Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikka/normaalipainoinen ei-laihduttaja: mitä syöt aamupalalla?

Vierailija
18.06.2012 |

Neuvo läskiä, kiitos.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama kuppi kahvia. Ehkä lasillinen jotain mehua.

Vierailija
42/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi tuoremehua ja ruisleipä oivariinilla.

Aamupäivällä ennen lounasta purkki maitorahkaa ja hedelmä.

Liikun paljon joten syön usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kuppi kahvia

-hedelmä

-ruisleipä margariinilla ja vaikka kurkun siivuilla

-lasi maitoa tai siivu juustoa leivälle tai viili tai jugurtti

Vierailija
44/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maistu.

Vierailija
45/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön leivän, hedelmää ja tuoremehua lasillisen.

Jos laihduttaisin, jättäisin leivän pois ja söisin puuroa (niin olen laihduttaessa tehnyt).

Vierailija
46/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon puoli litraa vettä, kupin kahvia ja elovena pussipuuroa annoksen.

Vierailija
47/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hieman pullean puoleinen (bmi 25). Yritin tuossa joulun jälkeen "ottaa itseäni niskasta kiinni", tai siis onnistuinkin siinä koska minulla on halutessani erinomainen itsekuri. Aloin syödä terveellisesti, säännöllisesti ja suositusten mukaan. Arkiliikuntaa olen harrastanut aina runsaasti, muuten en juurikaan liiku.

Paino nousi neljä kiloa tämän elämäntaparemontin seurauksena.

Masennuin tästä aika pahasti. Olin oikeasti nähnyt paljon vaivaa selvittääkseni, mikä on oikeasti terveellinen ruokavalio, minkä verran tulisi syödä minun liikkumismäärälläni, ja saadakseni myös aikaan kaikki ne vaaditut ateriat joka päivä. Ja huonompaan suuntaan vain mentiin.

Tästä seurasi vaihe, jolloin en jaksanut enää juurikaan välittää syömisistäni, ja lisäksi söin paljon aiempaa enemmän suklaata, karkkia, keksejä ja jäätelöä. Joskus jopa ostin pussillisen perunalastuja, vaikka niitä olen syönyt viimeksi teininä. Tätä kesti noin kuukauden. Joka päivä söin ainakin kahta lajia herkkuja, ja useimmiten kokonaisen pakkauksen (= pussin, levyn, rasian) kerralla.

Pari päivää sitten kävin kauhusta kankeana vaa'alla. Ne neljä kiloa olivat lähteneet.

Mietin, voisiko olla kysymys siitä, että tämän kuukaudenkin aikana olin aina välillä jatkanut niiden terveellisten aterioiden syömistä, mutta toisaalta joinakin päivinä syöminen unohtui kokonaan (paitsi ne makeat), siis vaihtelua oli huomattavan paljon. Täälläkin monella näyttää syömiset vaihtelevan rajustikin.

Ehkä säännöllinen ja säntillinen syöminen ei olekaan oikotie onneen?

Vierailija
48/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä energiantarve ja ruokahalu vaihtelevat aika paljon, on päiviä jolloin puuhastelen vaan kotona ja päiviä jolloin tulee liikuttua paljon, esim. käveltyä 10-15 km. En näe mitään järkeä miksi pitäisi syödä esim. klo 12 vain koska "silloin kuuluu syödä" vaikka ei olisi nälkä, tai toisaalta miksi en voisi syödä jo klo 11 jos tuntuu että nyt olisi ruualle tarvetta.

Ehkä säännöllinen ja säntillinen syöminen ei olekaan oikotie onneen?

Vierailija
49/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö aamuisin mitään,vain paljon kahvia. Lounaan syön 12-16 välissä,yleensä noutoruokaa tai sämpylän. Iltapäivällä juon kahvia ja saatan syödä pullan sen kanssa yms. Illalla kotio päästyäni syön kunnon ruoan.

Olen 164 ja painan tällä hetkellä 47 kg,normaalisti painan 50kg

Vierailija
50/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ruisleipää joiden päällä juustoa. Jos tuntuu vielä sen jälkeen maha tyhjältä niin yks banaani. Lisäksi kahvia. Joskus puuroa leipien sijaan.

Vierailija
51/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aamu syön ainakin 3 palaa leipää, juustoa, jukurttia, appelsiinimehua 2 isoa lasia, tosi paljon kahvia.

Viikonloppuisin lisäksi croissant + hilloa, joskus myös munia.

Syön 2 lämmintä ateriaa päivässä tämän lisäksi. Muuten päivän mittaan jukurtti + kahvi.

Harrastan aerobista liikuntaa yhteensä 8 h viikossa.

Vierailija
52/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkiaamut starttaa kaurapuurolla. Viikonloput sitten mielen mukaan, mitä sattuu haluttamaan.

Vierailija
53/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkiaamut starttaa kaurapuurolla. Viikonloput sitten mielen mukaan, mitä sattuu haluttamaan.

Vierailija
54/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vkonloppuna juustoleivän.

Vierailija
55/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kuppi kahvia

- jogurtti

- kaksi-kolme palaa paahtoleipää, päällä milloin mitäkin

- proteiinijuoma (kovan salitreenin takia)

Vierailija
56/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasi tuoremehua, lasi vettä ja pari kupillista kahvia. Toisinaan myös jukurttia.

Vierailija
57/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuisin yhden palan ruisleipää, päällä yleensä justoa ja tomaattia tai kurkkua. Juon kupin kahvia täsymaidon kera. Päälle vielä lasi vettä ja kalaöljytabletit + D-vitamiini.

Jos olet ylipainoinen, sinun pitäisi kiinnittää huomiota koko päivän syömisiisi, ei vain aamupalaan. Itse en mieti ruokaa juuri koskaan ja se onkin mitä luultavimmin hoikkien salaisuus. Ruoka ei näyttele elämässä pääosaa, eikä edes sivuosaakaan. Elämässä pitää olla sisältöä niin, että ruuasta ei tule se pääasiallinen elämän tarkoitus ja intohimo. Tässä minun päivän ruuat:

Aamupala: leipa + kahvi

Välipala: jugurtti/viili/omppu/appelsiini tms

Lounas: salaatti/keitto + leipäpala

Välipala: joku hedelmä tai vaikka vaan kuppi kahvia

Päivällinen: wokkivihanneksia ja kanaa, vähän riisiä / uusiaperunoita ja lohta / spaghettia / ruokaisa munakas (sieniä kasviksia munaa)

Iltapala: leipäviipale kaikilla täytteillä ja kupillinen turkkilaista jugurttia, ehkä jäätelöpuikkokin, teetä

Idea on, että annokset on sopivia eikä koskaan ruuan jälokeen ole ähky. Kävelen töihin ja takaisin, kävelen myös rappuset ylös asuntoomme, kävelen kauppaan ja ylipäätään kävelen kaikkialle, vaikka meillä on autokin pihassa. En juuri käy jumpissa, joskus uimassa (vesijuoksua).

Viikonlopuisin syön sipsejä ja karkkia, suklaata ym, kun katsomme vaikka leffaa. Viikolla syön arkenäkin joskus jäätelöä ja muutaman palan suklaata, kun et kiellä itseltäsi mitään, huomaat että et myöskään himoitse sitä koko ajan.

Pidä viikko ruokapäiväkirjaa ja katso sitten päivittäisiä syömisiäsi. Mieti mikä oli turhaa, mitä ilman olisit voinut elää. Kaupassa kannattaa karkkihyllyn kohdalla miettiä, tarvitko ihan oikeasti sen suklaapatukan tänään. Onko se välttämätön juttu vai pärjäisitkö ilman.

Vierailija
58/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aamulla marjasmoothien (rasvaton gefilus piimä, marjoja, sokeritonta marjakeittoa, femisoyaa) ja maitokahvia.

Viikonloppuisin lasi tuoremehua ja joskus 1 munan munakas lisäksi mutta vasta salillakäynnin jälkeen, sitä ennen vain tuo smoothie ja kahvi.

Smoothiella pärjää hyvin lounaaseen saakka

Vierailija
59/102 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein jos ei ole kauhea kiire, teen smoothien rasvattomasta maustamattomasta luomujugurtista, hedelmistä ja marjoista. välillä syön leivän tai sokeroidun jugurtin, jos on kiire. aamuvuoroon noustessa on usein pakko syödä suklaamuroja, kun vain makea ja mukava menee alas ja on kiire..

Vierailija
60/102 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän päivään mennessä oppinut syömään aamupalaa.

Normaalipainoinen olen ollut aina. Käytännössä aina menen lounaaseen saakka kahvilla. Ei vaan aamulla tee mieli syötävää, niin mitäpä sitä väkisin syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi