4-vuotiaita joilla päiväkotiin tuotaessa vaipat? Pottaa eivät ole nähneetkään.
Kommentit (183)
Siis ei saa"pakottaa" pottatreeneihin lasta ennen kuin itse pyytää pottaa...
Vierailija kirjoitti:
Sanattomaksi vetää kyllä tämä "ei saa pakottaa ennen kuin itse haluaa"-muoti.
Näistä kasvaa mielenkiintoisia aikuisia 🤔
Isokokoisille muksuille varmaan hoitajien kiva vaihtaa vaippoja, kun kakka-kasatkin on toista koko luokkaa kuin pikkuisten.. ja potalle ei saa ohjata.
Vierailija kirjoitti:
No oho. Mun lapsi osasi pyytää 1v3kk alkaen mutta miten voi pyytää jos ei ole ensin harjoiteltu?
Yli 4-vuotias lapsi kuulemma " voi ahdistua" jos ohjataan potalle. Isokokoisia vaippoja vaan roudataan joissa kokokin alkaa kiristämään kun muksu kasvaa kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ihmetellä miksi nykyään on näitä ns haastavia lapsia niin paljon. Ei siitä mitään tule että lapsi on joku pomo.
No eikö jo kaverit ihmettele? Toiset samanikäiset käy ihan itsenäisesti jo pöntöllä.
Joillakin lapsilla on pidätysongelma, fyysinen vaiva. Olen nähnyt vielä ekaluokkalaisen joutuvan käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Yli 4-vuotias lapsi kuulemma " voi ahdistua" jos ohjataan potalle. Isokokoisia vaippoja vaan roudataan joissa kokokin alkaa kiristämään kun muksu kasvaa kohisten.
Onneksi voi siirtyä suoraan käyttämään tenaa.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan jokin vamma jos 4 v tulee päiväkotiin vaipoissa.
Kehitysvammaiset lapset ovat aivan eri asia. Heillä saattaa olla pidätyskyvyssä haasteita .
Kyse on siitä, että päiväkotiin roudataan nyt näitä ihan yli 4 vee normimuksuja joita pidetään vauvoina mahdollsimman pitkään, vaipat edelleen ja lässytellään kuin vauvalle...joillakin jopa tutti vielä.
Onko kyse ihan terveistä lapsista? En oikein tykkää näitä vihakommenteista, lapsia ei saisi rankaista siitä millaisia huoltajat ovat. Aina se rakkaudellinen asenne kuitenkin.
No, siitähän sitten sukkela aikuinen kasvaa. Äitykkä ja isukki sitten hmeessä, kun 18-v lapselle pitää vielä vaippa vaihtaa puhumattakaan luokanvalvojista. Mahtaako osata solmia kengännauhojakaan itse saati käyttää haarukkaa ja veistä?
- Varmaan ei tarvitse lapsen mennä kouluunkaan ennen kuin pyytää 😄
- Niinpä. Saattaa ahdistua jos pakotetaan väkisin ennen kuin itse haluaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan jokin vamma jos 4 v tulee päiväkotiin vaipoissa.
Kehitysvammaiset lapset ovat aivan eri asia. Heillä saattaa olla pidätyskyvyssä haasteita .
Kyse on siitä, että päiväkotiin roudataan nyt näitä ihan yli 4 vee normimuksuja joita pidetään vauvoina mahdollsimman pitkään, vaipat edelleen ja lässytellään kuin vauvalle...joillakin jopa tutti vielä.
Varmaan nämä on niitä jotka on olleet pitkään kotihoidossa, päiväkodissa olisivat varmaan hyvinkin oppineet katsomalla muista mallia.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes yritetä treenaa. Vanhemmat nykyään haluaa mahdollisimman vähän ottaa vastuuta omista lapsista.