Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En voi laittaa isoja painoja, kun niin helposti tulee isot lihakset"

Vierailija
19.07.2026 |

Olen kuullut useamman kaverin tai työkaverin sanovan näin, kun puhuvat salilla käymisestä.

Olen tänä vuonna yksi (toivottavasti pysyvästi enkä viikon verran)  urheilullisemman elämäntavan aloittavista nyt kun loma alkaa loppua. Painoa on liikaa ja kunto surkea. Olen nyt puolitoista viikkoa käynyt kävelyllä puolen tunnin lenkin päivässä ja olen puhki sen jälkeen.

Elokuussa kuntosalille ja aiheeseen. Kasvavatko voimat ja lihasten koko oikeasti niin nopeasti kuin olen siis kuullut kerrottavan? Pohdin sitä, että jos nyt paino putoaisi sen 10-15 kg niin ensinnäkin vaateostoksillehan sitä pääsee.  Mutta jos tulee lihasta niin olenko enää naisellinen ts. pitääkö mennä ostamaan jotain erikoisvaatteita tai miesten vaatteita? Vahingossahan en kai liian isoksi tule? Ikää on 52 vuotta.

Kyselen tyhmiä, mutta olen vierastanut liikuntaa koko elämäni eli en ole urheilullinen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta tulee salilla käymällä "liian lihaksikas" yhtä todennäköisesti kuin pianon ostamalla susta tulisi konserttipianisti.

Vierailija
2/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se niin helppoa ole. Kyllä se iso lihasmäärän lisäys vaatii vuosien työn. Ja näin 50+ iässä se on vielä vaikeampaa. Mutta toki se onnistuu kun muistaa pitää pyhä kolminaisuuden kunnossa, treeni+ravinto+lepo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksia on todella vaikea kasvattaa joten tuskin sinusta tulee liian lihaksikas

Vierailija
4/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaankin todella tyhmä kysymys.

Vierailija
5/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin salihommat keski-ikäisenä 1,5 sitten täysin nollasta. Vielä ei ole liian lihaksikasta naista peilikuvaan ilmestynyt: sen sijaan ryhti on parantunut huimasti, emännänkyhmy lähes kadonnut, allit kiinteytyneet, ja olen saanut olka- ja hartialinjan sellaiseksi, ettei se ollut moinen nuorena ja laihanakaan. Ja mulla on olkapäissä ja hauiksissa LIHASTA, ja se on todella voimaannuttavaa ja koukuttavaa!

Vierailija
6/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos odotat painoa, niin ei sun lihakset liian isoiksi pääse vahingossa kasvamaan. Jos taas tarkoituksena lihasten kasvatus niin silloin syödään yli kulutukset ja varsinkin aloittelijoilla lihas saattaa kasvaa nopeasti+ kertyä lisää rasvaa siihen kasvaneen lihaksen päälle, jolloin näyttää kasvaneen vielä enemmän.

T. Koko ikänsä ahkerasti treenannut nainen, en ole liian lihaksikas vieläkään 

Vierailija
7/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naisten on jumalattoman vaikea edes tarkoituksella hankkia lihasta, joten älä huoli...

Vierailija
8/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä pulma, lihakset pullistelee niin ettei paita mahdu pälle!

Vierailija
9/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne naiset kuvittelee. Oikeasti se valtava tai edes suuri lihaskasvu naiselle on lähes mahdotonta 🥱🥱 Testosteronin tuotto on mitätöntä. 

Vierailija
10/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sanojensa mukaan ole urheilullinen ja kyllä mäkin näitä tiedän, jotka heiluvat pikkupainojen kanssa vaikka olisi järkevämpää hieman enemmänkin käyttää liikkeissä. Syy on kysyttäessä tosiaan tää "mut jos mä laitan niin mulle tulee kato niin helposti tosi isot lihakset".

Niin, tulisipa niitä lihaksia edes hieman enemmän. Ei helposti tai varsinkaan vahingossa kerry. Tämä aloittajalle tiedoksi.

Uskovatko noi selittäjät muuten oikeesti tohon vai onko geneettisiä poikkeuksia niin paljon?

Vierailija
11/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisesta tulee yhtä todennäköisesti painoja nostamalla liian lihaksikas kuin pyöräilyn aloittamalla Tour de Francen voittaja.

Aloin käydä salilla -96 ja olen sen jälkeen tosissani yrittänyt tulla liian lihaksikkaaksi. En kumminkaan ole käyttänyt dopingaineita. Ruumiinrakenteeni on tähän aika huono, kun on kapeat hartiat ja leveä lantio. Lisäksi olen lyhyt. Näytän ihan tavalliselta. Jollain muulla voi olla näyttävämpi rakenne, niin näyttää helpommin lihaksikkaalta, mutta yleensä se on naiselle tosi vaikeaa. Hurjan näköiset bodarit on pääasiassa käyttäneet dopingaineita 

Vierailija
12/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sanojensa mukaan ole urheilullinen ja kyllä mäkin näitä tiedän, jotka heiluvat pikkupainojen kanssa vaikka olisi järkevämpää hieman enemmänkin käyttää liikkeissä. Syy on kysyttäessä tosiaan tää "mut jos mä laitan niin mulle tulee kato niin helposti tosi isot lihakset".

Niin, tulisipa niitä lihaksia edes hieman enemmän. Ei helposti tai varsinkaan vahingossa kerry. Tämä aloittajalle tiedoksi.

Uskovatko noi selittäjät muuten oikeesti tohon vai onko geneettisiä poikkeuksia niin paljon?

Niin. Mikäli tuo typerä olettama pitäisi paikkansa, kaduilla kävelisi paljon melkoisia lihavaunuja Jan Knuttin sanoja lainatakseni.

Vierailija
13/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset geenit pitää olla että lihaksikkaaksi tulee. 

Mä oon ihan surkeageeninen, voimaa kyllä jotenkuten tarttuu, mutta siltikään en näin 80 kg penkkaavana ja 150 kg maastavetävänä en ole kovinkaan lihaksikkaan näköinen, korkeitaan itse treenaavat osaa sanoa et olen jotain jumpannut. 

N44, 67 kg, treenitaustaa 25 vuotta