"Syön vain yhden aterian päivässä" -tyypit
Millä nämä tyypit täyttävät mahansa, jos syövät vain lounaan tai vaihtoehtoisesti vain päivällisen? Leipää ja jugurttia -tyyppisesti muilla aterioilla? Koska eihän sitä normaali liikkuva ihminen pärjää yhdellä kunnon aterialla... Luulisi että tulee tuolla tyylillä puputettua kaikkea turhaa pitkin päivää..
Kommentit (70)
Minä syön lounasaikaan ruuan ja illalla iltapalan. Lisäksi juon vettä/kahvia/teetä/limsaa pitkin päivää. En näitä kaikkia päivittäin, vaihtelevasti toki. Enimmäkseen vettä kuitenkin.
Yksi tai kaksi LCHF-ateriaa päivässä ja hyvin pystyy olemaan ilman välipaloja ketoosin takia. Silavat ja laardit sulaa ja elämä hymyilee. :D
Mäkin söin yhden aterian päivässä ennen. Ja söin silloin paljon. Painoni oli normaali enkä muutenkaan huomannut mitään erikoista. Verikokeet normaalit mutta ravitsemusterapeutilla käytyäni järkytyin kun tein perusaineenvaihdunta-testin! Aineenvaihduntani oli pysähtynyt totaalisesti, vaikka urheilin ja söin tervellisesti. Normi kulutus oli pudonnut 1300kcal päivään. Rupesin syömään ohjeiden mukaan noin 1000kcal enemmän, ja nyt peruskulutukseni on 2100kcal. Ei kannata lopettaa syömistä.
Kaikilla ei ole niin isoa mahalaukkua kuin sinulla ap.
itse juon aamulla yhden redbull lightin, päivällä salaatin ja illalla rahkan.
semmosta se on kun haluaa pysyä laihana :)
No mä syön töissä lähes aina 2 palaa ruisleipää + banaanin, jogurtin tms. Tämä on siis lounaani. Päivällistä teen sitten kun pääsen kotiin noin klo 15-16. Lisäksi syön aamu- ja iltapalan. Toki välillä tulee naposteltua välissä jotain, mutta ei mielestäni mitenkään hirveästi... Olen hoikka ja syön mielestäni vieläpä suht terveellisesti!
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:44"]
Jos sanoo syövänsä yhden aterian päivässä, niin kyllä varmasti päivän aikana syö muutakin. Niin sanottuja välipaloja.
[/quote]
Höpö höpö. Mä en ainakaan syö yhtään mitään välipaloja tai napostele mitään. Aamulla juon 3 kuppia kahvia, lounaan syön työpaikkaruokalassa ja that's it. Kahvia juon iltapäivällä pari kuppia ja illalla menee lasi/pari vettä. Näin siis normaalisti. Toki juhlat yms poikkeavat tästä. Tällä menolla olen mennyt kuopuksen syntymästä lähtien, eli parikymmentä vuotta.
[/quote]
Mitä tuo lounas pitää sisällään? Saatko siitä päivän energian tarpeen, kaikki vitamiinit jne? Lounaan pitää olla todella monipuolinen ja annoksen iso. Eihän tuo ole mitenkään terveellistä.
Ei meillä lapsetkaan enää 3v jälkeen ole jaksanut syödä kahta lämmintä ateriaa päivässä... Miks sen ruoan pitää aina olla lämmintä? Tämäkin on niin suomalainen juttu. Lämmittäminenhän tuhoaa ravintoarvoja...
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:11"]
Jos sanoo syövänsä yhden aterian päivässä, niin kyllä varmasti päivän aikana syö muutakin. Niin sanottuja välipaloja.
[/quote]
Höpö höpö. Mä en ainakaan syö yhtään mitään välipaloja tai napostele mitään. Aamulla juon 3 kuppia kahvia, lounaan syön työpaikkaruokalassa ja that's it. Kahvia juon iltapäivällä pari kuppia ja illalla menee lasi/pari vettä. Näin siis normaalisti. Toki juhlat yms poikkeavat tästä. Tällä menolla olen mennyt kuopuksen syntymästä lähtien, eli parikymmentä vuotta.
[/quote]
Mitä tuo lounas pitää sisällään? Saatko siitä päivän energian tarpeen, kaikki vitamiinit jne? Lounaan pitää olla todella monipuolinen ja annoksen iso. Eihän tuo ole mitenkään terveellistä.
[/quote]
Normaali Amican lounas. Otan yhden pikkulautasellisen täyteen salaattiaineksia, ja varsinaiselle lautaselle sitten päivittäin vaihtuvasti yritän lautasmallin mukaan ottaa kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa ja pottua/riisiä/pastaa.
Yhden monivitamiinipillerin vedän päivittäin tämän lisäksi. Mutta on mielenkiintoista, että sanoit ruokavaliostani/ruokailutottumuksitani, että se ei ole terveellistä. Näillä olen kuitenkin parikymmentä vuotta mennyt (aikoinaan raskauden/imetyksen aikaan oli eri settiä), eikä mitään oireita ole ilmennyt tämän mainitsemasi "epäterveellisyyden" vuoksi. Onkohan se sitten kuitenkaan kovin epäterveellistä?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Normaali Amican lounas. Otan yhden pikkulautasellisen täyteen salaattiaineksia, ja varsinaiselle lautaselle sitten päivittäin vaihtuvasti yritän lautasmallin mukaan ottaa kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa ja pottua/riisiä/pastaa.
Yhden monivitamiinipillerin vedän päivittäin tämän lisäksi. Mutta on mielenkiintoista, että sanoit ruokavaliostani/ruokailutottumuksitani, että se ei ole terveellistä. Näillä olen kuitenkin parikymmentä vuotta mennyt (aikoinaan raskauden/imetyksen aikaan oli eri settiä), eikä mitään oireita ole ilmennyt tämän mainitsemasi "epäterveellisyyden" vuoksi. Onkohan se sitten kuitenkaan kovin epäterveellistä?
[/quote]
Ei sulle ole kukaan ihmetellyt tuota? Saatko varmasti tarpeeksi proteiinia, kuituja jne? Mikä on tuon annoksen energiamäärä? Oletko alipainoinen vai onko tuossa yhdessä ateriassa koko päivän energian tarve? Amica-mättö nyt ei kovin kummoista ole. No, kukin tyylillään ei siinä mitään. Jos toimii sulla niin hyvä sitten. Kaikkien ravinto-oppien vastaista vain.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei sulle ole kukaan ihmetellyt tuota? Saatko varmasti tarpeeksi proteiinia, kuituja jne? Mikä on tuon annoksen energiamäärä? Oletko alipainoinen vai onko tuossa yhdessä ateriassa koko päivän energian tarve? Amica-mättö nyt ei kovin kummoista ole. No, kukin tyylillään ei siinä mitään. Jos toimii sulla niin hyvä sitten. Kaikkien ravinto-oppien vastaista vain.
[/quote]
Ei ole kukaan ihmetellyt. Kuka olisi? Ilmeisesti energiamäärä on riittävä, koska pystyn työni (toimistotyö) lisäksi hoitamaan yksin omakotitaloni hommat, eli päivittäistä arkiliikuntaa tulee myös. Ja tosiaan parikymmentä vuotta on hyvin toiminut, sairastanut en ole oikeastaan lainkaan max viittä flunssaa lukuunottamatta näinä vuosikymmeninä.
Minä söin jo ihan pienestä lapsesta alkaen vain yhden lämpimän aterian päivässä. Olin kotihoidossa ja meillä laitettiin lämmin ruoka vain kerran päivässä, kouluaikoina en syönyt enää lämmintä ruokaa koulun lisäksi kotona kuin satunnaisesti. Aikuisena en syö lämmintä ruokaa välttämättä ollenkaan moneen päivään. Ja normaalipainoinen olen aina ollut, suklaapatukoita yms. ei mene.
Liikkuminen ja jaksaminen kyllä tahtoo edellyttää ruoan huomioonottamista, jos haluaa ettei keho syö itse itseään. Mitäpä muutakaan sitä ottaa energiaksi, jos ei syö. Ruoan pitäisi olla polttoainetta.
T: henkilö, joka kuntoilee 3 kertaa päivässä
Se, että on normaalipainoinen yhden aterian taktiikalla, ei kerro mitään kyllä terveydestä. Olisi hauska nähdä, miten iho, kynnet ja hiukset voi, ja että onko vielä lihaksia jäljellä...
Ai niin ja unohdin sanoa (32 jatkaa) , että en tod ole alipainoinen. Pituutta 160 cm ja painoa 60 kg ja ikää 55 vuotta.
[/quote]
[/quote]
Mitä teet silloin kun muu perhe ruokailee? Vai syövätkö kaikki vain yhden aterian?
Söin ennen vain kerran päivässä, mutta siitä seurasi sitten sappikivet ja refluksitauti, joten en voi enää kovin paljon kerralla syödä.
Teen kevyttä istumatyötä, joten yksi lämmin ateria riittää, kun olen pienikokoinen, jos tätä haet. Syön kunnon aamupalan, lounas on töissä eväänä. Illalla syön kyllä salaatin, mikä käy minulla lounaasta, sekä hedelmiä, ehkä jugurttia tai rahkaa iltapalaksi. Salilla ja/tai lenkillä käyn kyllä useita kertoja viikossa, mutta töissä ei tule liikuntaa juuri lainkaan, työmatkat vain pyöräilen, mutta sekin on vain 8 km yhteebnsä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:41"]
Se, että on normaalipainoinen yhden aterian taktiikalla, ei kerro mitään kyllä terveydestä. Olisi hauska nähdä, miten iho, kynnet ja hiukset voi, ja että onko vielä lihaksia jäljellä...
[/quote]Kirjoitin tuonne jo alkuun, että olen viitisen vuotta syönyt vain yhden aterian päivässä ja arvoni ovat olleet aina erittäin hyvät. Painoni on normaali, en sairastele kahta miniflunssaa enempää vuodessa (jos sitäkään, työpoissaoloja ei ole ollut sairauden takia kertaakaan) ja koska työni on keskiraskasta fyysistä työtä + liikun ihan mukavasti myös vapaa-ajalla, on kuntoni kaikin puolin hyvä. Usko pois, jotkut ovat vain luonnostaan terveitä ja hyvin voivia - helposti. :)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:41"]
[/quote]Kirjoitin tuonne jo alkuun, että olen viitisen vuotta syönyt vain yhden aterian päivässä ja arvoni ovat olleet aina erittäin hyvät. Painoni on normaali, en sairastele kahta miniflunssaa enempää vuodessa (jos sitäkään, työpoissaoloja ei ole ollut sairauden takia kertaakaan) ja koska työni on keskiraskasta fyysistä työtä + liikun ihan mukavasti myös vapaa-ajalla, on kuntoni kaikin puolin hyvä. Usko pois, jotkut ovat vain luonnostaan terveitä ja hyvin voivia - helposti. :)
[/quote]
Juu, mutta entä tosiaan ne iho, kynnet ja hiukset, lihakset jne? Vai eiiiijjoleee? :D
Noista todella voi nähdä, riittääkö ravinto kaikkeen.
Mitäkö syön? Välipalaksi leipää, hedelmiä, jogurttia/rahkaa/viiliä, pähkinöitä jne. Miksi pitäisi mättää kerralla kotain raskasta?