Hoikka/normaalipainoinen ei-laihduttaja: mitä syöt aamupalalla?
Kommentit (102)
Pelkkä kahvi, yleensä cappuccino tai latte menee.
manteli- tai saksanpähkinäöljypläjäyksellä maustamattoman jogurtin joukkoon ja ruisleipä juustolla vahvistettuna ei ole yhtään hullumpi kahvin kyytipoikana terästäykseen.
palasta. Päällä yleensä pelkkä margariini. Jos ei löydy mitään, mikä maistuisi, niin haen matkalla töihin jonkun sämpylän tai pullan. Lounasta syön sitten joskus 13 aikoihin.
Sama joka aamu. Leivän päälle voita, leipä yleensä täysjyvää.
Viikonloppuna saatan paistaa pannukakuja tai syödä jotain muuta.
kaksi ruisleipää, päälle keitetty kananmuna tai 3-4 siivua vähärasvaista kinkkuleikkelettä. Proteiini pitää nälän loitolla pidempään kuin pelkkä puuro/leipä.
on kulhollinen pähkinäistä mysliä maidon kanssa ja iso kupillinen teetä.
Kahvia maidolla, rahkaa+maustamatonta jogurttia sekaisin, marjoja ja mysliä. Usein myös banaani sinne sekaan. Vitamiinipillerit ja omega3:set. Siinäpä se... Syön aamupalan klo 7.30 ja lounaan klo 11 (lounaalla salaattia esim. tonnikalalla ja ruisleipä).
vain kahvia. Viikonloppuisin maustamatonta jugurttia, marjoja ja jotain siemeniä
Lisäksi kahvia rasvattomalla maidolla.
Aina sama arkena sekä viikonloppuna.
Syön siis ensimmäiseksi lounaan klo 11-12.30 välillä töissä.
Joskus harvoin kun pitää syödä aamupala syön hieman mysliä tai 2 ruisleipää tai pari näkkileipää.
Sem vuoksi en maksa mistään seisovista aamupalapöydistä esim, laivalla tai hotelleissa.
Syön siis ensimmäiseksi lounaan klo 11-12.30 välillä töissä.
Joskus harvoin kun pitää syödä aamupala syön hieman mysliä tai 2 ruisleipää tai pari näkkileipää.
Sem vuoksi en maksa mistään seisovista aamupalapöydistä esim, laivalla tai hotelleissa.
Olen 162 cm/57 kg. Aamulla syön lähes aina ruispalan levitteellä ja juustolla ja juon ison mukin maitokahvia (makeutusaineella).
Nälkä tulee viim. kolmen tunnin päästä, eli joskus jos aikaisin herätään lasten kanssa niin kympiltä jo kurnii maha. Toisaalta kokemukseni mukaan siihen ei auta, vaikka olisin syönyt aamulla enemmän, siis tyyliin kaksi leipää -nälkä tulee mulla nopeaan silti. Ja kahdesta tulen jo ihan pikkaisen liian täyteen. Vaikka söisin tuhdin brunssin munilla, pekonilla, croisantteilla ja jugurtilla, nälkä tulee silti siinä kolmen viim. neljän tunnin jlkeen, on vaan syönnin jälkeen ähkympi olo. Mulle siis sopii tää säännöllisen syömisen mantra ja viim. kolmen tunnin päästä on saatava jotain, jos ei muuta niin kourallinen pähkinöitä tai bansku, muuten sit repeää naposteluksi..Ja sitä en halua :)
0,5 l vettä, kupillinen kahvia. Bulgarialainen jogurtti johon auringonkukansiemeniä 1tl. Ruisleipä, päälle oivariinia ja kinkku. Omega 3 kapselit.
Yleensä kaurapuuroa mehukeitolla ja sen kanssa viili tai hedelmä. Teetä.
Tai sitten puuron sijasta ruis- tai kauraleipää.
Olen 168cm/55kg ja 40 v.
En mitään. Ei maistu aamulla mikään, joten juon vain kupin maitokahvia.
Yleensä ei tule aamupalaa syötyä, mutta jos tulee se voi olla ihan mitä tahansa, pitsaa, kebabbia tai muuta. Yleensä syön silloin kun on nälkä, en muulloin ja lopetan syömisen kun nälkä on lähtenyt. Ei siihen muuta tarvita. Olen normaalivartaloinen 80/185 ja terve 30v mies.
Mulla esim. joku näistä
-muumikulhollinen jossa muroja puolet, kourallinen mysliä, 0,5-1 banaania, maitoa + teetä maidolla
-banaani, teetä maidolla
-2 paahtoleipää, toisen päällä leikkelettä ja kurkkua, toisella hilloa, teetä maidolla
-teetä maidolla
-croissant, leikkelettä, lasi mehua, teetä maidolla
Vaihtelee siis, kyllästyisin jos söisin aina samaa aamiaista. Ja jos ei ole nälkä, en syö tai syön vaan hedelmän.
minä syön leipää. tummassa yritän pysytellä mutta vaaleaa silloin tällöin. jos ei ole leipää niin syön paistetun kananmunan tai pari. muistathan, että painolla ei ole tekemistä sen kanssa onko hyvännäköinen, makuja on monenlaisia. itsekin haluaisin mieluummin muodokkaan kuin luisevan laihan naisen :) onnea laihdutukseen!
jos luvassa aamuliikuntaa tai muuten vaan on nälkä niin puuroa tai ruisleipää lisäksi.