Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luullaanko mimua neuvolassa tyhmäksi?

Vierailija
03.06.2014 |

Itseäni ihmetyttää se, kun neuvolassa usein toistuvasti kysellään lasteni ikiä ja syntymäpäiviä sekä ikäeroa tyyliin "ai niin, x:n ja y:n ikäero oli 1,5 vuotta vai kuinka se menikään?" tai "kuinka vanha se pikku-Matti olikaan?". Aivan kuin th:t testaisivat muistiani ja hoksottimiani, sillä kyllähän he näkevät iän ja ikäerot tiedoistaan. Joskus raskausaikana en muistanut, monennellako viikolla olin juuri ko. hetkellä, joten ovatkohan he kirjoittaneet tietoihinsa joitain epäilyjä älynlahjoistani? Muuten mulla on aina mennyt koulut ja työt hyvin, mutta en raskausaikana heti muistanut aina viikkoja sormia napsauttamalla, sillä en suoranaisesti edes seurannut niitä, vaan välillä seurailin kalenterista. Alkaa hieman ketuttaa kyllä moinen neuvolassa. :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *minua. Prkl :/ t. Ap

Vierailija
2/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on neuvolassa monta sataa asiakasta per täti. Ei ne lue niitä papereita kovinkaan tarkasti ennen joka käyntiä eivätkä laske lasten tarkkoja ikäeroja, jos perheestä ei ole huolta. Enemmänkin sinuna epäilisin neuvolan tädin numeropäätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri asia kysyvätkö he sitä tentaten samalla katsoessaan oikeaa vastausta tiedoista vai kysyvätkö, koska eivät itseutomaattisesti muista kaikkien asiakkaiden tilannetta.

Kyllä minultakin kysytään että kuinkas vanha tyttö nyt on, kyse siis vielä viikoissa ilmaistusta vauvasta.

Vierailija
4/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Minä olen mamu ja ilmeisesti siitä johtuen asiat selitetään minulle rautalangasta vääntämällä. Koulusta otetaan yhteyttä aina lasten isään.

Vierailija
5/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä paperisi 

Vierailija
6/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaapas pikkuäidit ihan rennosti. Kaikki eivät ole teitä vastaan, vaikka se teidän huonon itsetunnon vuoksi siltä tuntuukin. Pää pystyyn ja oudot ajatukset kankkulan kaivoon.

Vierailija
7/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 20:15"]Pyydä paperisi 

[/quote]

Meinaatko siis, että saisin varmuuden siitä, onko siellä merkintä epäillystä tyhmyydestäni? Jotenkin itse voisin kuvitella muistavani asiakkaani melko hyvin, jos oisin "neuvolantäti", mutta siis en ole ko. hommassa itse, joten vaikea sanoa aivan varmasti. Kuitenkin se yksinkertaisten asioiden "tenttaaminen" tuntuu oudolta välillä. T. Ap

Vierailija
8/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies seuraavan kerran neuvolaan. Vaikka tiedän, etteivät pidä sinua tyhmänä, vaan vain jutustelevat kanssasi.

Vierailija
9/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 20:21"]Laita mies seuraavan kerran neuvolaan. Vaikka tiedän, etteivät pidä sinua tyhmänä, vaan vain jutustelevat kanssasi.

[/quote]

Ahaa ok. Se on siis vain small talkia. *helpotuksen huokaus* Epäilin kyllä pahinta...

Vierailija
10/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 20:15"]Pyydä paperisi 

[/quote]

Meinaatko siis, että saisin varmuuden siitä, onko siellä merkintä epäillystä tyhmyydestäni? Jotenkin itse voisin kuvitella muistavani asiakkaani melko hyvin, jos oisin "neuvolantäti", mutta siis en ole ko. hommassa itse, joten vaikea sanoa aivan varmasti. Kuitenkin se yksinkertaisten asioiden "tenttaaminen" tuntuu oudolta välillä. T. Ap

[/quote]

Kuulehan ap. Mulla on piirissäni n. 400 lasta ja sen lisäksi n.40 raskaana olevaa naista. Muistan suurinpiirtein ne, jotka käyvät noin kuukausittain mutta mitenkään en voi muistaa sisarusten ikäeroja jne kuin ehkä suunnilleen. Raskausviikot muistan noin osapuilleen, en tarkasti. Kykenen ne toki järjestelmästä tarkastamaan, mutta usein en ehdi ja asiakas muistaa nopeammin. Joskus jututan asiakasta ns. small talkina jolloin saatan juurikin kysäistä lasten ikäerosta jne.

Vierailija
11/11 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä ruvetaanko mua tenttaamaan tän päivän jälkeen... oltiin kuopuksen kanssa neuvolassa ja terkkari kysyi esikoisen syntymäpäivää kun tuli puheeksi että 3v-aika pitäisi varata, ja sanoin sujuvasti väärän päivämäärän. Ei mennyy päivä eikä kuukausi oikein. En tiedä mistä se 29.6 pomppas, ei ole edes kenenkään tutun syntymäpäivä =D Huomasin kyllä heti ja korjasin päivämäärän. .. mutta luulee kyllä minuakin nyt vähä-älyiseksi =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi