Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pelkkien poikien äidit on niin katkeria

Vierailija
17.06.2012 |

tyttöjen äideille ja erityisesti yhden (tyttö)lapsen äideille? Huvittavaa. Eikö vaan kannattaisi olla kiitollinen niistä lapsistaan?

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei se lasten määrä tee elämästä hankalaa, samat hommat on tehtävä, pyykkikone soi ja ruokaa laitettava, vaikka olisi vain yksi lapsi. Meillä on usein muitakin lapsia viikoloppuja ja lomia viettämässä, ei ole yhtään vaikeampaa.

[/quote]

Anteeksi vaan mutta ne muut lapset on ihan eri asia kuin omat lapset. Yhden lapsen kanssa on helpompaa siksi ettei tarvitse koko ajan selvitellä kinastelevien sisarusten välejä, argh. Ei se pyykinpesu ja ruuanlaitto ole raskasta.

Itse olen ollut pph ja ne muut lapset on oikeesti paljon helpompia kuin omat. Jos hoitolapset olisivat käyttäytyneet mua kohtaan samalla tavalla kuin omat niin en olis päivääkään ollut perhepäivähoitajana :D

t. Pojan ja tytön äiti

Vierailija
2/134 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksi pelkkien tyttöjen isät ovat kateellisia poikien isille.

Äiti jää pojan kanssa vähän syrjemmälle, ei pääse osallistumaan niin paljon jne. tai tietysti pääsisi, mutta ne poikien jutut eivät ole niin mielekästä puuhaa useimmille äideille.

Sitten isät jäävät tyttöjen kanssa useimmiten paitsi jääkiekosta, futiksesta, autoista jne. joiden kanssa mies saa taantua takaisin lapseksi. Ei onnistu sama barbien kanssa."

Olen naisellinen nainen, mutta katselen useammin poikieni kanssa jalkapalloa kuin mieheni (ja myös juttelen aiheesta enemmän). Toisaalta poikieni harrastuksina ovat pianon- ja huilunsoitto, joihin mieheni musikaalisena osallistuu enemmän. Minä käyn vanhimman pojan kanssa juoksulenkeillä ja nuorempi harrastaa tanssia (street). Ja toisaalta luetaan kaikki tosi paljon ja yritän ehtiä lukea samoja kirjoja poikieni kanssa, jotta voidaan niistä yhdessä jutella (hunger games, potterit, eragon sarja, narniat etc...).

Mikä vimma joillakin on lokeroida lapsia (sukupuolen mukaan)?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin kiitollinen ja ylpeä kilteistä ja söpöistä pienistä pojistani. Mitään katkeruutta ei ole, ihailen kavereiden nättejä tyttölapsia ja heidän hempeitä vaatteitaan jne.. Minulle lapset on lapsia, molemmat sukupuolet on omalla tavallaan ihania!

Ainakaan vielä tässä iässä en kaipaa tyttölasta, ehkä sitten kun olen vanha ja haluaisin läheistä suhdetta lapsiini...luulen että tyttölapsen kanssa äiti voi olla läheisempi, ainakin itse olen oman äiti kanssa.

Mutta no, ap.lla taitaa olla huonoja kokemuksia tai sitten tykkää taas provoilla tästä vanhasta, kuluneesta aiheesta, blaah.... En provosoidu, sorry vaan!

Vierailija
4/134 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo en ole. enkä ymmärrä muitakaan katkeria; lapsettomia, tyttöjen vanhempia, jne...

en kaipaa tyttöä sillä minulla on ihanat kolme poikaa.

Vierailija
5/134 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä näemmä poikalapsien äidit olleet ihan villinä :D

Haukkukaa vaan oikein sydämenne kyllyydestä jos siitä tulee teille katkeroituneille hieman perempi olo. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa... Suosittelen myös nyrkkelilysäkin hakkaamista, se voisi auttaa teitä vieläkin paremmin :D

Tämä on muuten jännä ilmiö, miten poikien äideillä on ihan älytön tarve aina kehua omia poikiaan, ja samalla vakuuttaa kuinka onnellisia he ovat. Mikä ihmeen todisteluntarve teillä on?

Tyttöjen äidit ei tee tuota, mikähän mahtaa olla syynä...

Olen harkinnut todella tarkkaan perhekokoni, ja meille tämä on oikein hyvä ratkaisu, yksi lapsi riittää. Tämä päätös syntyi jo ennen kuin olin raskaana.

Lapsia riittää maailmassa rakastettavaksi, minun elämässäni on monta ihanaa lasta omani lisäksi.

Esim. minulla on eräs kaveri, jolla on 2 tyttöä.

Itselläni taas on 2 poikaa ja 1 tyttö.

Kun sain toisen poikani, hän voivotteli ja suoraan sanottuna manasi. Raskausaikanakin hoki, että minun pitäisi vihdoinkin saada se tyttö, että olisi vähän helpompaa o.O

Kun sitten kolmas oli tyttö, hän oli onnensa kukkuloilla. Sanoi, etten minä varmasti olisi kestänyt jos kolmaskin olisi ollut poika.

Hänen mielestään varsinkin hänen tytöt ovat maailman ihanampia yms. No tottakai jokainen kehuu lastaan, mutta kun se menee siihen, että hän samalla minun poikiani vähättelee ja sanoo ettei pojat osaa käyttäytyä, alkaa jo pikku hiljaa tympimään.

Sivulauseessa jaksaa olla sitä mieltä, ettei pojista ole mihinkään -.-

Että kyllä tyttöjenkin äidit osaavat :) Ja tekevät tuota.

Jos olisi totta, ettei tyttöjen äideillä olisi tarvetta kehua omaa lastaan edes joskus, ihmettelisin suuresti. Kyllä minä tuota tyttöänikin kehun. Valloittava tapaus :)

Ja ei muuten ole kasvatus tyttöjen ja poikien kohdalla sen erilaisempaa :)

Ja totta, ainakin meidän tyttö kitisee enemmän kuin pojat :D Vauvasta asti ollut vaativampi tapaus.

Vierailija
6/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vakuuttaa, että kukaan ei ole kateellinen jos jollain on pelkkiä tyttöjä.

Siis sitähän ne on, pelkkiä tyttöjä.

t: molempia löytyy

Vierailija
7/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aina sama tyttöjen äiti, joka tekee näitä aloituksia. Se, että seuraasi kartetaan, ei johdu kateudesta tai lapsistasi, vaan luonteestasi.

Vierailija
8/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytön viestiketju. Sekä aloittajalta että lähes kaikilta kommentoijilta. Eivätkö kaikki äidit rakasta lapsiaan sukupuoleen, ulkonäköön tai ominaisuuksiin katsomatta?

On typerää ajatella, että kaikki poikalasten äidit olisivat katkeria lapsistaan. Saati sitten että kaikki pojat olisivat väkivaltaisia ja aggressivisia ja huonostikäyttäytyviä häirikköjä.

Olen itse 12-vuotias tyttö, ja ihmettelen itsekin, miten eksyin lukemaan tätä ketjua. Teidän aikuisten pitäisi äiteinä opettaa meille lapsille ja nuorille suvaitsevaisuutta ja vastustaa kiusaamista ja syrjintää, mutta tässä ketjussa näkyy selvästi rasismi, kiusaaminen ja suora vihamielisyys toisianne/eri sukupuolen edustajia kohtaan. Rehellisesti sanottuna olen hyvin hämmästynyt siitä, että aikuiset ihmiset kehtaavat kirjoittaa tänne sellaisia. Ei ole ihme, että kouluissamme rehottaa kiusaamin ja vihamieliyys, jos äiditkin käyttäytyvät näin kaameasti (tosin vain netisä, mutta olen silti pöyristynyt).

Itseäni loukkas henkilökohtaisesti se, että tytöt luokiteltiin kitiseviksi, mariseviksi, hankaliksi ja juonitteleviksi pikkupissiksiksi/"naukulaisiks" ja ulkonäkökeskeisiksi inhottaviksi kakkaläjiksi. Tajuan toki, että olette itse aivan yhtä loukkaantuneita siitä, miten eräät kritisoivat poikia, ja se on ymmärrettävää. Ei kuitenkaan ile ymmrrettävää, miksi te kaikki ylipäätään teette näin? Mitä kiksejä tai nautintoa siitä saatte? Ette mitä varmimmin mitään. Onkin hyvin ihmeelliatä, miten ihmislaji nauttii itsensä korostamisesta, vaikka mustamaalaamalla toista ja kaikkea hänelle rakasta.

On jo sinänsä plyristyttävää, että minunkaltaiseni nuoren tytön, eli itse LAPSEN on huonautettava tästä teille. Olen suoraan sanotuna pettynyt siihen, että aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä netissä. Halventavia herjauksia vastakkaisista sukupuolista, tappelua, vihamielisyyttä. Mitä meistä nuorista tuleekaan tuolla esimerkillä. Tiedän, tämä on paksua lapsen suusta, mutta HÄVETKÄÄ.

Vierailija
9/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa, ja tämä toimii miehillä toisinpäin. Valitettavasti.

Itselläni molempia, ja molemmissa on oma viehätyksensä.

Vierailija
10/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstissäni oli huomattavan paljon kirjoitusvirheitä, mutta tabletilla on hankalaa. Toivottavati saatte selvää ja pahoitteluni epäselvästä tekstistä.

T: edellinen 12v kirjoittaja

Vierailija
11/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:55"]

Tekstissäni oli huomattavan paljon kirjoitusvirheitä, mutta tabletilla on hankalaa. Toivottavati saatte selvää ja pahoitteluni epäselvästä tekstistä.

T: edellinen 12v kirjoittaja

[/quote]

Taidat olla aika varhaiskypsä?

Vierailija
12/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö puhuu kyllä täysin asiaa. Meidän aikuisten pitäisi olla esimerkkinä nuorille. Tä topik ei vastaa hyvää käytöstä missään muodossa, vaan pelkästään epäluuloa, katkeruutta ja raivoa kanssaeläjiä kohtaan. Ja sitten päivittelette ja taivastelette kahvikupposilla naama norsunv*tulla, että miten nykynuorisokin on niin turmeltunutta. Syytä ei koskaan tarvitse etsiä omaa nokkaansa pidemmältä.

Vierailija
13/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö puhuu kyllä täysin asiaa. Meidän aikuisten pitäisi olla esimerkkinä nuorille. Tä topik ei vastaa hyvää käytöstä missään muodossa, vaan pelkästään epäluuloa, katkeruutta ja raivoa kanssaeläjiä kohtaan. Ja sitten päivittelette ja taivastelette kahvikupposilla naama norsunv*tulla, että miten nykynuorisokin on niin turmeltunutta. Syytä ei koskaan tarvitse etsiä omaa nokkaansa pidemmältä.

Vierailija
14/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katkera, minulla on kolme ihanaa poikaa :) yhtään lasta en taida enää haluta. Olen onnellinen, että minulla on kolme tervettä poikaa. Raskausaikana jännitti, että jos tulee tyttö, kun kavereiden elämää seurannut, niin kyllä poikien uhman kanssa pääsee niin paljon helpommalla :)

Vierailija
15/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katkera, minulla on kolme ihanaa poikaa :) yhtään lasta en taida enää haluta. Olen onnellinen, että minulla on kolme tervettä poikaa. Raskausaikana jännitti, että jos tulee tyttö, kun kavereiden elämää seurannut, niin kyllä poikien uhman kanssa pääsee niin paljon helpommalla :)

Vierailija
16/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennytkään, että pitäisi olla katkera. Tosin mulla on vasta kolme poikaa, toivottavasti saan vielä neljännenkin pojan.

Vierailija
17/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran kokenut katkeran vihlaisun tyttölasten äitejä kohtaan. Olin vaihtamassa silloin vaippaa ja kultaista suihkua päätyi seinäkelloon ja piparitaloon.

Vierailija
18/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keksimäsi juttu koska en tunne yhtään katkeraa poikien äitiä. Mikä sulla viiraa päässä. Kyllä ihmisellä ei ole kaikki hyvin, jos ei ymmärrä että meille poikien äideille on meidän pojat elämän rakkaus.

Taitaa olla ne tyttöjen äidit katkeria, kun noin nyppii toisten poikalapset.

Vierailija
19/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi poikaa ja ne on elämäni valo. En tunne yhtään vilkasta 9v. poikaa. Ja todellakin mua kinnostaa mun poikien jutut ja haluan suojella heitä kaikelta. Uskomatonta että joku kyseenalaistaa äidin rakkauden poikaansa kohtaan. Mua ei kiinnosta muiden kakarat on ne sitten tyttöjä tai poikia. Toiseksi tärkeimmät lapset on mulle poikien kaverit ja ne on kaikki poikia.Oikein odotan että pääsen veneilemään heidän kanssa ensi kesänä. Lapsuus on muutakin kuin taapero ikä. Mun pojat on jo 10v. ja 12v.

Vierailija
20/134 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:07"]

Mulla kaksi poikaa ja ne on elämäni valo. En tunne yhtään vilkasta 9v. poikaa. Ja todellakin mua kinnostaa mun poikien jutut ja haluan suojella heitä kaikelta. Uskomatonta että joku kyseenalaistaa äidin rakkauden poikaansa kohtaan. Mua ei kiinnosta muiden kakarat on ne sitten tyttöjä tai poikia. Toiseksi tärkeimmät lapset on mulle poikien kaverit ja ne on kaikki poikia.Oikein odotan että pääsen veneilemään heidän kanssa ensi kesänä. Lapsuus on muutakin kuin taapero ikä. Mun pojat on jo 10v. ja 12v.

[/quote]

Mua myöskin aidosti ihmetyttää tämä (provo)aloitus ja muutamat kommentit. Siis luuleeko joku oikeasti että muut kadehtivat hänen lapsiaan tai lapsien ominaisuuksia, tässä tapauksessa yhtä pientä X-kromosomia? Ja vieläpä niin paljon että ihan katkeroituu. :D

Mua ei oo myöskään koskaan voinut vähempää kiinnostaa muiden kakarat, ei tytöt eikä pojat. koskaan en oo ollut katkera saati kateellinen toisten lapsista, koska niitä kohtaan en tunne yhtään mitään, eivätkä ne tunnu millään tavalla "kiehtovilta". Omani taas ovat mulle kaikki kaikessa, joihin panostan 110% ja joita rakastan loppuelämäni ehdoitta. Raskaustestin tekemisestä asti olen vain halunnut juuri ne lapset jotka kohdussani kasvavat, huolimatta siitä ovatko tyttöjä vai poikia. Ovat molemmat poikia ja jos vaan joskus kolmannenkin saisin, saisi hänkin olla mieluusti poika, toki tyttökin käy yhtä hyvin, oma kun kuitenkin lapsi on. 

Tavallaan ymmärrän, että jokainen äiti voisi kuvitella toisten äitien olevan kateellinen juuri niistä omista kullannupuistaan; toki itsekin ajattelen omani olevan vaan niin fiksuja, hyväkäytöksisiä, älykkäitä ja kauniita, enkä ole koskaan muilla vastaavia nähnyt. Helposti voisin kuvitella kaikkien kadehtivat lapsiani ja läheisiä ja rakastavia välejäni heihin. Mutta ymmärrän kuitenkin sen TOSIASIAN, että naapurin muijaa ei vois mun lapset vähempää kiinnostaa, kuten ei muakaan hänen katraansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä