Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen paikka RAUMA on asua?

Vierailija
04.12.2024 |

On kyllä tuttu paikka noin muuten, mutta asuminen on aina vähän eri asia. Kokemuksia? Suosituksia/epäsuosituksia?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tääl paskemppa ol assu

Vierailija
2/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUMA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sisäänpäinkääntynyt vanha kalastajakylä, jossa nykyään paljon maahantulijoita.  Asioista päätetään sisäpiirissä, todellinen aito rehellinen välittäminen puuttuu.  Kaupungin virkamiehetkin asuvat muualla-kukapa täällä vapaaehtoisesti olisi.  Kauppakeskus piti tulla vuosia sitten-ei tullut-on vain ruma iso rikkoruohoja kasava tontti.  Linja-autoasemakin piti rakentaa, no ei  rakennettu, linja-autoja odotellaan pimeässä ja sateessa kirkon kupeessa.  Vanha Rauma on täynnä tyhjiä liikehuoneistoja, ja autiota tunnelmaa.  Jos sairastut, apua pitää hakea Porista, 50 km päästä. 

Vierailija
4/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sentään Suomen rikkain jääkiekkoseura.

Vierailija
5/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porilaisten mielestä maailman paskin

Vierailija
6/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin muuttaa Raumalle. Yksi kauneimpia Suomen kaupunkeja puutaloineen. Hyvän kokoinen, kaikki palvelut ja talouskin hyvässä kunnossa. Kasvuvyöhyke 1B. Hyvä kaupunki pyöräillä, liikkua ja harrastaa. Raumalla pyyhkii hyvin.

Vierailija
7/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehättävä merellinen pikkukaupunki. Vanha Rauma taitaa olla Suomen suurin yhtenäinen vanha ja myös todella kaunis ja elävä puutaloalue, jossa asutaan ja jossa on pieniä ja pienehköjä liikkeitä, kahviloita ja ravintoloita sekä tori ja tapahtumia eri vuoden aikoina. Kaupungin keskustaa pyritään kehittämään koko ajan entistä paremmaksi. Meri on lähellä ja täällä on venepaikkoja omillekin veneille, uintimahdollisuuksia saunomisen kera meressä (myös talvella), merenrantaravintoloita ja -kahviloita. Täällä on hyvä pyörätieverkosto eikä kovin pitkä matka minnekään ja bussitkin kulkee joten ilman omaa autoakin pärjää. Asuntojakin on ympäri kaupunkia eri hintaluokissa ja eritasoisia vuokra-asuntojakin löytyy,  ihan uusiakin asuinalueita on ja koulujakin suhteellisen lähellä asuinalueita. Tervetuloa tutustumaan Raumaan.

Vierailija
8/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, lisääkin saa laittaa 😊 Eikö linja-autoasemaa enää ole keskustassa, kuten aikanaan? 

Joka tapauksessa, ihan mukavalta kuulostaa. Onhan siellä kauppoja sen mitä tarvitsee, kauppakeskusta en kaipaa. Prismassa tulee välillä käytyä kun siinä ohitustien vieressä on. Pitää ensi kerralla ajella ja kävellä meren rannallakin.

Nykyään mulla on 90 km matkaa lääkäriin, että ei sekään ratkaise 😄 Ap

Vierailija
9/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun raumalla, olen asunut täällä 40 vuotta. Olen 49 v mies. Täällä on meri lähellä, pieni paikka periaatteessa. Ei vanhassa raumassa ole mitään nähtävää en ymmärrä miksi ihmiset tulee sitä katsomaan jostain kiinasta. Töitä täältä ei saa ainakaan raksalta ei oikein muutenkaan. Paljon ulkomaalaisia työntekijöitä telakalla ja raksahommissa. Tylsä paikka, ei mitään muuta tekemistä kun kalastusta.

Vierailija
10/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, lisääkin saa laittaa 😊 Eikö linja-autoasemaa enää ole keskustassa, kuten aikanaan? 

Joka tapauksessa, ihan mukavalta kuulostaa. Onhan siellä kauppoja sen mitä tarvitsee, kauppakeskusta en kaipaa. Prismassa tulee välillä käytyä kun siinä ohitustien vieressä on. Pitää ensi kerralla ajella ja kävellä meren rannallakin.

Nykyään mulla on 90 km matkaa lääkäriin, että ei sekään ratkaise 😄 Ap

Vanha linkka asema purettin vuosia sitten. Jonkinlainen linkka asema sijaitsee kirkon vieressä. Kauppakeskus piti tulla tarvontorille mutta ei ole tullut. Se tietäisi vanhan rauman kauppojen kuolemaa. 

Vierailija
11/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun raumalla, olen asunut täällä 40 vuotta. Olen 49 v mies. Täällä on meri lähellä, pieni paikka periaatteessa. Ei vanhassa raumassa ole mitään nähtävää en ymmärrä miksi ihmiset tulee sitä katsomaan jostain kiinasta. Töitä täältä ei saa ainakaan raksalta ei oikein muutenkaan. Paljon ulkomaalaisia työntekijöitä telakalla ja raksahommissa. Tylsä paikka, ei mitään muuta tekemistä kun kalastusta.

Jotkut ihmiset arvostavat kauniita vanhoja rakennuksia, historiaa, arkkitehtuuria... Vanhassa kaupungissa on viehättäviä kahviloita (mm. Wanhan Rauman Kaffebar), hyviä ravintoloita, kivoja pieniä putiikkeja (harvinaista nykypäivänä!) ja kirpputoreja. Asutaan Naantalissa ja käydään vuosittain Raumalla. Minä taas en ymmärrä, miten joku ei ymmärrä vanhan Rauman viehätystä, mutta näin ollaan erilaisia. 😊

Vierailija
12/42 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset arvostavat kauniita vanhoja rakennuksia, historiaa, arkkitehtuuria... Vanhassa kaupungissa on viehättäviä kahviloita (mm. Wanhan Rauman Kaffebar), hyviä ravintoloita, kivoja pieniä putiikkeja (harvinaista nykypäivänä!) ja kirpputoreja. Asutaan Naantalissa ja käydään vuosittain Raumalla. Minä taas en ymmärrä, miten joku ei ymmärrä vanhan Rauman viehätystä, mutta näin ollaan erilaisia. 😊

Monesti ihminen ei osaa arvostaa sitä mikä on liian lähellä. 

Vierailija
13/42 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti ihminen ei osaa arvostaa sitä mikä on liian lähellä. 

Just näin. Ystäväni on kotoisin Lapista ja kyselin suosituksia kivoista patikointireiteistä. Totesi ettei todellakaan tiedä, ei ole siellä tuntureille kapuillut eikä muutenkaan kuljeskellut, eikä koskaan ole ymmärtänyt miksi ihmiset sinne tulee lomille 😂 Ja kun kysyin vinkkiä poronlihalle, sanoi että hän ei ole poronlihaa syönyt sen jälkeen kun kotoa lähti eli teininä, eikä koskaan ole poroa itse valmistanut. Eikä valmista 😂

Vierailija
14/42 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis mutta raumalaiset pilaavat paikan. 

Vierailija
15/42 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauman arvostuksesta kertoo, että asuntojen hinnat ovat aika korkeat ympäristöön nähden. Porikin on halvempi vaikka on suuri kaupunki Raumaan nähden.

Vierailija
16/42 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raumatisoiva.

Vierailija
17/42 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni paska paikka jossa ihmiset luulee olevansa

Vierailija
18/42 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauman arvostuksesta kertoo, että asuntojen hinnat ovat aika korkeat ympäristöön nähden. Porikin on halvempi vaikka on suuri kaupunki Raumaan nähden.

Kuka nyt Poriin muuttaisikaan 😂 Meilläkin työt Porissa, mutta ei todellakaan ikinä muutettaisi asumaan sinne. 

Vierailija
19/42 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanh luannigas merikaupunk.

Vierailija
20/42 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hanurista. Nykyään. Raumalla on 40000 merimetsoa jotka söi kaikki kalat. Ahventa ei tule enää joten en voi tienata rahaa. Ennen sain jopa 100 kg ahvenia kuukaudessa ja tienasin 500-600 euroa ylimääräistä työttömänä mutta merimetsojen takia ahvenia saa enää todella vähän.