Tyttöjen äidit: haluaisitteko myös pojan
Eli jos saisitte vielä lapsen/ lapsia, haluaiisitteko ainakin yhden pojan myös? Tuntuu että monet poikien äidit haikailevat tyttöä, mutta onko näin myös toisinpäin?
Kommentit (79)
eivät tiedä mitä menettävät! Itselläni on esikoinen tyttö ja tytön lisäksi 2 poikaa. Ennen lapsia toivoin ehdottomasti tyttöä ja sainkin sellaisen. sitten kun tuli poikia niin maailmani suorastaan avautui:MITEN IHANAA OLLA POIKALAPSEN ÄITI! Pojat ovat niin liikuttavan suloisia osoittaessaan kiintymystään! Ja tytöt ovat huomattavasti haastavampia kasvattaa, se ikuinen valitus, mäkätys joka asiasta..."mulla ei oo sitä ja tätä ja sillä on se ja vaikka mitä" Ja parasta maailmassa on kun pieni poika sanoo sulle: Äiti sä oot kaunis, mä rakastan sua" kolahtaa sisimpään huomattavasti tunteikkaammin kun kuullessa samaa tytön suusta.
heh. ehkä tää on näin. Mulla kaksi tyttöä ja tietää kyllä näyttävänsä vanhalta, en odota kehuja heiltä evätkä kyllä kehukaan. todellakaan.
tosin en halua sellaista suhdetta lapsiini, että odotan heiltä kohteliaisuuksia ja kehuja, mun tehtävä ei ole olla se palvottu vaan palvontaa saa omat puolisot aikanaan. mun tehtävä on kasvattaa ja pitää jöötä ja ottaa vastaan se mitä tulee.
siis jos suhdelapseen on tuo että odottaa kehuja kun se on niiiiin ihanaa, kun lapsi ihailee äitiä, niin miten samalla kasvattaa? eihän se lapsi kehu äitiä jos sille pitää kuria?
Ihan lapsuudesta asti. Ei kotenkin tullut mieleen, että voisin edes saada pojan. Ja tulikin kolme ihanaa tyttöä enkä koe että mitään puuttuu.
tytön kaveriksi esikoiselle. Mutta toinen olikin sitten poika. Ihan hyvä niinkin.
Olisin halunnut vielä kaksi lasta lisää, mutta en erikseen toivonut kumpaakaan sukupuolta. Kun aloitimme adoptiovalmistelut, olisimme toivoneet tyttöä, mutta kansainvälisessä adoptiosta ei enää silloin voinut esittää sukupuolitoivetta. Kolmas lapsemme on poika. Neljättä ei varmaan koskaan tule, mutta jos tulisi niin olisi kiva saada poika kaveriksi pojalle.
sain tytön ja pojan.
Tuo pikku poika on hurmannuut mut ihan täysin ?
Mutta jos ei olisi tyttöä, kaipaisin sitä varmasti. En osaa sanoa miksi näin.
En voi kyllä sanoa, että olisi koskaan harmittanut, ettei ole tullut poikaa. Kahdesta ensimmäisestä toivoin tyttöä (itsekseni). Kolmannesta vähän pelkäsin, että jos tuleekin poika niin miten erilaista se olisi. Mies varmaan olisi toivonut edes yhtä poikaa.
Meillä mies on toivonut molemmissa raskauksissa jopa enemmän tyttöä kuin minä. No kaks isän tyttöä saatiinkin sitten! Myös tuttavapiirin miehet toivovat usein tyttöä, kun ovat helpompia.
Ne miehet "toivoo" tyttöä, etteivät leimautuisi sovinisteiksi ja jotta vaimo ei suuttuisi. Ovat huomanneet, että raskaana oleva nainen on tosi herkkä, paras vaan myötäillä. Mutta miesten kesken jutellessaan, kyllä ne poikaa toivoo. Näin kertoi mieheni, joka toivoi poikaa myös.
, jos sun miehesi on tossun alla niin ettei uskalla esittää omia toiveitaan vaan esittää sinun toiveesi ominaan, ei voi kuin sääliä sinua ja parisuhdettanne. Teidän tilanteenne ei kuitenkaan ole yhteneväinen kaikkiin maailman miehiin.
mutta tiedän, että mieheni olisi halunnut myös pojan, ja hänen takiaan olisin sitä toivonut.
Uskon jokaisen miehen toivovan, mutta kaikki ei uskalla sitä ääneen kertoa.
Saman logiikan mukaan jokainen nainen toivoo tyttöä, mutta kaikki ei uskalla sitä ääneen kertoa.
Saako tätä edes sanoa, mutta tietyllä tavalla mua ihan säälittää ne, joilla on vaan poikia.
ainakin yhtä poikaa. Tiedän, että jotkut sanovat toivovansa tyttöä juurikin vaimoa miellyttääkseen.
eivät tiedä mitä menettävät! Itselläni on esikoinen tyttö ja tytön lisäksi 2 poikaa. Ennen lapsia toivoin ehdottomasti tyttöä ja sainkin sellaisen. sitten kun tuli poikia niin maailmani suorastaan avautui:MITEN IHANAA OLLA POIKALAPSEN ÄITI! Pojat ovat niin liikuttavan suloisia osoittaessaan kiintymystään! Ja tytöt ovat huomattavasti haastavampia kasvattaa, se ikuinen valitus, mäkätys joka asiasta..."mulla ei oo sitä ja tätä ja sillä on se ja vaikka mitä" Ja parasta maailmassa on kun pieni poika sanoo sulle: Äiti sä oot kaunis, mä rakastan sua" kolahtaa sisimpään huomattavasti tunteikkaammin kun kuullessa samaa tytön suusta.
Lapsen osoittama hellyys ja rakkaudentunnustus tuntuu siis sinusta erityisen hienolta lapsen sukupuolen vuoksi - ei hänen oman, ainutkertaisen persoonansa vuoksi ja siksi, että sen sanoo oma lapsesi? Vaan siis pointti on se, että saat kehuja pikkuPOJALTA?!
Kuulostaa tosi oudolta ja oireelliselta.
Minun tuttavapiirissä on kyllä kaikki miehet toivoneet ainakin yhtä poikaa. Tiedän, että jotkut sanovat toivovansa tyttöä juurikin vaimoa miellyttääkseen.
Maailman pätevin tutkimustulos on "minun tuttavapiirini"...
Milta tuntuu jos nämä poikien äidit säälii sinua kun sinulla on vain tyttöjä?
Eiköhän asia mene niin että jokainen on tyytyväinen omiin lapsiina. Ja jopa nämä poikien äitejä säälivät tyttöjen äidit olisivat toista mieltä jos heidän tytöt olisivatkin poikia?
Sehän on hyvä jos poikien äidit ei toivo tyttöjä eikä tyttöjen äidit toivo poikia. Asia jota ei onneksi kuitenkaan voi itse päättää. Niin antaa kaikkien olla tyytyväisiä siihen mitä on saanut.
mutta please, ei säälitä toisia lasten perusteella!
Ne miehet "toivoo" tyttöä, etteivät leimautuisi sovinisteiksi ja jotta vaimo ei suuttuisi. Ovat huomanneet, että raskaana oleva nainen on tosi herkkä, paras vaan myötäillä. Mutta miesten kesken jutellessaan, kyllä ne poikaa toivoo. Näin kertoi mieheni, joka toivoi poikaa myös.
Tämän ketjun perusteella ne, jotka toivovat tyttöjä, ovat ongelmaisia ja traumatisoituneita, joiden pitäisi käsitellä patoumansa. Sen sijaan ne, jotka toivovat poikia, ovat vaan... normaaleja.
Hmm, miten tämä kuulostaa nyt siltä, että joillain on kova tarve korostaa sitä, miten ihanaa on olla nimen omaan POIKIEN äiti. Mistäköhän se kova korostamisen tarve tulee? Olisi kiva tietää.
Saako tätä edes sanoa, mutta tietyllä tavalla mua ihan säälittää ne, joilla on vaan poikia.
Tuskin heistä voi tasapainoisia aikuisia kasvaa, kun äitinsä ajatusmaailma on noin sairas.
että yleisesti näyttäisi siltä kaikki haluaa olla tyttöjen äitejä ja poikien äitejähän täällä on mollattu jo vuosi tolkulla melkein päivittäin. että poikien äideillä alkaa varmaan olla mitta täynnä ja siksi puollustautuvat. HArvemmin poikien äidit haukkuvat tyttöjä, toisin kuin tyttöjen ädit mollaavat jatkuvasti poikia. JA sit tää sääli homma mikä täällä on.
Tämän ketjun perusteella ne, jotka toivovat tyttöjä, ovat ongelmaisia ja traumatisoituneita, joiden pitäisi käsitellä patoumansa. Sen sijaan ne, jotka toivovat poikia, ovat vaan... normaaleja. Hmm, miten tämä kuulostaa nyt siltä, että joillain on kova tarve korostaa sitä, miten ihanaa on olla nimen omaan POIKIEN äiti. Mistäköhän se kova korostamisen tarve tulee? Olisi kiva tietää.
Mielestäni pelkkien poikien äidit ovat ikionnellisia pojistaan, mutta heille olisi tyttö ollut yhtä rakas.
Pelkkien tyttöjen äidit ovat ikionnellisia tytöistään ja siitä, ettei heillä ole poikia.
Tuossa on suuri ero. Itselläni poika ja kaksi tyttöjä ja voin kyllä sanoa, että yhtä ihania ne ovat molemmat. Pelkkien tyttöjen äideillä vain tuntuu olevan käsittämättömiä ennakkoluuloja poikia kohtaan. Jos heillä olisi oma poika, huomaisivat saman kuin mitä poikien äidit ovat jo huomanneet, sukupuolella ei ole väliä.
heh. ehkä tää on näin. Mulla kaksi tyttöä ja tietää kyllä näyttävänsä vanhalta, en odota kehuja heiltä evätkä kyllä kehukaan. todellakaan.
tosin en halua sellaista suhdetta lapsiini, että odotan heiltä kohteliaisuuksia ja kehuja, mun tehtävä ei ole olla se palvottu vaan palvontaa saa omat puolisot aikanaan. mun tehtävä on kasvattaa ja pitää jöötä ja ottaa vastaan se mitä tulee.