Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Syön vain yhden aterian päivässä" -tyypit

Vierailija
25.07.2014 |

Millä nämä tyypit täyttävät mahansa, jos syövät vain lounaan tai vaihtoehtoisesti vain päivällisen? Leipää ja jugurttia -tyyppisesti muilla aterioilla? Koska eihän sitä normaali liikkuva ihminen pärjää yhdellä kunnon aterialla... Luulisi että tulee tuolla tyylillä puputettua kaikkea turhaa pitkin päivää..

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:41"]

Se, että on normaalipainoinen yhden aterian taktiikalla, ei kerro mitään kyllä terveydestä. Olisi hauska nähdä, miten iho, kynnet ja hiukset voi, ja että onko vielä lihaksia jäljellä...

[/quote]

Mun hiuksia ainakin kehutaan tosi usein, kynnet on ihan normaalit, samoin iho. Lihaksia on ainakin sen verran että jaksaa 10 kilometrin lenkin juosta monta kertaa viikossa.

-33

Vierailija
42/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä syön töissä 9 aikaan aamupalan (näkkäriä, jogurtti, kahvia, hedelmä), sitten 13 aikaan kahvia ja hedelmiä/marjoja/,yslipatukka ja iltaruoan teen 16-18 aikaan, riippuu monelta tuun kotiin ja monelta nälkä. illalla teetä tai kahvia ja hedelmiä/marjoja/pähkinöitä/jne. herkkuja kerran tai kaksi kertaa viikossa, mutta ei mitään suuria määriä. joskus tietty vähän napostelen jotain muutakin, mutta yleensä tuollaiset ruoka-ajat. olen terve ja normaalipainoinen. kävelen työmatkat (20min yhteen suuntaan).

lopetin kahden lämpimän aterian syömisen ensimmäisenä opiskelusyksynä, koska en yksinkertaisesti tarvinnut niin paljos ruokaa. siskoni tosin syö kaksi tuhtia ateriaa päivässä (+ aamupala, välipala, iltapala) ja pysyy todella hoikkana. jännää, kuinka me kaikki ollaan erilaisia ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ne, jotka sanovat syövänsä kerran päivässä, syövät oikeasti monta kertaa. He eivät laske syömisiksi ns. välipaloja.

Vierailija
44/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:41"]

Se, että on normaalipainoinen yhden aterian taktiikalla, ei kerro mitään kyllä terveydestä. Olisi hauska nähdä, miten iho, kynnet ja hiukset voi, ja että onko vielä lihaksia jäljellä...

[/quote]

Mun hiuksia ainakin kehutaan tosi usein, kynnet on ihan normaalit, samoin iho. Lihaksia on ainakin sen verran että jaksaa 10 kilometrin lenkin juosta monta kertaa viikossa.

-33

[/quote]

No ei nuo vielä kerro mitään. Se, että kehutaan hiuksia, ei kerro, mitään. Se, mikä sinulle on kynsissä ja ihossa normaalia, ei sekään kerro mitään. Juoksumatkakin kertoo enemmän kestävyyskunnosta kuin lihaskunnosta.

Minulla esimerkiksi kasvaa liuskoittumatta neljä milliä kestävää kynttä kuukaudessa ja hiuksetkin kasvavat pari senttiä, ihossa ei ole ikääntymisen merkkejä, näytän yli kymmenen vuotta ikäistäni nuoremmalta ja jaksan ja kehityn vastusharjoittelussa.

Minulle paasto- ja mättödieetti ei ainakaan sopisi, mutta ehkä se sitten joillakin on se paras.

Vierailija
45/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 20:44"]

[/quote]

Mitä teet silloin kun muu perhe ruokailee? Vai syövätkö kaikki vain yhden aterian?

[/quote]

Ei ole muuta perhettä joka päivä täällä ruokailemassa. Kun aikuiset lapset vierailemassa, mennään eri setillä, tietenkin. Mutta se on harvinaista herkkua

Vierailija
46/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:32"]No itse juon aamulla vain kahvia ja lounaankin jätän väliin. Kahdelta syön pari leipää ja viideltä tai kuudelta syön kunnon ruoan jälkiruokineen. Illalla en välttämättä enää tarvitse kuin teetä. Joskus tulee napattua yöpalaksi jotain mitä tekee mieli. Voin hyvin kun ruokailurytmini on tällainen, elimistöni on tottunut siihen että saa levätä vähintään kaksitoista tuntia vuorokaudessa.

[/quote]

Eikä, samis! :D Myönnän kyllä, että joskus menee tuossa välipalalla (sulla siis klo 14) jotain suklaata tai muuta herkkua. Aamulla ja aamupäivällä tosiaan vaan kahvia, ja illalla sitten yksi tuhti ateria. Ja tätä kun aina mietitään, niin bmi 21. :D

Vierailija
47/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki joku himourheilija tarvitsee kaksi, mutta joku 50 kiloinen nainen ei, jos haluaa pysyä hoikkana. Toki voi 2 ateriaakin syödä, mutta jättää sitten vaikka leivät ja muut syömättä muuten. Syö jotain porkkanaa välipaloina.

Vierailija
48/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi luoja teitä mutu-tieteilijöitä. Ei pelkästään aterioiden määrä, vaan se mitä niissä on, voi lihottaa.

Binge eaters.

Vierailija
49/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:32"]No itse juon aamulla vain kahvia ja lounaankin jätän väliin. Kahdelta syön pari leipää ja viideltä tai kuudelta syön kunnon ruoan jälkiruokineen. Illalla en välttämättä enää tarvitse kuin teetä. Joskus tulee napattua yöpalaksi jotain mitä tekee mieli. Voin hyvin kun ruokailurytmini on tällainen, elimistöni on tottunut siihen että saa levätä vähintään kaksitoista tuntia vuorokaudessa.

[/quote]

Eikä, samis! :D Myönnän kyllä, että joskus menee tuossa välipalalla (sulla siis klo 14) jotain suklaata tai muuta herkkua. Aamulla ja aamupäivällä tosiaan vaan kahvia, ja illalla sitten yksi tuhti ateria. Ja tätä kun aina mietitään, niin bmi 21. :D

[/quote]

Lisään vielä, että mulla nälkä menee ohi jopa useaksi tunniksi ihan millä vaan. Jos on nälkä ja juon vaikka kahvia tai limpparia, niin nälkä ei taas oo pariin-kolmeen tuntiin. Enempi tulee nälkä jos syö useammin!

Vierailija
50/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään välttämättä syö edes sitä yhtä "isoa ateriaa" päivässä, vaan tasaisesti pienempiä aterioita päivän kuluessa. Olen asunut myös maassa, jossa aamiaisen voi skipata, mutta  kaksi lämmintä ateriaa ovat Pyhä Asia, josta ei luisteta. Käytännössä tämä johti kohdallani siihen, että olin aina kiukkuinen ja enkä kovin tuottelias noin klo 11.00-13.00, jolloin oli lounasaika, totaalisen täynnä 14.00-16.00, ja jälleen kiukkuinen ja väsynyt 18.00-20.00. Työpäivään jäi näin ehkä neljä tehokasta työtuntia ilman sokeroitua kahvia. Voin sanoa, että kyllä tyyli, jossa pyrin syömään kunnon aamiaisen (kaurapuuro + joku proteiinin lähde), kevyen lounaan ja ehkä kolme pienempää välipalaa, sopii itselleni paremmin. Eikä niiden välipalojen tarvitse mitään suklaapatukoita olla, maustamaton jugurtti + hedelmät ja marjat, keitetty kananmuna tai vaikka sitten kaikkien karppaajien kauhuksi pari kuiturikasta leipäpalaa vaikka tomaatilla ja oliiviöljyllä päällystyttynä, toimivat paremmin, vaikka toki myönnän joskus syöväni myös herkkuja, lähinnä jäätelöä ja leivoksia. 

Kahta lämmintä ateriaa syön nykyään lähinnä lomilla, ja niillä lihon aina, koska mieheni tietää pitää mukana keksipakettia, jotta saa sen klo 11.00 ketutukseni laannutettua, ja iltapäivä-snackiksi tulee nautittua turhan usein jäätelö tai aperitiiviherkkuja. 

Vierailija
51/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies syö 3 lämmintä ateriaa päivässä, ihan hirveä syöppö! Olis helpomaa, jos söisi vain yhden isokalorisen.

Vierailija
52/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Mä syön kolmesti päivässä. Se on siinä. Lopun ajan voin keskittyä muuhun elämiseen.

Eikä mun syömiset ole sellaisia, että vatsa täyteen. Syön itseni kylläiseksi hyvällä ruoalla ja jaksan seuraavaan ateriaan ilman ähkyä ja turvotusta.

Vierailija
53/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perse mun anorektinen mieli aina niin "tykkää" näistä keskusteluista. Jos normaalit ihmiset tosiaan pärjää yhdellä aterialla päivässä ja sekin toisilla joku tyyliin rahkapurkki, ni hemmetti kai mun syömisten panttaaminen on sit ihan oikeutettua.

Vierailija
54/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pärjään yhdellä aterialla päivässä, joskus menee parikin päivää pelkällä vedellä. En laihduta mutta ruoka ei vaan maistu. Joskus syön enemmänkin, mutta yleensä tuon yhden aterian verran.

Vierailija
55/70 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yksinkertaisesti ehdi. Syön yhden nuudelipussin päivässä.

Vierailija
56/70 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä tyyppejä, jotka leuhkivat syövänsä yhden aterian päivässä, mutta kuitenkin pitkin päivää naposteltavat suklaata, voileipiä, hedelmiä, karkkia ja pullakahveja 

Samalla logiikalla minä voisin kertoa syöväni vain kaksi kertaa päivässä, kun syön aamulla puuron ja iltapäivästä päivällisen. Mutta koska en valehtele itselleni, voin myöntää, että syön oikeasti 3-5 kertaa päivässä, sillä päivän syömisen sisältyy myös usein 2 välipalaa, jotka sisältävät hedelmän ja kahvin, ja mahdollisesti iltapalaksi pari leipää 

Vierailija
57/70 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun jälkeen olen pärjännyt hyvin yhdellä aterialla, toki aamulla syön puuron. Syön töissä kun evääksi leipää ja viilin. En mätä koko päivää jotain suuhuni. Suomalaiset on ainoita joiden pitäisi mättää jatkuvasti jotain suuhunsa 

Vierailija
58/70 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulun jälkeen olen pärjännyt hyvin yhdellä aterialla, toki aamulla syön puuron. Syön töissä kun evääksi leipää ja viilin. En mätä koko päivää jotain suuhuni. Suomalaiset on ainoita joiden pitäisi mättää jatkuvasti jotain suuhunsa 

Eli syöt kuitenkin vähintään kolme ateriaa, kuten itse sen juuri kerroit: 1. aamiainen. 2. työeväät, 3. (ilmeisesti?) päivällinen

Myös aamupalat ja työeväät lasketaan arerioiksi. Suositushan on viisi ateriaa päivässä: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.

Jos tekee fyysisempää työtä niin kolmella aterialla ei todellakaan jaksa. 

Vierailija
59/70 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamulla pullan kahvin kanssa. Illemmalla sitten syön lämpimän aterian. Muita aterioita tai välipaloja en tarvitse.

Vierailija
60/70 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää aamiaisen lisäksi yksi ateria päivässä. Ei vain ole useammin isoa nälkää.  Tänään pääruoka oli iso kanasalaatti ja jälkiruuaksi kreikkalaista jogurttia, vadelmia ja siemeniä. Aamiaiseksi söin sienimunakkaan ja join kahvia. 

Olen pienikokoinen, normaalipainoinen, lihon herkästi, joten pidän huolen siitä, ettei paino nouse.

iltapäivällä söin paraguayopersikan ja luumun välipalaksi. 

Äsken keitin teetä ja söin 2 riisikakkua juuston kanssa iltapalaksi. 

Ymmärrän, että ihmisten kulutus on erilaista ja riippuu aktiivisuudesta  ja toiset tarvitsevat enemmän ruokaa kuin toiset. 

Kuitenkin kun katukuvaa katsoo, ei voi olla huomaamatta, että kyllähän meillä on jotain tosi pahasti pielessä tässä ruokakulttuurissa, kun on niin valtavan paljon huomattavan ylipainoisia ihmisiä.  Eihän se ole ateroiden määristä kiinni, vaan sitä mitä sinne suuhun laitetaan.