Onko nämä teidän mielestä ok synttäri tarjoilut? ov
Äitini kanssa väännän kättä. Pidän ns. kahdet eri synttärit (serkuille + kummeille + siskoille omat ja sitten viikon päästä kavereille oma kavereiden luona).
Serkut ym. on tulossa äitini luokse, oma kämppä on liian pieni.
Äitini mielestä pitäisi kutsua pitopalvelu ja pitäisi olla ihan kunnon ruokaa, niin kuin on ollut joka juhlissa (=lakkaiset ja rippijuhlat). Mutta silloin onkin kutsuttu koko kylä mukaan.. Ja tarviiko tuota sanoa, että meidän suku on karjalaista eli "mitkään juhlat ilman kunnon pitopöytää ei ole juhlat eikä mitkään".
Olen miettinyt tarjottavia:
Lapsille:
Mehua
Jäätelöä
Pipareita
Sipsejä?
Aikuisille
Kahvia
Kummallekkin sopivia:
Mokkaneliöitä (joo, tiedän nämä ovat jo loppuun kulutetut!!! Mutta itse tykkään noista).
Valkosuklaavadelma juustokakku tai muu juustokakku
Suolaista ns. jauhelihapiirakkaa
Pullaa
Raparperipiirakkaa
Itse tehtyjä karjalanpiirakoita + munavoita
Pitäskö olla jotain muuta? Vaihtaa jotain?
Kommentit (6)
Yhdet kummit tulevat kauempaa (n. 100 kilsan päästä), toinen kummi vähän lähempää (n. 40 kilsan päästä), loput asuvat samassa kaupungissa/naapuri kaupungissa kuin äitini.
Ja toinen sisko asuu vähän kauempana.
Ne on täysin eri asia kuin kaupan cocktail piirakat tai vastaavat.
vaikka kylmäsavulohiruusukkeet, ja toisiin hyvästä kinkusta ruusukkeet, niin nehän on heti juhlavampia. Jos siis haluat. Minusta kolmekymppiset ei ole mitkään suuret juhlat, joihin tarvitsisi panostaa sietämättömän paljon rahaa.
enemmän suolaista. Ja omasta kokemuksestakin tiedän, että ihan turhaa laittaa noin montaa sorttia makeaa kun se suolainen häviää pöydästä parhaiten.
Ne on täysin eri asia kuin kaupan cocktail piirakat tai vastaavat.
Olen kyllä syönyt, mutta silti ne on perusidealtaan ihan samat, ja arkiruokaa kyllä ihan joka puolella, oli itsetehtyjä tai ei.
Siis kenen synttäreistä on kyse? Tuleeko kauempaa porukkaa eli tarvittaisko lämmin ruoka?
Vaihda nuo mokkaneliöt vaikka paholaisenpiirakkaan, melkein samanlainen mutta vähän uudistettu kuitenkin.
Jos noita karjalanpiirakoita on pakko olla niin anna sitten olla, mutta ei ne mitään juhlaruokaa ole. Tekisin niiden tilalle vaikka jonkun sipulipiirakan tms.