jos olisin edes joskus ollut vähän isommassa lapsiryhmässä ennen alakoulua.
Kannataa ap tosiaan ostaa vaikka ne vaatteet sitten kaupoista ettei tartte kantaa toisten olemattomia murheita.
Tajuan hyvin, itseäkin itkettää ajatella pieniä puollustuskyvyttömiä lapsia päiväkodin melskeessä. Huusin keväällä kotihoidetulle esikoiselleni Ticksun välikausiasun koossa 92 ja järkytykseni oli valtava, kun huomasin että sekä housut, huppu että takki oli nimikoitu "Aino". Kaksivuotias päiväkodissa! Itketti ihan kauheasti (nytkin alkoi kyyneleet valua kun kirjoitan tätä) ja oli pakko laittaa myyjälle neutraali palaute Huutikseen ja vielä meiliä siitä, että noin pienen paikka ei ole tarhassa!! Myyjä ei koskaan vastannut viestiini, joten uskon että hän meni itseensä ja pohti omia valintojaan.
Pidetään lapset kotona! Enemmän kuin uusia takkeja ja ulkomaanmatkoja he tarvitsevat meitä äitejä! Kotiäitiys kunniaan.
Itse ainakin muistan oman lapsuuteni tarha-ajan mukavana ajanjaksona!
olisko sunkin mukelon parempi siellä tarhassa enemmmin kuin kotona sekopään ämmän kanssa joka poraa sitä että päiväkodissa on 2- vuotias Aino.
Ps. Mun lapsella on 8 serkkua, se on ihan hyvä että niissä vaatteissa on nimi ettei sekotu muiden vaatteisiin esim. mummulassa
Tajuan hyvin, itseäkin itkettää ajatella pieniä puollustuskyvyttömiä lapsia päiväkodin melskeessä. Huusin keväällä kotihoidetulle esikoiselleni Ticksun välikausiasun koossa 92 ja järkytykseni oli valtava, kun huomasin että sekä housut, huppu että takki oli nimikoitu "Aino". Kaksivuotias päiväkodissa! Itketti ihan kauheasti (nytkin alkoi kyyneleet valua kun kirjoitan tätä) ja oli pakko laittaa myyjälle neutraali palaute Huutikseen ja vielä meiliä siitä, että noin pienen paikka ei ole tarhassa!! Myyjä ei koskaan vastannut viestiini, joten uskon että hän meni itseensä ja pohti omia valintojaan.
Pidetään lapset kotona! Enemmän kuin uusia takkeja ja ulkomaanmatkoja he tarvitsevat meitä äitejä! Kotiäitiys kunniaan.
olisko sunkin mukelon parempi siellä tarhassa enemmmin kuin kotona sekopään ämmän kanssa joka poraa sitä että päiväkodissa on 2- vuotias Aino.
Ps. Mun lapsella on 8 serkkua, se on ihan hyvä että niissä vaatteissa on nimi ettei sekotu muiden vaatteisiin esim. mummulassa
Alle kolmevuotiaalle se on ihan kauhea paikka. Olin viime talvena harjoittelemassa pienten ryhmässä. Kaksi työntekijää oli paljon sairaana ja sijaisia ei saatu. Minä ja yksi vakituinen sitten hoidettiin näitä pikkuisia. Surullista oli se, että ihan pienimpiä yksivuotiaitakaan ei voitu kiireen vuoksi syöttää. Ruuan jako yms. vei kaiken ajan. Ketään ei ehtinyt pitää sylissä tai leikittää. Koko aika päivästä meni ihan perustyöhän. Aina kun yksi aikuinen hoiti yhtä lasta muut joutuivat odottamaan. Arvatkaapa vaan kuinka paljon odottamista päivään mahtuu. Jos joskus saan lapsia, päiväkotiin he eivät mene ennen esikoulua!
Ja kyllä minun 1-vuotiaskin joutuu odottamaan asioita ihan kotonakin. Esim. ruuan valmistumista, ulos lähtö vaatteet päällä että minä puen itseni ja montaa muuta asiaa.
Ja juurikin yksi työkaveri sanoi että olipas lohdutonta viedä eskari-ikäistä eskariin kun joka aamu jäi sinne itkun kanssa.
Alle kolmevuotiaalle se on ihan kauhea paikka. Olin viime talvena harjoittelemassa pienten ryhmässä. Kaksi työntekijää oli paljon sairaana ja sijaisia ei saatu. Minä ja yksi vakituinen sitten hoidettiin näitä pikkuisia. Surullista oli se, että ihan pienimpiä yksivuotiaitakaan ei voitu kiireen vuoksi syöttää. Ruuan jako yms. vei kaiken ajan. Ketään ei ehtinyt pitää sylissä tai leikittää. Koko aika päivästä meni ihan perustyöhän. Aina kun yksi aikuinen hoiti yhtä lasta muut joutuivat odottamaan. Arvatkaapa vaan kuinka paljon odottamista päivään mahtuu. Jos joskus saan lapsia, päiväkotiin he eivät mene ennen esikoulua!
Ja 95% kokemuksista on hyviä. Ja päiväkoteja on ollut useampi kuin yksi.
Ja kyllä minun 1-vuotiaskin joutuu odottamaan asioita ihan kotonakin. Esim. ruuan valmistumista, ulos lähtö vaatteet päällä että minä puen itseni ja montaa muuta asiaa.
Ja juurikin yksi työkaveri sanoi että olipas lohdutonta viedä eskari-ikäistä eskariin kun joka aamu jäi sinne itkun kanssa.
Lapsen vaatteiden nimikoiminen osoittaa vastuullisuutta ja helpottaa henkilökunnan työtä niin päiväkodissa, koulussa kuin lasten leireilläkin. Olen itse ollut töissä niin päiväkodissa kuin koulussakin ja haluan lämpimästi kiittää kaikkia, jotka vaivautuvat nimikoimaan lastensa vaatteet.
Jos menen kauppaan ja näen siellä vaikka, että Pirkka, niin alan heti miettii, että miksi tässä paketissa on pojan nimi? Kenen mukaan tämäkin on nimetty, et onko just kiusattu tai jopa tapettu ja joku kauppias halunnut lohduttaa vanhempia nimeämällä tuotesarjan kuolleen pojan nimellä. :( Soo sad!
Ostan aika paljon lapsilleni kirppikseltä vaatteita ja aina kun löydän pöydän täynnä vaikka "Minnan" vanhoja vaatteita, mulle tulee tosi surullinen olo. Mietin miksi pikkutyttö on joutunut päiväkotiin hoitoon, eikö äiti jaksa/halua/pysty hoitamaan häntä kotona.
Joskus nää ajatukset jää vielä kummittelemaan päähän ja mietin, että onkohan häntä kiusattu tai onkohan hän itse ollut kiusantekijä ym. Kaikkea mahdollista!
Tämä oikeastaan haittaa jo mun kirppiskiertelyä kun jään sinne ajatteleen moisia hölmöjä ajatuksia :(
Oletko hakenut apua?
mulle tuli niin surullinen mieli sinun puolestasi :( Pitäisikö sinun oikeasti harkita kirppareilllä kiertelyn lopettamista. Muutenhan tuo mielihäiriö saattaa vaikka tulla pysyväksi? Nyt saattaisit vielä toipua?
Muuten, joko sinä stressaat siitä, miten sinun lastesi käy koulussa? Tuleekohan heistä kiusaajia vai kiusattuja?
Jos menen kauppaan ja näen siellä vaikka, että Pirkka, niin alan heti miettii, että miksi tässä paketissa on pojan nimi? Kenen mukaan tämäkin on nimetty, et onko just kiusattu tai jopa tapettu ja joku kauppias halunnut lohduttaa vanhempia nimeämällä tuotesarjan kuolleen pojan nimellä. :( Soo sad!
tää on tosi paha! mä aina suren raskaasti kaikkia sinejä ja emilioita kun niiden mukaan on nimetty siivousvälineet ja talouspaperit.. huoh. kuinka paljon niitä lapsi raukkoja kiusataan nimensä tähden, vai ovatko ehkä itse kiusaajia. ja just se, että mikä tähän nimeämiseen on ollut syynä. onko tuotekehittelijän oma lapsi ehkä ollut päoiväkodissa niin paljon, että on sitten lohdutukseksi nimennyt kehittelemänsä tuotteet lapsensa mukaan. niin surullista :(:(
Ja silti olen nimikoinut vaatteet jo vauvasta lähtien.
Miksikö?
Ihan siksi kun käymme kerhoissa, kyläpaikoissa, muskareissa, uimahallissa ym..
Ja aina katoaa body, puklurätti, hanskat tai vaikkapa neuletakki.
Helpompaa saada vaate/kengät tms. takaisin kun on nimikoitu.