Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Syön vain yhden aterian päivässä" -tyypit

Vierailija
25.07.2014 |

Millä nämä tyypit täyttävät mahansa, jos syövät vain lounaan tai vaihtoehtoisesti vain päivällisen? Leipää ja jugurttia -tyyppisesti muilla aterioilla? Koska eihän sitä normaali liikkuva ihminen pärjää yhdellä kunnon aterialla... Luulisi että tulee tuolla tyylillä puputettua kaikkea turhaa pitkin päivää..

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi tuttu oli ollut vuosikaudet työttömänä ja hän oli just sellainen yhden aterian ihminen. Sanoi, että ei ole rahaa ostaa ruokaa, mutta hyvin riitti rahat polttaa tupakkaa toista askia päivässä. Hän piti nälkää kurissa juomalla monta mukia kahvia päivässä ja polttamalla melkein ketjussa. Hyvin kyllä ruoka maistui, kun joskus kutsuin kylään...

Vierailija
62/70 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tosi iso ateria päivässä, lisäksi aamupalaksi hedelmä ja iltapalaksi jogurtti, muun ajan juon teetä, illalla kofeiinitonta teetä. Ei tule nälkä aterioiden välissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön yhden aterian päivässä ja pärjään, vaikka tiedän ettei se ole tarpeeksi ravinnollisesti. Mutta ei voi mitään kun anoreksia taas aktivoitunut. En pysty syömään enempää kuin max 400g jotain, kahvin ja jonkun hedelmän päivässä. Luultavasti menee huonompaan suuntaan taas ajan kanssa.

Silloin kun anoreksia ei ole aktiivisena, en pysty syömään enempää kuin 2 kertaa päivässä kevyesti (tai 1 kerta raskasta ruokaa). Lääkäri sanoi että pitäisi syödä 5 kertaa. En pystyisi vaikka jokainen kerta olisi vaan joku voileipä.

Vierailija
64/70 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää yhdellä aterialla, kunhan se on kunnollinen eli ei sisällä mitään höttöä, vaan kunnolla proteiinia ja rasvaa. Hiilarit minimiin. 

Ei mahaa tarvitse olla vähän väliä täyttämässä. Se yksi kunnollinen ateria riittää, mitään ei tarvita lisäksi. 

Vierailija
65/70 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun yksi tuttu oli ollut vuosikaudet työttömänä ja hän oli just sellainen yhden aterian ihminen. Sanoi, että ei ole rahaa ostaa ruokaa, mutta hyvin riitti rahat polttaa tupakkaa toista askia päivässä. Hän piti nälkää kurissa juomalla monta mukia kahvia päivässä ja polttamalla melkein ketjussa. Hyvin kyllä ruoka maistui, kun joskus kutsuin kylään...

Kiitos näistä tiedoista.

Vierailija
66/70 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kolmesti päivässä. Olen pienikokoinen, paino on jotain 50kg:n tienoilla. Aamupalalla kaksi leipää, marjoja/hedelmiä ja kahvia. Päivällä jotain, se vaihtelee mitä. Joskus banaania ja rahkaa, joskus pulla, joskus patonki. Lämpimän aterian syön klo 18 maissa.

Hyvin jaksan käydä lenkillä.

Vierailija
67/70 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kerran päivässä, ruokailu alkaa klo 8 ja päättyy klo 20.

Vierailija
68/70 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. Ja todella hyvin. Itseasiassa minä söin aina vain yhden aterian ja siihen päälle esim leipää välipaloina. Olin 168/69 mies. Kun vaihdoin pari vuotta sitten työpaikkaa ja aloin kantamaan töihinkin lämpimän ruoan leipien sijaan olen nyt 168/77 ja mietinkin miten ihmeessä laihduttaa. Syön liikaa vaikka fyysinen työ. Olen yrittänyt laihduttaa, mutta samalla huomaan että siinähän vähenee proteiini liikaa ja josta sitä todella helposti saa vähillä kaloreilla ovat juuri esim leivät ja rasvattomat maitotuotteet. Kaikki pastat, riisit sama mikä kahdesti päivässä syötyinä alle 500 kalorin annoksina lihottivat sairaasti, aina syönnin jälkeen on ollut niin turvottava olo vaikkei ole syönyt kuin pieniä annoksia. M39

Vierailija
69/70 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,ne syö yhden lämpimän aterian mutta mussuttaa keksejä,suklaapatukoita ym :D

Vierailija
70/70 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuntenut yhden tällaisen; ei syönyt mitään muuta päivän aikana kuin alkuillasta jättimäisen yhden ruoan. Siihen asti pelkkää kahvia. 

Olin tekemässä gradua stipendiaattina ja meitä oli useampi, jotka asuimme samassa solussa sen aikaa. Näin kaikki päivän ruoat, mitä kukin söi. Tää yksi mies kokkasi valtavan kattilallisen ruokaa illalla ja veti sen napaan. Muuten ei mitään. Me muut käytiin yhdessä lounaalla, hän ei tullut mukaan.

Tää jäi mulle mieleen, koska syön pieniä annoksia 5x päivässä ja oli niin hirveä määrä sitä iltaruokaa ko miehellä, etten ollut sellaista "annosta" ennen nähnyt. Hän oli ylipainoinen,  että ei ehkä terveellisin tapa keholle tuo.