Hoikka/normaalipainoinen ei-laihduttaja: mitä syöt aamupalalla?
Kommentit (102)
Vaihtoehto 1: 2 palaa ruisleipää, päälle beceliä ja kermajuustoa(yhteensä 4 viipaletta).
Vaihtoehto 2: 2-3 kananmunan munakas, joukkoon vähän pakastevihanneksia ja maitoa ja joskus juustoa.
Vaihtoehto 3: Luonnonjugurttia, hunajaa, mysliä ja lisäksi vielä erilaisia pähkinöitä reilusti.
Vaihtoehdot 2 ja 3 pitävät nälän loitolla pitkälle iltapäivään.
Painan 50 kiloa, joten minun hoikkuuden salaisuus on varmasti tukeva aamupala! Töissä syön hyvin kevyesti, salaattia tai leipää vain ja tietty välillä jotain herkkua kun on tarjolla. Illalla kotona sitten lämmintä ruokaa vasta.
-kuppi kahvia
-kaurapuuro mikrossa, siihen raejuusto + 2dl jogurttia
-viikonloppuna kahvin kanssa paistetut munat, pekoni ja tumma leipä
164cm/55kg
2 ruisleipää, päällä Keijua ja raejuustoa ja vihanneksia, hedelmä, kuppi maitokahvia. Syön aamupalan jokaikinen aamu.
Kaurapuuron mustikkakeitolla (1dl elovenaa+ 2dl vettä, Valion sokerinen keitto siten, että kupin pinta peittyy), voileipä (1siivu, margariinia siten että kuultaa läpi ja 1 pala juustoa), 2-3dl tuoremehua, 20mg D-vitamiinia, 1000mg kalkkia (en juo maitoa), kuppi kahvia lorauksella kevytmaitoa. Lounaan syön tämän jälkeen 11.30-12.30.
Pari kuppia kahvia. Täytetty voileipä runebergin torttu
Yleensä en mitään, joskus ylähuulta ja kynsiä.
Kaksi isoa kupillista kahvia maidolla ilman sokeria ja mikrossa tehdyn kaurapuuron, johon laitan Valion mustikkakeittoa.
168cm ja 53kg.
Kaksi palaa ruisleipää. Päällä useimmiten juustoa ja/tai savulohta, paprikaa ja kurkkua.
2 dl rahkaa tai viiliä, johon sekaan n.desi marjoja, omena tai banaani pilkottuna.
Joskus päälle vielä kourallinen pähkinöitä tai kovaksi keitetty kananmuna.
Paljon vihreää teetä ilman sokeria.
Mä en voi syödä aamulla. Jos syön, mulle jää se syöminen tavallaan koko päiväksi päälle. Jos juon vain muutaman kupin kahvia, ja syön vasta sitten kun on oikeasti ihan hirveä nälkä, tulee koko päivän aikana syötyä vähemmän.
maustamatonta jugurttia + muroja + itsetehtyä hilloa
pari leipäpalaa, päällä juustoa
kahvia
mielestäni reilunkokoinen aamupala on ehdottoman tärkeä, sopii aineenvaihdunnalleni ja tuo hyvän olon
En syö mitään. Juon vaan kahvia.
Aamupala on täysin yliarvostettu juttu. Ei minulla ole aamulla ruokahalua.
Syön n. 4 dl viherpirtelöä, johon tulee muutama desi marjoja, pari banaania, jotakin lehtivihreää (pinaattia, yrttejä, parsakaalia tms), siemeniä tai pähkinöitä (seesaminsiemeniä, mantelia, cashewpähkinöitä ym), reilu loraus jotakin kylmäpuristettua kasviöljyä ja vettä niin, että pirtelön saa tasaiseksi tehosekoittimessa. Joskus syön pirtelön kanssa itsetehtyä mysliä.
Kaurapuuro mikrossa, mausteeksi ruususuolaa (en käytä enää tavallista ollenkaan koska se on niin pahanmakuista, sen lisäksi myös epäterveellistä) ja iso kuppi kahvia. Viikonloppuna usein munia ja pekonia. Ja aamiaisesta en koskaan tingi, se on aina syötävä. Olen varma että alkaisin lihoa, jos sen jättäisin pois, aineenvaihdunta ei pääse aamulla käyntiin...
tässä nyt että olen 165/55 ja syön sitä mitä jääkaapissa on.. laitan itse ruokani enkä käy ulkona syömässä, pääasiassa töistä tullessa ruokana ruukaa olla makarooni ja soirarouhe keitettynä lihaliemi kuutioon ja sit paistan sekaa siivun ruisleipää ja vedän sekaa jtn dressingiä ja ketsuppia.. ei mikää järin terveellisin elämän tapa, aamupala o hyvä, yleensä lämminkuppi ^^. sitte normaalisti syön kanaa ja kasviksia tai tonnikalaa ja pottusipulisekoitusta.. :) juustoa menis vaikka kilo päivässä..
Viherpirtelö on oiva aamiainen, mutta tiedäthän ettei hedelmiä ja vihanneksia saisi sekoittaa keskenään? Älä siis laita parsakaalia ja banaania samaan blenderiin. Vatsa/suolisto käsittelee vihannet ja hedelmät eri tavalla (eri hapot jne) ja niiden syöminen saman aterian yhteydessä tekee hallaa suolistolle.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 21:47"]
Syön n. 4 dl viherpirtelöä, johon tulee muutama desi marjoja, pari banaania, jotakin lehtivihreää (pinaattia, yrttejä, parsakaalia tms), siemeniä tai pähkinöitä (seesaminsiemeniä, mantelia, cashewpähkinöitä ym), reilu loraus jotakin kylmäpuristettua kasviöljyä ja vettä niin, että pirtelön saa tasaiseksi tehosekoittimessa. Joskus syön pirtelön kanssa itsetehtyä mysliä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2012 klo 09:28"]
Neuvo läskiä, kiitos.
[/quote]
maitokahvia, tuoremehua, jogurttia tai banaani, paahtoleipää (hilloa ja maapähkinävoita), joskus puuroa tai muroja.
177 cm ja 66 kg.
syön lautasellisen muroja ja ykkösmaitoa tai piimää ja mysliä. Ja yhden palan leipää, yleensä jälkiuunileipää. Päällä siivu juustoa tai kinkkua.
syön 1 weetabix rasvattomalla maidolla, mustikoilla ja 1/3 osa banaanista seassa. Lisäksi lasillinen tuoremehua ja jos aikaa riittää niin myös kuppi teetä ja leipä (margariini,salaatti,juusto,tomaatti)
Syön aamupalalla useimmiten rahkaa ja sen sekaan pilkottuna hedelmiä (makeutan hunajalla) . Jos tiedän, että lounas on myöhemmin saatan syödä vielä palan ruisleipää ingmariinilla sipaistuna.
Vuosikausia ollut sama aamupala: kuppi kahvia maitotilkalla, lisäksi 2 palaa leipää (margariinia, juustoa, joskus jotain leikkelettä). Olen 172 cm ja painan n. 60 kg.