Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koti-isejä ei ole?

Vierailija
17.09.2023 |

Mieheni hoitaa lapsia kotona ja minä käyn töissä. Valinta on saanut ihmettelyä osakseen. Mies on huomannut, ettei leikkipuistoissa käy koti-isejä, heitä ei yksinkertaisesti ole.

Miksi niin moni perhe päätyy siihen valintaan, että nainen jää vuosiksi kotiin? Minä kyllä viihdyn kotona, mutta en halunnut olla vuosia poissa työelämästä enkä halunnut laittaa lapsia ihan heti päiväkotiin, joten siksi tämä ratkaisu. Isä myös haluaa nauttia pikkulapsi-ajasta ja olla kotona. Hän osaa hoitaa kotityöt siinä missä minäkin. Palkkataso meillä on sama, mutta rahalla ei mielestäni ole merkitystä tässä valinnassa.

Kiinnostaa kuulla näkökulmia, miksi te miehet ette halua hoitaa lapsia kotona?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on, ei vaan ole niin mediaseksikästä heistä juttua tehdä iltapäivälehtiin

Vierailija
2/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on yleensä naisen projekti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehen vastuulla elättää, ei mies voi heittäytyä elätettäväksi niin kuin naiset kun miestä ei kukaan muu elätä kuin mies itse

Vierailija
4/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehen palkka on edelleen yleensä suurempi ja lastenhoito on vaativaa.

Vierailija
5/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli koti-isänä useamman vuoden.

Vierailija
6/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa naisista edelleen työllistyy matalapalkka-aloille.

Vierailija
7/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon luulet, että leikkipuistoissa on kotiäitejä?🤣 Aika yksin siellä saa lapsen kanssa olla.

- kotiäiti

Vierailija
8/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin töihin kun lapsemme oli 9kk ja isä oli kotona kunnes tämä täytti neljän.

Vierailija
9/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn, kun viimeksi puhuttiin perhevapaa uudistuksesta naiset oli niitä haluttomia jakamaan perhevapaita.

Vierailija
10/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin exän kanssa sovittu perhevapaiden jakamisesta, mutta kun tuli aika hänen mennä töihin hän kertoi irtisanoneensa työnsä. Minä jäin työnantajan kanssa sovittujen järjestelyiden turvin kotiin ja hän otti eron ja nyt käydään oikeutta huoltajuudesta.

Vierailija
11/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha

Vierailija
12/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isejä?

Vierailija
13/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn, kun viimeksi puhuttiin perhevapaa uudistuksesta naiset oli niitä haluttomia jakamaan perhevapaita.

Niin, ei ME miehet yksin olla parisuhteessa. Koin vaan että se on helpompaa meille kaikille, että äiti jatkaa vapaitaan. Hän oli tosi stressaantunut, jne kun se työhön paluu lähestyi.

Vierailija
14/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On heitä, mutta selvästi enemmän kotiäitejä. Tässäpä pari syytä:

Imettävä äiti on enemmän kiinni lapsessa kuin isä

Äiti on alussa (jo raskausaikana) ensisijaisesti vauvan kanssa tiiviissä vuorovaikutuksessa eikä tätä haluta katkaista kovin nopeasti.

Molempien halut ja ajatukset

Sit se palkka

Meillä minä jäin kotiin vaikka palkkani oli suurempi tuolloin kuin miehelläni. Päätös perustui yhteisymmärrykseen siitä mikä oli vauvalle parhaaksi. Isä sit oli kaiken mahdollisen ajan töiden ulkopuolella lasten kanssa. Näin mentiin 9 vuotta 😃

Vierailija
15/15 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on koti-iskä ja mä käyn töissä. Mä pidän omasta työstäni ja mies viihtyy tosi hyvin lapsen kans kotona. Kyllähän sitä kummastelua tulee välissä, mut eipä se haittaa ollenkaan, meillä on kaikki hyvin. Uskon että koti-isät tulee vähitellen lisääntymään, mutta eihän tuollainen muutos nopeaa tapahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän