Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioehto, onko reilu?

Vierailija
14.06.2012 |

Kyseessä uusioperhe. Meidän avioehdon mukaan en saa erossa mitään. Olen myöskin testamentin ulkopuolella. Henkivakuutus on ainoa, jossa pääedunsaaja olen minä.

Asumme mieheni tahdosta pienellä paikkakunnalla, jossa alallani työllistymismahdollisuudet olemattomat. Ennen tänne muuttoa tienasin n.5000e/kk. Eli en pysty kerryttämään omaa omaisuuttani, mutta jos minut jätetään en myöskään saa mitään.

Ex-vaimo sai puolet omaisuudesta, kun erosivat, vaikka ei ole kartuttanut heidän omaisuuttaan millää tavalla.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talo miehesi kokonaan vai? Autot jne miehen nimissä?

Vierailija
22/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ollaan yhdessä, tehdään elämään liittyvät päätökset yhdessä. Jos mies haluaa asua kanssasi paikkakunnalla, missä vain hänellä on töitä, pitäisi hänen ymmärtää, että tasapuolisuuden nimissä hänen palkastaan kuuluisi puolet sinulle. Sinähän siinä olet uhrautunut menemään hänen perässään. Jos ei miellytä niin muuttakaa jonnekin, jossa molemmilla on mahdollisuudet omaan työhön ja omaisuuteen. Kompromisseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jommalla kummalla lapsia vai molemmilla ennestään?

Kuka saa testamentin mukaan rahat? Miehen lapsetko?

24/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Meidän avioehdon mukaan en saa erossa mitään...

Vähän huonolta diililtä kuulostaa.

Vierailija
25/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avioliitossa voi rajata millään avioehdolla puolisoa ´perinnöttömäksi

mutta avioehdolla voi rajata puolison avio-oikeuden myös kuolleen puolison omaisuuteen pois.

Vierailija
26/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei avioliitossa voi rajata millään avioehdolla puolisoa perinnöttömäksi"

Ilman testamenttia leski ei peri mitään.

Vierailija
27/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ei PERI.

Vierailija
28/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenttini oli siis kasille. muutkin kerkesi vastata välissä.

t.11

Vierailija
29/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1yhteinen lapsi ja miehellä aikuisia lapsia edellisestä liitostaan.

Miehellä on testammentti, joka määrää kaiken omaisuuden lapsille eli puolison poissulkeva. Tämä on tehty jo ennen minua.

Vierailija
30/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sinulle, kun olet löytänyt niin ihanan miehen!

Täytyy olla harvinaisen ihana, että hänen vuokseen kannattaa luopua niin hyväpalkkaisesta työstä, mahdollisesti jopa työttömyyskorvauksesta (ansiosidonnaista et varmaan saa, vaikka olisit työttömänä?), myös muista palkkatulon mukaan maksettavista etuuksista, kuten äitiyspäivärahoista, sekä eläkkeistä.

Että minä olen kateellinen! Minä vaihtaisin nykyisen avioehdottoman mieheni milloin tahansa 5000 euron kuukausipalkkaiseen työhön.

Vierailija
31/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei ole ennustettavuutta, kauskantoisesti katsottuna ei voi tietää mitä kaikkea tulevaisuus tuo tullessaan.

Kaikki hyvä ei ole ikuisesti ansaittua, mistä sitä voi tietää vaikka miehesi olisi puilla paljailla eron sattuessa ja sinulla sitten taas olisi sitä omaisuutta.

Isän ja lasten välille voi tulla riitaa jne. ja kohta kaikki hänen omaisuutensa laitetaan sinun nimiisi, tämä vaan esimerkkinä.

Vierailija
32/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko uudelleenkouluttautua, hankkia uuden ammatin? Saatko kuitenkin jollain konstilla taas omaa rahaa tulevaisuudessa? Miehen varaan ei kannattaisi jättäytyä. Vaikka olisi esim. tilallinen, niin vois maksaa sulle pientä palkkaa tilalla tehdystä työstä.

Vierailija
33/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olet tuon avioehdon kuitenkin allekirjoittanut?

Vierailija
34/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ostatte sen molempien nimiin. Esimerkiksi asuntolaina. Omistat silloin puolet ja sitä sinulta ei voi viedä mikään testamentti.

Vierailija
35/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimensä tuollaiseen paperiin jos miehen ehdoilla eletään?? Valtavan typerää!

Vierailija
36/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että palaat elämään omaa elämääsi.

Vierailija
37/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden huumassako olet mennyt avioitumaan näin huonoilla ehdoilla ja vielä muuttamaan jonnekin korpeen? Eroa pian ja etsi uudelleen se kovapalkkainen työ itsellesi. Onko sulla omaa omaisuutta lainkaan? Ikävä sun on vanhana yksin koittaa kituuttaa pienellä eläkkeellä iloman omaisuutta. Etkö todella hoksannut miettiä näitä asioita ennen avioitumista?

Vierailija
38/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ole koskaan tajunnut.

Miehesi tahto on asua pienellä paikkakunnalla, mutta se ei tarkoita, että sinulla ei ole vastuuta tilanteestasi. Kukaan ei ole pakottanut sinua sinne, joten on ihan oma ongelmasi, jos ei ole tuloja. Älä syytä miestä omista valinnoistasi!

Edellinen vaimo vei mieheltä puolet, nyt hän on viisastunut ja tietää, että toiste ei samaa tulla tekemään.

Miksi kenenkään pitää luopua omaisuudestaan siksi, että sanoi "tahdon"? mene ap töihin, elä oma elämäsi, elätä itse itsesi. Vai haluatko, että mies ei tee mitään ja ryhtyy kuluttamaan omaisuuttaan ja sinä pääset häntä elättämään?

Vierailija
39/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään pitää luopua omaisuudestaan siksi, että sanoi "tahdon"?

Minä en aina ymmärrä näitä avioehdon puolesta puhujia. Eikö perhe ole YHTEINEN yksikkö? Jos perheenä YHDESSÄ tehdään päätöksiä, esim. että toinen käy töissä ja toinen on kotona, eikö silloin ole oikeus ja kohtuus että päätöksen taloudelliset seuraukset myös jaetaan yhdessä? Eli myös että mahdollisen avioeron tullessa myös omaisuus jaetaan. Ap:n tapauksessakin kyse on yhteisestä päätöksestä (muutto yhteen, vaikka se tarkoittaa toisen jäämistä työttömäksi). Ilman muuta minusta avioehto tässä tapauksessa on epäreilu.

Vierailija
40/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi haluaa perintönsä lapsilleen. Jos se menisi sinulle, niin meihen lapset eivät peri sinua ja silloin he eivät saisi mitään. On luonnollista haluta jättää omaisuutensa lapsilleen.

Sitä hyväpalkkaisen työn jättämistä ja työttömäksi jättäytymistä olisin saattanut miettiä enemmän...