Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Avioehto, onko reilu?
14.06.2012 |
Kyseessä uusioperhe. Meidän avioehdon mukaan en saa erossa mitään. Olen myöskin testamentin ulkopuolella. Henkivakuutus on ainoa, jossa pääedunsaaja olen minä.
Asumme mieheni tahdosta pienellä paikkakunnalla, jossa alallani työllistymismahdollisuudet olemattomat. Ennen tänne muuttoa tienasin n.5000e/kk. Eli en pysty kerryttämään omaa omaisuuttani, mutta jos minut jätetään en myöskään saa mitään.
Ex-vaimo sai puolet omaisuudesta, kun erosivat, vaikka ei ole kartuttanut heidän omaisuuttaan millää tavalla.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
mutta hän syyttää siitä miestä. Mies teki päätöksen asua pienellä paikkakunnalla, ap teki päätöksen olla miehen kanssa. Hän tiesi, että siitä seuraa työn menettäminen jne., mutta hän teki sen silti. Päätös oli naisen, mutta maksajaksi hän haluaa miehen.
Kaikkea ei voi saada, joten on väärin, että mies joutuu maksamaan siitä, että nainen ei uudella paikkakunnalla hae töitä.
Ja jos nainen on niin tyhmä, ettei tajua hankkia mitään omaisuutta 5000 e/kk palkallaan ennen avioitumista, niin jo joutaakin olemaan tyhjätaskuna myös avioliitossa.