Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Syön vain yhden aterian päivässä" -tyypit

Vierailija
25.07.2014 |

Millä nämä tyypit täyttävät mahansa, jos syövät vain lounaan tai vaihtoehtoisesti vain päivällisen? Leipää ja jugurttia -tyyppisesti muilla aterioilla? Koska eihän sitä normaali liikkuva ihminen pärjää yhdellä kunnon aterialla... Luulisi että tulee tuolla tyylillä puputettua kaikkea turhaa pitkin päivää..

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ei tule kerrottua että siinä sivussa menee karkkia, suklaapatukka silloin tällöin, pullakahvit yms.

Vierailija
2/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä juon vihreää teetä, nyt helteellä maustettua kivennäisvettä. Olen laiharilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin tollanen töissä ennen raskautta, söin työaikana ehkä yhden suklaapatukan, kotona vasta kunnolla. Hyvin pärjäsin, kahvia tosin join paljon, että sillä varmaan mahaani täytin. Töissä ei vaan ollut aikaa syödä.

Vierailija
4/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön yhden aterian päivässä. On tottumiskysymys, itselläni jo 15v ajalta. Ei tarvitse muuta syödä. Nälkä ei ole :)

Vierailija
5/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mä ainakin syön. Mut se ateria kestää aamukahdeksasta iltakymmeneen.

Vierailija
6/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse juon aamulla vain kahvia ja lounaankin jätän väliin. Kahdelta syön pari leipää ja viideltä tai kuudelta syön kunnon ruoan jälkiruokineen. Illalla en välttämättä enää tarvitse kuin teetä. Joskus tulee napattua yöpalaksi jotain mitä tekee mieli. Voin hyvin kun ruokailurytmini on tällainen, elimistöni on tottunut siihen että saa levätä vähintään kaksitoista tuntia vuorokaudessa.

Vierailija
7/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:28"]

Itse syön yhden aterian päivässä. On tottumiskysymys, itselläni jo 15v ajalta. Ei tarvitse muuta syödä. Nälkä ei ole :)

[/quote]Mulla sama, mutta vain viiden vuoden ajalta. Ja hyvin jaksan. Työni on keskiraskasta fyysistä työtä ja pärjään hyvin vähällä ilman minkäänlaisia vaikeuksia, vihapuuskia, väsymisiä tms. En ole ikinä tarvinnut syödä isoja määriä, herkut ovat myös aika vähissä ja painoni + terveyteni on mainio myös arvoiltaan.

Vierailija
8/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli juuri tuollainen, häintuskin muisti syödä edes sitä yhtä ateriaa ennenkuin minä tulin mukaan kuvioihin. Puputti sitten yötämyöden voileipiä. Sai hankittua 2 tyypin dbn itselleen.

Mä olen aina ollut pieni, hoikka ja syönyt 2 lämmintä ateriaa päivässä (tai vähintään ruokaisa salaatti) - ei koskaan pelkkää leipää "ruuaksi". Iltapalaa en tarvitse enkä välipalaa joten 3 päivittäisellä aterialla mennään + päivittäisillä herkuilla:)

Vierailija
9/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina kuvitellyt, että aikuinen pärjää vallan mainiosti yhdellä aterialla, eikä leipä oke saatanasta.

Vierailija
10/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen saanut vähän korjattua tilannetta mutta silloin kun noin elelin niin join aamulla pari kuppia kahvia, jos joskus oli nälkä niin söin lounaalla vaikka vähän raejuustoa tai pähkinöitä. Sitten ruokaa klo 17-19. Illalla ennen nukkumaan menoa hedelmä tai jogurtti, ei aina. Kahvia meni kaikkinensa about 4-6 kuppia/päivä. Vettä kolme-neljä litraa.

Viikonloppuisin tuli/tulee syötyä vähän paremmin.

En edelleenkään pysty syömään kovin usein, koska en varsinaisesti tunne nälkää. Jos nälkä tulee enkä syö heti niin se menee pian ohi.

Vierailija
11/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yhden tai kaksi ateriaa päivässä, enkä lainkaan välipaloja. Rasva on se juttu mikä pitää nälän loitolla.

Vierailija
12/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoo syövänsä yhden aterian päivässä, niin kyllä varmasti päivän aikana syö muutakin. Niin sanottuja välipaloja.

Mä syön kolme ateriaa päivässä, en niiden välissä syö muuta.

Vierailija
13/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:26"]

Millä nämä tyypit täyttävät mahansa, jos syövät vain lounaan tai vaihtoehtoisesti vain päivällisen? Leipää ja jugurttia -tyyppisesti muilla aterioilla? Koska eihän sitä normaali liikkuva ihminen pärjää yhdellä kunnon aterialla... Luulisi että tulee tuolla tyylillä puputettua kaikkea turhaa pitkin päivää..

[/quote]

Olen iso mies ja teen raiskaita rakennustöitä. Aamulla en ehdi tai en jaksa nousta niin aikaisin että ehtisin syödä. Meen töihin klo 7:ksi. Teen töitä yksikseni urakoimalla, enkä pidä ruoka tai kahvitaukoa koko päivän aikana. Useampi vesipullo on mukana. Kun tuun kotia kello 19-20 aikaan, niin vaimo on tehnyt erittäin lihaisan ja rasvaisen ruoan, jolla pärjään hyvin seuraavaan iltaan asti ilman mitään välinapostelua...

Vierailija
14/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aamupalaa, välipalaa ja iltapalaa ei lasketa aterioiksi? Mä syön ne, ja päivällisen. Samoin itse asiassa myös lapseni varsinkin kotona ollessaan (kun ei ole koulua, siis).

Me syödään aamupalaksi niin paljon, ettei kellään ole nälkä vielä lounasaikaan. Joskus 13-15 välillä syödään pientä välipalaa, hedelmiä tai kasviksia, lapset saattaa ottaa leipää. Heillä on lupa ottaa omatoimisesti kaapista mikä sattuu maistumaan, kun on välipalan nälkä. Päivällinen syödään 17-18 välillä, ja silloinkin syödään paljon, ja sitten halutessaan voi vielä ottaa iltapalaa samaan tyyliin kuin välipalalla.

Meillä ei ole kaapeissa pullaa (paitsi pakkasessa, eikä niitä kukaan koskaan jaksa alkaa sulattamaan), karkkia, suklaata, muroja, jugurttia, vanukkaita tai muutakaan turhaa ruokaa. Niitä ostetaan vain silloin tällöin kun erikseen halutaan herkutella, ei varastoida kaapeissa kaiken aikaa. Maitotuotteita meillä ei käytetä, paitsi juustoja, viljatuotteita käytetään vain rajallisesti (leipää syö lapset, muttei todellakaan mene pussillista paahtoleipää päivässä, kuten naapurissa). Ei kellään ole tarvetta mussuttaa jotain pitkin päivää, ja vaikka olisikin, niin tuskin se nyt kovin paha olisi jos mussuttaa hedelmiä ja kasviksia ja pähkinöitä.

Niin, ja liikutaan kyllä ihan normaalisti, mitä se nyt sitten onkaan. Ei ole autoa, joten kaikki reissut tehdään kävellen, pyörällä tai julkisilla. Lapset leikkii paljon ulkona, harrastaa liikuntaa ja niin edelleen kuten normaalit lapset, ja aikuiset harrastaa liikuntaa 4-5 kertaa viikossa.

Vierailija
15/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lounaalla kunnolla, aamulla pari leipää, välipalalla jogurtti/rahkamössöä ja hedelmän sekä illalla pari voikkaria ja ehkä salaattia. Päiväkahveillä voi mennä yksi keksi tai kaksi.

En mielestäni silti ylensyö iltaisin, vaikka syönkin vain yhden lämpimän aterian lounaalla. Syön silloin niin runsaasti, ettei loppupäivästä tarvitse niin paljon.

Vierailija
16/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ateria on jotain mitä kokataan. Lomalla en tod. kokkaa kahdesti päivässä. Mikä vika siinä on, jos syö välipaloja, häh? En muutenkaan tykkää syödä paljon keskellä päivää, joten oikeastaan salaattilounaani töissäkin taitaa olla pikemminkin välipala.

Vierailija
17/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin syön vain kerran päivässä. Aamulla nousen vasta tasan niin, että ehdin nopeasti käydä suihkussa ja lähteä töihin, joten syömiselle ei jää aikaa. Aamupalasta tulee lisäksi vain paha olo, ja päivälläkään ei yleensä ehdi syömään/ei ole töissä mukana eväitä. Illalla sitten vetelenkin ihan kohtuuttoman suuren aterian. Välillä kun olen ruokia laskenut yhteen niin saatan syödä yli kilon kerralla. Eihän tämä tervettä ole millään tavalla, mutta tottumiskysymys se on, sillä minulla ei ole pitkään aikaan ollut päivisin edes nälkä.

Vierailija
18/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:44"]

Jos sanoo syövänsä yhden aterian päivässä, niin kyllä varmasti päivän aikana syö muutakin. Niin sanottuja välipaloja.

[/quote]

Höpö höpö. Mä en ainakaan syö yhtään mitään välipaloja tai napostele mitään. Aamulla juon 3 kuppia kahvia, lounaan syön työpaikkaruokalassa ja that's it. Kahvia juon iltapäivällä pari kuppia ja illalla menee lasi/pari vettä. Näin siis normaalisti. Toki juhlat yms poikkeavat tästä. Tällä menolla olen mennyt kuopuksen syntymästä lähtien, eli parikymmentä vuotta.

Vierailija
19/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:27"]Monesti ei tule kerrottua että siinä sivussa menee karkkia, suklaapatukka silloin tällöin, pullakahvit yms.

[/quote] ehkä sulla tulee meillä muilla ylermeillä ei.

Vierailija
20/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä pärjää hienosti, jos välttelee hiilihydraatteja ja syö reippaasti rasvaa. Nälkä ei vaivaa eikä ole verensokerin heittelyitä.