Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet ZOELY E-pillerit, kokemuksia??

Vierailija
19.06.2012 |

Kellään kokemuksia tästä?? Kuulemma ihan uusinta uutta... Vähän kyllä jännittää kun pakkausselosteessa lukee yleisenä haittavaikutuksena akne.. muutenkin tuo iho kukkii tosi helposti.. ja löytyi sieltä listaltakin karvankasvu, ei hyvä juttu =/

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin zoelyjä puoli vuotta kun lääkäri ei suostunut keskustelemaan sterilisaatiosta ennen. Menkat jäi heti ensimmäisen liukan jälkeen pois, ennestään lyhyet hermoni räjähtivät ihan täysin käsiin, haluttomuutta ja ihan uutena juttuna alapäästä katosi tunto. Naama alko rasvottumaan kans käytön aikana tosi nopeasti. Tuo oli seitsämäs eri merkki mitä kokeiltiin pelkästään pillereistä, nyt olen sitten viimein saamassa sen sterin.
Kai jollekkin normaalille nuo voi sopiakkin, mutta minulle ei.

Vierailija
82/116 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Eksyin tälle sivulle koska olen nyt viikon syönyt Zoely pillereitä ja kokenut erikoisia sivuvaikutuksia kasvojen puutumisesta ovulaatiokipuihin. Vaikka kirjoitit tämän ajat sitten niin olisi mielenkiintoista kuulla miten sinulle kävi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Zoely ollut käytössä vajaan vuoden. Näihin päätynyt monien muiden merkkien jälkeen, jotka ei oo sopineet, koska aiheuttaneet kovia menkkakipuja. Oudointa tässä onkin että ennen mitään ehkäisyä n. 4-5 vuotta sitten menkkojen aikana ei juuri kipuja ollut lainkaan ja vasta pillereiden (käytössä ollut myös ehkäisyrengas) aloittamisen jälkeen kivut pahentuneet ihan järkyttäviksi.

Tästä Zoelystäkään ei oo ollut kipuiluun apua, päin vastoin, parin kk käytön jälkeen menkkakivut oli varmaan rajummat kun ikinä: 1.-2. päivänä menkkojen aikaan tuli useasti "kohtaus" jossa kouristi niin paljon mahasta  että oli vaan jähmetyttävä paikalleen ja koitettava hengitellä rauhassa, välillä iha tuntu että taju lähtee kun sattu niin paljon. Nyt vähän helpottaneet, mutta kuitenkin edelleen vain särkylääkkeiden voimalla kestän n. 4pv kestävät kuukautiset. Mulla kivut liittyvät tai tuntuvat myös aika kovina ulostuksen yhteydessä ja välillä nää krampit ikään kuin tuntuis olevan osin peräsuolen alueella. Onko muilla kokemuksia samanlaisista oireista? Lääkärissä sekä gynellä oon käynyt ja molemmat ihmetelleet näitä oireita ja arvelleet helpottavan jatkossa.. tosin eipä kauheesti ole.

Joku tuossa kyseli myös menkkojen alkamisesta lumepillereiden jälkeen. Itsellä on juurikin noin: eli otan ne lumepillerit ja yleensä menkat alkaa sillon 4. lumepäivänä tai sit uuden liuskan 1. päivänä ja kestävät tosiaan noin. 4 pv, joista varinaista vuotoa n.2-3 päivää. Kertaakaan ei ole välistä jääneet, vaikka vähän niin lupailtiinkin. Oon syönyt nyt Zoelyä rytmillä 2 liuskaa putkeen ja sit tauko. Millasta rytmiä te muut  käytätte?

Muita huomattavia oireita on ollut kiukkuisuus ja pinnan lyhentyminen, tuntuu et räjähdän millon mistäkin asiasta, tosin myös itku on ollut paljon herkemmässä.

Oon tässä ajatellut että varaan ajan ja meen vaihtaan taas merkkiä.. ei näitä jaksa enää, ku ei tunnu sopivan. Täytyy varmaan vaihtaa yhdistelmäpillereistä kokonaan pois.

Vierailija
84/116 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistavat pillerit! Ennen lasta söin yasmineja joiden takia kärsin päivittäisestä päänsärystä, tosin en osannut sitä yhdistää pillereistä johtuvaksi kuin vasta jälkikäteen. Synnytyksen jälkeen olin pitkään ilman mitään varsinaista ehkäisyä(keskeytetty) ja koska halusin jatkaa hormonittomalla linjalla, otin kuparikierukan. Kierukka jouduttiin ottamaan pian pois koska runsaan vuodon takia olisi tullut ulos joka tapauksessa. Epäröiden otin vastaan reseptin zoelyihin, mutta ihan turhaan! Muutama kuukausi nyt takana ja nämä sopii minulle kuin nenä päähän. Vuoto kestää 2-3 päivää ja siitä selviää pikkuhousunsuojilla, ei päänsärkyä tai muitakaan sivuvaikutuksia. Alkuun oli haluttomuutta mutta kun 3 kk tuli täyteen zoelyitä, sekin loppui. Nyt vaan sormet ristissä sitten että seuraavat 3 vuotta pitää ehkäisytehokin :D

Vierailija
85/116 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pliis vastatkaa. Alotin nämä zoely pillerit n. 10pv sitten. En ikinä ole käyttänyt mitään e pillereitä yms. menkkojen piti loppua maanantaina mutta ei loppunutkaan vaan nyt on ollut 4pv tiputteluvuotoa. Välillä ei juuri tule mitään mutta sitten jonain päivänä tulee ihan verta. Onko kellään samoja oireita? ja milloin epäilette tiputteluvuodon loppuvan?

Vierailija
86/116 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nyt kolmas liuska menossa eivätkä kuukautiset ole jääneet pois, mutta lääkäri kyllä sanoi, että on mahdollista kuukautisten jäädä kokonaan pois. Olen tuota akne juttua itse miettinyt, koska tuntuu, että mulla olisi näppylöitä tullut enemmän, mutta ennenkin on ollut jonkin verran, mutta ei ehkä näin paljon.

Vierailija
87/116 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut myös jonkinverran tiputtelu vuotoja, mutta ymmärtääkseni se on alussa normaalia.

Vierailija
88/116 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt zoelyja useamman vuoden, menkkoja en muista edes millon viimeksi on kunnolla ollut, välillä lumepillereiden jälkeen muutaman tunnin erittäin vähäinen tiputteluvuoto. Oon ollut tyytyväinen tähän asti pillereihin, kunnes tajusin, että voiko pillereillä olla yhteyttä ihmeellisiin oireisiin, mitä oon havainnut n. Vajaan vuoden aikana nyt ilmenneen. Seksihalut katosi yhtäkkiä aivan kokonaan vaikka näitä pillereitä oon käyttänyt jo kauemmin, voiko oireet alkaa vaan yhtäkkiä? Limakalvot on aivan kuivat, hiivatulehduksia oli ihan koko ajan, räjähdysherkkyys on vielä pahempi kun ennen 😄 Ja muutenkin olin kipeänä koko viime vuoden, joten lääkärissä otettiin kaikki maholliset labrat. Silloin huomattiin että hormonit heitteli ihan miten sattuu, oli reippahasti yli rajojen. Ihan sellanen olo, että nyt jätän hormoniehkäisyn kokonaan pois, kroppa ja mieli on aivan sekaisin! Oon kokeillu varmaan 5 eri merkkiä pillereistä, ja mikään ei ole sopinut. Toisille varmasti sopii, mutta nähtävästi mulle ei!

Vierailija
89/116 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi näissä niin että menkat jäi pois kokonaan ja pitää tehdä joka kk raskaustestejä.. Ainut miinus siis se, mut toisaalta positiivinenkin asia koska menkat on ollu aina todella runsaat. Muuten on siis ollu tosi hyvät. Edellisissä pillereissä olin kovin itkuherklä, nyt en enää edes muista millon viimeks olisin itkenyt. Ja edellinen merkki lihotti, zoelyt laihdutti :) kaikinpuolin siis hyvät pillerit! Oon tyytyväinen.

Vierailija
90/116 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiukan tiputteluvuotoa ja aknea pukkaa. Mutta ihan ok pillerit ovat olleet. Tosin en ole syönyt kuin 4 liuskaa vasta.

Vierailija
91/116 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt vajaan vuoden kyseisiä e-pillereitä.. Aknesta ei tietoakaan.. Menkkojen aikaan mieliala vaihtelee aika paljon.. Limakalvot ovat kuivuneet, sen kyllä olen huomannut.. Vuoto todella niukkaa, itse olen ollut tyytyväinen!

Vierailija
92/116 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset jäivät pois ja mieliala oli jatkuvasti matalalla. :(

Vierailija
93/116 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoely on ensimmäinen merkki, joka ei aiheuttanut mielialan muutoksia. Oli ehkä kuudes merkki, jota kokeilin.

Superbonus: Menkat jäi pois, vaikka söin lumepillerit. No, sain ehkä yhdet ykkätysmenkat vuodessa. Mahtavaa!

Seksihalut Zoely tappoi kokonaan. Aivan kuin se osa aivoista olisi lamaantunut.

Lopetin pillerit vajaa kuukausi sitten ja vuoto alkoi saman päivän iltana, jolloin olisi pitänyt aloittaa uusi liuska. Katsotaan miten seuraavien menkkojen kanssa käy, toivottavasti eivät tule ollenkaan, jospa vaikka plussaisin heti.

Vierailija
94/116 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaampa tämmöinen vanha ketju ylös.. Kertokaahan tuoreemoia kokemuksia..

Vierailija
95/116 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toinen laatta puolessa välissä.  Oireina ensimmäisen laatan kohdalla oli limakalvojen kuivuminen, yleisesti ollut jokaisessa kokeilemassani yhdistelmäpillerissä tämä sama vaiva.  Vaiva meni kuitenkin ohi kahdessa viikossa ja sen jälkeen  iho meni suht huonoksi hetkellisesti ja nyt toisen laatan kohdalla iho todella kuiva mutta ilman ylimääräisiä näppylöitä.  Tällä hetkellä ainoana oireena hillitön väsymys ja vetämättömyys, suorastaan asioiden kiinnostus on nolla-luokkaa.  Tänäänkin nukuin kahden tunnin päiväunet vaikka vedin yöllä 10 tuntia unta kaaliin.   

Ensimmäisen laatan kohdalla ei vuotoja mutta  nyt kun aloitin toisen laatan niin viimeisen neljä päivää olen vuotanut jotenkin kokoajan. Toivottavasti loppuu yhtä nopeasti kuin alkoi. 

Positiivistä näistä voisin sanoa sen, että ei ole turvottanut ei sitten missään vaiheessa, suorastaan laihtunut muutaman kilon pois ja  hiukset on kasvanu todella nopeasti kuluneen kuukauden aikana :D 

Vierailija
96/116 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Zoelyn ensimmäinen liuska melkein lopussa ja ensivaikutelma ei ole ollut erityisen mairitteleva. Vatsa on krampannut PMS:mäisesti lähes joka päivä ja mieliala heittelee ihan miten sattuu. Saatan nykyään raivostua tai pahastua kyynelten partaalle muutamassa sekunnissa, vaikka kyse olisi todella mitättömästä asiasta. Lisäksi viimepäivinä (pari päivää ennen lumetablettien alkua) on lähinnä vituttanut kaikki, eikä ole juuri mikään kiinnostanut (mm. liikuntaharrastukset jääneet). 

Onko kelläään Zoelyn käyttäjistä helpottanut mielialamuutokset pidemmän käytön jälkeen? Olen itse käyttänyt melianea 9 vuotta ilman sen kummempia sivuoireita ja 10kk tauon jälkeen määrättiin Zoelyn. Mietinkin, onko mitään järkeä sinnitellä tämän kanssa, jos kerran sivuoireettomiakin vaihtoehtoja on olemassa. Eli onko toivoa, että sivuoireet tasoittuisivat ajan myötä? 

Vierailija
97/116 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on Zoelyn ensimmäinen liuska melkein lopussa ja ensivaikutelma ei ole ollut erityisen mairitteleva. Vatsa on krampannut PMS:mäisesti lähes joka päivä ja mieliala heittelee ihan miten sattuu. Saatan nykyään raivostua tai pahastua kyynelten partaalle muutamassa sekunnissa, vaikka kyse olisi todella mitättömästä asiasta. Lisäksi viimepäivinä (pari päivää ennen lumetablettien alkua) on lähinnä vituttanut kaikki, eikä ole juuri mikään kiinnostanut (mm. liikuntaharrastukset jääneet). 

Onko kelläään Zoelyn käyttäjistä helpottanut mielialamuutokset pidemmän käytön jälkeen? Olen itse käyttänyt melianea 9 vuotta ilman sen kummempia sivuoireita ja 10kk tauon jälkeen määrättiin Zoelyn. Mietinkin, onko mitään järkeä sinnitellä tämän kanssa, jos kerran sivuoireettomiakin vaihtoehtoja on olemassa. Eli onko toivoa, että sivuoireet tasoittuisivat ajan myötä? 

Söin 3 kuukautta. Mieliala vain paheni. Lopuksi olin koko ajan vihainen jopa yksinkin. Jatkuvaa tiputtelija jos pillerin ottaminen myöhästyi 15minuuttia. Ei sopineet.

Vierailija
98/116 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä johtuuko osa näistä oireista muista syistä,mutta tässä lista plussista ja miinuksista oman kokemukseni perusteella (huom.itselläni on 1 vuotias lapsi)

Miinukset

- Ekat menkat kesti yli 2 vkoa

- Mielialan lasku varsinkin lumepillereiden aikaan

-Väsy ( tosin voi johtua elämäntilanteestani)

- Pissahätä kokoajan (tämäkin voi johtua muusta)

-Hiusten lähtö (tästäkää en tiedä johtuuko pillereistä)

-Lievä alaselkäsärky menkkojen aikaan(ennen ei mtn kipuja)

-Aika kallis

Plussa

- Suht,lyhyet ja niukat menkat

- Ei niin paniikkia jos unohtaa ottaa pillerin aamul (kunhan muistaa vrk sisäl ottaa)

-Rinnat hiukan turvonnu(ihan jees pienirintaselle :D)

-Tietää koska menkat tulee ja niitä voi jättää väliin

Oon siis syönyt kolme liuskaa ja neljäs menossa.

Vierailija
99/116 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Zoelyjä ainakin yli vuoden. Ikää 43-v. Olen saanut näillä endometrioosin lähes oireettomaksi ja endometrioomat eivät ole juurikaan kasvaneet. Kohdun limakalvo on ohentunut, mihin pyrittiinkin. Olen lähes kivuton ja tauon aikana on viime kuukausina tullut vain ruskeaa vuotoa, ei verta. Eli Endometrioosiin toimivat kuten toivottiinkin. Seksistä en enää nauti tai kostu kuten ennen pillereitä. Eli liukuvoide käyttöön. Paino on hieman noussut ja rasvaa kertynyt "jenkkakahvoihin", sisäreisiin ja vatsaan. Voi johtua osin iästäkin. Samoin olen melko väsynyt, mikä voi johtua monesta syystä. Iho on pääsääntöisesti hyvä. Hiuksia lähti alkuun enemmän, nyt olen syönyt lisäravinteita eikä hiustenlähtö tunnu enää epänormaalilta. Mieliala on melkoisen tasainen. Zoely toimii minulla paremmin kuin muut luonnollista estrogeeniä sisältävät. Muilla mielialavaihtelut ja välivuodot olivat ongelmana. Näillä jatketaan endometrioosin takia.

Vierailija
100/116 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt zoelyä nyt reilun vuoden ja hyvin ovat ainakin minulle sopineet. Kuukautiset on niukentuneet ja lyhentyneet mikä on iso plussa. Ainoita sivuvaikutuksia on ollu itkuherkkyys liuskan loppuvaiheessa ja lievä painonnousu. Toki näillä on korkeahko hinta, mutta se on sen väärti kun sopivat kuitenkin minulle hyvin. Ja olen parikymppinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi