Uudet ZOELY E-pillerit, kokemuksia??
Kellään kokemuksia tästä?? Kuulemma ihan uusinta uutta... Vähän kyllä jännittää kun pakkausselosteessa lukee yleisenä haittavaikutuksena akne.. muutenkin tuo iho kukkii tosi helposti.. ja löytyi sieltä listaltakin karvankasvu, ei hyvä juttu =/
Kommentit (116)
Huhhuh! en oikee tiedä mitä tehdä... Onko normaalia että Zoely pillereiden aikana on jo jäänyt 3 kuukautiset tulematta peräkanaan? Aloitettuani syömään niitä vuodon määrä väheni huomattavasti ja seuraavalla kerralla ei tullut enään kuukautisia ollenkaan! Mietin siis onko normaalia ja onko noin pitkästä vuodottomasta jaksosta jotain haittaa? (palautuuko kuukautiset normaalisti?) ÄÄÄ
[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 23:52"]
Huhhuh! en oikee tiedä mitä tehdä... Onko normaalia että Zoely pillereiden aikana on jo jäänyt 3 kuukautiset tulematta peräkanaan? Aloitettuani syömään niitä vuodon määrä väheni huomattavasti ja seuraavalla kerralla ei tullut enään kuukautisia ollenkaan! Mietin siis onko normaalia ja onko noin pitkästä vuodottomasta jaksosta jotain haittaa? (palautuuko kuukautiset normaalisti?) ÄÄÄ
[/quote]
Mä syön gynen ohjeiden mukaan Zoelyä ilman taukoja ja tosiaan olen nyt ollut ilman menkkoja 10 kuukautta. Ja tosiaan sain Zoelyn nimenomaan lääkkeeksi liki tauottomaan ja erittäin runsaaseen kuukautisvuotoon ja mitään haittavaikutuksia ei ole ollut!
[quote author="Vierailija" time="19.06.2012 klo 18:14"]
Kellään kokemuksia tästä?? Kuulemma ihan uusinta uutta... Vähän kyllä jännittää kun pakkausselosteessa lukee yleisenä haittavaikutuksena akne.. muutenkin tuo iho kukkii tosi helposti.. ja löytyi sieltä listaltakin karvankasvu, ei hyvä juttu =/
[/quote]
Ei tuo Zoely mikään niin uusi juttu enää ole. Se eroaa normi e-pillereistä siinä että se sisältään luonnonestrogeeniä ja sopii siis myös siis sellaisille joille normi yhdistelmäpillerit eivät sovi esim. minun tapauksessani yli 40-vuotiaalle tupakoitsijalle. :) Olen syönyt noita kohta vuoden ja tosiaan mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut.
Myöskin kolme kuukautta pilsuja, kuukautisia ei vielä. Raskaustesti näyttää negatiivista. Ilmeisesti ei syytä huoleen.
5 liuskaa söin näitä pillereitä. Samanlaisia kokemuksia kuin viestissä 28. Sen lisäksi, että kuukautisten poisjäännin ja "raskausoireiden" vuoksi pelkäsin jatkuvasti olevani raskaana erityisesti nuo aggressiiviset ajatukset (välillä olisi oikeasti tehnyt mieli tappaa joku) saivat minut luopumaan Zoelyista. Mullakin oli ihan järjetön hikoilu varsinkin urheillessa, toivottavasti loppuu nyt.
Ymmärrän, jos joku tykkää kuukautisten/tyhjennysvuodon puuttumisesta, mutta pikkaisen kalliiksi käy joka kuukausi tehdä raskaustesti (pakkausselosteessahan käsketään myös ristiriitaisesti ottamaan yhteyttä lääkäriin jos kuukautiset jäävät tulematta ja kuitenkin sanotaan, että useilla kuukautiset jäävät pois). Tosi luonnollisethan nämä ovatkin joo...
Mulla ei ole ollu ikinä aknea. Kiitos zoely pilleri, nyt on ja paha. Toinen poski turvonnut mätä pallo! Mulle riitti nyt!
Mulla on Zoelystä pelkkiä hyviä kokemuksia! Oon syönyt kyseisiä pillereitä nyt 7kk. Pelkäsin aknen tuloa ihan hirveästi, mutta iho on pysynyt samanlaisena kuin ennenkin. Menkat niukkeni huomattavasti ja nyt olen ollut ilman menkkoja 2kk. Stressi raskaudesta on, mutta näitä lukiessa se onkin luultavasti ihan normaalia. Kuitenkin vähän häiritsee tälläinen menkattomuus.. mistä sitä tietää milloin on raskaana jos menkat jää nyt kokonaan pois.
Onko kenellekkään ilmennyt lihomista? Ahdistaa oman ihoni puolesta kun monet valittelevat aknen tuloa.. Ihoni on aina ollut täydellinen eikä ollenkaa mitään ongelmia.. Ensimmäinen liuska menossa
Itse olen syönyt noita nyt noin 3kk ilman mitään haittavaikutuksia. Kuukautiset ovat tulleet tasan kerran ja silloinkin kestivät vain muutaman tunnin.
5-6 kk:n jälkeen jäi menkat pois, ja tajusin myös että ainakin kahden viimeisimmän pillerilevyn puolivälien aikoihin on iskenyt ihan älytön pari päivää kestävä itkukohtaus.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 14:40"]
Ajattelinkin nyt pitää pidemmän tauon josko ne sitten tulisivat??? Raskaustestikin on tehty näyttäen negatiivista.
[/quote]
Niitä pillereitä joko syödään tai sitten ei syödä. Tuollaisessa taukojen pitämisessä ei ole mitään järkeä.
Pillereitä aletaan syödä ensimmäisenä vuotopäivänä. Lukee varsin selvästi niissä ohjeissa. Eli siis silloin kun kuukautisesi alkavat, mikäli et tällä hetkellä käytä mitään hormonaalista ehkäisyä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 11:39"]
Onko kellään tietoa, että auttaako ko. merkki pco:n aiheuttamaan liialliseen karvankasvuun? (Yleensähän pillerit vähän helpottaa, miten lie tän merkin kanssa). Eilen sain terkkarilta 3kk ilmaispakkauksen ja olisi tarkoitus aloitella ensi kuussa.
Oishan se kiva kun tuo viiksienkasvu edes hieman hidastuisi, tai vaikka perskarvojen kasvu.. >:(
[/quote]
Onko tästä kellään kokemuksia? Itselläni pcos, oireena ylimääräinen karvoitus ja epäsäännölliset menkat. Aikaisemmin söin diane novaa, mutta nyt gyne suositteli kokeilemaan zoelyä pienemmän veritulppariskin vuoksi (en kyllä muutenkaan kuulu varsinaiseen riskiryhmään). Karvoitus on saatu jossain määrin kuriin diane novalla, mutta nyt huolettaa, miten käy zoelyn kanssa... Aloitin zoelyt eilen. Gynen mukaan myös zoelyn pitäisi hieman hillitä karvoitusta. Onko muilla siis kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Minulla on ollut Zoelyt kohta 2 vuotta. Yasminellet, Yasminit ja Qlairat menneet kaikki vaihtoon välivuotojen takia. Yasminellet toimivat muutoin, mutta itkin joka päivä mitä typerimmille aiheille, sain raivareita ja iho kuivui todella pahaksi atooppiseksi ihottumaksi taipeista, kaulasta ja poskilta. Välivuodoista en edelleenkään ole päässyt eroon, joten en tiedä mitä seuraavaksi.
Zoelyjen aikaan myös minulla on itkupotkuraivaripäiviä (lumepillerien aikaan), olen herkempi ja hikoilen enemmän kuin ennen.
hei! minulla on 5 liuska meneillään ensimmäinen viikko eikä kuukautisia näy. oon tosi huolissani oon 16-vuotias ja muuten ollut normaalit menkat maha vaan poksuu ja maha tosi sekasin mut varmaan senki takii ku lohtusyön tähän stressiin et oonko raskaana vai en oon tosi paniikis ja en oo kerenny kauppaan vielä hakemaan testiä. en kertaakaan oo jättäny pilleriä ottamatta ja tosiaan on tullut joka kuukausi menkat mutta välillä vähän oudosti, ja mun naama ja kaula kukkii tosi oudosti en tiedä voiko yhdistää pillereihin vai johonki muuhun :D ei tosin ole finnejä vaan sellaista ihottumamaista näppylää ja punoisuutta
Pillerit vaihdoin cypretylistä zoelyyn gynekologin ehdoituksesta n. 1,5 v. sitten. Cypretyliä olin syönyt 4 vuotta ennenkuin tajusin, että ne olivat aiheuttaneet haluttomuutta/kuivuutta.
Ah, uusi elämä koitti uusilla pillereillä, enää ei liukkareita tarvittu! Parit kuukautiset tulivat alkuun erittäin niukkoina, mutta sitten ne jäivät kokonaan pois.
Kolme kuukautta odotin (ja tein aina paniikissa raskaustestin) ja sitten menin gynelle joka tutkikin paikkani perusteellisesti, otti ultraäänikuvaa kohdusta ja munasarjoista yms näytteet.. Kaikki ok ja lupa jatkaa pillereiden syömistä, kuulemma ihan normaalia ettei menkkoja tule! Kohtu kuulemma "lepää".
Summasummaarum tarinalleni, pillerinvaihto kannatti enkä suurempia haittavaikutuksia ole kokenut. Kuukautiset nyt vaan ei enää tule, että raskauden havaitseminen pillereiden pettäessä on vaikeampaa, mutta itseäni tämä ei ole päätä vaivannut niin paljon, että lähtisin vaihtamaan.
Mulla ihan hyvät kokemukset näistä zoely pillereistä..kuukautiset niukkeni ja jääny pari kertaa tulematta mutta en stressannu siitä koska ihan normaalia. Ja mitään sivuvaikutuksia mulla ei ole ollut.
Täällä oltiin aikeissa asnnuttaa kierukkaa, koska Yasminelle pillerit tuntuivat estävän ravintoaineiden imeytymistä (tutkimuksiakin löytyy e-pillerien vaikutuksesta vitamiinien imeytymiseen) magnesium-, sinkki- ja b-vitamiini arvot päin kettua vaikka lisäravinteena näitä söinkin. Kierukkaa ei kuitenkaan lääkäri suostunut asentamaan, sillä 10 v. sitten minulla ooi migreeniä (Yasminelleä olin syönyt 8 v ja ensimmäinen kerta kun lääkäri puuttui asiaan). Sain reseptin Zoelyyn ja nyt ensimmäinen liuska menossa.
Tähän asti en voisi olla tyytyväisempi! Yasminellen kanssa oloni oli jotenkin unelias, vähän off balance, ajatus ei kulkenut paitsi välipäivinä, kun en pillereitä popsinut. Iho on pysynyt hyvänä (yksi finnk rintakehässä), paino pysynyt samana ja seksihahalut lisääntyneet. Suosittelen! Kannattaa harkita tarkkaa mitä ehkäisyä käyttää, hormonit kun vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti ja arvaamattoman yksilöllisesti jokaisella! Muutaman kk päästä tarkistutan, onko Zoelyllä ollut parempi vaikutus vitamiinien imeytymiseen!
Sori typot, puhelimella kirjoitettu!
up