Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitajat on ilkeitä lapsille

Vierailija
08.06.2012 |

Meidän puistossa on monta pph:ta, ilkeämpiä, laiskempia ja välinpitämättömämpiä akkoja en tunne. Pph:t tuntuvat olevan niitä, jotka tekevät sitä vain rahasta kun ei ole muuta koulutusta.

Mieluummin tarhaan, kuin pph:lle.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä oikeasti maksetaan niin vähän, että puhelinmyyntikin on järkevämpää, jos jotain haluaa rahasta tehdä.

Kunnallisilla hoitajilla pitää nykyään olla koulutus (esim. perhepäivähoitajan tai lähihoitajan ammattitutkinto). Perusasteen koulutushan se on, mutta esim. lähihoitajan koulutuksella voi työskennellä monessa muussakin paikassa.

Minä itse olen ollut pph:na silloin, kun lapset olivat pieniä. En kelvannut kunnalliseksi, koska koulutus puuttuu(!), joten olin yksityinen pph. Minulla on ylempi korkeakoulututkinto "väärältä" alalta.

En tiedä, mistä se käsitys tulee, että pph:t ovat laiskoja ja välinpitämättömiä. Ainakin kaikki ne, joihin itse tutustuin tuota työtä tehdessäni, olivat reippaita ja iloisia, lapsirakkaita ihmisiä. Jotkut olivat toki jo iäkkäitä ja sen vuoksi rauhallisempia, mutta pitivät kyllä lapsista huolta.

Omat lapset ovat sittemmin olleet tarhassa ja kyllä he muistelevat kaiholla niitä päiviä, jotka olivat kotona perhepäivähoidossa. Tarhassa on paljon enemmän itkua ja melua, jatkuvasti vaihtuvia sijaisia ja ihan suoranaisia laiminlyöntejäkin.

Ehkä se on ihan onnen kauppaa lopulta, millaiseen hoitoon lapsensa saa - vie mihin tahansa.

Pph:lle pääsee sentään etukäteen kunnolla tutustumaan ja tietää, mihin lapsensa laittaa.

Vierailija
2/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitajan käytöksen takia kaikkia perhepäivähoitajia.

Minä olen perhepäivähoitaja ja teen tätä sen takia, että rakastan tätä työtä. Tämä ei tunnu työltä ollenkaan. Tykkään siitä, että aamuisin lapset hyppäävät heti ensimmäiseksi kaulaan. Tykkään siitä, että vanhemmat arvostavat minua ja lapset viihtyvät meillä. Käydään retkillä ja leikitään omassa pihassa. Leivotaan, luetaan, lauletaan ja minä nautin joka sekunnista.

Minulla on korkeakoulututkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ryhmässä on aina koulutettu lto. PPH:t saavat olla kuin ellunkanat ja ainakin meidän puiston pph:t on laiskoja javälinpitämättömiä.

Vierailija
4/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemus hyvistä perhp.hoitajista ja sitten aivan kammottavista.

Yksi sellainen hoiti omia lapsiani, oli koulutus, oli omakin lapsi. aivan kamala akka, joka yksinkertaisesti oli ilkeä lapsilleni.

Voi jos tapaisin hänet nyt, menisin ja sanoisin.

Sitten asuin useamman vuoden pienellä paikkakunnalla, jonka perhep.hoitajia tapasin leikkipuistossa, jossa itsekin kotiäitinä kävin. Pieni pitäjä alkoi K-kirjaimella, magee kaupunki.

en ole ainoa, en ollut ainoa, joka oli samaa mieltä kuin minäkin sen pitäjän perhep.hoitajista, jotka sopiat aivan täysin aloittajan kuvaukseen.

Olin kotona, kunnes lapsi oli niin iso, että meni päiväkotiin. en halunnut lastani sen pitäjän perhep.hoitajille.

Vierailija
5/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmässä pitäisi aina olla koulutettu lto. Käytännössä on niin, että lastentarhanopettajaa ei aina ole, vaan hänen työtään tekee epäpätevänä joku muu.

Aina edes lastenhoitajalla ei ole koulutusta, vaan on otettu joku, joka on saatu hommaa tekemään.

Päiväkodeissa on alueittain toki eroja, mutta on paikkakuntia, joissa pätevän henkilökunnan saaminen on tosi vaikeaa, sijaisista puhumattakaan. Niillä palkoilla se ei tosin ole ihme.

Tällaisesta luonnollisesti seuraa myös se, että jokaisessa ryhmässä ei ollenkaan ole sitä vastuullista ihmistä, joka kaiken aikaa katsoisi muiden aikuisten perään tai työyhteisön henki voi olla niin huono, että se heijastuu jo lapsiinkin. Kuulisitpa vain millaisia juttuja päiväkotien tädit kertovat tutuilleen.

ja ryhmässä on aina koulutettu lto. PPH:t saavat olla kuin ellunkanat ja ainakin meidän puiston pph:t on laiskoja javälinpitämättömiä.

Vierailija
6/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoito on arpapeli. Voi saada hyvän hoitajan tai sitten ei.

Itse en uskaltasi lapsiani tuohon peliin panokseksi laittaa, mutta kaikki vanhemmat eivät toki pidä päiväkodeistakaan. Eikä kotihoidosta, jossa lapsemme toistaiseksi vielä ovat.

Itse olen kiinnittänyt huomioni samaan kuin ap. Puistossa hoitajat istuvat penkeillä ja juoruavat keskenään. Pahempia kuin kotiäidit, sanon minä. Ja ovat vielä töissä siellä ja saavat palkkaa. hoitolapsista puhutaan usein tosi rumasti ja ihan kuin eivät olisi paikalla tyyliin "Tolla Jarilla on just aina tollaset epäkäytännölliset kengät. Kyllä sen sitten taas tietää, kun se äiti käy ostamassa talvikengät, että tommoset retkut sieltä aina tulee" tai "toi keinu venkoo taas noin. Toi Pete siellä on taas ollu, se on aina tommonen, rikkoo kaiken mihin koskee". Ehkä ne sympaattiset ja työstään pitävät hoitajat pysyvät kotipihoillaan eivätkä notku päivisin tuplarattaineen puistossa. Ja miksi niitä rattaita muuten pitää aina raijata mukana, kun ei niissä koskaan kukaan saa istua?

Voi vaan kuvitella, mitä hoitajat tekevät ja puhuvat suljettujen ovien takana kodeissaan. Heitähän ei siellä valvo kukaan.

Vierailija
7/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni ollessa pieniä oltiin joka päivä samassa puistossa jossa kävi paljon pph:jia ja olivat kyllä todella ynseitä niille lapsille :(

Vierailija
8/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellaiset ovat mukavia ja hyviä, jotka tekevät sitä rakkaudesta lapsiin. Eli joilla omat lapset ovat jo isoja.

Sellaiset ovat kammottavia, joilla on liuta omia pieniä lapsia kotona ja siihen otetaan vielä niin monta lasta kuin saadaan hoitoon, jotta saadaan muutama lisäeuro rahaa.

Vierestä katsellut.

Vierailija
9/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja vaitiolovelvollisuus tuntuu olevan noille perhepäivähoitajille ihan vieras käsite. Vaikka vaitiolovelvollisia pitäsi heidänkin olla.

Vierailija
10/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minul oli ruma ääni. Olin muutenkin ruma.

Kaikkia muitakin hoidossa olevia lapsia toki sätitiin milloin mistäkin ja revittiin hiuksista kun oltiin joa niin kamalia kun ei suostuttu syömään tädin tekemiä maksapihvejä.

Eikä tässä ollut kuin pieni osa siitä ihanuudesta...

Voi vaan kuvitella, mitä hoitajat tekevät ja puhuvat suljettujen ovien takana kodeissaan. Heitähän ei siellä valvo kukaan.

Vierailija
11/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävän hyvä. Huolehdin lapsista kun ovat hoidossa, olen ammatillinen ja suhtaudun kaikkiin lapsiin tasavertaisesti. (yksi lapsi on kyllä tullut hyvin läheiseksi, mutta sitä en näytä muille lapsille, tätä lasta tulen kaipaamaan kun jää nyt kesälomalta poissa)

Meidän päivä koostuu lähinnä ulkoilusta ja perushoidosta eli syödään, vaihdetaan vaippoja, luetaan, nukutaan. Askarellaan vaihtelevasti.

Mutta ulkona ollaan paljon

Kirjastoautossa käydään ja toisinaan puistoon eväitä yms.mukavaa

Ihan perustykkään työstäni. Sinänsä teen tätä rahan tai paremminkin palkan takia, etten ilmaiseksi kyllä tekisi.

Minulla on tässä omat lapset myös ja ajattelenkin niin että haluan hoitaa hoitolapsia kuten toivoisin omiani hoidettavan ja kohdeltavan hoidossa.

En laittaisi lapsiani kuitenkaan pk:hon enkä pph:lle. Haluan hoitaa heidät itse

Vierailija
12/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös samaa nähnyt kuin ap. itse pidin pph:ta parhaana mahdollisena paikkana lapselleni kodin jälkeen..mutta nyt paljon nähneenä ja kuulleena en tod. onneksi omat mussakkani ovat vielä kotihoidossa.

Vierailija
13/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut pph:lla enkä ikinä laittaisi omaa lastani sinne. Pph:ta ei valvo kukaan. Ainakin omasta hoitajasta näki kauas kun hänellä oli huono päivä. Ilkeä ja laiska eukko. Onneksi alueellamme on hyvä pieni päiväkoti jossa pätevä ja lämminhenkinen henkilökunta ja lapsella ihana omahoitaja.

Vierailija
14/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita ei niin hyviä hoitajia sekä opettajia löytyy niin päiväkodista kuin perhepäivähoidosta. Onneksi myös hyviä ja niitä olen kyllä itse tavannut enemmän.

Päiväkodeissa on paljon epäpäteviä töissä ja sitä pätevää opettajaa ei tosiaan löydy kaikista ryhmistä..Lastenhoitajan työhönkin saa palkata kenet vaan.

Sitten muutamien idioottien takia leimataan kaikki hoitajat laiskoiksi juoruämmiksi. Kyllä mäkin olen käynnyt usella huonolla lääkärillä, eräskin teki aika pahan hoitovirheen. Mutta en mä silti pidä kaikkia lääkäreitä huonoina ja välinpitämättöminä. Eiköhän joka alalla ole niitä laiskoja alalle sopimattomia ihmisiä, valitettavasti!

Vierailija
15/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun suurin osa suomalaisista on ihme valittajia. Ikinä ei mikään ole hyvin, aina keksitään ja räkstetään siitä mikä on huonosti vaikka mikään ei edes erityisen huonosi olisi. Monille tuntuu olevan vaikeaa sanoa jotain positiivista, aina vaan valitetaan ihan kaikesta. Sellainen ns. normaali smaltalk "mitä kuuluu" "ihan hyvää, mökille viikonloppuna" on suomessa "mitä kuuluu?" "mitäs tässä, helvetin työleiri alkamassa anopin mökillä, varmaan sataa koko viikonlopun ja takkakin vetää niin huonosti".

Vierailija
16/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 10 vuotta myöhemminkin käy hänen luonaan kylässä:)

Vierailija
17/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki juoruilevat puistossa, mutta sitä teemme me äiditkin. Pph:t pitävät lapsia silmillä ihan yhä hyvin kuin äiditkin. Aina ei ole tädeillä hyvä päivä, mutta kenelläpä olisi. Ei varmasti tarhantäditkään hyysää sitä sinun lastasi joka hetki, vaikka siltä nättäisikin hoidosta hakiessasi. Hyvää työtä tekevät!

Vierailija
18/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat ne, jotka ottaneet hoitolapsia voidakseen hoitaa omiaan kotona. En ikinä veisi omiani semmoiselle.

Vierailija
19/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi oma lapsi kotona ja olen ryhtymässä perhepäivähoitajaksi. En nyt oikein ymmärrä miksi olisin sen vuoksi kamala hoitaja? Omia on 5 isompaakin, jo koululaisia. Yksi pieni hoitolapsi ehti tässä pyörähtää kunnes sai paikan ihan kotinsa vierestä kun meille oli pidempi matka. Ihan hoidin kuten omaanikin:)

Vierailija
20/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun nauraa! Mistä helvetin rahasta? buhhhaahhah

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi