Katkaisit välit, syystä tai toisesta, henkilöön X - muut painostaa olemaan yhteydessä, mitä mieltä
Koen ahdistavana ja vähättelevänä, että ulkopuoliset ottavat asioikseen kysellä minulta, että miksi en ole tekemisissä xyz jne., kun tämä henkilö, johon olen ottanut pesäeroa, soittelee muille lähipiirissäni puhuakseen suhteestaan minuun, ja *ihmettelee, miksi en enää soita*
Elämä on tietysti monen asian summa kaikilla, mutta itseäni ärsyttää suunnattomasti, että enkö tosiaan ole itse kelvollinen päättämään, kenen kanssa olen elämässäni tekemisissä. Miksi ihmissuhteiden ulkopuoliset kokee oikeudekseen alkaa suhmuroida muiden suhteita, vain kokeakseen itse oman olonsa paremmaksi.
Kommentit (24)
Vaikuttaako mökötyksenne muiden elämään? Tottakai se silloin harmittaa heitäkin.
No oletko kertonut hänelle miksi et enää soita? Mitä jos kertoisit niin lähipiirisi saisi olla rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Millaisia he ajattelevat että teidän tapaamiset sitten jatkossa olisivat? Jotain riemukkaita jälleennäkemisiä muistellen iloisesti menneitä? Eiköhän sille ole ihan syy ettet halua olla väleissä eikä se kuulu ulkopuolisille mitenkään. Asianosainen varmasti pystyy itse päättelemään oikean laidan.
Niinpä. Minun vastuulle jää *korjata asenteeni*, ja suhtautua tähän hankalaksi tunnettuun henkilöön suopeammin. Että muiden olisi helpompi olla ja elää, kun lakkaa soittelemasta muille kysellen minusta.
Kiva kuulla vertaiskokemuksia, jos mikäli kenelläkään on yhtä outoja kuvioita lähipiirissä.
Vierailija kirjoitti:
No oletko kertonut hänelle miksi et enää soita? Mitä jos kertoisit niin lähipiirisi saisi olla rauhassa
Olen. Olen. Olen.
Ja tämä henkilö itsekin tietää sen. Mutta ei suostu ymmärtämään, koska se liittyy omaan huonoon käytönseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Millaisia he ajattelevat että teidän tapaamiset sitten jatkossa olisivat? Jotain riemukkaita jälleennäkemisiä muistellen iloisesti menneitä? Eiköhän sille ole ihan syy ettet halua olla väleissä eikä se kuulu ulkopuolisille mitenkään. Asianosainen varmasti pystyy itse päättelemään oikean laidan.
Niinpä. Minun vastuulle jää *korjata asenteeni*, ja suhtautua tähän hankalaksi tunnettuun henkilöön suopeammin. Että muiden olisi helpompi olla ja elää, kun lakkaa soittelemasta muille kysellen minusta.
Kiva kuulla vertaiskokemuksia, jos mikäli kenelläkään on yhtä outoja kuvioita lähipiirissä.
Itse kohauttaisin vaan hartioita ja antaisin asian olla. Jos ei sun päätöstä arvosteta ja sun kavereilla ei ole munasarjoja sanoa tälle tyypille evvk, ei ole sun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako mökötyksenne muiden elämään? Tottakai se silloin harmittaa heitäkin.
En minä ainakaan mökötä. Haluan vain rajoittaa kaiken ylimääräisen tekemisen tämän henkilön kanssa. Ihan pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan mökötä. Haluan vain rajoittaa kaiken ylimääräisen tekemisen tämän henkilön kanssa. Ihan pysyvästi.
Vaikuttaako tämä muiden juhliin? Muuhun yhteiseen?
Nykyään katkotaan välit aika herkästi. Niillä muilla on myös oikeus katkoa välit jos eivät jaksa tuota menoa, olo reilua tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Yhteisissä tapahtumissa kohtaaminen on asiallista.
En vain halua olla juurikaan enää henkilökohtaisissa tekemisissä, lukuisten pettymysten ja loukkausten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako muiden juhliin? Miksi vaikuttaisi? Jos muut haluaa kutsua molemmat, siinähän kutsuvat. Ap jättänee juhlat välistä ja muut juhlivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Yhteisissä tapahtumissa kohtaaminen on asiallista.
En vain halua olla juurikaan enää henkilökohtaisissa tekemisissä, lukuisten pettymysten ja loukkausten takia.
Noh, sitten ei ole muiden asia. Sano kyselijöille ette halua puhua henkilöstä x hänen selkänsä takana mutta asiat ovat selviä välillänne. Ja anna joku muu aihe johon draamanjanoiset voivat tarttua
Jos joka toinen ihminen alkaa tympimään kannattaa nostaa se katse sinne peiliin ja miettiä missä sen oman elämän kanssa mennään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään katkotaan välit aika herkästi. Niillä muilla on myös oikeus katkoa välit jos eivät jaksa tuota menoa, olo reilua tai ei.
Oikeus katkoa välit, keneen?
Jos viittaat aloittajaan, minuun, niin katkokoon. En minä asioikseni ala soittelemaan muille, ja ronkumaan josko he voisi selvittää miksi. Jos joku näkee tarpeelliseksi lopettaa meidän välisen ihmissuhteen, niin siihen lienee syynsä. Osaan kyllä katsoa itseeni.
Ja tuo viittaus *katsoa tuota menoa* on juuri tätä mitä ajan takaa; en minä ole mitään menoja järjestänyt. Elän elämääni rauhassa, pyrin tekemään ja ajattelemaan hyvää, ja karsin kuluttavat asiat pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan katkota tarpeeksi. Osa olisi vielä elossa/terve jos olisi ajoissa tajunnut suojella itseään.
Jos ap sinua ei asia kiinnostaa vaan teet kuten teet niin
1) mikä aloituksen tarkoitus on
2) miksi meitä pitäisi kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus katkoa välit, keneen?
Jos viittaat aloittajaan, minuun, niin katkokoon. En minä asioikseni ala soittelemaan muille, ja ronkumaan josko he voisi selvittää miksi. Jos joku näkee tarpeelliseksi lopettaa meidän välisen ihmissuhteen, niin siihen lienee syynsä. Osaan kyllä katsoa itseeni.
Ja tuo viittaus *katsoa tuota menoa* on juuri tätä mitä ajan takaa; en minä ole mitään menoja järjestänyt. Elän elämääni rauhassa, pyrin tekemään ja ajattelemaan hyvää, ja karsin kuluttavat asiat pois.
Sinä vaikutat tosi kivalta ihmiseltä. Mitä, jos jatkossa kiukuttelisit ihan vaan yksinäsi? Mä en ainakaan jaksa sua enää kuunnella vaikka aluksi olin sinun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap sinua ei asia kiinnostaa vaan teet kuten teet niin
1) mikä aloituksen tarkoitus on
2) miksi meitä pitäisi kiinnostaa
Vähän hoono soomi täsä, mutta ihan yleisesti: mikä täällä aihevapaalla sitten on keskustelujen pointti.