Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet ZOELY E-pillerit, kokemuksia??

Vierailija
19.06.2012 |

Kellään kokemuksia tästä?? Kuulemma ihan uusinta uutta... Vähän kyllä jännittää kun pakkausselosteessa lukee yleisenä haittavaikutuksena akne.. muutenkin tuo iho kukkii tosi helposti.. ja löytyi sieltä listaltakin karvankasvu, ei hyvä juttu =/

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kukaan oo maininnut tuosta mahdollisesta painon noususta joka myös mainittiin mahdollisissa haittavaikutuksissa?? Onko jollain paino noussut huomattavasti zoely-pillerit aloitettua? Sain tänään nuo pillerit perhesuunnitteluneuvolasta seksuaalineuvojalta/lääkäriltä ja hän ainakin sanoi ettei ole mitään taukoviikkoja mistä täällä on puhuttu.
Olisi kyllä hienoa jos pääsisi itsekkin eroon lähes koko elämän kestäneestä migreenistä niin kuin joku edellä mainitsi :) ja tämä seksuaalineuvoja sanoi myös että ihan normaalia jos tulee niukkaa välivuotoa tai kuukautiset jäävät välillä pois mutta yleensä niiden kuuluisi tulla niiden keltaisten pillereiden aikana, toki niukempina kuin ennen pillereiden aloittamista. Tuntuisihan se oudolta jos ei menkkoja yhtäkkiä tulisi enää ollenkaan mutta eipä se mua haittaisi :D

Vierailija
22/116 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne määräsi Zoelyjä ja tässä arvon kannattaako alkaa kokeilemaan. Cypretyl nyt pakko jättää pois jatkuvan pahoinvoinnin ja alavatsakipujen takia. Ikääkin on jo yli 40 eli senkään takia ei kuulemma Cypretyl ole sopiva. Ihmettelen vaan miksiköhän neuvolalääkäri sen reilu puoli vuotta sitten kirjoittu, koska ei suositella ikäisilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut lihaskipuja ja välivuotoja? Vedin ny toisen laatan putkeen nii täs puolesvälis alko tulee semmost välivuotoo ja kestäny ny 4 päivää. Ja oon aikasemminki syöny laattoja putkeen ne kaks eikä oo ollu mitään ongelmia. Nyt kuudes laatta siis menossa.

Vierailija
24/116 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut minipillerit zoely merkistä syönyt 2 viikoa minulla on ollut kuukautiset vatsa on kipeä aina kuukautiset aikana koko viikon ajan ja vuodon ajan vatsakipeä yleensä ottaa särkylääkettä Burana 3×päivässä 7-8 päivän ajan

Vierailija
25/116 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin itse Zoelyjä melkein 1,5 vuotta, ja siirryin juuri välivuotojen takia Tasminettaan. Lääkäri epäili Zoelyn liian pientä hormonimäärää syypääksi. Alku meni zoelyjen kanssa paremmin kuin hyvin, ilman mitään sivuvaikutuksia, mutta noin 10 liuskan jälkeen alkoi niukahko välivuoto joka kesti  1-2 viikkoa + vielä "oikeat" kuukautiset siihen päälle. 

Vierailija
26/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Zoelyt, kun olin menossa laittamaan kapselia kuudes levy Cerazetteä oli menossa, jolla jatkuva välivuoto ja epäpuhtaudet, joita normi kierrolla jota lähes kymmenen vuotta lähinnä menkkojen yhtyedessä sekä tilanteissa kun puhdistushuono ja ruoka roskaa esim. festarit. Ehkäisyrengasta pyysin, mutta en saanut...nyt epäilyttää pidin kolmannen ja neljännen levyn välissä tauon jolloin menkat tuli noin 5,5 viikkoa vikasta tabletista ja HYVIN runsaina, tätäkin ongelmaa olin ilman 16 vuotta. Lukiossa olin epäsäännöllisiin syönyt mercilonia lopetin testatakseni toimiiko luomukierto koska ehkäisylle ei ollut tarvetta.  Kierukka ei mahdu kun Mercilonit määrännyt yksityisläkäri sanoi kohdunpäälisestäultrasta, että hyvin pieni kohtu. Nyt alkaa epäilyttää, että gynegologeilla on diili kosmetiikkateollisuuden ja kosmetologien kanssa. Cerazeteistä lisäänty hikoilu eka luulin sitä kuumuudesta johtuvaksi kun aloitin kesä-heinä vaihteessa 2014. Kohta yksityislääkäri ja rengas tulee halvemmaksi kun voi käyttää perus Niveaa tms. eikä Stockan/Sokoksen kalleimpia tuoteita ja ihonpuhdistus ja yksityisgyne samoissa hinnoissa Suomen verotuspohjalla. 

Vierailija
27/116 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyselty painonnoususta, voi kyllä.... Ja se suurin syy lopettamiseen. Aiemmat pillerit aiheuttaneet tajuttomasti mielialavaihteluita, siksi sain zoelyt kokeiluun.
Alkuun vaikuttivat tosi mahtavilta, ei mielialavaihteluita, tai menkkakipuja. Oireet sitten alkoi näkyä vasta kuukausien päästä, jotka siis minulla oli kamalan väsyneeksi/vetämättömäksi tuleminen ja tajuton painonnousu. En ruokailutottumuksiani ollut muuttanut ja olin aina ollut hoikka, siksi nopea "paisuminen" järkytti. Pahinta oli, että vaikka söin viikkoja niukkarasvsisesti (terveellisesti) ja lenkkeilin parhaimmillani koirani kanssa yli 10 km päivässä, ei pillereillä tullut paino pudonnut mihinkään, vaan pysyi siinä mihin oli noussut. Eli söin vajaa 10 kk pillereitä (lopetin juuri liuskan kesken, kun en vaan enää jaksanut tehdä hallaa itselleni) ja tuossa ajassa lihoin noin 10 kg, joka on PALJON.
Nyt seuraavaksi tähtään kuparikierukkaan, en enää luota mihinkään hormonivalmisteisiin, kun minulle mikään ei ole sopinut, enkä jsksa ruveta uudelleen ja uudelleen "koekaniksi". Haluan oman kroppani luonnollisen hormonitoiminnan.

Vierailija
28/116 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/116 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En tiie oonko hirveen myöhässä mut kaipa tästä jollekkin on hyötyä. Oon syöny vissiin vuoden ja pari kk zoelyä. Mulla ekat e- pillerit siis ja mulla ainakin tosi hyvin toiminu. Pari kertaa ollu paniikkia/ stressiä että oonko raskaana mut sit on tullu vuotoa.
Itse mietiskelen sitä, että onko norma
alia kun tulee vuoto vasta lumejen jälkeisellä viikolla. Lumet siis pe-ma ja vuoto alkaa ti-pe. Onko muilla samaa?
Häiritsevää ehkä se, että aina ei vuotoa tule. Nyt seurannassa vähän pään särky, että johtuuko pillereistä. Enkä oikeen tiedä onko mulla vähän haluttomuutta välillä.. Ehkä vähän ristiriitasta tää mun teksti.. Muuten mun mielestä tosi hyvät! Vuoto väheni, kivut lähti, säännöllisemmät vuodot eli just ne mitä hain (ja tietty ehkäisy)
Lääkäriin mun täytyy vissiin mennä ens kuussa. (Eka kerta) Enkä ees itseasiassa tiedä että minne mennä.. Kai soitan numeroon jonka sain terkalta.
Toivottavasti on jollekkin tästä jotain hyötyä :)

Vierailija
30/116 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Zoylea nyt muutaman listan. Ei ole ollut ongelmia. Aikaisemmin olen käyttänyt Mercilonia ja Qlairaa.

Aknesta en osaa kommentoida, koska sitä ongelmaa mulla ei ole koskaan ollut, ei edes murrosiässä. Eikä sitä esiinny nytkään. Karvankasvua ei ole ollut normaalia enempää, joten ainakin näiltä kahdelta haittavaikutukselta olen säästynyt.

Ainoa ongelma on ollut, ettei tuotetta saa kaikista apteekeista. Sama oli kyllä alussa Qlairankin kanssa.

Vierailija
31/116 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jäi kuukautiset tulematta. En ole raskaana (ainakaan testin mukaan). Olen syönyt siis vasta 1kk tabletteja ja kk:t jäi tulematta. Nyt en tiedä jatkaako vaiko eikö?

Vierailija
32/116 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat pillereiden syömistä. Voit kuitenkin tehdä raskaustestin. Pakkausselosteessa mainitaan että zoelyn kanssa voi jäädä kuukautiset tulematta.

Vierailija
33/116 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Zoely pillereitä nyt maaliskuusta asti eli viides liuska taitaa olla menossa nyt. Mitään oireita ei ole oikeastaan ollut, aknesta ei ainakaan tietoakaan vaikka se yleiseksi haittavaikutukseksi olikin laitettu.

Kerran on kuukautiset jääneet pois noilta välipäiviltä (joka tapahtuu ilmeisesti noin 30% käyttäjistä)

Mutta siis ehdottomasti suosittelen

Vierailija
34/116 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:43"]

Onko kukaan joutunut raskaaksi, kun Zoelyitä syödessä ei olekaan tullut kuukautisia? Yhden liuskan olen syönyt ohjeisen mukaan, ja kuukautisia ei tullut ollenkaan lumepillereiden eikä muutenkaan näiden aikana. Ahdistaa niin paljon, että tilasin jo raskaustestejä...

Niin ja pitääkö joka kuukausi soittaa sit lääkärille, kun pakkausselosteessa käsketään ottamaan yhteyttä, jos yhdet tai useammat kuukautiset jäävät tulematta?

[/quote]

Täällä mietin tamaa

Vierailija
35/116 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen käyttänyt zoelyjä nyt 10kk ja 7kk ilman kuukautisia. Lääkärin ja terkkarin mukaan ei ole vaarallista. Kuulemma yleistä.

Vierailija
36/116 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 liuskaa olen nyt tainnut syödä Zoelya ja edelleenkään kuukautisia ei kuulu. 2 ekan liuskan aikana jaksoin tehdä raskaustestin, mutta jotenkin aloin sitten  luottaa näihin pillereihin. Sinänsä en kuukautisia tietysti kaipaakaan, mutta kiinnostaisi tietää, onko esim. raskaaksitulemisen riski suurempi sellaisilla käyttäjillä, joilla kuukautisia ei tule.

Vierailija
37/116 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ihmeen takia täällä itketään puuttuvia kuukautisia? itse olen syönyt Zoely-pillereitä vuoden ja kuukautisia ei ole ollut enää 7 kuukauteen! ihan mahtavaa,kun ei tarvitse enää kärsiä kivuista tai muutenkaan ajatella koko asiaa :) luulisi jokaisen näitä käyttävän tutustuvan mahdollisiin sivuvaikutuksiin jotka mainitaan ohjeissa!?? aika monella tosiaan kuukautiset jäävät kokonaan pois ja sama pätee myös mm. hormonikierukkaan. olkaa naiset iloisia jos pääsette "räteistä" eroon!? vuoto on aina KEINOTEKOINEN kun käytetään yhdistelmäpillereitä,eikä sillä ole mitää tekemistä luonnollisen vuodon kanssa koska munasarjat laitetaan lepotilaan ja munasoluja ei kypsy--> ei siis poistu normaalina vuotona.

Vierailija
38/116 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 6 liuskaa zoely-pillereitä.

Parin ensimmäisen liuskan aikana iho kukki vähän, mutta tasaantui kyllä. Menkat oli monen kuukauden ajan todella niukat ja kesti vain pari hassua päivää, nyt menkat on ruvennut jäämään kokonaan välistä. Pientä kipuilua on mahassa aina välipäivinä, mutta muuten ei menkoista tietoakaan. Menkkojen poisjääminen on oikeastaan ihan tervetullutta vaihtelua, koska söin aikaisemmin mercilon-pillereitä jotka aiheuttivat jatkuvaa vuotoa.

Vierailija
39/116 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin muutaman kuukauden, lopetin koska musta tuli "mua ei huvita mikään" -tyyppi.

Vierailija
40/116 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt syönyt vähän yli viikon Zoelyja. Naama kukkii, tai siis hiusrajaan ja otsaan on ilmestynyt sellaista punaista finni"ryyhkää". Saa piiloon meikillä onneksi.

Aamupäivisin olen kiukkuinen kuin ampiainen, kaikki vituttaa ja pinna on kireällä. Mies jo kommentoikin aiheesta ja sai yllättäin melko raivokkaan vastauksen! Alamahassa ja -selässä juilii jatkuvasti menkkamaisesti, ja rinnat on kipeät ja arat. Alapään limakalvot on kuivuneet niin, että wc-käynnin yhteydessä pyyhkiminenkin sattuu :( Seksiä ei voisi vähempää tehdä mieli, ukon munien näkeminenkin ällöttää..

Eli tässä mun reilun viikon saldo, pitää vain toivoa että ovat "alkukankeutta" ja tilanne tasoittuu käytön jatkuessa. Tuon kolmen kk:n pakkauksen ainakin aion syödä näitä pillereitä.. Ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi