Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen äidit: haluaisitteko myös pojan

Vierailija
16.06.2012 |

Eli jos saisitte vielä lapsen/ lapsia, haluaiisitteko ainakin yhden pojan myös? Tuntuu että monet poikien äidit haikailevat tyttöä, mutta onko näin myös toisinpäin?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tiedä mitä menettävät! Itselläni on esikoinen tyttö ja tytön lisäksi 2 poikaa. Ennen lapsia toivoin ehdottomasti tyttöä ja sainkin sellaisen. sitten kun tuli poikia niin maailmani suorastaan avautui:MITEN IHANAA OLLA POIKALAPSEN ÄITI! Pojat ovat niin liikuttavan suloisia osoittaessaan kiintymystään! Ja tytöt ovat huomattavasti haastavampia kasvattaa, se ikuinen valitus, mäkätys joka asiasta..."mulla ei oo sitä ja tätä ja sillä on se ja vaikka mitä" Ja parasta maailmassa on kun pieni poika sanoo sulle: Äiti sä oot kaunis, mä rakastan sua" kolahtaa sisimpään huomattavasti tunteikkaammin kun kuullessa samaa tytön suusta.

Vierailija
22/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä, kun ovat helpompia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli tyttö. Se oli hyvä juttu, helpotus. Toisen sukupuolella ei ollut väliä ja sekin oli tyttö, mutta poikakin olis kelvannut. Kolmaskin oli tyttö, sama juttu kuin edellisen kohdalla.

Enää ei tule lapsia enkä kaipaa poikaa.

Vierailija
24/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa miksi, ehkä kun itsellänikin on siskoja ja tiedän miten ihanaa se on.

3 tyttöä

Vierailija
25/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttäisiin isiltä: Hei sinä tyttöjen isä, haluaisitko vielä pojan?

Veikkaan että jokainen haluaisi.

Meillä on yksi tyttö, ja mies olisi halunnut seuraavastakin lapsesta tytön. Itsekin toivoin ensimmäisestä tyttöä, tämän seuraavan kohdalla oli tunne, ettei sukupuolella ole väliä. Mies kuitenkin pettyi, kun kuuli, että ultran mukaan on tulossa poika, ja on vasta nyt (lähempänä synnytystä) "hyväksymässä" asian. Uskon, että lapsen synnyttyä hänen pettymyksensä viimeistään häipyy, ja lapsethan ovat ensi sijassa yksilöitä, eivät sukupuolensa edustajia. Mutta se ei siis pidä paikkaansa, että kaikki miehet haluaisivat pojan.

Vierailija
26/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat kamalia. Ei mitään käytöstapoja tai itsehillintää. Tappelevat ja rikkovat kaiken!

Vierailija
27/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi toivonut poikaa. Useimmille ihan sama. Kaks toivoi tyttöä huonon isäsuhteen vuoksi.

Vierailija
28/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on toivonut molemmissa raskauksissa jopa enemmän tyttöä kuin minä. No kaks isän tyttöä saatiinkin sitten! Myös tuttavapiirin miehet toivovat usein tyttöä, kun ovat helpompia.

Ne miehet "toivoo" tyttöä, etteivät leimautuisi sovinisteiksi ja jotta vaimo ei suuttuisi. Ovat huomanneet, että raskaana oleva nainen on tosi herkkä, paras vaan myötäillä. Mutta miesten kesken jutellessaan, kyllä ne poikaa toivoo. Näin kertoi mieheni, joka toivoi poikaa myös.

Vierailija
29/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät miehet eikä naiset?

Av-totuus on julkilausuttu.

Vierailija
30/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi tyttöä ja ei olisi väliä tuleeko tyttö vai poika jos vielä vauvahaaveet konkretisoituisi. Kolmas tyttö olisi ihan yhtä ihana.

Kyllä ne tytöt aikanaan poikia taloon tuo jos on tuodakseen ;).

Vierailija
31/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät miehet eikä naiset?

Av-totuus on julkilausuttu.

Kummatkin ovat ihania.

Vierailija
32/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saikin kahden tytön jälkeen. Puhui kavereilleen, että kauan kaivattu poika tuli. Pojan synnyttyä mies vähän aikaa kyynelehti, oli niin liikuttunut.

Hyvä suhde on kaikkien lasten kanssa ja arvostan miehen rehellisyyttä, että poikaa toivoi.

Uskon jokaisen miehen toivovan, mutta kaikki ei uskalla sitä ääneen kertoa.

Vierailija
33/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mammat täällä kinaa kellä on asiat parhaiten, niillä keillä on tyttöjä, niillä kellä on poikia vai niillä kellä on molempia.

Ei me äidit omisteta lapsiamme. He ovat ihan omia yksilöitään jotka ennemmin tai myöhemmin tekevät omia valintojaan elämässään ja elävät ihan omaa elämäänsä. Elämää johon me saamme kuulua tärkeänä osana. Ja se millainen rooli meillä sitten tulee olemaan aikuisten lastemme elämässä ei ole kiinni mistään muusta kuin siitä millaiset suhteen luomme lapsiimme ja millaisia vanhempia osaamme olla. Sekä miten otamme lapsemme tulevan puolison vastaan ja annamme sitten aikanaan nuoren perheen tehdä omat ratkaisunsa.

Vierailija
34/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä äidit, jotka haikailevat tyttöä eivät taida ymmärtää että ei se äitinä oleminen tarkoita että tyttärestä tulee oman itsensä jatke tai että eletään uudestaan jotain menetettyä lapsuuttaa tai että tytön kautta pääsee ostelemaan kauniita mekkoja kun itse kulkee kulahtaineissa epänaisellisissa vaatteissa. Lapset on lapsia ja yksilöitä, sukupuoleen on turha tuijottaa. Jotkut naiset vierastavat poikia, koska eivät ole tutustuneet miten ihania pienet miehenalut ovat. Samoin varmaan miehillä, jotka toivovat poikaa oman itsensä jatkeeksi. Ensin pitää käsitellä omat traumansa, ettei ole mitään odotuksia tai toiveita lapsiensa suhteen.

Jos joku haikailee menetettyä lapsuuttaan, sitä voi hakea lapsen kautta, oli sitten tyttö tai poika. Itse toivoin varsinkin ensimmäisen kohdalla kovasti tyttöä, mutta ei mistään noista mainitsemistasi "syistä". Ja esimerkiksi mitään prinsessaleikkejä en ole itse leikkinyt koskaan lapsena, eikä niitä kohtaan ole osoittanut mielenkiintoa nyt melkein 4-vuotias tyttärenikään.

Hienoja lastenvaatteita oli kyllä kiva etsiä ja löytää, mutta minulle ne tarkoittavat retro-henkisiä, melko sukupuolineutraaleja.

Sinun teoriasi mukaan niillä, jotka haluavat mieluummin tytön, on jotain traumoja - vastaavasti varmaan ajattelet, että poikia ylenmäärin hehkuttavilla ja nimenomaan poikia haluavilla on myös jotain traumoja tai muita ongelmia?

Itsekin kirjoitat, että lapset ovat yksilöitä... SE pitää paikkansa. Ei ole mielekästä niputtaa lapsia kahteen muottiin sukupuolen mukaan. Eikä se, jos aikuinen tavallaan elää lapsuutensa maailmaa uudestaan lapsen kanssa, mistään traumoista kerro. Sehän voi kertoa siitäkin, että on löytänyt uudestaan sadunomaisen, ihanan tavan kokea maailma.

Vierailija
35/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miehet "toivoo" tyttöä, etteivät leimautuisi sovinisteiksi ja jotta vaimo ei suuttuisi. Ovat huomanneet, että raskaana oleva nainen on tosi herkkä, paras vaan myötäillä. Mutta miesten kesken jutellessaan, kyllä ne poikaa toivoo. Näin kertoi mieheni, joka toivoi poikaa myös.

Eli miehet ovat kaikki samanlaisia. Naiset sen sijaan ovat keskenään erilaisia - tässäkin asiassa. Mutta miehet ovat kaikki samanlaisia. Niinkö?

Ja jos niin on, niin ehkä siinä on syy, miksi ihmiset toivovat enemmän tyttöjä. Kuka nyt mitään stereotyyppisiä klooneja haluaa. Vai...?

Vierailija
36/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on toivonut molemmissa raskauksissa jopa enemmän tyttöä kuin minä. No kaks isän tyttöä saatiinkin sitten! Myös tuttavapiirin miehet toivovat usein tyttöä, kun ovat helpompia.

Meillä esikoinen on tyttö ja toista odottaessani mieheni toivoi että tulisi tyttö. Pelkäsi ettei osaa olla tasavertainen lasten kesken jos tulee poika. Hyvin menee kahden tytön kanssa ja isä viettää paljon aikaa lasten kanssa kalalla, verstaalla jne.

Vierailija
37/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tiedä mitä menettävät! Itselläni on esikoinen tyttö ja tytön lisäksi 2 poikaa. Ennen lapsia toivoin ehdottomasti tyttöä ja sainkin sellaisen. sitten kun tuli poikia niin maailmani suorastaan avautui:MITEN IHANAA OLLA POIKALAPSEN ÄITI! Pojat ovat niin liikuttavan suloisia osoittaessaan kiintymystään! Ja tytöt ovat huomattavasti haastavampia kasvattaa, se ikuinen valitus, mäkätys joka asiasta..."mulla ei oo sitä ja tätä ja sillä on se ja vaikka mitä" Ja parasta maailmassa on kun pieni poika sanoo sulle: Äiti sä oot kaunis, mä rakastan sua" kolahtaa sisimpään huomattavasti tunteikkaammin kun kuullessa samaa tytön suusta.

Blaa blaa blaa.

Vierailija
38/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä, kun ovat helpompia. Millä tavalla ovat helpompia??

lastenhoitajan vaikka törmään villeihin poikiin, niin ne saa sentään kuriin mutta voi luova itsepäisiä tyttöjä niihin ei auta mikään!!

Vierailija
39/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai nainen?

Ystäväni synnytti toisen tytön , oli kuvitellut ja toivonut saavansa pojan, kun raskaus erilainen ja mies toivoi kovasti poikaa. Mies totesi jo synnytyssalissa: eikö se ollutkaan poika.

No, aina toiveet eivät toteudu ja lapset ovat silti rakkaita.

Vierailija
40/79 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos itsellä on vaikkapa vain poikia tai vaib tyttöjä niin ei saa vähätellä niitä toisia äitejä ja heidän lapsiaan ja elämiään.

Itselläni on vain poikia. Suloisia ovat ja rakkaita. Yhtä suloisia ja rakkaita olisi varmasti olleet tytöt.

Asia miksi minä en voi sietää näitä sukupuolikeskustelja on se, että mm. eräs hyvä ystäväni sanoi minulle ihan pokkana, että säälii poikien äitejä ja siiis myös minua. Hänellä itsellään on vai tyttöjä. En voi sietää, enkä käsittää että joku säälisi minua ihanista pojistani. En minäkään sääli ystävääni koska hänellä on vain tyttöjä.

Ja ikäpäivänä en sanoisi tollaista asiaa ääneen. Koen poikien äitinä usein, että minua vähätellään tai yritetään vähätellä ja aina ylistetään sitä miten ne tytöt on parempia ja kuinka poikani tuskin edes soittavat minulle kun olen vanha.

Oli niin tai näin minä rakastan poikiani, yhtäkään en pois vaihtaisi. Silti nämä sääli puheet yms loukkaavat minua ja koen että ne loukkaavat myös poikiani. HEissä ei ole yhtään mitään vikaa.