Miksi pelkkien poikien äidit on niin katkeria
tyttöjen äideille ja erityisesti yhden (tyttö)lapsen äideille? Huvittavaa. Eikö vaan kannattaisi olla kiitollinen niistä lapsistaan?
Kommentit (134)
Aika kauheata jos oikeasti joku on oikein surullinen kun lapsi on "väärää" sukupuolta...! Itse kun en ole koskaan toivonut kumpaakaan, vaan molemmat sukupuolet ovat olleet yhtä tervetulleita, niin en vaan mitenkään käsitä. Tunnen itsekin kolen tytön äidin, joka toivoi kovasti poikaa tästä viimeisestä ja oli koko raskausajan pettynyt, mutta kun vauvan syliin sai, niin se suru ja pettymys loppui siihen paikkaan.
Mutta jotain positiivista: huomaa, että on hyvin asiat meillä täällä Suomessa, jos joku oikeasti surkuttelee oman lapsensa "väärää" sukupuolta. Eipä ole sellaisen ihmisen murheet suuria ja maailmankatsomuskin melko suppea. Helppoa elämää, vaikka ehkä vähän ankeata minun makuuni. :)
Eikä oo. Meidän eka lapsi oli tyttö, en huomannut katkeruutta miltään suunnalta.
Nykyään meillä on tyttö ja kaksi poikaa, eikä ketään häiritse meidän poppoo.
Eikä oo. Meidän eka lapsi oli tyttö, en huomannut katkeruutta miltään suunnalta.
No, minusta toisaalta se, että toivoo tiettyä sukupuolta on vain inhimillistä. Ei se tarkoita, että rakastaisi sitä "väärää" sukupuolta lasta yhtään vähempää tai että vaihtaisi hänet toivomaansa sukupuoleen jos olisi mahdollisuus. Tiedän monia naisia jotka ovat lapsesta asti haaveilleet nimenomaan omasta tytöstä ja jos tuleekin poikia toinen toisensa jälkeen niin ihan inhimillistä se on, että vähän saattaa surua tuntua jossakin sydämen sopukassa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:43"]
[/quote]
Luitko sinä ollenkaan sitä aloitusta? Puhutitiin pelkkien poikien äideistä. ei varmasti kukaan kadehdi sinua.
No voihan tuossa olla perää että tuollaista kateutta ja ilkeyttä on aina ollut.Meinaan, lähes kaikki tutkimukset ovat sitä mieltä että ainokaiset ovat sosiaalisempia kuin katraassa eläneet. Silti sitkeänä kansan parissa ainokaiset esitetään kuspäinä.
Ja toisaalta tytöt esitetään kansan parissa pirullisina juonijoina, kauniit tytöt vähemän älykkäinä jne jne vaikka kiusatut varmaan tietävät että pojat osaavat kiusaamisen huoraksi haukkumisen jne taidon varsin hyvin ja kauneudenkin on tutkimuksissa todettu korreloivat älykkyyden kanssa eikä rumuuden.
siis sitkeästi kansan parissa...
Mä en oo katkera. Koska en tunne ketään,joilla ois tyttöjä. Pelkkiä poikia lälläslää!!
Hehhee :'D valuvikaikaisia, juuri sellaisia kuin sinä. Sääliksi käy vanhempiasi.
vähän ot, mutta aina haukutaan tosiaan näitä yksilapsisia perheitä ja surkutellaan lapsen kohtaloa kun ei ole sisaruksia ja joutuu yksin huolehtimaan vanhemmistaan. Tosiasiassa ollaan kateellisia näille perheille, sillä onhan yksilapsisilla helpompaa monella tapaa ja monesti lapset hyväkäytöksisiä ja sosiaalisia verrattuna katraissa kasvaneisiin. Ainokaisiin panostetaan luonnollisesti enemmän henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti, ja se näkyy positiivisessa mielessä näissä lapsissa. Eli haukkuminen ja mollaaminen usein tarkoittaa katkeruutta ja kateutta.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2012 klo 22:26"]
Kaikkihan nyt pelkkien tyttöjen vanhempia säälii.
Itselläkin on sunnuntaisin tapana hymähdellä niille kastettujen ilmoituksille, jos ressukat ovat "onnistuneet" saamaan vaan pelkkiä valuvikaisia...
Muahahahahahmuaahaaahaaa!
[/quote]
Hehhee :'D valuvikaikaisia, juuri sellaisia kuin sinä. Sääliksi käy vanhempiasi.
Nyt taitaa kyllä olla ap:n päässä tuo ajatus :D En ole koskaan moiseen törmännyt. Päin vastoin, pelkkien tyttöjen vanhemmille toivotaan aina seuraavan olevan poika.
Mutta onhan se virkistävää ajatella noinkin päin, kun kautta aikojen on poikalapsia arvostettu enemmän, ihan kuin sillä jotain merkitystä nyt olisi.
Miksi ainoita lapsia haukutaan? Mikä ongelma se voi olla monilapsisille perheille, jos jossakin perheessä on vain yksi lapsi??
Ainahan ainoita haukutaan, ovat muka epäsosiaalisia, passattuja ja lellittyjä kusipäitä ja kärsivät aikuisina vanhempien hoitamisesta jne. Tuntuu, että joku tekee lapsia aljon ihan vaan sen takia, että sitten aikuisena viihdyttävät ja hoitavat vaivaisia vanhempiaan. Kateushan se on, mikä useampilapsisia perheenäitejä ajaa yksilapsisia haukkumaan. Vituttaa kun itsellä kaikki hankalampaa ja häiriökäyttäytyviä lapsia, kun ei olla jaksettu panostaa kasvatukseen.
Kahden poikalapsen ja viiden vuoden tauon jälkeen tuli tyttö. Mieheni siis muuttui superrakastajaksi ja minä ilmeisesti kaunistun vuosi vuodelta? Voi kiitos, tällä elää taas pitkään..
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:43"]
[/quote]
Luitko sinä ollenkaan sitä aloitusta? Puhutitiin pelkkien poikien äideistä. ei varmasti kukaan kadehdi sinua.
Tottakai luin aloituksen. Mutta jos mä liki kahdeksan vuotta olen ollut yhden lapsen äiti, tytön, niin eiköhän mulla jotain kokemusta ole.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:43"]
[/quote]
Tottakai luin aloituksen. Mutta jos mä liki kahdeksan vuotta olen ollut yhden lapsen äiti, tytön, niin eiköhän mulla jotain kokemusta ole.
Höpöhöpö, ei voi yleistää. Tietysti jotkut toivovat kovastikin tyttöä/poikaa, mutta ei näitä voi yleistää. Itselläni poika ja tyttö. Ei haittaisi, jos ne olisivat molemmat samaa sukupuolta. Tytön ja pojan vanhemmuus ei eroa mielestäni niin paljon toisistaan, että pelkkien poikien vanhemmat jäisivät jostain suuresta paitsi kun ei ole tyttöä. Ja päinvastoin. Tietysti pieniä eroja on, mutta ei ne välttämättä sukupuolesta ole kiinni. Meillä tyttö on herkkis ja ujohko, poika meneväinen, eloisa ja reipas. Pääasia on, että on onnellisia, hyvinvoivia ja iloisia lapsia, ja nämä on meidän vanhempien vastuulla <3
Pojat on ihania! Olisi mieluusti ottanut vaikka kolme poikaa! Meidän poika on niiin suloinen kun taas tyttö aiheuttaa usein lähinnä mekkalaa itsestään (tottakai häntäkin rakastan isosti mutta paljon laskelmoivampi omasta edustaan kiinni pitävä pieni olento hän on kuin poikani).
Katkeruudesta en tiedä, mutta ainakin meidän kerhossa on eräs kahden pojan äiti, josta paistaa surullisuus siitä, ettei toinen lapsi (vielä vauva) ollutkaan tyttö, mitä kovasti toivoi. Ei peittele tätä asiaa mitenkään. Olen surullinen hänen puolestaan, vaikka en hänenkään usko olevan katkera, tai en ainakaan toivo sitä.
Kyllä on paljon sellaisia useamman pojan äitejä jotka toivoivat ainakin yhdestä tyttöä. Eivät varmaankaan tunne katkeruutta, mutta tytön olisivat myös halunneet. Erällä toisella (rekkautumispakkoisella) palstalla oli heille oma ketjukin, eikä osallistujia ollut mitenkään vähän.